רגשות של אושר ושמחה נרשמו לאחר שבסוף השבוע האחרון מעל 200 אלף צופים בישראל מילאו את אולמות בתי הקולנוע וזיכו את הסרט " הקול בראש 2" בפתיחה הגדולה אי פעם לסרט פיקסאר וסרט אנימציה של דיסני בישראל. על פי נתוני "הוליווד ריפורטר", העיתון המוביל של תעשיית הקולנוע בארה"ב, הסרט גם מחזיר את החיוך לאולפני פיקסר ודיסני כאשר סרט האנימציה גרף 155 מיליון דולר בארה"ב ועוד 140 מיליון דולר ברחבי העולם עם הפתיחה הטובה ביותר של כל הזמנים לסרטי אנימציה. הסרט חוזר אל הקולות הקטנים בראשה של ריילי אותם אנו מכירים היטב מהסרט הראשון זוכה האוסקר – אך מצטרף גם רגש חדש: חרדה. המפקדה בראשה של ריילי עוברת איתחול מחדש, על מנת לפנות מקום למשהו בלתי צפוי לחלוטין. שמחה, עצב, כעס, פחד וגועל אשר ניהלו את ראשה בהצלחה, עד כה, לא יודעים איך להרגיש כאשר מצטרף רגש חדש לתמונה, חרדה. מה גם שנראה שהיא לא הגיעה לבד והתוספת החדשה תעורר לא מעט בלאגן. "התמקדתי בעובדה שחרדה תהיה הדמות משמעותית, זה דבר שמתחיל להופיע בהתבגרות שכולנו יכולים להתחבר אליו" מספר במאי הסרט, קלסי מאן. "עשיתי המון מחקר על מה קורה לנו במוח בגיל הזה שהביא את הרעיון לכדור הרס ששובר את המפקדה – כמה פועלים נכנסים לראש והורסים הכל. זה שיפוץ קומפלט – ככה זה מרגיש להיות נערה. כאוס מוחלט". אחד ממפיקי הסרט מארק נילסן אשר גם הפיק את הסרט הראשון שזכה באוסקר טוען שהסרט נגע בצופים בגלל שהיה קל להתחבר אליו. "האנשת התחושות שלנו זו קרקע מאוד פורייה – לא רק עבור פוטנציאל ההומור הטמון בכך אלא בגלל שכל אדם באשר הוא יכול להתחבר לזה". פיט דוקטר ראש מחלקת קריאייטיב בפיקסאר אשר ביים את הסרט הראשון מוסיף: "הסרט דיבר לכולם כי כולנו (אפילו אם זה בתת מודע) חווים עולם רגשות פנימי. כולנו יודעים איך זה מרגיש להיות משותק, מפחד או שהכעס גובר עליך, או העצב משתלט עליך. אז הרעיון הבסיסי היה מאוד מעניין לרוב האנשים". מתוך הסרט באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם התזמון של הסרט הראשון היה מושלם – בתו של דוקטר הייתה בערך בגיל של ריילי מה שהצית את כל הסיפור שלימים הפך אוניברסלי. הסרט הראשון נוצר במקריות והיה תוצאה של מחקר ארוך טווח שרצה להביא למסך את מה שאנימציה עושה בצורה הטובה ביותר, הנפשה של משהו אמורפי כמו הפיכת רגשות לדמויות והעובדה שבתו עברה את אותם השינויים. "אני זוכר שהשתניתי בעצמי המון בחטיבת הביניים, נעשיתי שקט יותר, יותר מודע לעצמי, פחות מרוגש באופן כללי. זה העלה את השאלה 'מה קורה לשמחת הילדות שלנו?' חמש שנים לאחר צאת הסרט הבמאי של הסרט הנוכחי קלסי מאן אמר לי שהוא מאוד התחבר לסרט בגלל שילדיו חוו באותה התקופה את אותה טרנספורמציה רגשית". ילדיו של מאן התבגרו והציתו את הדמיון עבור סיפור חדש לחלוטין אך אוניברסלי באותה מידה – לא לקח זמן רב ליוצרי הסרט ברחבי אולפני פיקסאר עד שהוסיפו מחוויותיהם האישיות כמתבגרים או כהורים למתבגרים לקלחת הסרט. דוקטר מספר: "הרגשנו שיש לדמויות הללו עוד לאן ללכת ושהן יכולות לדבר על שינויים גם בגיל ההתבגרות". בעצם הסרט השני היה בקנה עוד מהסרט הקודם. הוא נגמר בשורה פרובוקטיבית מאת הרגש שמחה בעוד אנו רואים כפתור חדש במפקדה עם הכיתוב "התבגרות": "'אחרי הכל, ריילי בת 12 עכשיו. מה יכול לקרות?' הבנו שהסרט הראשון ממש מרים לסרט השני שיעקוב אחרי השלב הזה בחייה של ריילי". בדומה לסרט הראשון גם הסרט הנוכחי לא חושש מרגשות קשים. קולינס מציינת: "אני מתחברת לדרך בה הסרט מציג כיצד עולם הרגשות נהיה מורכב יותר ככל שמתבגרים. כמובן שאלו שינויים בילוגיים כך שהסרט רלוונטי לדור הילדים וההורים". מאן מוסיף: "צרפנו מספר רגשות מורכבים למוחה של ריילי כמו קנאה, מבוכה וחרדה. חרדה כל כך נפוצה היום ומשתקת כל כך הרבה והסיפור דואג להציג את השינוי הזה בצורה מאוד נעימה ואמפטית". הרעיון שריילי נכנסת לעולם המתבגרים הרשתה ליוצרי הסרט ליצור דף לבן חלק. "פגשנו מומחים, קראנו ספרים ודיברנו עם פסיכולוגים על המתרחש בראשו של המתבגר – התרחבות מוחם בשלב זה של הצמיחה. מהר מאוד הבנו את הפוטנציאל עם הרגשות החדשים הללו על השולחן אשר מקשים על חמשת הרגשות מהסרט הראשון שרק הרגע הבינו איך לעבוד יחד" אומר נילסן. דוקטר מוסיף: "המצחיק הוא שלסרט הראשון עשינו המון מחקר והבנו כמה מורכב העולם הרגשי וכדי לפשט הלכנו על חמישה רגשות מרכזיים. הסרט הנוכחי נתן הזדמנות לרגשות שלא ראינו. ברור שילדים צעירים גם מרגישים מבוכה או קנאה אבל בחרנו להראות שהם מגיעים בשלב מאוחר יותר בהתחשב בכמה קולניים חיי המתבגר הממוצע. זה היה תענוג לפתח את התסריט עם רגשות חדשים שניתן לעשות מהם דמויות". "יש רגשות מורכבים שמתגלים בנערות. חרדה היא חלק גדול מהסיפור שלנו מההתחלה, אך ההשפעה שלה בשנים האחרונות הגיעה לכולנו – במיוחד אל מתבגרים – זה מרגיש הזמן הנכון להתייחס לרגש הזה במלואו" מסכם נילסן.