פרופ' רות ארנון
פרופ' רות ארנוןצילום: יעל אילן
פרופ' רות ארנון שפיתחה את תרופת הקופקסון תקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן.

לראשונה, האוניברסיטה תעניק תוארי דוקטור לשם כבוד רק לנשים פורצות דרך ממגוון תחומים. בין מקבלות התואר לצידה של פרופ' ארנון: היוצרת חוה אלברשטיין , ד"ר אורנה ברי ממייסדות ההייטק הישראלי, אשת העסקים ג'וליה זהר , המדליסטית יעל ארד והסופרת גלילה רון-פדר-עמית.

עבודתה המדעית של פרופ' ארנון התמקדה במכון ויצמן למדע והתפרסה על כמה נושאים: פיתוח תרכיבי חיסון מלאכותיים (לאחרונה תרכיב נגד וירוס השפעת), הכוונה של תרופות (בעיקר נגד גידולים ממאירים), וכן חקר תגובת החיסון נגד הטפיל הגורם למחלת הבילהרציה. אך הנושא שהביא לתוצאות המשמעותיות והמרגשות ביותר קשור למחלת הטרשת הנפוצה ופיתוח תרופת הקופקסון – בשיתוף עם פרופ' מיכאל סלע ועם ד"ר דבורה טייטלבוים – המהווה גולת הכותרת בקריירה שלה.

ועדת העיטור בראשות נשיא האוניברסיטה פרופ' אריה צבן, בחרה להעניק לה את התואר בהוקרה ובהערכה על תרומתה הייחודית לקידום המדע והרפואה, על המצוינות ועל החדשנות במחקריה שמביאים מזור לנשים ולגברים על פני הגלובוס כולו ועל הנחישות שבה סללה את דרכה תוך שפרצה צוהר למדע ולאקדמיה לדורות של נשים מדעניות.

פרופ' ארנון הקדישה זמן גם לפעילות ציבורית: במכון ויצמן למדע כיהנה כראש מחלקה כדיקנית הפקולטה לביולוגיה וכסגנית נשיא. במסגרות בינלאומיות כיהנה כנשיאת האיגוד האירופי לאימונולוגיה וכמזכ"ל של האיגוד הבינלאומי לאימונולוגיה.

פרופ' צבן אמר: "בחרנו להקדיש את הענקת תוארי דוקטור לשם כבוד לעשייה הנשית, לכן אנו מעטרים השנה נשים פורצות דרך ממגוון תחומי דעת המשפיעות כל אחת בדרכה על מיליוני נשים וגברים בארץ ובעולם".