ביקורת נמתחת על הסרט ששודר ב"כאן 11" ועסק ברב אברהם יצחק הכהן קוק ובממשיכי דרכו - הציונות הדתית.

הסרט של ילון גורביץ' "הרב קוק - מותו של גיבור" נפתח בסיפורו ומשנתו של הרב קוק, אך מסתיים דווקא באירוע רצח ראש הממשלה יצחק רבין וברצח שביצע ברוך גולדשטיין.

בסרט מתואר הרב קוק ככזה שנפטר בשנת 1935 כשהוא "ראש ישיבה קטנה וזנוחה". בפועל, הרב קוק היה באותה תקופה, בין תאריו הרבים, גם הרב הראשי הראשון לישראל. בהלוויתו בירושלים השתתפו אלפים.

בהודעת היח"צ שהופצה על ידי תאגיד השידור לקראת שידור הסרט נאמר כי הסרט מספר על הרב קוק וממשיכי דרכו, "עד סופו הטרגי של הגיבור הציוני, וגם של האידיאולוגיה שכה התאמץ להנחיל".

בין האנשים שמופיעים בסרט, מתוך הארכיון, ומשרטטים את דמותו של הרב קוק, נמצאים גם פרופ' ישעיהו ליבוביץ ואורי אבנרי.

ד"ר צחי סלייטר, המשמש כיום כעמית מחקר במרכז הרמב"ם למחקרים מתקדמים, כתב ביקורת על הסרט שאותו כינה "יצירה מחרידה מכל בחינה". לטענת ד"ר סלייטר בסרט שזורות עשרות טעויות עובדיות, כשבין השאר הוא כתב כי "הרב קוק לא עלה לארץ בג' אלול, הוא לא נסע לשווייץ כי התעייף מוויכוחים והוא לא נפטר מהתנפצות תקוותיו וגם לא מצהבת. הוא נפטר מסרטן".

ד"ר סלייטר הלין על האנכרוניזם שעל פיו מדברים על תורת הרב קוק בסרט. "זו עוד דוגמה לזה שדווקא יצירות ברמה ירודה יכולות ללמד אותנו על מה שעומד מאחורי יצירות טובות ומתוחכמות בהרבה, כולל מחקרים אקדמיים", הוא סיכם. "כי גם מי שלא טורח לבדוק עובדות פשוטות קולט את רוח המחקר ולפעמים מציג אותה עירום ועריה, באופן שלא היינו מוצאים אצל יוצר מוכשר יותר".

משתמש הטוויטר אביחי פאלח שם לב לנקודה נוספת. הצופה יכול להאמין מצפייה בסרט כי משנתו הגדולה של הרב קוק מתה ברצח רבין. "עשו ב'כאן' דוקו על הרב קוק וסיימו אותו ברצח רבין, מעבר לזה שזו קלישאה שחוקה, זה גם לא מגיע לרב קוק כדמות", הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו.

מי שדווקא מתח ביקורת חיובית על הסרט הוא מבקר הטלוויזיה של "הארץ" רוגל אלפר. לדבריו, "סרטו של ילון גורביץ' על תורת הרב קוק ובנו הרב צבי יהודה, ועל האופן שבו השפיעה תנועת הציונות הדתית שהם כוננו על החברה הישראלית, חידד את העובדה שכבר במושג היסוד, 'הציונות הדתית', אפשר לאתר אוקסימורון. 'הציונות" היא היפוכה של 'הדתית'".

הוא הוסיף: "שהרי החילוניות היתה מושג מכונן בציונות של ראשית המאה ה-20. והציונות הקימה בארץ ישראל חברה עברית ומדינה עברית, חקלאות עברית ותרבות עברית. לא יהודית. המדינה שבדרך לא היתה מדינה יהודית שבדרך, אלא עברית. החלוצים הסוציאליסטים שהקימו קיבוצים התנערו מהדת כליל. ולכן יש בציונות הדתית משום השתלטות עוינת".