SEO - קידום אתרים
SEO - קידום אתריםצילום: FREEPIK

יש לכם אתר לעסק שמציע מגוון רחב של שירותים ומוצרים שכל אחד בארץ (ואולי גם בעולם) צריך להכיר.

הבעיה היא שלא כל הגולשים מגיעים לאתר שלכם ואינכם מבינים מדוע מספר הכניסות שלכם אינו עולה. ובכן, אחד הדברים שיכולים לעזור הוא ביצוע אופטימיזציה של האתר למנוע החיפוש. כלומר, התאמת האתר למנוע החיפוש (גוגל, לצורך העניין) על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

בדיוק בגלל זה שאלנו מקדם אתרים מומחה מה אפשר לעשות, והוא בתמורה נתן לנו ארבעה טיפים לביצוע אופטימיזציה לאתר.

אופטימיזציה לאתר – אז איך עושים זאת?

קיימות כמה דרכים משמעותיות לביצוע אופטימיזציה לאתר. מומחה לקידום אתרים ימליץ על ביצוע אופטימיזציה לאחר שיבדוק את האתר, יבחן את עבודות הקידום שנעשו עבורו ויצביע על עבודות האופטימיזציה שיש לבצע. מכל מקום, אלה כמה טיפים משמעותיים שיעזרו לכם לבצע אופטימיזציה לאתר ולשפר אותו:

1. מתחילים עם הדומיין.

הדומיין הוא בעצם השם של האתר שתמורתו אתם משלמים. זוהי הכתובת של האתר אשר מלווה אתכם לכל מקום, בכרטיסי הביקור, ברשימות התפוצה של המיילים, ברשתות החברתיות ועוד. קיימת תחרות גבוהה על שמות הדומיין, ולכן כדאי לחשוב על כמה אפשרויות לדומיין שלכם. חשוב ששם הדומיין יהיה רלוונטי לתחום העיסוק.

2. מילות מפתח רלוונטיות.

עבור קידום האתרים וביצוע אופטימיזציה לאתר באופן כללי חשוב לערוך חקר מילות מפתח כדי לבדוק אילו מילים מתאימות יותר לעסק ואילו פחות. אם תבינו מה נכון עבור האתר שלכם, תוכלו לקדם אותו באופן משמעותי, שכן באמצעות מילות החיפוש יכולים הגולשים להגיע אל האתר שלכם ולקבל את כל המידע שהם צריכים. כמו כן, כדי לבצע את האופטימיזציה המתאימה לאתר, חשוב לקבוע url עבור מילות המפתח ולתרגם את מילות המפתח לאנגלית.

3. עושים כותרות.

כדי לבצע אופטימיזציה במיטבה יש צורך ליצור טייטל ותיאור לכל עמוד ועמוד שאתם מעלים לאתר האינטרנט. הטייטל צריך לשלב בצורה מתאימה את הביטוי או מילת המפתח שאנו מעוניינים לקדם. גם התיאור צריך לכלול את מילת המפתח. מכל מקום, הכותרות מסייעות לשפר את אחוזי ההמרה וההקלקות, וככל שיש יותר הקלקות, כן גוגל אוהבת יותר את האתר ומקדמת אותו למקומות הראשונים. ואם כבר מדברים על כותרות, חשוב להקפיד על כותרת h1 ו-h2. כותרת h1 היא כותרת הנושא שצריכה להופיע בכל עמוד, בעוד השימוש בכותרת h2 נועד לחלק את התוכן הנמצא מתחת לתגיות.

4. משפרים את האתר מזוויות שונות.

ביצוע אופטימיזציה לאתר כוללת שיפור האתר באופנים שונים. לדוגמה, ניתל לשפר את הקישורים הפנימיים של האתר, לחזק עמודים חלשים יותר ולקשר לעמודים רלוונטיים. חשוב להוסיף תמונות לעיצוב האתר. כמו כן, מומלץ להוסיף תיאור לתמונות, על מנת לספק לגולשים ערך מוסף. מעבר לכך, התוכן הוא המלך בכל המובנים וכדאי מאוד לבצע ריענון של התוכן לאתר. ככל שתעלו תוכן חדש ורלוונטי יותר, כן גוגל תתעדף יותר את האתר שלכם ותיתן לו את המקום המיוחד שלו. אז אם יש לכם טיפים, עדכונים שוטפים, מדריכים או כל דבר שיכול לעזור, זה הזמן להעלות לאתר.

דרך נוספת להגדיל את החשיפה היא לשתף את התוכן שלכם עם אחרים. רשתות חברתיות ואתרים איכותיים דוגמת אתרי חדשות הם דרך טובה להתחיל. דבר נוסף שיש צורך לדאוג לו הוא שיפור מהירות הטעינה של האתר. אתר מהיר ואיכותי יביא יותר גולשים. הם לא יצטרכו להמתין עד שהאתר שלכם ייטען ויתייאשו, אלא יעברו במהירות אל האתר ויוכלו ליהנות ממנו. בימינו קיימים תוספים שונים שמאפשרים לשפר את מהירות האתר, כך שגם אם יש לכם הרבה תמונות וסרטונים לשיפור נראות האתר, זה לא אומר שהוא אינו יכול להיות מהיר. ועוד דבר שכדאי לשים אליו לב הוא הקוד באתר. אם הצטברו לכם עמודי 404, כדאי לטפל בכך במהירות. אף גולש גולש שנכנס לאתר שלכם אינו צריך להתאכזב מכך שהוא אינו יכול להיכנס לעמוד מסוים.

בוחרים מומחה SEO כלבבכם

ראינו כי קיימים כמה דברים משמעותיים שיש לעשות כאשר מבצעים אופטימיזציה לאתר. אבל אופטימיזציה היא לא הכול. חשוב להיות עם היד על הדופק, לבדוק מה עובד ומה לא וכיצד ניתן לשפר את האתר בכל רגע. לשם כך נדרש ידע רב בקידום אתרים וביצוע אופטימיזציה, ידע שלא תמיד קיים בקרב בעל העסק שגם ככה צריך להיות עסוק בלקדם את העניינים שלו. לפיכך, מומחה SEO הוא הפתרון הטוב ביותר, אך חשוב לבחור את המומחה הטוב ביותר. אלה כמה טיפים לבחירת מומחה לקידום אתרים שכדאי להביא בחשבון:

  • מה מציע לכם מקדם האתרים – מקדמי אתרים בלתי מקצועיים נוטים לדבר על התחום באופן בלתי קונקרטי ולהבטיח הרים וגבעות ותוצאות מיידיות תוך זמן קצר. מקדם אתרים מקצועי, לעומת זאת, מבין כי קידום אתרים טוב דורש השקעה רבה והוא אינו נעשה בין לילה. כשאתם מדברים עם מקדם כזה על עולם הקידום, הוא שואל אתכם שאלות קונקרטיות ומברר מה בדיוק אתם צריכים.
  • אין קיצורי דרך – גוגל אינה אוהבת כשעובדים עליה, והיא קולטת מהר מצבים שבהם מקדמים מנסים לעשות קיצורי דרך כמו שימוש רב ובלתי טבעי במילות מפתח. לפיכך, מקדם רציני משתמש בשיטות קידום שונות בחכמה ובזהירות.
  • מחיר הוגן – מומלץ לבצע מחקר קטן לגבי המחירים הממוצעים בשוק עבור קידום אתרים, על מנת שכשתגיעו למקדם האתרים עצמו תוכלו לבקש ממנו הצעת מחיר מפורטת ומסודרת.

קיימות דרכים נוספות למציאת מומחה SEO, אבל בסופו של דבר אין תחליף לפגישה אישית עם המקדם. אל תסגרו עסקאות בטלפון, אלא היפגשו עם המקדם פנים מול פנים, תתאמו ציפיות, שטחו בפניו את הבעיות שנוצרו במהלך הקידום ובחנו אותו כדי לראות אם הוא מקצועי ואדיב.