עובדים בהייטק. אילוסטרציה
עובדים בהייטק. אילוסטרציהצילום: istock

העובדים הצעירים משנים כיוון ומחפשים בעיקר משרות של עבודה מהבית ועבודות משרדיות - כך עולה מנתוני "סחבק", אתר לחיפוש משרות לצעירים.

מהנתונים שפורסמו בעיתון 'ישראל היום' עולה כי מספר מחפשי העבודה דומה להיקפים בשנה שעברה, אך כמות המשרות בכל תחום כמעט הוכפלה ולכן קיים קושי בגיוסים בכל התחומים.

התחומים המבוקשים ביותר בקרב דורשי העבודה הם: עבודות מהבית, אדמיניסטרציה ועבודות משרדיות שונות, אבטחה, אופנה ומסעדנות.

המשרות הפנויות המובילות הן עבודות אדמיניסטרציה עם 457 משרות פנויות ושירות לקוחות עם 344 משרות. בתחום המכירות ניתן למצוא 677 משרות פנויות. יתר על כן, בתחום המסעדנות יש 515 משרות פנויות, לעומת 325 בתקופה המקבילה אשתקד, ובתחום האופנה - 193 משרות לעומת 147 באותה התקופה בשנה שעברה.

אדם ברקת, מנכ"ל סחבק, אמר כי "היו הרבה תהפוכות בקורונה, ועכשיו חוזרים לעניינים. מבחינת מספר מחפשי העבודה - המספרים לפני הקורונה ובמהלך הקורונה הם דומים. מצד שני, השוק נפתח וצמח אחרי שהוא היה תקוע. יש יותר משרות, אבל אין מספיק מחפשי עבודה".

לדבריו, "שיעור האבטלה כעת הוא מאוד נמוך, ויש צמיחה בכל ענף. ממלצרות ואבטחה ועד היי־טק - אין כוח אדם בישראל. אנחנו רואים שרוב הצעירים שהיו מחפשים עבודה שבה מרוויחים יותר פר שעה, דוגמת מלצרות, מחפשים היום משרות אדמיניסטרציה ומכירות, כדי שיהיה להם יתרון להמשך הקריירה.

"בעיניי, זה חלק מהסיפור שכולם רוצים לעבוד בהיי־טק. היום הצעירים מבינים ששורה של משרה רצינית בקורות חיים שווה יותר מעבודה באבטחה ובמלצרות. יש גם יותר חיפוש של עבודה מהבית על מנת לשלב לימודים ועבודה נוספת", הוסיף.

ברקת טוען כי הלחץ לעובדים מתבטא גם בתמריצים: "יש מפרסמים שהיו מציעים תמורת שלושה חודשי עבודה אייפון, מענקי התמדה ואפילו מענקי חתימה, שקודם לכן הוצעו במשרות יותר רציניות".