ההפגנה מול ממ"ד ׳מורשת נריה׳
ההפגנה מול ממ"ד ׳מורשת נריה׳צילום: מאירים

הורים לתלמידי כיתה ג׳ הפגינו היום (שישי) מול בית הספר הממ"ד ׳מורשת נריה׳ בעקבות פרשת הטרנסג׳נדר שהוסתרה מההורים. על ההורים הצטרפה ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית).

לפני כשבוע נחשף כי ילדי שכבת ג' גילו בסוף שנת הלימודים הקודמת באופן אקראי כי אחד התלמידים שלומד כבר מספר שנים עמם הוא בת שאימצה זהות של בן. הורי התלמידים נדהמו לגלות כי הצוות החינוכי ומשרד החינוך ידעו על המקרה אך הסתירו זאת מהם ומילדיהם.

בעקבות כך ולאחר שבמהלך הקיץ לא קיבלו מענה מהנהלת בית הספר, משרד החינוך והחמ"ד וגורמי המקצוע בעירייה, החליטו ההורים שלא לשלוח את ילדיהם לבית הספר ואלו עדיין לא פתחו את שנת הלימודים.

לדברי ההורים בימים האחרונים הציע בית הספר שילדיהם יפוזרו בכיתות אחרות בשכבת ג'. ההורים דחו את הפתרון לאלתר.

עו"ד רוני ססובר מארגון 'מאירים' מסרה: "ההורים זכאים למערכת חינוך עבור ילדיהם שתתאים לעולם הערכים שלהם. למרות המאמצים לפתור את הנושא במהלך חופשת הקיץ תוך שימת טובת הילדים כולם בראש סדר העדיפויות, לא ניתן כל מענה מצד חמ"ד. לא נהסס להמשיך ולפנות גם להליכים משפטיים נגד מי במערכת שהובילו למצב הזה''.

ח"כ מיכל וולדיגר אמרה בהפגנה כי "החמ"ד הינו זרם החינוך הדתי ממלכתי במדינת ישראל והחוק קובע את עצמאותו לשמור על זהות וערכים ברורים הנגזרים מכך. ההורים בחרו את מסגרת החינוך הזו שאף קיבלה את ההגדרה ‘תורנית׳ תוך מחשבה שהיא תואמת את ערכי התורה, שאינה יכולה להכיל את בלבולי הזהות הפרוגרסיביים ובוודאי שאינה יכולה להכיל הסתרה ותרמית שכזו ולקבוע להורים מציאות שאינה רצויה עליהם.

''אני קוראת למשרד החינוך, לחמ"ד ולעירייה לתקן לאלתר את המצב ולאפשר לילדי הכיתה לחזור וללמוד יחד, ללא חשיפתם לתופעות חריגות העומדות בניגוד גמור לאורח חייהם הדתיים", הוסיפה וולדיגר.

חברותא, מארגוני הקהילה הלהט"בית הדתית, מסר בתגובה להפגנה ולפרשת הטרנסג'דנר: "לובי השנאה עובד שעות נוספות נגד הקהילה ונגד הילדים שלנו, והפעם רוני ססובר החליטה להעלות על המוקד את נוכחותו של ילד טרנסג'נדר בבית ספר דתי. בפגישה עם הורים מבית הספר, לובתה השנאה, ובעיצה רעה יצאו היום להפגין. נגד מה? נגד רווחתו של ילד, תוך התעסקות באיברי מינו (נושא שמעניין רק פדופילים) ובעד טרנספוביה.

''גם מיכל וולדיגר, חברת כנסת שחברה בשדולה למען בריאות הנפש, שלרוב טוענת שמסייעת לחלש, בחרה הפעם להתייצב לצד אלה שמבקשים להתעמר בקבוצה המוחלשת ביותר באוכלוסיה, ובילד – שהוא חסר אונים אל מול הטירוף שמתרחש כאן. עוד הגדילו לעשות בלובי השנאה, כשהפיצו שמועות מכפישות ושקרים על הילד ואימו. חברותא קוראת לכל מי שיצא להפגין היום להתבייש, לחזור הביתה ולהתכונן לשבת קודש'', נמסר.

משרד החינוך מסר בתגובה: מנהלת החמ"ד, הגב' שוש נגר, פועלת באופן מקצועי ובמלוא הרגישות מעת שעניינו של התלמיד ובית הספר הגיעו אליה לפני כחודש. בתוך כך, המדיניות וההחלטות בנושא מתקבלות על ידי החמ"ד בליווי של גורמי מקצוע ובליווי של גורמי הלכה מרכזיים בציונות הדתית בהם הרב אריאל יעקב. הנהלת החמ"ד ומועצת החמ"ד נוהגות להיוועץ בו בנושאים הלכתיים. כמו-כן, ההחלטות מתקבלות יחד עם מומחים של השירות הפסיכולוגי ייעוצי. בשל צנעת הפרט, המשרד מנוע מלהתייחס ליתר הסוגיות.