המחלקה לחקירות שוטרים
המחלקה לחקירות שוטריםצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

המחלקה לחקירות שוטרים ממליצה למחלקת המשמעת במשטרת ישראל להעמיד לדין משמעתי את ראש מחלקת תביעות תעבורה לשעבר במשטרת ישראל, נצ"מ עו"ד שרית פיליפסון, בגין התנהלותה בתיק תעבורה.

במישור הפלילי ייגנז התיק בעניינם של פיליפסון ושל התובע המשטרתי לשעבר, רפ"ק (בדימוס) עו"ד דוד כתר.

החשדות נגעו לתיק עקרוני שנוהל בביהמ"ש לתעבורה בעכו, שאיחד את הדיון ב-9 תיקי תעבורה בהם עלתה סוגיית אמינות דו"חות תנועה, שהופקו באמצעות מצלמות המהירות של מערכת אכיפה אלקטרונית אוטומטית (א'-3).

ביהמ"ש מתח שם ביקורת על אופן ניהול ההליך ע"י התביעה המשטרתית, ביחס לכך שלא העבירה להגנה חומר חקירה, המצביע על כך שעדות שמסר מומחה מכון התקנים בתיק הייתה שקרית לכאורה. בעקבות זאת הוגשה תלונה בעניין לנציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, והנציב דאז רוזן המליץ ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית וכן להעביר את פיליפסון מתפקידה, כפי שאכן נעשה.

המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) דאז, נורית ליטמן, אימצה את המלצת מח"ש והורתה על חקירה פלילית נגד נצ"מ פיליפסון ורפ"ק כתר.

לאחר חקירה מקיפה ויסודית, במסגרתה בוצעו פעולות חקירה רבות, הועבר התיק לפרקליטות מח"ש לצורך קבלת החלטה. לאחר בחינת מכלול חומר הראיות בתיק והנסיבות הרלוונטיות נמצא, על דעת פרקליט המדינה, כי התשתית הראייתית אינה עומדת ברף הנדרש להעמדתם לדין פלילי של פיליפסון וכתר.

מחומר הראיות עולה, כי על אף הכשל בהתנהלותם של שני הקצינים, בין היתר, בכך שנמנעו מלהעביר להגנה בהזדמנות הראשונה חומרי חקירה חיוניים שהחזיקו ברשותם, ולהביאם לידיעת ביהמ"ש, הרי שלא ניתן לשלול את גרסתם לפיה לא הייתה להם כוונה לשבש את הליכי המשפט בהתנהלותם.

לצד זאת, החליטה מח"ש כאמור להמליץ להעמיד לדין משמעתי את נצ"מ פיליפסון וזאת בשים לב להתנהלותה, אשר אינה הולמת שוטר בכלל, וקצין משטרה בכיר בפרט.