רבני בית הלל בבית הנשיא
רבני בית הלל בבית הנשיאצילום: מתוך השידור

רבני ורבניות ארגון "בית הלל" הפועלים למען הנהגה תורנית קשובה ומתונה, ציינו היום (רביעי) עשר שנים לפעילותם במעמד מיוחד בבית נשיא המדינה יצחק הרצוג.

במעמד העשור שוחחו רבני ורבניות הארגון עם נשיא המדינה, פרשו בפניו את פעילויות הארגון לאורך השנים וקיבלו את ברכתו לעשור הקרוב למען העמקת השיח ההלכתי הדוגל בהידברות והקשבה.

עם סיום הטקס יוצאים בארגון "בית הלל" למסע ייחודי בן שבוע אשר מטרתו הקשבה, הידברות ומפגש בלתי אמצעי עם כל חלקי העם.

נשיא המדינה הרצוג: "רבני ורבניות בית הלל, העשור האחרון הוכיח שיש לכם תפקיד חשוב ומשמעותי בחברה הישראלית. החברה הישראלית משתוקקת לשיח ולאוזן קשבת מהסוג שאתם מייצגים. המסע שאתם יוצאים אליו, הוא מסע חיוני לחברה הישראלית, והוא חשוב לכם כמנהיגי קהילות וכמנהיגים רוחניים. אני שמח שבחרתם לצאת לדרך הזו, מכאן, מבית העם, בית הנשיא בירושלים, ומאחל לכם, ולחברה הישראלית, עוד שנים רבות וטובות של פעילות פוריה וחשובה, שהמסע שלכם יהיה מסע עשיר, חוויתי, מעמיק ומחבר, והעיקר - ישר".

יו"ר ארגון בית הלל, הרב מאיר נהוראי: "המסע בתוך החברה הישראלית מהווה סיכום של פעילותנו במהלך עשר השנים האחרונות. במהלכן, פרסמנו עמדות הלכתיות הקשורות לעם, לחברה ולמדינה ועסקנו במגוון גדול של סוגיות הלכתיות רגישות עם הפנים לעם. מוטלת עלינו חובה בימים אלו, להיות קשובים לקולות השונים בחברה, לגלות סובלנות כלפי האחר ולהרעיף אהבה על כל אחד ואחת".

הרבנית רחל ריינפלד-וכטפוגל אמרה: "חברותיי ואני זכינו להיות חלק מגל גדול של לימוד נשי מתחדש. אך, לא היה מקום לביטוי הלמדנות הזו כחלק מהשיח ההלכתי המרכזי - עד שארגון בית הלל פתח את השערים לשיח משותף, ובכך נתן לנו קול. יש לנו כח כחבורה של נשים אשר יחד מגיעות לרף גבוה של הוראה הלכתית".

הרב ד"ר עמית קולא, רב קיבוץ עלומים, הוסיף: "החלטנו בארגון בית הלל שלא די לדבר על אחדות, חיבור והקשבה אלא יש לממש זאת קודם כל בקרבנו. ללמוד תורה ולפסוק הלכה בחבורה. בלי היררכיה סמכותית אלא מתוך לימוד משותף בו לכל הבאים בשעריו יש אפשרות של השפעה – זהו חידוש מרענן שפותח פתח של תקווה שמא אפשרי הדבר גם בחברה הגדולה: להידבר, להקשיב, להשתכנע וליצור יצירה משותפת".

הרבנית ד"ר טובה גנזל אמרה באירוע: "רבני בית הלל, בצורה חלוצית וחסרת תקדים, החליטו שלא לוותר על הקול של נשים שרכשו השכלה רבנית מתאימה מסביב לשולחן. בכך איפשרו לחברותיי ולי לקחת חלק בדבר החשוב ביותר שעם ישראל שימר לאורך כל הדורות - עיצוב הזהות היהודית ועולם ההלכה".

הרב ש"י ויצמן הוסיף: "ארגון רבני ורבניות בית הלל ביקש לחרוט על דגלו את האחריות הגדולה, והלא פשוטה לכלל ישראל. זאת, מתוך תפילה מעומקא דליבא - שלא יארע דבר תקלה על ידינו ושיתקדש שם שמים בעולם".