מיכאל פואה
מיכאל פואהצילום: עצמי

בימים האחרונים התפתח שיח ער בקמפוס הטכניון, באתרי החדשות וברשתות החברתיות סביב אירוע ההשקה של תא "בוחרים במשפחה" בטכניון.

כעת, נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון פנה ליו"ר הארגון "בוחרים במשפחה" מיכאל פואה ובמכתבו הוא טוען כי פואה ניצל אירוע שהתקיים בטכניון לצורך "השמעת אמירות פוגעניות ורעילות שעומדות בניגוד גמור לרוח הטכניון ולערכיו".

מיכאל פואה, שלח מכתב תגובה שהגיע לידי ערוץ 7 בשעות האחרונות לנשיא הטכניון, "קיבלתי את מכתבך מהיום, בו אתה מבקש להפוך אותי ואת "בוחרים במשפחה" לפרסונה נון גרטה בתחומי הטכניון. ברצוני להבהיר כי כמוסד ציבורי שומר חוק, אין לך סמכות לאסור עלי ובוודאי לא על הסטודנטים הלומדים בטכניון, להתארגן בדרך חוקית ולהביע את דעתם.

טענתך כאילו אמרתי 'אמירות פוגעניות ורעילות' כלפי אחרים בטכניון ומחוצה לו, אמירות חמורות העומדות בניגוד גמור לרוח הטכניון ולערכיו" היא חסרת בסיס. 'אשמח' לדעת מה מותר לחשוב ולומר בטכניון ומה אסור. הקריאה לאסור אמירות פוגעניות ורעילות בלי לפרט מה הם אותם קריאות, היא הטלת אימה והשתקה בדרך המשטרים האפלים ביותר".

"בוחרים במשפחה היא תנועה הפועלת בעד ערכי המשפחה, ומכוח זה מעלה על סדר היום הציבורי שאלות ערכיות ומוסריות שהושתקו במשך שנים. האמירה כי הפונדקאות היא שעבוד בנשים וסחר בילדים, היא לא אמירה שאנו המצאנו ומעניין אם גם העיתונאית המוערכת עירית לינור שכתבה מאמר במידה בעניין זה תחת כותרת זו, גם היא פרסונה נון גרטה בטכניון.

לסיום אבהיר כי כל עוד יהיו מספיק סטודנטים ערכיים ואמיצים בטכניון, קולה של תנועת בוחרים ישמע בטכניון. במידה וסטודנטים אלו יפגעו בדרך כלשהי על ידי מישהו בעקבות כניעתך המבישה למי שרוממות הדמוקרטיה בלשונם וחרב השנאה וההשתקה בידם, אנו נראה בך אחראי לכך".

"בחג החנוכה חג בו אבותינו המכבים עמדו על נפשם ושמרו על חרותם לפעול לתיקון עולם בדרך התורה, מול הדורסנות המחשבתית והדתית של המעצמה העולמית יוון, בחרת בחושך של יוון מול אור המכבים, ובכך ביזת את מוסד הטכניון אשר אתה עומד בראשו. אני מקווה ומייחל שתשקול מחדש את תגובתך, שאינה עומדת בשום קנה מידה מוסרי יהודי, ליברלי וחוקי, ותפעל כדי שבטכניון יהיה מקום גם למי שסובר אחרת מעמדתך", חתם פואה.