במסגרת שבוע הגנת הסייבר, התקיים אתמול (ראשון) תרגיל נרחב בהובלת מערך הסייבר הלאומי ובהשתתפות כ-20 ארגונים ששלחו הודעות פישינג מתחזות ליותר מ-80 אלף עובדים וחיילים במצטבר.

עובדים וחיילים שלחצו על הקישור המתחזה, קיבלו הודעה שמדובר בתרגיל להגברת המודעות לנושא הודעות פישינג עם המלצות התגוננות.

קרוב ל-40% מהמשתתפים, מצה"ל, מהמשטרה ומחברות גדולות במשק, לחצו על הקישור - מה שמצביע על הקלות שבה ניתן לדוג פרטים אישיים והחשיבות שבהגברת המודעות לנושא.

לרגל שבוע הגנת הסייבר שלח ראש הממשלה נפתלי בנט מסר מצולם לאזרחים ובו אמר בין היתר: "הדיגיטציה מאפשרת להמשיך ככל הניתן בשגרת החיים הרגילה, במקום העבודה, בלימודים ובמסחר. ראינו במיוחד בתקופת הקורונה איך כולם עובדים מרחוק. ישראל חזקה בסייבר ואנחנו הולכים ומתחזקים. אבל צריך לדעת - גם האיומים כלפי ישראל הולכים וגוברים כל העת וגם ברמה הלאומית. צריך להיות עירניים כי מנסים לדלות את הפרטים האישיים של אזרחי ישראל".

מתקפות פישינג הן בין המתקפות הנפוצות בשימוש תוקפים בעולם הסייבר. רק בשנה האחרונה התקבלו במערך הסייבר הלאומי יותר מ-2,500 דיווחים בנושא, כאשר כל דיווח מצביע על בין עשרות למאות אלפי הודעות שנשלחו.

במסגרת השבוע מוביל מערך הסייבר הלאומי מגוון אירועים וקמפיין הסברה שמטרתם להעלות את המודעות של הציבור לתופעה שרבים עדיין נוטים ליפול בה. השבוע מתקיים בשיתוף כ-150 חברות, בנקים, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות.

בין השותפים השונים לשבוע: משרד ראש הממשלה, המשרד לביטחון פנים, משרד החוץ, משרד החינוך, בנקים, משטרת ישראל, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חברת החשמל, מתקן ההתפלה שורק, גב ים נגב, פרטנר, הפניקס,ARMOR IT & SECURITY LTD , CyberArk, MAX, ביטוח ישיר ועוד.

בין ההמלצות של המערך לזיהוי הודעת דיוג:

  • נוסח חובבני של ההודעה
  • כתובת אתר או דוא"ל לא רשמיים או עם שגיאות
  • בקשה להזנת פרטים אישיים בקישור או להורדת תוכנה
  • יצירת לחץ ותחושת דחיפות
  • הבטחה לפרס או פיתוי