ממשלת גאורגיה הבטיחה במהלך שבוע ישראל שאורגן על ידי "בית ישראל" ולשכת העסקים ישראל-גאורגיה, שהחל משנת 2023 ועדת הכלכלה של הפרלמנט הגאורגי תעלה לדיון, מידי שנה, מקרים בעיתיים בהם יתקלו המשקיעים הישראלים בגאורגיה, במטרה לספק להם מענה באופן יעיל.

כמו כן, הוצע לעשות דיון נוסף במסגרת וועדת הכלכלה בכנסת, שבו יוכלו לדון בקשיים בהם נתקלים משקיעים ישראלים וגאורגים בעסקים בין המדינות.

במהלך הכנס לסיכום "שבוע ישראל" שהתקיים אתמול במלון בילטמור בטביליסי, ציינו הנציגים כי מינויו הצפוי של ח"כ דוד ביטן ליו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, לצד היותו ראש אגודת הידידות ישראל-גאורגיה, עשוי לתת מענה הולם ליוזמה.

איציק משה, פעיל ההסברה המשמש גם כנשיא לשכת העסקים ישראל-גאורגיה מזה 26 שנה, בירך את ההחלטה, שלדעתו תגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות. הוא הוסיף: "לראשונה השגנו פלטפורמה ריאלית להגנה על ההשקעות הישראליות".

כנס סיכום "שבוע ישראל" בגאורגיה
כנס סיכום "שבוע ישראל" בגאורגיהצילום: ARCHIL CHITIDZE

במהלך "שבוע ישראל" בגאורגיה התקיימו כ-20 מפגשים עסקיים ובכנס המסכם השתתפו ראשי אגודת הידידות מהכנסת והפרלמנט הגאורגי, שגרירת ישראל בגאורגיה, ראש הרפובליקה האוטונומית אדג'רה בגאורגיה דוד גבאידזה, ראש וועדת הכלכלה הגאורגי, ראשי הקהילייה העסקית מגאורגיה והמשלחת הישראלית שמנתה לא פחות מ-100 איש.

את הכנס סיקרו למעלה מ-15 רשתות טלוויזיה ועיתונות מגאורגיה, שהגיעו לשמוע על שיתופי הפעולה והעשייה הציונית בגאורגיה.

דוד ביטן בהצהרה לתקשורת הגאורגית ולתקשורת הישראלית
דוד ביטן בהצהרה לתקשורת הגאורגית ולתקשורת הישראליתצילום: יצחק קלמן

מי שמוביל את הכנס הוא, כאמור, איציק משה, איש העסקים ישראלי בגאורגיה שלפני מספר שבועות ניצל מחוליה איראנית שנשלחה לחסל אותו בשל פעילותו הציונית.

למרות היותו מטרה עבור האיראנים, משה לא מתכוון להפסיק בפעילות ההסברה שהוא עושה. "אני חושב שהגיבורים האמיתיים זה המשלחת, מאה איש שהגיעו לכנס בגאורגיה", אמר משה בשיחה עם ערוץ 7. "הם לא פוחדים ואני גם כן לא פוחד".

"אין לנו מותרות לפחד, לדחות ולבטל דברים", ציין. "על כן זאת התשובה שלנו, אנחנו ממשיכים בעשייה שלנו כי מי שמאמין בעשייה שלו הוא לא פוחד".

ח"כ ביטן אמר לערוץ 7 בפתיחת הכנס: "אנחנו לא מפחדים. אנחנו מייצגים את ישראל ואנחנו לא נפחד לבוא לכל מקום שיזמינו אותנו ואנחנו לא נרתע, לא מהאיראנים ולא מאנשים אחרים".

ראש הרפובליקה האוטונומית אדג'רה בגאורגיה דוד גבאידזה אמר בשיחה עם ערוץ 7: "זה לא פלא שיש קשרים טובים בין ישראל לגאורגיה. גם האוטונומיה שלנו מצטרפת לכל העניין. יש אצלנו פעילות ענפה מאוד של ישראלים שבאים לבטומי ובכלל בנושא התיירות. הנושא הזה עוד יתרחב, גם בתיירות, גם בהשקעות הדדיות. אני מאמין שהביקור שלי כאן היום יתרום לחיזוק הקשרים עם ישראל".

חלי פרידמן, יו"ר עמותת פני"ם חדשות, סיפרה לערוץ 7 על הפעילות בנושא מגדר שהיא רוצה ללמד בעולם. "השאיפה שלנו היא להקים בכל מדינה משמר מגדרי כמו שלנו. ללמד נשים כמונו לבצע את זה בפרלמנטים שלהן", אמרה. "בחרנו בגאורגיה להיות מדינה ראשונה שנקיים בה משמר מגדרי בין-לאומי. מחר נשיק כאן את הסניף הראשון שלנו בחו"ל ואנחנו מאוד נרגשות".