עמיטל בראלי
עמיטל בראליצילום: ערוץ 7

ארגון חותם מפרסם מסמך המציג את נתוני העלייה לישראל ממדינות ברית המועצות לשעבר בין השנים 2015-2020 וכיצד, לטענתו, מנצלים עולים רבים אשר אינם יהודים על פי ההלכה את ההטבות הרבות אותן מעניקה מדינת ישראל לעולים החדשים ולאחר תקופה קצרה עוזבים את ישראל חזרה לארצות מוצאם.

בחותם מציינים כי על פי נתוני מכון המחקר והמידע של הכנסת בין השנים 2015-2020 עלו בכל שנה לישראל בממוצע 5,200 עולים יהודים (31%) ו-11,366 עולים לא יהודים (68%). עוד מראים הנתונים כי בזמן המלחמה באוקראינה עלו 57,223 עולים מכוח חוק השבות – כאשר רובם המוחלט אינם יהודים ומתוכם עזבו את ישראל 18,149 איש (32%), רובם ככולם אינם יהודים.

עוד ציינו כי "על פי נתוני וועדת הקליטה של הכנסת עלות סל קליטה לעולה בודד הינה כ-20,000 ₪ כאשר עולה אשר הגיע מאזורי הלחימה באוקראינה זכה לתוספת של 3,000 ₪ נוספים עבור כל חודש בו שהה בישראל. מנתונים אלו עולה כי רק בשנה האחרונה העניקה המדינה סלי קליטה בשווי כולל של כ350 מיליון ₪ לעולים אשר כאמור עזבו את המדינה לאחר תקופה קצרה".

בארגון הזכירו כי "עולה חדש זכאי עפ"י החוק לסל קליטה נרחב ממשרד הקליטה ובו בין היתר: דרכון ישראלי, הבטחת הכנסה, קצבאות מביטוח לאומי, פטור ממיסוי על פנסיה, פטור ממכס, הקלות במס הכנסה, הנחות בארנונה, סיוע בדיור וסיוע עסקי. כל זאת כאמור כאשר רוב העולים אשר עלו מכוח הזכאות על פי סעיף הנכד אינם נחשבים כיהודים על פי ההלכה".

עמיטל בראלי מנכל חותם אמר: "עושים עלינו סיבוב. אנחנו מביאים למדינת ישראל המוני מהגרים, שאין להם שום קשר ליהדות. הם מקבלים סל קליטה טיפול רפואי וויזה, והופ - חוזרים לרוסיה. צריך לעצור את האיוולת, צריך לתקן את חוק השבות".