השכרת רכב
השכרת רכבצילום: ISTOCK

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים חייב את חברת "אלדן" לפצות ב-1,500 ש"ח אדם שקיבל מהחברה מיילים פרסומיים מבלי שצוין במפורש שמדובר בפרסומת.

מדובר בתביעה שהגיש מאיר יעקוב נגד אלדן בעקבות שלל הפרות, לטענתו, של "חוק התקשורת (בזק ושירותים), תשמ"ב-1982", בכך ששיגרה אליו 15 מיילים פרסומיים מבלי שקיבלה ממנו הסכמה מפורשת מראש, מבלי שנכלל בהודעות אלה ציון מפורש בדבר היותן דבר "פרסומת" ומבלי שצוינו בהם פרטי יצירת קשר מדויקים של השולח.

השופט אלעד לנג קיבל את הראיות שהציגה חברת "אלדן" לכך שניתנה הסכמתו של יעקוב לקבל ממנה מיילים, וכי היה בהם קישור להסרה בו התובע לא השתמש.

אמנם, כאמור, ''אלדן'' תצטרך לפצות את יעקוב עקב כך שלא פורט במייל שמדובר בפרסומת. השופט לנג התחשב בכך שלמרות שלא צוין במפורש ניתן להבין בניקל כי מדובר ב"הודעות פרסומיות מובהקות" ופסק פיצוי נמוך.

"כפי שנקבע לעיל, הפרה הנתבעת את הוראות חוק התקשורת בכך שלא כללה בכותרת 15 מההודעות שנשלחו על ידה לתובע את המילה 'פרסומת'", כתב השופט לנג בפסק הדין.

"בנסיבות בהן נקבע כי ההודעות נשלחו אל התובע כדין (לאחר קבלת הסכמתו לקבלן), כמו גם מדובר בהודעות פרסומת מובהקות הכוללות מלל מצומצם מאוד על רקע 'מודעה' צבעונית בה מופיע לוגו הנתבעת במופגן", ציין, "עוד יש להתחשב בעובדה כי, כאמור לעיל, כל ההודעות נשלחו מכתובת דוא"ל המעידה בפירוש על זהות שולחה, בנסיבות בהן התובע נהג להשתמש בשירותי הנתבעת באופן תדיר יחסית, כמו גם לכך שניתן לראות בהתנהגות התובע שנמנע מלהשתמש בקישור ה'הסר' כחסרת תום-לב באופן המשפיע על שיעור הפיצוי המגיע לו. מכאן, כי הפגיעה בענייננו ב'ערך המוגן' שביסוד חוק התקשורת אינה גבוהה כלל ועיקר, כך שאני מעמיד את הפיצוי המגיע לתובע בגין כלל הפרות הוראות חוק התקשורת על ידי הנתבעת על סך כולל של 1,500 ש"ח".