יצאנו יחד עם אמיר חכימיאן, מנהל אגף קידום העסקים בעיריית ירושלים לסיור היכרות עם תנופת העסקים המתחוללת במרכז הבירה יחד עם ההשקעה הנדרשת בתחומי בידור תרבות ופנאי המשתלבים בחיזוק העסקים במרכז העיר.
חכימיאן מציג בפנינו את קמפוס בצלאל החדש שעבר למרכז העיר מהר הצופים ויהווה מתחם לימוד לכאלפיים סטודנטים שמאחוריהם פוטנציאל כלכלי לא מבוטל עבור שורה ארוכה של בתי עסק במרכז העיר, החל ממסעדות ועד חנויות בגדים, צורפות ועוד, לבד מההזדמנות התעסוקתית לבוגרי בצלאל ביום שאחרי הלימודים.
במבנה אחר במרכז העיר צפוי לקום בקרוב מלון חדש, אבל עד שיוקם המלון נערכת העירייה לקיים במקום מופעי אמנים על מנת לייצר חזות נעימה ומעניינת עבור עוברי האורח שלא יראו בו אתר נטוש ועזוב עד לבנייתו.
בקפה 'קדוש' המיתולוגי מציג חכימיאן את התרחבות המקום כחלק ממגמה חיובית במיוחד של התרחבות בתי עסק וותיקים. "עבורנו זה חלק מהאופטימיות שלנו קדימה", הוא אומר ומציין גם את כניסת הרשתות החזקות והגדולות למרכז הבירה לצד העסקים הוותיקים. רשתות חזקות נוספות צפויות להשתלב במרכז העיר בשנים הקרובות, הוא מבטיח.
וברחובות הצדדיים מעט יותר ניתן למצוא בתי קפה וברים איכותיים שזוכים לחיזוק כלכלי וסיוע מהעירייה ומהווים גם הם עיגון נוסף עבור אוכלוסיית הסטודנטים של בצלאל. את השילוב בין בר לחנות ספרים כמו גם השילוב בין סוגי קהלים שונים רואה חכימיאן כחלק בלתי נפרד מהסיפור הייחודי של ירושלים.
"ההבנה שלנו היום היא שהעולם עובר לרכישה מקוונת. אנשים כבר לא מטיילים בחוץ כמו פעם ומעדיפים להזמין מהאתרים בבית. לכן אנחנו כעירייה צריכים לעודד אותם להגיע לרחובות ולעסקים. ככל שהשהות במרחב הציבורי תהיה ארוכה ומשמעותית יותר, כך יקנו יותר בעסקים. לכן אנחנו צריכים להוסיף גירויים כמו המיצגים השונים כמו מיצג המטריות ויהיה גם מיצג ציפורים, בלונים ועוד. אלה יביאו אנשים למרכז ירושלים. אנחנו בעולם אינסטגרמי, אנשים אוהבים להצטלם ולהעלות וזה מביא עוד אנשים לירושלים. לכן אנחנו עובדים בזה בכל יום ובכל שעה".
באזור אחר של מרכז העיר מציג חכימיאן ארבעה מוסדות אקדמיים יצירתיים, סם שפיגל, התיאטרון החזותי, מוזיקה מהמזרח וניסן נתיב. "זה מביא לכאן מאות סטודנטים בכל יום", הוא אומר ומספר על בית קפה נוסף שייפתח בקרוב על ידי יזם ירושלמי בסמוך.
"הפריחה של מרכז העיר אינה מקרית", אומר חכימיאן. "ראשית, הקרדיט הוא לעסקים הירושלמים שצלחו את תקופת הקורונה הקשה ובחרו להשקיע בעיר ירושלים. לכן תודה להם. אבל מעבר לכך, יש כאן עירייה שמתכננת וחושבת לטווח ארוך. יש כאן עשייה עירונית, מענקים לשיפור חזות חיצונית, להקמת עסקים, למיצבים ושגרת תרבות. כל אלה נועדו לחזק את השוטטות במרחב העיסקי הזה, כדי להעלות להם את הפידיונות".