שריון
שריוןצילום: דובר צה"ל

קורס מפקדי הטנקים של חיל השריון הסתיים לאחרונה, ולידי ערוץ 7 מגיעות עדויות של בוגרי הקורס הדתיים בצל מגמת הערבוב בין המינים ההולכת וגוברת בצה"ל.

ד', בוגר הקורס ותלמיד ישיבת הסדר, סיפר: "הבנות במחלקה נפרדת ובאותה פלוגה. בפועל בהחלט קורים תרגולים מעורבים. המפקדים הזוטרים מודעים לבעיה שנכפתה עליהם ומנסים לייצר פתרונות שונים ומשונים. בפועל, נוצרים מצבים אבסורדיים כמו למשל שמדירים חצי פלוגת דתיים, ומערבים את החילונים והבנות. זה מפרק את הפלוגה ואת אחוות הלוחמים."

ד' מתאר מצבים לא נעימים כלפי החיילות שרוצות לתרום לביטחון המדינה "אבל הוכנסו כמו נטע זר לפלוגה כאילו בכוח בהוראה מלמעלה. המון זמן מהאימון נגזל כדי לנסות לשמור על הגדרים הבסיסיים ברמה האישית. בקצה, יש הסכמה כלל גדודית, דתיים וחילוניים, שהאווירה נפגעת בגלל ערבוב המינים."

י', בוגר הקורס אף הוא, היה בפלוגה עם בנות, "ככה שיבצו אותי ולא הכרתי מהרבנות הצבאית את הזכויות שלי כחייל דתי. תכלס, מד"סים קורים עם כולם וכל פעם נוצר מתח מי ילך הצידה, קדימה או אחורה. זה לא מתאים וזו לא צורה. ככה נוצרת במהלך קורס שלם אי נוחות שלא מכבדת את החיילות ולא את החיילים.

''בנוסף, יש עבודה לוגיסטית משותפת כי אנחנו טנקיסטים וזה מוריד את הרמה, קצת אווירה של קייטנה או של תיכון חילוני. זה לא הולם שירות של בן ישיבה וגם החילונים מסכימים שמשהו פה משתנה, ולא לטובה. משחקי בנים-בנות וחיזורים במקום אווירה של פלוגת לוחמים שכולנו מכירים. אני חולם להיות קצין ומקווה שמישהו למעלה יקשיב לקולות מהשטח ויתקן את המצב המבאס הזה."

כזכור, בצה"ל נערכים בימים אלו לשלב נשים גם בחטיבות חיל הרגלים, ובמספר יחידות מיוחדות.

בארגון תורת לחימה מזכירים כי כבר ב-2013 התקבלה החלטה לקדם את פקודת 'השירות המשותף' לאור המלצות של עמותות המזוהות עם השמאל דוגמת "המכון הישראלי לדמוקרטיה" ו"מכון INSS", במקביל להמלצה לשלב נשים בתפקידי לחימה בכל צה"ל. במסמך ההמלצות של שתי העמותות נכתב במפורש כי יש לקדם נשים "גם במחיר ויתור על מתגייסים פוטנציאליים דתיים וחרדים".

בתורת לחימה הגיבו לעדויות בוגרי קורס מפקדי הטנקים: "כל בר דעת וכל אדם ישר רואה במגמה, שמקודמת בעיקר בצל עתירות לבג"ץ, רצון לקידום אג'נדות גם במחיר החלשת צה"ל, פגיעה בצביון היהודי של הצבא ובערך הניצחון. מגמה זו עלולה חלילה לפצל את צה"ל. אסור שתחת הדגל של 'שירות משותף' נגיע למצב בו ייושם הרעיון שנדחה בזמן הקמת המדינה: צבא לחילונים וצבא לדתיים. זה הפך השותפות, והפך אחדות השורות המתחייבת מול אויבינו המאיימים לכלותנו".

תגובת דובר צה''ל:"בכלל הפלוגות בקורס מפקדי הטנקים, ביניהן הפלוגות המעורבות, פועלים על פי פקודת השירות המשותף, ופעילות הטנק הינה בצוותים מגדריים. הוצע לחיילי הישיבות לעבור לפלוגה אחרת, שאינה מעורבת. לא התקבלה בקשה בנושא. כחלק מהתנסות לוחמות הטנקים בגבולות הוחלטו בעת היציאה להתנסות במדדים מדויקים שעליהן לעמוד בהם. לוחמת אשר תעמוד בקרטריונים תסיים את הכשרתה כמפקדת טנק".

מפלגת נעם מסרה בתגובה: "זה בדיוק מה שהזהרנו. הטרלול הפרוגרסיבי שמכניס נשים ליחידות לוחמות פוגע בשלשה דברים: ברמה המבצעית, בלכידות היחידות, ובנשים עצמן. בקרוב בעז"ה נוציא את יהל"ם מהצבא ונחזיר את ערך הניצחון להיות היחיד שמוביל את צה"ל".