בשיחה עם ערוץ 7, מסביר ד"ר ירון סלע, פסיכולוג קליני ומומחה מוגנות ברשת, על המקום של הטכנולוגיה אצל הילדים והנוער, ואיך על ההורים והמורים לגשת לכך כדי ליצור מהאינטראקציה של הילד עם המסך מנועי צמיחה טובים.
ד"ר סלע פתח ותיאר: "התופעה של ריבוי מסכים, מביא אותנו למסקנה מאוד מעניינת. ילדים ובני נוער שנולדו לתוך המציאות הזו, חיים בתוך מרחב ביניים דיגיטלי. מצד אחד העולם הדיגיטלי משמש להם כמנוחה, ומצד שני זה ביטוי של העולם הרגשי שלהם".
"ילדים מחפשים גם מודלים לחיקוי. התהליך הזה אורך ומורכב, והוא קורה גם בעולם הדיגיטלי. כשילד רואה את הדמויות כמו מסי, זה נותן לו את מנוע הבערה כדי להתאמץ ולהשקיע. זה המקום שלנו כהורים להפוך את זה למנוע צמיחה ולא לייאוש".
ד"ר סלע התעכב על המשמעות של האנונימיות בקרב ילדים בעולם הדיגיטלי וטען: "מעטה האנונימיות עוזר לילדים מופנמים לעשות סוג של חדר כושר ליכולות חברתיות. יש אינטראקציה בין התפתחות פסיכולוגית לבין העולם הדיגיטלי, וזה חשוב כי לעתים אנחנו כהורים חושבים שהמסכים רק גוזלי זמן".
"מילת המפתח היא נוכחות הורית. לילדים יש חיבור רגשי מאוד חזק עם מסכים. והנקודה של הסינון באינטרנט מאוד חשובה, כי היא מעין זרוע ארוכה של ההורה להיות נוכח".
הכתבה בשיתוף אינטרנט רימון, להצטרפות לחצו כאן