נטפליקס
נטפליקסצילום: איסטוק

מאז שנת 2021, אז השיקה נטפליקס את רשימת '10 התכנים הנצפים ביותר השבוע', הפכה נטפליקס לגוף הסטרימינג שמספק הכי הרבה מידע על הרגלי הצפייה והשימוש בו מלבד יוטיוב.

היום (רביעי) פירסמה נטפליקס העולמית כי הם מתכוונים להפוך את המידע לציבורי אפילו יותר, ולראשונה הם פירסמו דו"ח מלא ומפורט בשם 'What We Watched: A Netflix Engagement Report' ושכולל את כל נתוני הצפייה בנטפליקס בחצי השנה האחרונה.

הדו"ח, שצפוי להמשיך ולהתפרסם מדי שישה חודשים, מכסה יותר מ-18,000 כותרים - המייצגים 99% מכלל הצפייה בנטפליקס - וכמעט 100 מיליארד שעות צפייה.

סקירה זריזה של הדו"ח מעלה כמה נתונים מעניינים, כמו למשל שלמעלה מ-60% מהכותרים של נטפליקס שיצאו בין ינואר ליוני 2023, השתחלו לרשימת '10 התכנים הנצפים ביותר השבוע' בשבועות שלאחר צאתם.

כלומר, הדו"ח החדש אמנם נרחב יותר בהיקפו מהרשימות השבועיות, אך המגמות המשתקפות בו דומות מאוד לאלו שאנו כבר מכירים. מגמות כמו הפופולריות של סרטי המשך ועונות חדשות של סדרות חדשים, חלוקת הקהל בין בין הז'אנרים השונים, וההתעניינות העולה בתכנים בשפות שאינם אנגלית שזכו ל-30% מזמן הצפייה.

מה שהדו"ח כן מצליח להראות, וזאת בניגוד לרשימות השבועיות, זה את יכולת השרידות של תכנים בנטפליקס שמצליחים להישאר רלוונטיים גם הרבה אחרי תאריך ההשקה שלהם. כך למשל, 'במערב אין כל חדש' שעלה לשירות הסטרימינג באוקטובר 2022, לפני יותר משנה, צבר בין ינואר ליוני 2023 יותר מ-80 מיליון שעות צפייה.

באופן דומה, הדו"ח גם מראה כי ישנו ביקוש תמידי לסרטים וסדרות הוליוודים ישנים. ביקוש שגם אם לא מספיק בכדי להכניס אותם ל'טופ טן' השבועי, הוא בוודאי בעל ערך רב הן למנויים והן לנטפליקס.