ארגון חותם מוציא סרטון חדש במסגרת סדרת הסרטונים הקצרים 'מעבר לפינה – מבט עכשווי על יהדות וזהות'.

לאור תוצאות הבחירות והשיח סביב משרד הדתות, בוחרים בארגון חותם במהלך הסרטון להזכיר את מטרתה האמיתית של הרבנות הראשית ולשם מה היא הוקמה על ידי הרב קוק. כמו כן הם מברכים את הרבנים הראשיים שיהיה להם את הכוח לעשות את השינוי המדובר במוסד הקדוש הזה.

בסרטון מסביר רב הישוב בית אל, הרב אריאל בראלי, כי תפקידה של הרבנות הראשית היא להיות המזוזה של המדינה.

לדברי הרב, "אנחנו מתפללים שהרבנות הראשית תחזור לאיתנה, היא תהיה מקום כזה שכל יהודי ירגיש שהוא שייך אליה. הרב קוק הקים את הרבנות הראשית מתוך הבנה, מתוך ציפייה שהיא תהיה המזוזה של המדינה. הציפייה הייתה שמנהיגי הציבור יתייעצו עם הרבנים הראשיים ויערבו אותם בכל התחומים".

"כיום, הרבנות הראשית יותר עוסקת במתן שירותי דת לכלל הציבור והשתתפות בטקסים ייצוגיים. אנחנו מתפללים שהרבנות הראשית תחזור לאיתנה, היא תהיה מקום כזה שכל יהודי ירגיש שהוא שייך אליה. הרבנות הראשית תיזום פעילויות לכלל הציבור להאהיב שם שמים, לנסות ולדבר בשפה כזאת שכלל הציבור יבין אותה, זו השליחות הגדולה של הרבנות הראשית. בעזרת השם הקדוש ברוך הוא ייתן כוח לרבנים הראשיים להוסיף כוח וחייל במוסד הקדוש הזה", הוסיף.

סרטון זה מצטרף לסדרת סרטונים קצרים תחת השם 'מעבר לפינה' שמוציא ארגון חותם בחודשים האחרונים. במהלך הסרטונים עולות סוגיות רבות ומגוונות בנושאי זהות וערכים במדינת ישראל של ימינו מנקודת מבט יהודית שמונגשת לציבור על ידי רבנים שונים. זאת לצד פודקאסט וכן חומרים נוספים שמפיקים בארגון חותם על מנת לתת לציבור להעמיק בנושאי הזהות היהודית של מדינת ישראל ובחשיבותה.