wizzair
wizzairצילום: איסטוק

חברת התעופה Wizz Air גייסה בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2022, כ-1000 אנשי צוות מטוס ויותר מ-400 טייסים חדשים. 

כחלק מהתאוששות כל ענף התעופה מתקופת הקורונה, החברה ממשיכה במסע הגיוסים האינטנסיבי גם בימים אלו. היעד שהציבה לעצמה החברה עומד על 20,000 עובדים עד שנת 2030. 

חלק חשוב בתרבות הארגונית של Wizz Air הינו לפעול לגיוון תעסוקתי. לכן במצבת העובדים ניתן למצוא אנשים בעלי 60 אזרחויות שונות. 

החברה מקבלת פניות רבות ממועמדים פוטנציאלים, ובמסגרת תהליך הקבלה לעבודה היא מעניקה הכשרה מקצועית חינם, באורך של בין ארבעה לשישה שבועות, בהתאם לניסיונם. בזכות ההכשרה והמבחנים המקצועיים שלאחריה, אנשי צוות שהתקבלו לעבודה ב-Wizz יכולים להיות באוויר תוך 8 שבועות בלבד.

אנדרש ראדו (Andras Rado), מנהל גיוס צוותי המטוס ב-Wizz Air: "אנו שמחים לתמוך בשווקי העבודה המקומיים על ידי הצעת אלפי משרות ב-Wizz Air ונרגשים מכך שאחרי למעלה משנתיים של זמנים מאתגרים, רואים חזרה לשגרה. אנו ב-Wizz מחויבים לשמור על החברה כמקום עבודה מגוון ולהציע מסלולי קריירה מעניינים והזדמנויות קידום מהירות".

חברת הלואו-קוסט Wizz Air, הגדולה במרכז ומזרח אירופה, מפעילה צי של 153 מטוסים מסוג איירבוס A320, איירבוס A321 ואיירבוס A321neo.

ג'וזף וראדי, מנכ"ל חברת התעופה וויז-אייר, דרש לאחרונה מהטייסים שלו להגביר מאמצים ורמז כי עליהם להמשיך לטוס, גם אם הם חשים בעייפות קשה. המנכ"ל העביר הודעת וידאו לטייסים בה נזף בהם על שהם משתמשים בחופשות מחלה במקרים של עייפות כבדה וגורמים לנזק כבד לחברה.

הסוכנות האירופית לבטיחות אווירית קבעה לא מכבר כי כי עייפות היא אחד הגורמים העיקריים המשפיעים על הביצועים האנושיים, ובמדינות רבות הטייסים מחויבים על פי חוק לסרב לטוס אם הם מאמינים שהם עייפים או בסיכון לעייפות שתשפיע על כושר טיסתם.

לחברות תעופה רבות יש תוכנות ניטור עייפות משלהן שנועדה לחזות עד כמה ביצועי הטייס עלולים להיות מושפעים אם יישחקו יותר מדי.

את מנכ"ל וויז זה לא כל כך מעניין. "עכשיו, כשכולם חוזרים לעבודה, אני מבין שעייפות היא תוצאה פוטנציאלית של פוסט קורונה, אבל ברגע שאנחנו מתחילים לייצב את הסגלים אנחנו צריכים גם להוריד את שיעור העייפות. כולנו עייפים, אבל דווקא אתם הטייסים נדרשים לעתים לעשות את המייל הנוסף", אמר.

איגוד הטייסים של החברה הביע זעזוע מההודעה שדלפה לתקשורת ודרש מוראדי להוציא הודעת הבהרה לדבריו, כדי שלא ישתמע מהם שמופעל לחץ על הטייסים לטוס גם אם הם אינם במצב הראוי לכך.

גם איגוד הטייסים הישראלי הגיב להודעת מנכ"ל וויז וציין כי מדובר בדברים מקוממים. "הם משקפים בעיה עמוקה בתרבות הארגונית של חברת וויזאיר. כדאי שכל נוסע ידע כי זה הקו שהנהלת החברה משרה ויחליט אם זו החברה לטוס איתה. אנו מקווים כי טייסי וויז איר למרות הלחץ לא יטוסו עייפים".

תגובת Wizz Air: "הקליפ המדובר נערך מתוך תדרוך צוותי טיסה שניתן על ידי מנכ"ל החברה, ג'וזף וואראדי. התדרוך כלל עדכונים עסקיים בדגש על האתגרים העומדים בפני כל עולם התעופה, ביניהן נושאי כוח האדם והרווחה – בהקשר הזה נאמר גם המשפט המרכזי בתדרוך - 'תעשו מאמץ נוסף עבור הלקוחות שלנו כדי למזער את השפעתם של גורמים שונים בענף התעופה עליהם'. הצוותים שלנו נענו לאתגר ולמעשה נרשמת זמינות כמעט מלאה (96%). עבור Wizz Air, בטיחות הצוות והלקוחות תמיד תהיה בראש סדר העדיפויות. יש לנו מערכת ניהול צוותים חזקה ואחראית המאפשרת לנו להפעיל כמה שיותר טיסות גם בעת הזו, שבתקווה תשתפר בקרוב".