היום, חמישי הקרוב, י"א באייר, מציינים 18 שנים לרצח טלי חטואל וארבע בנותיה – הילה, הדר, רוני ומירב הי"ד על ציר כיסופים, כביש הגישה אל גוש קטיף וממנו.

בימים אלה פועלת קהילת כרמי קטיף להקמת בית כנסת קבע ביישוב כרמי קטיף שינציח את טלי ובנותיה.

מבנה בית הכנסת יכלול גם, בית מדרש וספרייה תורנית אשר בנייתו החלה במהלך שנת 2019 ועלותו צפויה לעמוד על 8,400,000 ש"ח. תקציב הקמתו של בית הכנסת מתבסס על הפיצוי החלקי אשר ניתן על ידי המדינה, אך תקציב זה אינו מספיק לצורך השלמת הפרויקט.

עד כה גויס רוב הכסף בעזרתם הרבה של תורמים חשובים אשר עזרו ליישוב בגיוס סכום הכסף, וכמובן תושבי כרמי קטיף שנתנו מכספם ביד רחבה כדי להעמיד את היכל התורה והתפילה של היישוב. כדי להשלים את הפרויקט, יש צורך בגיוס של 1,200,000 ש"ח נוספים.

הצטרפו להנצחת משפחת חטואל בבית הכנסת כרמי קטיף

טלאור גוטמן, חברת ילדות של הדר הי"ד, נזכרת ביום הנורא ההוא. "משפחת חטואל היתה חלק מהנוף של קטיף ומנוף ילדותי. משפחה של בנות עדינות וטהורות. ביום הרצח היינו בכוכב יאיר כי הלכנו לשכנע מתפקדי ליכוד להצביע נגד הגירוש מגוש קטיף. הלכתי לאוטו לשים שם משהו והרדיו דלק ושמעתי שהיה פיגוע בציר כיסופים. רצתי לומר להורים שלי ומאותו רגע החלו טלפונים ונסיעה מזעזעת ועצובה הביתה כשאנחנו לא יודעים במי מדובר. כשהגיעו החדשות שמדובר בשכנים שלנו ממשפחת חטואל - טלי, הילה, הדר, רוני ומירב - כילדה זה היה רגע שהחיים לא חזרו למסלולם".

"זה התרחש שנה לפני הגירוש - והתמימות נעלמה בה. חווינו פיגועים ופצמ"רים, אבל כשזה מגיע אליך לתוך הבית והלב, זה הורס את הילדות התמימה שהיתה בגוש קטיף", היא מוסיפה.

לדבריה ההנצחה בבית הכנסת היא מיוחדת עבור כל מי שהכיר את בנות משפחת חטואל. "לאורך השנים הנציחו את טלי והבנות בדרכים רבות. מרגש אותי לחשוב שהילדים שלי ילכו לבית הכנסת שינציח אותן, לא רק בתפילות ושיעורים אלא כמרכז של היישוב. היישוב הזה עבר הרבה דברים, הוא קם מעפר ונשאר ביחד אחרי הגירוש. בית הכנסת יהפוך אותו ליישוב מאוחד ושלם. אני שמחה שבחרנו להנציח את הבנות ואת טלי דרכו".

הצטרפו להנצחת משפחת חטואל בבית הכנסת כרמי קטיף