חיסון נגד פוליו
חיסון נגד פוליוצילום: פלאש 90

על רקע התפשטות מחלת הפוליו בשכונת מאה שערים בירושלים, טוענים בעירית ירושלים כי כמעט מאה אחוז מתושבי השכונה התחסנו נגד המחלה הקשה.

כזכור, מיד עם חשיפת מקרה הפוליו בירושלים הנחה ראש העיר משה ליאון את המערכת העירונית להירתם למבצע חסר תקדים: למהר ולחסן את האוכלוסייה כדי למנוע תחלואה.

המציאות העגומה לימדה כי בחלק מהשכונות אחוזי ההתחסנות לפוליו היו נמוכים, ונוצר חשש אמיתי לשלומם של הילדים.

בהוראת ראש העיר ובתיאום עם משרד הבריאות, טיפות החלב העירוניות החלו לתת שירות במתכונת חירום: כחלק מההיערכות הרחיבו את שעות עבודה וזכו לתגבור אחיות מחסנות שהגיעו גם מערים אחרות.

במקביל, יצא ראש העיר בקמפיין תקשורתי וקהילתי מאסיבי לעודד את התושבים להגיע ולהתחסן.

במרכז מהקמפיין הייתה דמותו של איש החינוך הרב מרדכי בלוי שסיפר בתיעוד גלוי לב וראשוני על מחלת הפוליו שעבר בילדותו, ועל הקשיים שחווה בעקבותיה, עד היום. הדברים המרגשים והכואבים הגיעו לכל בית, ועודדו גם את אחרוני המפקפקים ללכת ולהתחסן.

ראש העיר אף פנה לבתי הרבנים מכל המגזרים כדי שיקראו אף הם לשומעי לקחם לצאת ולהתחסן. כרוזים בכתב ובעל פה הופצו בריכוזים החרדיים והפצירו שוב ושוב בהורים לחוס על נפש ילדיהם ולמהר לטיפת החלב כדי לחסנם.

בחלוף ימים ספורים למבצע, מתגאה העירייה בכ-6000 חיסוני פוליו שניתנו עד יום חמישי. חלק גדול מהם בתחנות בהן הכיסוי החיסוני נמוך יחסית.

ובמספרים הכלליים: ילידי 2021 הגיעו ל-80 אחוזי כיסוי חיסוני, ואילו ילידי 2020 שהתחסנו במנה שניה הגיעו כבר ליותר מ-90 אחוזי כיסוי.

ראש העיר משה ליאון הביע שביעות רצון מהצלחת הקמפיין ואמר כי "אני שמח שהציבור הירושלמי נענה לקריאתנו לבוא ולהתחסן. נמשיך במבצע על מנת להגיע למקסימום ילדים, להעלות את הכיסוי החיסוני ולמנוע טרגדיות. אחד היתרונות של העירייה זה יכולת ההתגייסות שלה וההיכרות העמוקה עם הקהילות, ורואים את זה בנתונים.

"אני רוצה להודות לכל מי הוביל והשתתף במבצע ההסברה, לאגף בריאות הציבור ולצוות טיפות החלב הנהדר שיש לנו והתגייס כולו למאמץ. אני חוזר וקורא למי שטרם חיסן את ילדיו, מהרו להתחסן הרגע! ילדים לא מחוסנים הם ילדים שנמצאים בסכנה ממשית".