מטוס אל על בנתב"ג
מטוס אל על בנתב"גPhoto by Tomer Neuberg/FLASH90

אל על מסיימת את 2021 עם קצב הכנסות שנתי של יותר ממיליארד דולר, גידול משמעותי ומתמשך בהכנסות מראש, שמירה על EBITDAR חיובי זה הרבעון הרביעי ברציפות ותזרים חיובי מפעילות שוטפת (בנטרול חובות עבר) ברבעון של 10 מיליון דולר.

אביגל שורק, מנכ"ל אל על: "תוצאות החברה ב-2021 בדגש על הרבעון הרביעי של השנה, משקפות את השיפור המתמשך בפעילות החברה ואת המשך יישום התוכנית האסטרטגית. אל על התמקדה בעת האחרונה בניהול המשבר, ועתה, עם ייצוב החברה, מימוש תהליכי ההתייעלות וחיזוק חוסנה הפיננסי, אנו מתמקדים בהגדלת כושר הייצור ופיתוח מנועי צמיחה".

שורק סיפר היום בשיחה עם עיתונאים כי "כאשר אנחנו משתמשים במעריכי הבוקינג, בשמונה השבועות מאז התחלנו את 2022 רואים צבר הזמנות של 12 מיליון דולר לשבוע, כאשר את השבוע שעבר סיימנו עם הזמנות של 64 מיליון דולר לשבוע. הרצון והכמיהה לשוב לטוס פועל במלוא עוצמתו. רמת הבוקינג בחודש פברואר זהה לשנת 2019 טרום המשבר. הייתה לאל על משקולת שהסרנו אותה".

מנכ"ל אל על ציין: "עם התבהרות השמיים והתגברות הביקושים, כעת אנחנו צריכים לפעול, איך לוקחים את המותג שנקרא אל על וממנפים אותו, כאשר אנחנו מסתכלים על שיפור מוצר, שרשרת הערך. גם ע"י בריתות עם חברות תעופה אמריקאיות כדי להרחיב את מועדון המתמיד לעוד חברות, ולהרחיב את שעות פעילות לכל השבוע דרך בריתות, פלח שוק שלא קיבל פוקוס נכון, להרחיב את האזורים שאנחנו טסים אליהם".

"אנחנו בשיחות להיכנס לברית תעופה, עובדים על זה, יש היענות טובה, זה עדיין לא הגיע לבשלות". עוד הוסיף שורק: "אנחנו במהלך של מיתוג מחדש שנשיק בקרוב, שיפור הערך לנוסע המתמיד, אל על זה מותג על שצריכים ללמוד איך להרחיב אותו".