בראיון לערוץ 7 מספרת חברת הכנסת מיכל וולדיגר על קולות המרמור שנשמעו בישיבת השדולה למען השירות הלאומי אזרחי.

"לצערי הרב אני שומעת לא מעט מבני ובנות השירות הלאומי שכאשר שואלים אותם מה הם עושים ועושות היחס שהם מקבלים מהשומע הוא של משתמט ומי שאינו שווה. זה גם לא נעים וגם לא נכון. חלק ממטרות השדולה שהקמתי יחד עם חבר הכנסת מיכאל ביטון הוא ליקר את השירות הלאומי ולהגיד שאנחנו לא נאבקים עם הצבא. אלינו מגיעים אחרי שמקבלים את הפטור מהצבא בשל סיבה כזו או אחרת ובני ובנות השירות הלאומי עושים עבודת קודש אמיתית שראינו אותה בקורונה ולא רק בה, אלא בכל תחום".

"מדובר בעבודה רצינית ומשמעותית שאם לא היו שם בני ובנות השירות הלאומי לעשות אותה ייתכן והכל היה מתמוטט", אומרת וולדיגר המגדירה את בני ובנות השירות הלאומי כסיירת החברתית של מדינת ישראל, "ולא מגיע להם היחס הזה. אנחנו עושים הכול כדי לייקר את הדבר הזה גם במבט הכללי וגם ברמת הפרט".

על המאמצים שמשקיע הצבא בשכנוע בנות הציונות הדתית להתגייס לשורותיו אומרת וולדיגר כי בראש ובראשונה הדבר מחמיא למגזר שבנותיו איכותיות ונדרשות. "אני לא במאבק מול הצבא. אני אומרת שאם הגעתם לשירות הלאומי יש תקנים חשובים וניתן לעשות בהם מהפכות ודברים מדהימים. חשוב שבני ובנות השירות הלאומי ירגישו זאת ושהעם יידע שנעשים דברים חשובים. בכל מקום של חסד וגם במערכת הביטחון הבנות והבנים נמצאים ונמצאות".

על שיתוף הפעולה הפוליטי שמנהלת וולדיגר עם חברי קואליציה על מנת לקדם יוזמות חקיקה, היא אומרת כי לעיתים אין מנוס מלהתייחס לשיקול הפוליטי, אך מעבר לכך "לממשלה הזו לא היה סיכוי מלכתחילה. לייצר ייצור כלאיים ולהביא מהשמאל והימין זה בלתי אפשרי. נחמד ומפתה לדבר על אחדות אבל במציאות אי אפשר לעשות זאת".

ואולי יש מקום לשילובם של שרי שמאל בממשלה? "כאשר מישהו קורא למתנחלים תתי אדם אני לא יכולה לחיות עם זה, ומנגד למחבל בעיניו יש לו זכויות, זה דבר שאני לא יכולה להסכים לו. בכנסת שאמורה לייצג את כלל הדעות אני יכולה לקבל זאת, אבל בממשלה שאמורה להוביל את העגלה המדהימה של מדינת ישראל למקום מסוים לא ניתן להכניס אחד שרוצה לסחוב אותה ימינה ואחד שמאל. זה לא יתכן. דרוש מכנה משותף משמעותי יותר ואני מאמינה ומקווה שהממשלה לא תחזיק הרבה זמן מעמד".