הענקת התואר לשם כבוד לחיים ומירי ארנטל
הענקת התואר לשם כבוד לחיים ומירי ארנטלצילום: דוברות

טקס הענקת תארים למסיימי לימודי תואר-ראשון ושני וחלוקת תעודות-הוראה נערך אמש (שלישי) באקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות-נגב, במהלכו קיבלו 476 סטודנטיות וסטודנטים את התארים ותעודות הוראה.

באירוע השתתפו נשיא המכללה פרופ' חיים שקד, יו"ר הוועד המנהל הרב יצחק לוי, יו"ר האסיפה הכללית משה דמרי וראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן.

במהלך האירוע העניקה המכללה תואר לשם כבוד בסימן פדגוגיה של חוסן למירי וחיים ארנטל, מייסדי ארגון "זכרון מנחם" שהוקם לזכר בנם מנחם ז"ל שנפטר ממחלת הסרטן.

במעמד קבלת התואר הודו בני הזוג ארנטל לנשיא פרופ' חיים שקד על קבלת האות בציינם: "האסון הכבד שחווינו הפך אותנו לאנשים טובים יותר. גדלנו וחונכנו על ערכים של נתינה שנתנו לנו את הכוחות לקום ממשבר עמוק ולהפוך למי שאנחנו היום. הצעד הראשון בעשייה הוא לרצות להושיט יד ואם אין מסביבנו רצון ותמיכה של אנשים לעזור לנו אנחנו לא יכולים לעשות כלום".

פרופ' שקד ברך את הזוג ארנטל על קבלת אות החוסן ואת מאות מסיימות ומסיימי התואר: "חרטנו על דגלנו את משנת 'פדגוגיה של חוסן', מתוך רצון להכשיר אתכם כנשות ואנשי חינוך שלוקחים על עצמם את האחריות לחיזוק החוסן בקרב התלמידים, ואנחנו חושבים גם על החוסן שהיה לכם להגיע לרגע הזה ואפשר לכם להתמודד עם האתגרים והקשיים ולהגיע עד לשלב הסיום. החוסן שנדרש ממורים ומורות חדשים בכניסתם למערכת החינוך והחוסן לחולל שינוי. החוסן להעיר את הזיק בעיניהם של התלמידים, אנחנו מברכים אותכם שתעשו חיל בעמלכם החינוכי אנחנו גאים בכם ומתפללים להצלחתם במערכת החינוך".

יו"ר הוועד המנהל הרב יצחק לוי ציין בדבריו: "'מה טובו אוהליך יעקב משכנותך ישראל'. התורה אומרת שאחד הדברים המיוחדים לעם ישראל אלו האוהלים ובתי המדרש. מה שבונה את עם ישראל זה הבית, בית המדרש ובית הספר. אתם מצטרפים עכשיו לצוות המשכנות, האוהלים והבתים. מי שאחראי על חינוך הילדים אלו ההורים, אבל אתם מסייעים ומשלימים ועושים עבודה גדולה. השילוב שבין האוהלים והמשכנות - הבית ובית הספר יחדיו הם השילוב האידיאי לחינוכם והעצמתם של תלמידי ישראל".

יו"ר האסיפה הכללית משה דמרי סיכם: "אנו עדים למשבר ההוראה שבא לידי ביטוי במחסור גדול מאוד בכוח אדם שטומן בחובו מאבק על מעמדו ועתידו של מקצוע ההוראה, סוגייה בינלאומית רחבה שעמה מתמודדות מדינות רבות במערב. עם זאת, דווקא בתקופה מאתגרת זו של חיים לצד הקורונה, המורים הוכיחו יכולות הסתגלות מדהימות, ומציאת פתרונות יצירתיים להתמודדות עם האתגרים המורכבים. מעטפת ההכשרה המקיפה שקיבלתם כאן תעלה את קרנכם כנשות ואנשי חינוך מובילים לעתיד ותאפשר לכם להתמודד באופן מיטבי עם אתגרי המאה ה-21 ולפתוח בפניכם אופק למשרות הנהגה וניהול עתידיים".