אלעד הדר הוא המקים והמנכ"ל של קבוצת Success אשר נוסדה בשנת 2006 והפכה לאחת מחברות הייעוץ העסקי המובילות בישראל. בפעילותיה ליוותה החברה מספר גדול של בעלי עסקים גדולים וקטנים ואף רשתות מסחריות.
נכון לעכשיו, לחברה 3 משרדים בישראל, אוניברסיטה אחת ו-15 משרדים ברחבי אירופה.
ההתחלה של אלעד הדר
אז איך הכול בעצם התחיל? למורת רוחו של הוריו, כאשר אלעד הדר היה בן 16, בכיתה י"א לאחר שהחליט שבית הספר כבר לא בשבילו, הגיעה הבנה נוספת להדר שהוא יכול להתפתח בכיוון שונה מלימודים מסורתיים והחליט לנשור מבית הספר.
החלום של אלעד התגבש והוא פתח חברת שליחים בחדר קטן בבית הוריו. בתחילת הדרך הדר היה העובד היחיד בחברה שלו והוא שימש כמנכ"ל, מזכיר ואפילו שליח.
העבודה שלו הייתה קשה והיו לו המון קשיים שנערמו סביבו, סביב משפחתו, חבריו וכמובן הלקוחות שהיו אתו בתחילת דרכו.
תוך כדי השינויים הרבים שעשה בחייו, עיניה של ציידת דוגמניות נחתו עליו והיא פנתה אליו בהזמנה לאודישן לסוכנות דוגמנות. באופן זמני, עזב את החלום שלו להיות עצמאי וסגר את חברת המשלוחים שבנה על מנת להתפרנס והחל לעבוד בקמפיינים ואירועי מסלול. באחד אירועי המסלול נכחו מספר גבוה של נציגי דוגמנות איטלקים אשר חיפשו את ה"המראה הישראלי".
לצורך כך אלעד הדר העתיק את מקום מגוריו לאיטליה וקיבל במסגרת עבודתו כדוגמן דירה, משכורת נדיבה ותגמולים שונים. תוך כדי המעבר מאודישן לאודישן ומצילומים לצילומים מגלה הדר עובדה על עצמו – עבודת הדוגמנות אינה ריגשה אותו כמו הרעיון להיות עצמאי ואדון לעצמו, לכן חזר לארץ אחרי שנתיים "בגלות" והשקיע את כל כוחו בעסק שפתח כשהיה בן 17.
העסק הולך וגדל
העסק של אלעד לאט לאט החל לצמוח ולהצליח, בהתחלה השיג שיתוף פעולה עם 5 לקוחות ,ובהמשך הרחיב את העסק ל-20 לקוחות שעבדו עמו.
כאשר העסק המשיך להתפתח אלעד החליט להעביר את המשרד מבית הוריו לקריית אונו ומשם המשיך במסעו אל משרד קטן בתל אביב. החברה התחילה לתפקד בצורה מצוינת ולכן שכר אלעד פקיד שליחים ומזכירה על מנת לייעל את אופן העבודה.
ביום אחד בהיר, נשלחה לפקס למשרדו של הדר בתל אביב פקס עם פרסומת. בפרסומת שנשלחה הייתה תמונה של חמור עם 4 מילים. כשקרא את ארבעת המילים הללו לא ידע אלעד שמילים אלו ישנו לגמרי את אופן החשיבה שלו על עולם העסקים: " למה לעבוד כמו חמור?"
לאחר שיחת טלפון ופגישה החליט הדר לרכוש שירותי ייעוץ עסקי מחברת הפרסום ששלחה לו את המודעה.
בהמשך לקח אלעד הדר קורס לימודי ייעוץ עסקי על מנת לחסוך כסף, במקום שמישהו יעשה בשבילו את העבודה, בחר להתמקד בלימודים כדי שיוכל לייעל את העסק שלו בעצמו ולא לשלם לחברות.
מהלך זה עלה על ציפיותיו ועסקיו התרחבו בתהליך ייעול והחברה שלו כללה עובדים רבים וצוותים של שליחים בכל רחבי הארץ. חברתו הפכה לספקים של חברות ענק כמו בנק הפועלים, חברות ביטוח גדולות, מנהל מקרקעי ישראל, עמידר ועוד. לאחר קורס ערב של כשנתיים והשקעה רבה בלימודים, תוך כדי ניהול החברה, הוא הפך ליועץ עסקי מוסמך לכל דבר ועניין.
אלעד הדר מוכר את העסק הראשון שלו
כאשר פעילות העסק שלו הייתה בשיאה הוא החליט למכור אותו וללכת לתחום הייעוץ העסקי, תחום שמשך מאוד את אלעד.
הדר הציע את העסק לאחד השליחים הוותיקים שלו שרצה לקנות את הנכס העסקי שלו באותו זמן, אך לעובד המסור לא היה מספיק כסף על מנת להשלים את העסקה ולקנות את העסק בשווי המוערך.
באופן יצירתי ומחושב, הציע לו לשלם סכום רצינות ולקחת את חברת השליחויות בליווי שלו באחוזים לשנתיים, כך שאם יעזור לו לשמר ואף להגדיל הכנסות שניהם ירוויחו ואכן כך היה. העסקה השתלמה לשני הצדדים בצורה מקסימלית כיוון שאלעד הרוויח סכום גדול אם היה באותו נקודת זמן מוכר את העסק והשליח קיבל עסק שלא יכול להרשות לעצמו לקנות, אבל חשוב מכך אלעד התפנה לפתוח את החלום שלו – חברה לייעוץ עסקי "success"ולעזור לבעלי עסקים לנצל את המקסימום שלהם.
חברת Success נוסדה
חברת Success מלמדת גופים וחברות עם מסה דרכים לשיפור חלוקת אנרגיה בצורה יעילה בתוך החברה, כמו טיפול אפקטיבי בלידים, מערכות טכנולוגיות לעבודה יעילה, הכנסת אוטומציה לעסק במטרה לחסוך בשעות העבודה ולשפר את היעילות ועוד.
אלעד מספר לנו - "נושא מרכזי שאנו מלמדים את לקוחותינו הוא איך לעבוד עם ששת מחזורי חיים של לקוח פוטנציאלי. כשאדם נתקל בפעם הראשונה עם העסק שלך או עם כל מוכר שירות הוא עובר מסע עד שהופך ללקוח משלם – בשלב הראשון הינו "לקוח פוטנציאלי", שלב שני הוא שלב "ההתעניינות", בהמשך, כמובן אם הוא המשיך אחרי שלב ההתעניינות נחשב "ללקוח אמיתי". משם יש שלב שהוא מתחיל לקבל את שירות המוצר ונחשב "ללקוח פעיל", עם הזמן הופך "ללקוח ותיק" ולבסוף יהיה בסוף הדרך "לקוח נוטש". בזמן כל שלב צריך לקבל הלקוח התייחסות שונה. עסק שידע להתנהל עם מחזורי החיים של הלקוח ולנהל מערכת סגורה ללא סטייה מהמערכת, השיווק שלו יהיה יותר אפקטיבי ויצליח להפוך לידים חדשים וישנים ללקוחות".
אלעד הדר פותח סניפים בחו"ל
לאחר שחברת הייעוץ גדלה והתפתחה, החליט אלעד הדר לפתח את הקונספט הייחודי שהקים ולהקימו גם בחו”ל. וכך, במשך חמש שנים טס אלעד הדר מספר פעמים בחודש ליעדים שונים בעולם והחל להקים סניפים של חברת הייעוץ ולצלוח בשוק האירופאי, לאחר מכן בארצות הברית ואף באוסטרליה. בסך הכול התרחב ל-15 סניפים בעולם בנוסף לשלושה שהיו לו בישראל באותו הזמן.
שיטת העבודה של Success הנה לפעול עבור הלקוח ולא להציג לו רשימת מכולת. לחברה צוות של כחמישים עובדים, עם מנהלי צוותים שעובדים עם סדר פעולות שאין לדלג עליהן מכיוון שהן עובדות כבר 19 שנה. החברה מטפלת בכלכלה המשפחתית של בעל העסק, מגייסת לו עובדים, מנהלת לו קמפיינים גדולים ברשתות החברתיות ועוד.
לסיום, ראיון קצר עם אלעד הדר
אנחנו בטוחים שהרבה שואלים, אבל איך אפשר להקים עסק מצליח אם לא סיימת תיכון?
"מאז שעזבתי בית ספר החיים היו ועדיין הינם בית הספר האמיתי, אין יום שאני לא לומד משהו חדש. המשמעת העצמית לקום בבוקר לעסק שפתחתי, לספק מענה נכון ולקחת אחריות על העבודה שהבטחתי שאקיים השתקפו לי כמו שיעורים הכרחיים ללמידה. בהמשך דרכי בניתי חברה לייעוץ מאפס שבהווה מונה צוות הבנוי מעשרות יועצים עסקיים ובנוסף אנשי שיווק ואדמיניסטרציה. כל בוקר אני מתעורר עם תשוקה שלא נגמרת כדי לעזור לבעלי העסקים שאפגוש לשפר ולהשתפר בנקודות החלשות של העסק שלהם ולצאת מאזור הנוחות לכיוון הצלחות ושאיפות חדשות".
האם לא לומדים בבית הספר כיצד לנהל עסק?
“לצערי הרב, החומר הנלמד בבתי הספר בתקופתי ועד היום אינו חומר שיוכל ללמד תלמיד אשר שואף להקים עסק או לחיות חיי עצמאות. כן, ישנה למידה לעמוד בסדר יום, במשימות ולהגיע להישגים, אולם לפני 30 שנים לא מצאתי בזה שום דבר מעניין או מגרה אותי באופן אישי. לעומת זאת, כאשר שאפתי לרכוש ידע ספציפי, רכשתי ספרים והשתלמויות וישבתי ללמוד כאחד המצטיינים, אותה מצוינות הנחתה אותי בלימודיי כיועץ עסקי. ציון מעבר למבחן חייב להיות 100 ולא פחות מזה. בנוסף, הלמידה הייתה אינטנסיבית ומאתגרת אך יחד עם זאת מאוד מעניינת ויישומית ברמה היומיומית”.
במבט לאחור, מה היית ממליץ לילדים בני 16 ששואפים להיות עצמאיים?
“למרות המסע שעברתי, ההווה שונה מהעבר” משיב לנו אלעד הדר, “אני חושב שהדרך הנכונה היא לסיים 12 שנות לימוד בבית הספר, כי אין באמת סיבה למהר. מצד אחד לא הייתי מציע להתלבט יותר מדי אחרי הצבא, ואם יש כיוון אז ללכת ולהגשים את החלום בכל הכוח, עם תכנית חדורת מטרה ועם ליווי ככל האפשר מסביב. מצד שני, אני חושב שחווית הילדות וחוויית התיכון היא תקופה שלא תחזור על עצמה. כיום יש המון גישות חינוכיות, גם בתיכונים וגם ביסודי, אפשר לבחור את המסגרת על פי אופיו של הילד,
יש גם מוסדות חינוך פרטיים וייחודיים, והפעולה האחרונה היא לנשור מבית הספר”. מה שבטוח אלעד מדגיש כי אין מסלול אחד שמתאים לכולם והוא בהחלט בעד ידע והכשרה אבל לא בעל מסלול אחד שמתאים כביכול לכולם בדמות לימודים, תואר ראשון, תואר שני וכו".
אלעד הדר מסכם בקצרה
"בשבילי התמורה הכי גדולה שבן אדם מקבל זה כשאתה נותן לבן אדם אחר. ע"פ שמונה רמות הנתינה לפי הרמב"ם – הרמה הגבוהה ביותר היא לעזור לאדם להתפרנס, תרומה שבאה ליידי ביטוי בנתינת כלים שעוזרים לו להתפרנס בזכות עצמו. אחרי שלושים וחמש אלף עסקים שעזרנו להם, לראות אדם שכמעט סגר את העסק שלו מתחיל להצליח גורם לי לסיפוק בצורה בלתי רגילה".
רוצים לשמוע עוד? קראו עוד על אלעד הדר וחברת Success