מעבדת התיאטרון בשפת סימנים אביסו הוקמה בשנת 2014 וכללה 8 שחקנים חירשים, שחקנית שומעת אחת ובמאי שומע, והיא הציבה לה למטרה לשתף את הקהל בתרבות הייחודית של המיעוט החירש. השם המיוחד מגיע משמו של "האל הצוחק" של דת השינטו היפנית אֶבִּיסוּ המשמש כאל הדייגים והמזל הטוב והוא גם האל החירש היחיד המוכר לנו.
המיוחד בהצגות של התיאטרון, מעבר להשתתפותם של השחקנים החירשים כמובן, הוא בכך שהמחזה לא מבוסס על טקסט כתוב. "מחזה כתוב אינו יכול לשמש בסיס להצגה משום שביצוע בשפת סימנים של טקסט כתוב בעברית הוא כבר בגדר תרגום", הם מסבירים, "על היצירה להיוולד בשפת סימנים, ומשמעות הדבר שהיא מתפתחת בתהליך ממושך ולאורך זמן באמצעות תרגילים ואלתור".
כמו ההצגות הקודמות של מעבדת התיאטרון בשפת סימנים אֶבִּיסוּ, גם ההצגה החדשה שלהם שתעלה בבוכרה בעוד כשבועיים ונקראת 'גוף שלישי' לא מבוססת על מחזה. היא נוצרה ממחקר באמצעות אלתור על נושא התרגום, מחומרים אישיים של השחקנים, ומראיונות עם מתורגמניות.ים ועם חירשים שמשתמשים בתרגום.
ההצגה, בבימויו של עתי ציטרון ובהשתתפות ארבעה שחקנים חירשים ושחקנית שומעת – כולם מתקשרים בשפת סימנים ביומיום, עוסקת בתרגום ל-ומ-שפת הסימנים ובקשר בין חירשים למתורגמניות ובין שומעים לחירשים והיא מיועדת לקהל של חירשים ושומעים כאחד.
שמה של ההצגה נובע מכך שבכל שיחה בין חירש לשומעת משתתפים בעצם שלוש "גופים": החירש, השומע והמתורגמן/ית. "אני תלוי בה. אתה תלוי בה. היא תלויה בשנינו. רגע היא אתה. רגע היא אני. מי היא? האם היא מדייקת? האם היא מעבירה לי בתנועות ידיה את הדקויות של השפה שלך, את טון הדיבור, את המרווחים בין המלים? האם היא מצליחה להעביר את עושר הביטוי של שפת הסימנים אל הדיבור? היא האוזן שלי, הקול שלי. הלוואי ויכולתי בלעדיה".
"היא מדברת עבורי בטלפון עם משרד ממשלתי. אומרים לה, 'בבקשה לא לצעוק, גברת!' היא הרימה את הקול כי כעסתי, והיא אמורה להעביר את הכעס שלי בדייקנות באמצעות הקול. אסור לה לעדן".
"האם משהו מההרצאה שהיא מתרגמת באוניברסיטה נשמר אצלה בזיכרון, או שהדברים פשוט עוברים דרכה, והיא צריכה להתרוקן מהם כדי להמשיך לתרגם?"
"היא מתרגמת לי את ההוראות ומילות העידוד של המיילדת. היא מתרגמת לי את הקדיש שאחי אומר על אבינו. את השאלות של הפסיכולוגית, היא מסמנת לי. זה טיפול בשניים או בשלושה? הפסיכולוגית מדברת אליה, מסבירה לה 'מה הוא צריך לעשות'. 'הוא' זה אני. עכשיו, אני גוף שלישי".