ראש מדרשת לינדנבאום, הרב אוהד טהרלב, השתתף במיזם "סוכת השלום" שהובילה חברת הכנסת מיכל וולדיגר יחד עם חברת הכנסת שרון ניר, ובעיניו שתי חברות הכנסת מבטאות היטב את מהותה של הסוכה.
ח"כ וולדיגר היא יו"ר הפורום לחוסן והסוכה היא חוסנו של עם ישראל, וחברת הכנסת ניר עומדת בראש הועדה למען המילואימניקים שגם אותם מדמה הרב טהרלב לסוכה בהיותם עוצמו של צה"ל על אף שהם לכאורה עראיים בו ואינם אנשי קבע.
"שתי הנשים האלה חברו ביחד למשהו נפלא", אומר הרב טהרלב לערוץ 7 ומדגיש דווקא מתוקף היותו ראש מדרשה לבנות את הכלל הנקוט ש"בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ובזכותן ייגאלו ישראל". הלב הרך של הנשים הוא שיביא לכך, אומר הרב טהרלב.
ועם זאת אנחנו שואלים אם לאחר קירוב הלבבות של חג הסוכות לא נפגוש מלחמה פנימית אדירה סביב חוק הגיוס. לטעמו מדובר בחוק אנטי גיוס ולא בחוק גיוס. "אמרתי כאן הערב שהשפה צריכה להיות רכה. השפה הישראלית זה ארון הספרים היהודי, התרבות היהודית וצבא ההגנה לישראל ומי שרוצה להיות חלק מהשפה היהודית ישראלית חייב לקחת חלק בשניהם. מי שלא, לא חייב, אבל מי שנשאר פה חייב לקחת חלק".
"כולנו מדברים באותה שפה וכולנו חייבים לקחת חלק גם בתורה וגם בצבא ההגנה לישראל. יש כל כך הרבה אפשרויות ואת הכול צריך לעשות בלב פתוח", אומר הרב טהרלב ובהתייחס להתנגדות המסורתית של ההנהגה החרדית לתפיסה זו מזכיר הרב טהרלב את המדרש המספר כי רק חמישית עלו ממצרים, ארבעת החלקים האחרים הם אלה שאמרו 'נמות ולא נתגייס', אומר הרב טהרלב. "הם ראו שעומדים לעלות לארץ ושם יהיו מלחמות. זה לא רק לקבל את התורה. יש עמלק ויש שבעה עממים. עדיף להישאר פה, והם נשארו... מי שבוחר לגור בארץ הזו צריך לקחת חלק".
"כולנו רוצים ללמוד תורה. גם הבן שלי שקבור בהר הרצל למד תורה וגם הלך לצבא. יש ימים שבהם לומדים תורה ויש שבהם הולכים צבא", אומר הרב טהרלב. לשאלת הכפייה הוא סבור כי בוודאי שרצוי שהדברים לא יהיו בכפייה אך "יש חוק וכפי שכופים אדם לנסוע לפי החוק, זה החוק וכולם צריכים לקחת חלק. מי שבוחר שלא לקחת חלק לא חייב להישאר פה. אם אתה פה אתה לוקח חלק בשני הדברים, גם בתרבות היהודית וגם בצבא ההגנה לישראל. אנחנו חייבים את שניהם".