עו"ד נעמה סלע
עו"ד נעמה סלעערוץ 7

אם למישהו נדמה היה שפעילותם של ארגוני המשפחה והארגונים הנאבקים בפמיניזם הרדיקאלי מתחילים ומסתיימים בשיח עצמי שלא זוכה להתייחסות מחוץ לאותם ארגונים, מסתבר שטעות בידו.

תחת הכותרת 'התנגדויות לשוויון מגדרי בישראל ובעולם' יתקיים מחר (שלישי) כנס אקדמי באוניברסיטת בר אילן ותכליתו, לפחות לפי העולה מרשימת הנושאים שבתכנייה, הוא מתקפה חריפה נגד ארגוני המשפחה.

עו"ד נעמה סלע, יו"ר פורום הארגונים למען המשפחה, מתייחסת לתכני הכנס ולעצם קיומו ואומרת כי "זה די מחמיא. זה אומר שעבודת העומק שאנחנו עושים פוגעת כנראה, אבל הדבר המטריד הוא שחוגי המגדר ממשיכים בשלהם להכחיש את הידע הקיים ולהסתיר אותו".

יצוין כי בין נושאי הכנס ניתן לראות מאבק חזיתי בתנועת שוברות שוויון עם הכותרת הישירה 'שוברות (אי) שוויון', כך גם על השפה כזירת מאבק מגדרי, דיון ככל הנראה ברוח השפה שהנחילה לנו השרה מירב מיכאלי, הרצאה הרואה ברטוריקה התיאולוגית כחסם בפני הציבור הדתי מלהגיע לעמדות ליבראליות, גם על העיכוב בחקיקה נגד אלימות כלכלית, המאבקים בכנסת סביב שאלות השוויון המגדרי ועוד. על כל אלה אומרת עו"ד סלע כי עולה מכך תמונה מדאיגה.

"אקח לדוגמא את הנושא הנפיץ ביותר שהוא ספינת דגל של חוגי המגדר והארגונים הפמיניסטים הראדיקליים, נושא האלימות בין בני זוג. הנושא הזה הפך בעיניהם לאלימות נגד נשים ובדרך הזו מסתירים חצי עולם של אלימות, אלימות של נשים כלפי גברים וכלפי ילדים. יש סימטריה באלימות והחוקרים שזו אמנותם יודעים את זה כבר משנות השישים של המאה הקודמת על בסיס מחקרים ועבודות עומק. הדברים ידועים. יש סימטריה באלימות. 25 אחוז מהנפגעים הם נשים, 25 אחוזים גברים וחמישים אחוז אלימות הדדית".

העלמת נתוני האמת, קובעת עו"ד סלע, גורמת לפגיעה בשני הצדדים שכן כך לא מוקצים משאבים נדרשים לטיפול בגברים מוכים ובנשים מכות. "עד לאחרונה גבר שהיה מתלונן על שהוכה היה מופנה לקבוצות של גברים מכים", היא מספרת ומוסיפה כי "בזמן האחרון מתחילים להבין שהארגונים הרדיקאליים הללו והפקולטות למגדר לא באמת דואגים להגן על נשים, אלא שהן הפכו פלטפורמות לקידום אג'נדות והפלטפורמה הזו לא מאפשרת טיפול ראוי בגברים נפגעים ובנשים פוגעות ומתקבלת תוצאה הפוכה מהרצויה. זה פוגע גם בנשים שנפגעות".

"מדאיג מאוד שהידע האקדמי של חוגי המגדר הוא ידע שגוי. כל מי שמבצע מחקר שמנסה לאושש מידע ידוע או לפרסם את המידע הזה נחסם. רואים את זה גם בכנס. פרופ' אורלי בנימין תנסה לקעקע את הנתונים הידועים לה. נושא הרצאה של פרופ' בנימין הוא 'המחקר האקדמי היוצא נגד המחקר הפמיניסטי – טיעונים, איפיונים ומאמצי השתקה', כלומר תיוגם של חוקרים המחזיקים בעמדות שאינן פמיניסטיות כמשתיקים וכמכחישים. "פרופ' אורלי בנימין יודעת את מה שאני יודעת והרבה יותר מזה, אבל בדרך שבה היא מתייגת את מי שמתנגד ומעלה את הידע לרמת התודעה כמשתיק, זה אומר שהיא מנהלת מלחמה נגד הידע".

על רשימת הדוברים בכנס, אומרת עו"ד סלע כי למעשה כולם מציגים עמדה דומה או זהה ללא יכולת להתנצחות אקדמית. "כל הדוברים פמיניסטיים. אין כאן דיון אקדמי פורה. זו תיבת תהודה שבה כל אחד מהדהד את השני".

"ההשלכות של הדבר הזה לא נשארות באקדמיה. חוגי המגדר הם בעלי קשר ישיר למשרד החינוך. המחלקה האחראית על החינוך המיני של ילדי ישראל ניזונה מהאג'נדות הללו שהכר לצמיחתן הוא חוגי המגדר וזה עובר ישירות למשרד החינוך". על גני הילדים המחנכים ברוח זו המנוגדת לתפיסה המסורתית של תפקידי ההורים במשפחה, אומרת סלע כי "הרובד הבסיסי הוא לפרק את המערכת והרובד העמוק יותר הוא להוליך את הילדים להתעמת עם מה שהם מתחנכים עליו בבית".

באשר להתפכחות הציבורית מציינת עו"ד סלע את עצירת החקיקה נגד אלימות כלכלית, חקיקה "מאוד רדיקאלית כי היא לוקחת את מוטיב האלימות תחת תחפושת ההגנה על נשים ומייצרת מאבקים משפטיים בתוך המשפחה. הציבור כבר יודע שהנושא הזה הוא דגל אדום".

ממארגנות הכנס נמסר: "הכנס האמור יבחן תופעה חברתית המתפתחת בשנים האחרונות בצפון אמריקה ובאירופה ולאחרונה גם בישראל. לכנס האמור מוזמנים חוקרות וחוקרים מאירופה אשר חקרו את התופעה באופן כוללני. אחת מהאורחות אף ערכה גיליון מיוחד של כתב עת מדעי, שהוקדש לתופעה ובו פרסמו את מחקריהן חוקרות בכירות ממדינות שונות. נראה כי מהותה של הפניה היא הגבלת החופש האקדמי כך שלא ניתן יהיה לערוך דיון בסוגיה מרכזית המועלית על-ידי מדעניות מדינה וסוציולוגיות בכל העולם. להבנתנו העצמת נשים רק מחזקת את המשפחה וכל מי שטוען להיפך רק מוכיח שהמבנה המשפחתי המסורתי הוא אכן פטריארכלי".