לימוד אנגלית דרך טכנולוגיות חדשניות ובינה מלאכותית. יש דבר כזה. שוחחנו על כך עם ליאן אואקנין, מורה מחדרה שחוללה מהפכה בלימודי האנגלית של תלמידיה ואולי טיפים ממנה יוכלו לסייע גם להורים שמבקשים לנצל את חופשת הקיץ לשידרוג רמת האנגלית של ילדיהם.
ליאן מלמדת באמצעות האפליקציה 'speakingpal' שהיא פיתוח במסגרת 'אתגר SEL', יוזמה של עמותת בוגרי 8200, משרד החינוך, קרן עזריאלי וחברת אורקל ועליה היא מספרת כי כמורה לאנגלית מזה למעלה מעשרים שנה היא ערה לניסיון המתמיד למצוא את הדרך החדשנית שתחבר את התלמידים ללימוד האנגלית, ובאפליקציה ניתן מענה לכך.
"השאיפה שלנו כמורים לאנגלית היא לפענח את הקוד שיגרום לתלמידים לדבר. התלמידים אומרים שהם מבינם מה שהם שומעים, אבל כשהם באים לדבר הם נתקעים ואת התקיעות הזו האפליקציה משחררת. באפליקציה התלמיד מקבל משוב לדיבור שלו מול המחשב בלי להיות מול חברים או מורה, בלי להתבייש, וכך הוא מתקדם. במקביל ישנה למידה חברתית ורגשית. כמורה אני מקבלת עדכון על המשימות שהתלמיד עשה ואיך הוא הרגיש במשימה בעקבות שאלונים שהתלמיד נשאל".
ליאן מציינת כי כשמורה נמצא מול 35 תלמידים הוא מתקשה לזהות את היחס הרגשי שכל תלמיד זקוק לו על מנת להתקדם וממילא הוא גם לא מגיע כדי לתת לו את המענה הזה. באפליקציה לעומת זאת מקבל המורה עדכון שמסמן לו את התלמידים הזקוקים להתייחסות מיוחדת כזו או אחרת.
ההתראה של האפליקציה נוגעת גם ליחס עבור תלמיד ש"משתבלל" אל תוך הלימוד ומעט מתנתק מהחברה שמסביב. הלימוד הופך חברתי יותר כאשר "אחרי תרגול וקבלת ביטחון אני משבצת אותם והם מתרגלים עם חבר כך שהם לומדים חברותא".
התלמידים מקבלים משוב בדמות כוכבים המלמדים על רמת הדיבור וההתקדמות, כמו גם על המשימות שמילאו, כך שבאופן תקופתי המורה יכולה לראות את גרף ההתקדמות. עוד מספרת ליאן על התאמת תכני האפליקציה לצרכיו ודרכו של בית הספר, והדבר בא לידי ביטוי בהבדל שבין שני בתי הספר שבהם היא מלמדת, זה הדתי לעומת זה החילוני.
באפליקציה, אומרת ליאן, גם הדרכה ומשימות חינמיות שבהן יכול כל תלמיד להתקדם עצמאית בתקופת החופש הגדול, גם מי שבבית ספרו לא נבחרה האפליקציה ללוות את לימודי האנגלית.