בראיון מיוחד לערוץ 7 מתייחס שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', לנתוני הכלכלה ההולכים ומשתפרים, למשק החלב, למאבקים סביב הרפורמה לתיקון מערכת המשפט, למאבק בטרור, למינוי הרבנים הראשיים ולסוגיות נוספות על סדר יומה של ישראל.
בהתייחס לנתוני הכלכלה המעודדים מקפיד השר סמוטריץ' להעניק את הקרדיט לכך לאזרחי ישראל ולתקציב השמרני שלא נכנע לדבריו לפופוליזם. בדבריו הוא מזכיר את בלימת האינפלציה אותה הוא רואה כמס הכבד ביותר על אזרחי ישראל. כך גם הוא מציין תחזיות הצמיחה של הלמ"ס שהן הרבה מעבר למצופה, כך גם את חזרת ההשקעות בהייטק ואת עליית הבורסה והתחזקות השקל. כל אלה מעידים על תהליכים חיוביים של יציאה ישראלית ממשבר כלכלי בינלאומי.
סמוטריץ' מתייחס לביקורת המוטחת בו מכיוונם של החקלאים סביב ביטול מכסי החלב. לדבריו יש להפנים את ההסכם הדו צדדי בין משק החלב למדינה השומרת מצידה את על רווחי ומחירי שוק החלב ומנגד משק החלב מחויב לספק חלב באופן שוטף לאזרחי ישראל, וכשהצד השני, משק החלב, לא עמד בסיכום, לא יכול היה סמוטריץ' כשר אוצר להותיר את השוק עם מחסור בחלב, שהוא מוצר הצריכה הנמכר ביותר בישראל, בעיקר בתקופה זו של חופש גדול ולקראת חגים. בשל כך נצרכת הייתה פתיחת המשק לייבוא לשלושה חודשים כדי להשיב את החלב למדפים.
עם זאת הוא מדגיש את החשיבות אותה הוא רואה בענף החקלאות כערך מוביל בציונות, וככזה הוא מחויב להמשך פיתוחו כפי שניתן ללמוד מהשקעה של שני מיליארד שקלים בפיתוחים חקלאיים. עוד מדגיש סמוטריץ' כי לא ייפגע אף רפתן מהצעדים הנוכחיים והמחלבות מחויבות לרכוש מהם את מלוא המכסות. בשלושת החודשים הקרובים, מקווה סמוטריץ', יתכנסו הצדדים לשיח ולמשא ומתן שישפר את שוק החלב.
בהתייחס לרעיון פיצול המועצות האזוריות ביהודה ושומרון אומר סמוטריץ' כי מדובר בצעד הפוך מהמדיניות הממשלתית בארץ כולה והדברים חריפים יותר ביהודה ושומרון כיוון שלדברים יש השלכות ביטחוניות וכלכליות רבות. בדבריו הוא מזכיר את הרעיון שעלה לפצל את מועצת בנימין לשני חלקים, מזרח ומערב, רעיון שיישומו עשוי וצפוי היה להביא להפקרת שטח הביניים שבין המזרח והמערב ולטיפול לקוי וחסר בשטח זה, בעיקר בתחומי תשתיות וכבישים שיישארו ללא אחריות אחת המועצות. זאת בעוד הפלשתינים משקיעים סכומי עתק להשתלט על השטחים הללו.
בעיני סמוטריץ' גודלה של מועצה מעניק לה כוח כלכלי ופוליטי להוביל לתוספת השקעה, ובעיניו חלוקת מועצות תהיה שגיאה תשתיתית קשה שתוביל גם להשלכות ביטחוניות חמורות. "השאיפה צריכה להיות הפוכה, איחוד מועצות".
סוגיה נוספת לה מתייחס סמוטריץ' היא סוגיית המאבק בטרור ולדבריו הא קשוב וטענות סביב סוגיה זו שהטיפול בה מתחלק בעיניו לשני אפיקים עיקריים, האחד הוא חיזוק ההתיישבות כמה שיעקר את המוטיבציות של הטרור, ולדבריו הממשלה מפתחת תשתיות ובנה בישובים בהיקפים חסרי תקדים שלא היו באף אחת מקודמותיה. בהקשר זה הוא מציין שלא מעט מהמתיחות עם הממשל האמריקאי נובע מהמדיניות אוהת הוא מוביל כשר במשרד הביטחון, בתיאום עם ראש הממשלה ושר הביטחון.
הפרק השני הוא המאבק בטרור ולדבריו הממשלה התקדמה כפי שהוכח במבצעים האחרונים בעזה ובג'נין, אך לדבריו יש להודות שלא די בכך. הספינה הביטחונית עדיין מתקדמת בנתיב רעיונות אוסלו ויש להסית אותה מנתיב מסוכן זה. סמוטריץ' מבהיר כי הוא לוקח על עצמו את האחריות לכך כחלק מהאחריות הקולקטיבית הממשלתית, והדרך לעשות זאת היא בהשפעה בחדרים הסגורים ולא בפומבי.
בדבריו מסרב סמוטריץ' לפרט אודות השיח בקבינט אודות עתיד הרשות הפלשתינית, עליה לדבריו אין חולק שהיא גוף תומך טרור המשלם משכורות למשפחות מחבלים וממנת טרור, פועלת בטריבונלים בינלאומיים נגד ישראל ומולם על ישראל לפעול בצורה אקטיבית. סמוטריץ' מספר בהקשר זה על עבודת מטה בהובלתו למאבק במאמצי ההשתלטות של הרש"פ על השטח.
מכאן נסובה השיחה עם שר האוצר למאבק הציבורי סביב תיקון מערכת המשפט. הוא מזכיר כי התכנית היחידה אותה הציגה מפלגתו טרם הבחירות באופן מפורט הייתה התכנית לתיקון מערכת זו, מתוך ביטחון שתכנית זו תשפר את הדמוקרטיה, ולא ניתן לקבל מצב בו אקטים הפגנתיים ברחוב מתקבלים בשוויון נפש כאשר מדובר בקבוצה הפריווילגית המחוללת את הפגנות קפלן בעוד כל קבוצה אחרת הייתה נתקלת במערכת אכיפה תקיפה ויד קשה.
סמוטריץ' מדגיש בדבריו כי לא יכול להיות מצב שבו ממשלה נבחרת תיכנע לצעד הכי לא דמוקרטי בעולם, קרי הפגנות אלימות וקריאות לאמריקאים להתערב ולכפות על ממשלת ישראל מדיניות התואמת את עמדת המיעוט. כך גם לא ניתן לקבל מחשבה בה טייסים יקבעו את מדיניות הממשלה. סמוטריץ' מזכיר את המדינות סביב ישראל בהם צבא יכול לחולל הפיכה ולשלוט ואיש בישראל אינו רוצה להידמות להן.
השר סמוטריץ' מברך על הקריאות של בני גנץ להוציא את הצבא מהשיח הפוליטי ומתנגד לסרבנות. טיבה של דמוקרטיה, אומר סמוטריץ' הוא היכולת לנהל ויכוחים ומחלוקות מתוך הבנה שכולנו עם אחד החי ביחד במדינה אחת ולא פוגעים בלכידות החברתית ומעניקים בכך פרס לאויבינו. "מותר לאופוזיציה להיות אופוזיציה לממשלה. אסור לה בשום אופן להיות אופוזיציה למדינה", הוא אומר ומביע תקווה שבצד השני יהיה מי שיהיה נכון להושיט יד להקשבה ושיח כפי שעושה הקואליציה. לפי שעה אין קולות כאלה ועל הממשלה, אומר סמוטריץ', לקדם את הרפורמה כחלק ממחויבותה לבוחריה.
גם כעת ממשיך סמוטריץ' וקורא לכל המעוניין להצטרף לשיח המעמיק המתקיים בוועדת החוקה בדרך להגיע לשביל הזהב בכל חלק וחלק של הרפורמה מתוך הקשבה לחששות הצד השני.
סמוטריץ' מברך את התנהלות ההסתדרות בשבועות האחרונים כגוף המגלה אחריות, בניגוד לימי ההשבתה הגדולה של ראשית המאבק. בהקשר זה הוא מציין את החתימה על ההסכם החדש עם ההסתדרות, מה שיסייע לכל העובדים והאזרחים מבלי לעסוק בפוליטיקה, שאינה תחום עיסוקה של ההסתדרות.
עוד מתייחס שר האוצר, יו"ר 'הציונות הדתית', להסכמות לקראת הבחירות לרבנות הראשית. עד כה, הוא אומר, היו מאבקים מתמשכים בין מפלגות הציונות הדתית למפלגות החרדיות ויש להודות כי מאבקים אלה נחלו כישלון ובמשך כשלושים שנה לא מונה רב ראשי ציוני דתי. כעת הוא מנסה דרך אחרת הרואה במפלגות החרדיות שותפות לדרך, שגם אם יש מחלוקות הרי שהן בין שותפים וכעת בשלה הדרך לתת מקום לכלל בתי המדרש בעולם רבני הערים, הדיינות ועוד. במסגרת זו נעשים שינויים מרחיקי לכת בעולם שירותי הדת ובין השאר יביא המהלך למינוי רבנים ציונים דתיים רבים במסגרות השונות, ובין השאר גם רב ראשי ציוני דתי.