ראש המכינה הקדם צבאית "בני דוד" בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, יוצא ל''מסע הסברה'' במסגרתו נותן הרב מענה לשורת מושגים ותאוריות פרוגרסיביות. בסרטון השלישי בסדרה מסביר הרב את המונח 'צדק חברתי' וכיצד היהדות מתייחסת אליו. את הסרטונים מוציא ארגון חותם יחד עם הרב.

הרב לוינשטיין מסביר כי המונח צדק חברתי כפי שהוא נתפס ע"י הפרוגרסיביים רואה את החברה כמלחמת מעמדות שבה צריך לסייע לחלשים: "המושג צדק חברתי על פניו נראה יפה, אבל באמת הוא גורם עוול, ולא צדק. מה עומד מאחורי תפיסת העולם הזאת? תפיסת העולם הזאת מניחה שהחברה בנויה ממערכות של כח. יש קבוצות חזקות, קבוצות חלשות, ובעצם החזקות מדכאות את החלשות, ולכן בעצם זה לא 'חלשות', זה 'מוחלשות'.

''תפיסת העולם הזאת מניחה שכל החברה זה מערכות של ניסיון השתלטות אחד על השני, מה שיוצר חברה כוחנית. המושג 'לפגוע' זה לא פגיעה דווקא פיזית, כמו שהיה בעבר. הרבה יותר מתוחכם. הקבוצה החזקה פוגעת בחלשה על ידי העצמת הזהות שלה-עצמה, של החזקה, מרכיב הערכים שלה הם העקרונות הנכונים ושל האחרים, שהם חריגים והם אחרים, שהעקרונות חורגים מזה, ממילא הם פחותים ופחות טובים. זאת אומרת הדיכוי הוא תרבותי-זהותי", מסביר הרב לוינשטיין.

בהמשך הסרטון מסביר הרב לוינשטיין כיצד תפיסת הצדק החברתי מנסה לתקן את העוולות בעולם לפי תפיסתה: "יש שלוש קבוצות יסודיות שהשקפת העולם הזאת מחלקת את החברה של החזקים מול החלשים. קבוצה ראשונה זו קבוצת הלאום שפוגעת במיעוטים. מעצם העובדה שיש רוב עם סל ערכים ותרבות, הוא פוגע בקבוצת המיעוט. למשל, פרופסור לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה הציע לשנות את ההמנון, כי מילות ההמנון פוגעות במיעוט הערבי. קבוצה שניה זה גברים פוגעים בנשים. לאורך כל ההיסטוריה, גברים עסקו לפגוע בנשים. והשלישית זו קבוצת הסטרייט שפוגעים בלהט"ב.

''כלומר, תפיסת העולם הזאת מראש קובעת שמערכות היחסים הן פוגעניות, בגלל עמדות של זהות וכן הלאה, וכן הלאה. והתיקון שהם טוענים, מה זה הצדק החברתי לפי הבנתם? זה בעצם לקחת את הקבוצות המוחלשות, להעצים את עמדתן וזהותן, לקבוצות החזקות להשתיק אותן ואת עמדתן וזהותן, ועוד יותר מזה, הקבוצות החזקות צריכות לקבל את האשמה שהן גרמו את העוול, והן צריכות לתקן את העוול שנעשה. תשובתנו היסודית, קודם כל בדרך ארץ לפני תורה. תשובה ראשונית זה לא להתעלם מעובדות וסיבות".

הרב לוינשטיין מציין את החברה הערבית בישראל כמודל שמראה כיצד התפיסה הפרוגרסיבית מעוותת את המציאות ביחס למיעוטים: "לא בהכרח התיאוריה גרמה לדיכוי. למשל, ניקח את סוגיית הערבים והיהודים בארץ. האם מצבם של הערבים הוא תוצאה של דיכוי? בדיוק הפוך! החברה היהודית כל הזמן מושיטה יד לעזרה, לטיפוח של החברה הערבית, אבל החברה הערבית לא רוצה בשום פנים ואופן את הקשר איתנו. הם לא מכירים במדינה, הם לא מכירים בחוקיה. זו חברה שלא רוצה את הקשר איתנו. זאת אומרת, מצבם הכלכלי הגרוע הוא בגלל אי הרצון שלהם להכיר במדינת ישראל כמדינת היהודים".

הרב לוינשטין מביא דוגמא נוספת הממחישה כי כדי שהחברה תצליח עליה ליצור חיבור בין אנשים ולא מלחמה בין מעמדות: "עובדה נוספת שאי אפשר להתכחש אליה, זו העובדה שיש לכל חברה נורמות. נורמות התנהגותיות, מוסריות למשל, אנחנו רואים את החברה המערבית לעומת החברה הערבית או מול אפריקה. אנחנו שואלים את עצמנו מה גרם לעולם המערבי להתפתח? זו חברה שבנויה על תבונה, על ניסיון, על עובדות, על הפקת לקחים, על רצון לעשות חברה יותר טובה, על ערכים שבעצם בונים חברה מוצלחת יותר.

''אנחנו רואים שהחברות המצליחות כלכלית, רפואית, עובדתית, חברתית, הן חברות שיש להן נורמות משותפות שיוצרות חברה טובה. זה לא חברה אחת שופטת את האחרת. הפוך! יש רעיונות אוניברסליים שהם יוצרים הצלחה חברתית. וחברות אחרות שלא מצליחות – נבחן על פי איזה ערכים הם בונים. אי הצלחה היא תוצאה של תפיסות עולם. התבונה היא לא מרכזית, לא העובדות הן מרכז, לא הערכים הם במרכז, אלא מלחמות וכוחנות ומריבות. מי אמר שחברות כאלה יכולות להצליח? זה שהן לא מצליחות וזורקות את האשמה על המצליחות זה שקר גמור. לכן כל חברה שרוצה להצליח צריכה לאמץ את אותם עקרונות שגורמים לחברה להצליח כלכלית, חברתית, מוסרית, ערבות הדדית".

הרב לוינשטיין מדגיש כדי שחברה תתקדם ותתפתח עליה להשתחרר מתפיסת הצדק החברתי המעוותת: "ההתחפרות בתפיסת הקורבנות לא מקדמת אף אחת מהחברות שאימצו את תפיסת הקורבנות. להאשים מישהו אחר במצבך, שאין קשר בין האשמה ובין העובדות, מנציחה את המצב העלוב של החברות. אם החברות האלה רוצות לצאת ממקומן, למשל החברה הערבית שדיברנו, אם יאמצו את העקרונות שהחברה היהודית מביאה להצלחתה, גם החברה הערבית תצליח. וזה נכון לכל חברה בעולם, נכון לכל נושא בעולם. אם תאמץ את הדברים שגורמים להצלחה, אתה תגיע להישגים גדולים.

''אי אפשר להתעלם מהעובדה שהחברה היהודית, לאורך אלפי שנים, היא חברה שמצליחה לבנות חברת מופת, חברה מעוררת השראה, שמשפיעה על כל העולם. כן, כי היא בנויה על היגיון, על ניסיון, על תבונה, על חשבון נפש, על הפקת לקחים, חברה מוסרית, עם נורמות וקודים מוסריים שמגדירה מהו טוב ומהו רע. אם רוצים צדק חברתי אמיתי, הצדק מונח בהשקפת העולם היהודית. ככל שנאמץ את עקרונות המוסר והערכים ותפיסת העולם של היהדות, כך נראה צדק חברתי יותר גדול".