מטוסי קרב של צה"ל שיגרו בשבת בצהריים טילים לעבר דירה בעיר עזה, שבה שהו המנהיג הרוחני של החמאס, השייח' אחמד יאסין, ומלווהו הצמוד, איסמעיל הניה, שהוא מבכירי הזרוע המדינית של הארגון. יאסין נפצע באורח קל בלבד, והניה יצא ללא פגע.

בדירה שהו באותה עת כל בכירי החמאס כולל עבד אל עזיז רנטיסי מוחמד דף ועדנאן אל עו'ל שניצלו בעבר מניסיונות חיסול ומחבלים בכירים נוספים, אולם אלה יצאו מן הדירה זמן קצר ביותר לפני ההפצצה. לדברי גורמי ביטחון המחבלים עסקו בתכנון גל הפיגועים הבא נגד ישראל.

בצה"ל מסבירים כי חיל האוויר השתמש בפצצה של 250 ק"ג בלבד כדי למנוע פגיעה בערבים בסביבת אנשי החמאס. החלטה זו היא תוצאה של ביקורת חריפה שמתחו גורמי שמאל על חיל האוויר בעקבות חיסולו המוצלח של סלאח שחאדה שבו נפגעו משפחתו של המחבל וערבים נוספים. על ביתו של שחאדה הטילו פצצה במשקל טונה.

מיד אחרי נסיון החיסול של מנהיג החמאס שייח' אחמד יאסין הודיעו מחבלי החמאס כי יפעלו אף הם נגד ההנהגה הישראלית ויפגעו בראש הממשלה אריאל שרון.

מקורות ערביים מדווחים כי השייח' יאסין נפצע באורח קל בזרועו הימנית ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בעזה.

"צה"ל וכוחות הבטחון ימשיכו לנהל מלחמת חורמה נגד ארגון החמאס ושאר ארגוני הטרור", כך הגיב במוצאי שבת דובר צה"ל לנסיון החיסול של מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, ובכירי הארגון.

גורמי בטחון בישראל הדגישו במוצאי שבת כי נסיון החיסול האחרון מדגיש כי כל צמרת החמאס- "מדינית" או "צבאית"- נמצאת על הכוונת של ישראל וכי אין חסינות לאף מנהיג של החמאס. ההחלטה למלחמת חורמה בחמאס, שתכלול את כל הצמרת שלו, התקבלה אחרי הפיגוע בקו מס' 2 בירושלים לפני כשלושה שבועות, בו נרצחו 22 ישראלים.

בבית החולים התקהלו רבים ממחבלי החמאס, בהם רעולי-פנים שאחזו בנשק. רבים מהמתקהלים הבטיחו בכלי התקשורת הערביים שהתגובה נגד ישראל על נסיון ההתנקשות תהיה "מהירה וכואבת" ותופנה נגד בכירים ישראלים ובראשם ראש הממשלה אריאל שרון.


שיח' יאסין - מייסד תנועת החמאס
השייח' אחמד יאסין, מייסדה ומנהיגה הרוחני של תנועת החמאס, ממשיך להסתובב חופשי ברצועת עזה ולתכנן את פעילות הטרור של ארגונו נגד ישראל לאחר שפעמיים נעצר ע"י ישראל, נדון לתקופות מאסר ממושכות ושוחרר במסגרת חילופי שבויים.

כתב עתי"ם מוסר, כי בפעם הראשונה נעצר יאסין ע"י השב"כ ביוני 1984 ונדון ל-13 שנות מאסר, באשמה כי הקים בשטחי יש"ע את ארגון הטרור "מג'ד אל מוג'אהדין אל פלשתינין" (תהילת לוחמי הקודש הפלשתינים), בהשראת המהפכה האירנית. כעבור שנה הוא שוחרר ע"י ישראל במסגרת עיסקת חילופי השבויים עם ארגונו של אחמד ג'בריל.

לאחר שחרורו המשיך בפעילות הטרור נגד ישראל והקים את החמאס, שהחל לפעול עם תחילת האינתיפאדה הראשונה בסוף שנת 1987. ב-1988 פרסם יאסין את אמנת החמאס, שמהווה עד היום את המצע האידאולוגי של התנועה. במסמך זה מוגדר החמאס כחלק מהאחים המוסלמים.

במאי 1989 נעצר שייח' יאסין ע"י ישראל פעם נוספת, יחד עם מאות מאנשי ארגונו, במסגרת גל מעצרים נרחב. בישראל ייחסו לו אחריות לחטיפה ולרצח של החיילים אילן סעדון ואבי סספורטס. באוקטובר 1991, לאחר משפט צבאי בו שקלה הפרקליטות הצבאית בקשה לדון אותו למוות, נדון יאסין למאסר עולם ועוד 15 שנות מאסר על פעילותו הטרוריסטית. ואולם, באוקטובר 1997 הוא שוחרר ע"י ממשלתו של בנימין נתניהו, שקיבלה תמורתו את סוכני המוסד, שביצעו בירדן את נסיון ההתנקשות הכושל בחייו של חאלד משעל. ישראל התירה ליאסין לשוב לביתו בשכונת צברא בעיר עזה.