השגריר בעדי נגב
השגריר בעדי נגבצילום: עדי נגב

ביקור חשוב ומרגש התקיים הבוקר (ד') בכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" אשר מופעל על ידי עמותת "עדי" וממוקם בתחום המועצה האזורית מרחבים.

חאלד אל ג'לאמה – שגרירה הראשון של ממלכת בחריין בישראל, הגיע לסיור מיוחד בכפר הדרומי המטפל בילדים ומבוגרים עם מוגבלויות מורכבות. זאת לאחר שנענה להזמנת יו"ר הכפר האלוף במיל' וחתן פרס ישראל דורון אלמוג, להגיע ולהתרשם מהעשייה של ההנהלה והצוות המקצועי בטיפול באוכלוסייה המיוחדת.

את הסיור הייחודי ליוו כאמור דורון אלמוג יחד עם מנכ"ל הכפר אבי וורצמן וכן דר' צאקי זיו נר מנהל המרכז הרפואי לשיקום. השלושה ערכו סקירה בפני השגריר על מגוון השירותים הרפואיים והשיקומיים המוענקים במרכז הרפואי לשיקום הראשון בנגב ע"ש הארווי וגלוריה קיילי, אשר נחנך לאחרונה בשטח הכפר ומהווה בשורה של ממש עבור כלל תושבי האזור.

השגריר קיבל סקירה על מעבדות המחקר החדשניות הפועלות במקום, על שיטות הטיפול המתקדמות והמגוונות בהן נעשה שימוש בכפר, הכוללות בין היתר טיפולים בהידרותרפיה, גינון, טיפול עם חיות, חקלאות וטיפולים נוספים אחרים.

שגריר בחריין התרגש לפגוש את הצוותים המקצועיים, את המטופלים והמתנדבים הרבים הפועלים בכפר אשר מגיעים מהארץ ומחוצה לה. אל ג'אלמה ביקש לשבח ולהביע הערכה כלפי כלל העוסקים בעבודת החסד ובפעילות המבורכת הנעשית בכפר. הנהלת המקום מצדה הודתה לשגריר על הביקור החשוב וכן הזמינה אותו לביקור עתידי נוסף.

השגריר חאלד אל ג'לאמה הודה: "זה היה פשוט מדהים לבקר בכפר ולהכיר מקרוב את המרכז הרפואי המתקדם לשיקום. לראות איך הוא מכסה ומטפל במגוון רחב כל כך של מוגבלויות שונות, וכן בוחן דרכים חדשניות לשיקום אנשים אשר נחושים להשתקם".

דר' צאקי זיו נר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום: "התכבדנו היום בביקורו של כבוד השגריר חאלד אל ג'לאמה. השגריר נחשף למודל ייחודי של קהילה משלבת המכילה בתוכה כפר שיקומי לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ביחד עם בית חולים שיקומי הראשון בנגב, המהוה מיזם רפואי וחברתי. בבחריין רוחשים כבוד רב לאנשים עם מוגבלויות ואף מכהן שר הממונה על הטיפול בתחום. בחריין כמדינה מתקדמת ביותר, מעריכה פיתוח טכנולוגיות מתקדמות, מחקר וחינוך וכבוד השגריר מצא גם אצלנו את כל המרכיבים הללו יחד. במהלך ההיכרות ההדדית למדנו כיצד מכנים אנשים עם מוגבלויות אצל כל מדינה, כאשר בבחריין הם מכונים אנשים עם נחישות. אין ספק שהגדרה זו משקפת את היחס המכבד בבחריין כלפי אנשים עם מוגבלויות. אנחנו מביטים קדימה בתקווה לקידום שיתופי פעולה בתחומים אלו אשר חשובים לשתי המדינות".