הגשת המסקנות
הגשת המסקנותצילום: סיון שחר, לע"מ

עמוס שפירא, יו"ר ועדת "החינוך בראי החינוך המיוחד", הגיש היום (שלישי) לשר החינוך יואב קיש את מסקנות הביניים כפי שגובשו על ידי חברי הוועדה בראשותו.

שר החינוך הודיע כי בכוונתו לאמץ את מסקנות הביניים והנחה את מנכ"ל המשרד להקים צוות ייעודי בראשותו כדי להתחיל בהערכות ליישומם עם הגשת ההמלצות הסופיות, תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים המעורבים לעשייה החינוכית.

בין המסקנות: עדיפות ראשונה לגיל הרך, הכשרה מתמשכת של צוותי החינוך, הקטנת הכיתות לממוצע 19 תלמידים בכיתה ומעבר ל-5 ימי לימוד במערכת.

השר קיש הגיב למסקנות: "המורכבות ההולכת וגוברת עקב העלייה המואצת של מספר התלמידים עם צרכים מיוחדים, לצד נתוני השילוב הבלתי מספקים של אותם ילדים במערכת החינוך המשולבת, מחייבת אותנו, במבט צופה פני עתיד, לשינויים פרדיגמטיים בתפיסת העבודה האסטרטגית של מערכת החינוך כולה. נראה שהוועדה השקיעה מחשבה מרובה מתוך מטרה להוביל את כלל המערכת לחינוך טוב יותר. האתגר ביישום יהיה כיצד ניתן במשאבים הקיימים של כוח האדם להוביל את מערכת החינוך כולה למודל שאכן יאפשר חינוך איכותי, יעיל ומשלב".

יו"ר הועדה עמוס שפירא הוסיף: "אני מאמין בכל לב בזכותו של כל ילד למצות את יכולותיו, ככל שניתן, במסגרת החינוך הכולל(הרגיל) יחד עם חבריו בשכונת מגוריו כדי שיגדל להיות בוגר התורם לעצמו ולחברה. אני מודה לשר החינוך על התמיכה בוועדה ובמסקנות הביניים שלה. אני בטוח שחברי הוועדה ישאבו מכך עידוד רב. אני מודה לכל חברות וחברי הוועדה שהשקיעו מהידע והניסיון שלהם ,כל אחד בתחומו ועוד דרך ניכרת לפנינו. הבטחתי שקיפות ושותפות וכך אני נוהג ואמשיך לנהוג".

קיש מינה את שפירא לעמוד בראש הוועדה לנושא החינוך המיוחד לאור החשיבות העצומה שהשר מייחס לסוגיית שירותי החינוך המיוחד ולנוכח האתגרים הנובעים מהגידול במספר הזכאים והזכאיות לשירותי חינוך מיוחד לצד התקציב הנדרש לנושא בגין גידול זה. נכון להיום, למעלה מ-300 אלף תלמידים זכאים לשירותי חינוך מיוחד (כ-12% מכלל תלמידי מערכת החינוך).