נמל חיפה
נמל חיפהדוברות המשרד להגנת הסביבה

זה עבר בשקט ומתחת לרדאר, אולי בגלל ביקורו של נשיא ארה"ב, אבל למדינת ישראל מגיע מזל טוב על מהלך חשוב.

הפרטת נמל חיפה הושלמה והנמל נמכר לחברה פרטית בסכום פנטסטי של יותר ממיליארד דולר.

הבשורה הקטנה הם שלושה מיליארד שקלים שיכנסו לקופת המדינה. הבשורה הגדולה היא קידום התחרות בענף הנמלים. חברה פרטית שתפעיל את נמל חיפה ותתחרה ביעילות מול חברה פרטית אחרת שתפעיל את נמל המפרץ, ושתיהן שיתחרו מול נמל אשדוד ונמל הדרום החדש באשדוד.

עיקר הקרדיט למהלך מגיע לישראל כץ שהוביל את הרפורמה בנמלים עם הרבה חזון ונחישות, ליו"ר חברת נמלי ישראל הקודם והגורו של ענף הנמלים בישראל - שלמה בריימן - שליווה אותו מראשיתו ועד סופו, ליו"ר ולמנכ"ל נמל חיפה - אשל ארמוני ומנדי זלצמן, ולאנשי רשות החברות שעבדו על זה בשנים האחרונות.

אבל זכיתי גם אני לקחת חלק קטן במהלך כשר תחבורה ולהיות נוכח בנתיב הקריטי של השלמתו, לפתור את הקשיים והמחלוקות האחרונות, לסגור את הקצוות של ההסכם ולהביא לאישור הממשלה את ההחלטה הסופית על ההפרטה.

בתקופה שבה יעילות הנמלים היא לא משהו בלשון המעטה, והתורים הגדולים של האניות הממתינות הנמל גובים מהמשק הישראלי מחיר יקר, זו בשורה חשובה למשק ולהורדת יוקר המחיה בעתיד הקרוב.

אז מזל טוב לנמל חיפה ומזל טוב למדינת ישראל ולאזרחיה, בדרך לשוק חופשי, תחרותי ויעיל יותר.