שרשור חדש
כללי הפורום - חובה לקרוא!מרדכי
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך כ"ה בניסן תשע"ד 14:09
בס"ד

 

ברוכים הבאים לפורום ארץ מולדת 
הפורום עוסק בנושאי ארץ ישראל, ארצנו הקדושה והאהובה (להרחבה עיינו במכתב פתיחה)
בשביל שלכולנו יהיה נעים ונחמד כאן, אנא הקפידו על הכללים הבאים:

 

  • כותבים על פי ההלכה ועל פי כללי האתר.
  • מכבדים כל אדם ואת דעתו, נותנים כבוד לזולת וכתובים בדרך ארץ.
  • שמתם תמונה - כתבו קרדיט לצלם. שמתם סרטון מ youtube - כתבו מה יש בו לטובת גולשי אינטרנט רימון.
  • אם כתבתם משהו ארוך והנכם רוצים שיהיה לנו נוח וכיף לקרוא, אנא השתמשו במקש האנטר (ENTER).
  • לטובת כולנו: אנא שרשרו נכון. ז"א להגיב לתגובה שאתה מתייחס אליה ולא להודעה האחרונה בשרשור, אחרת זה יוצר בלאגן.
  • כתבת משהו ציני, שים לב שלא כולם מבינים את הציניות אז סמן את דבריך ב- <צ>.

 

הודעות ייערכו או יימחקו במצבים הבאים:

  • ביזוי תלמידי חכמים.
  • לשון הרע, הוצאת שם רע, כתיבה לא ע"פ רוח ההלכה.
  • שרשורים שאינם מתאימים לפורום זה או חורגים מהכללים.
  • הודעה חדשותית בלי מטרה. (הפורום הוא לא מבזק חדשות.)

שימו לב: סיבת העריכה תכתבת באדום מתחת להודעת ההעריכה (עבר עריכה על ידי ____ בתאריך ____).

 

לא נסבול נימת זלזול כלשהי בדמות רבנית. הודעה כזו תיערך ללא כל היסוס.

 

בברכת גלישה מהנה ומועילה.

מנהלי הפורום,

אלעדכתר הרימון, מרדכי

הודעה לכלל הציבורכתר הרימון
עבר עריכה על ידי מרדכי בתאריך כ"ח באייר תשע"ג 15:05

בס"ד

 

נא לא לפתוח שרשור חדש עם כתבות שלמות (גם מערוץ 7 וגם מכל אתר אחר) סתם אלא רק אם בכוונתכם לפתוח דיון רציני על הכתבה עם שאלת דיון (ולא "מה דעתכם על זה") תפרטו נמקו והסבירו את דעתכם בעניין ותפתחו על זה דיון.

 

כל הודעה שלא תעמוד בקריקטוריון זה, תנעל ותשלח הודעה לכותב שלה שיערוך את זה ובמידה והוא לא יעשה את זה אנו נאלץ למחוק את ההודעה (ולא, אנחנו לא ששים לעשות את זה)

 

בתודה

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י
מה אתם אומריםסבכי החשתי
יש איזה אקסיומה שגדלנו עליה שכדאי לקנות דווקא מוצרים מהארץ כדי לחזק את התוצרים של הארץ, אבל אולי בעצם נפלנו למניפולציה שמביאה אותנו לקנות מוצרים שלא על בסיס נוחות וטעם טוב, מה שמעודד את היצרנים לדחוף את החכי"ם לחוקק חוקים שמקשים על יבוא, מה שמקטין את התחרות, מעלה את המחירים, ואנחנו מקבלים מוצרים סוג ד'.. הבנתי למשל שאמצעי הטכנולוגיה בתחום החקלאות בארץ מיושנים יחסית לעולם, ויש הרבה מכס על פירות וירקות, ושאנחנו מקבלים את הסוגים הפחות טובים ואת הא' א' חקלאים מייבאים לחו"ל.. כל מיני פיסות מידע שמתחברות לי לאחרונה ואני מתחיל לחשוש שמנצלים את היותנו אידאליסטים לטובת קבוצות אוכלוסיה קטנות
אכן צריך לתקןאמלתרא

בשביל זה יש לנו אפשרות להרים את קולנו.

וזה ע"י שנקנה מוצרים שכתוב עליהם פרי זה גדל באדמות ארה"ק ונתקיימו בהם מצות התלויות בארה"ק.

ולברר עד כמה שאפשר אצל בעלי מכולת מאיפוא בא זה ומאיפוא זה, וכך לחבר בין שורש המוצר להקונה

 

בנתיים בגץ הרשע מתיר לכתוב מציור בישראל אפי' מייבאים

לא נראלי הבנת למה אני מתכווןסבכי החשתי
אני טוען בדיוק הפוך, בגלל שזה קודם כל ביזנס, בזה שאתה קונה מוצר שלא על בסיס נוחות אלא על בסיס אידאלים אתה מעודד חוסר השקעה במוצר מצד היצרן והתייקרות שלו. אם ברור לחקלאי שאתה תקנה את התפוחים שלו לא משנה מה כי אתה אידאליסט, לא נראה לך שהוא יעלה את המחיר? לא נראלך שאת התפוחים הטובים באמת הוא ייבא לחו"ל כי שם הוא באמת מתמודד עם תחרות? מנצלים את האידאלים שלך בשביל לגרוף עוד כסף על חשבונך
אני לא חושבת שאנחנו שםבונים מגדלאחרונה
אין מספיק אידאליסטים כדי שירוויחו רק מהם.

כל הקטע של סימון תוצרת הארץ על מוצרים עלה ועדיין המגוון רחב וזה בתחומים מאוד מצומצמים קיים בכלל.


כשנגיע לשם נדבר...
אהלן, שאלה לגבי החלת ריבונות ביושפו הדובון
זהו חוק ימני וחשוב לעם ישראל ולארץ ישראל נכון? (מפלגת הציונות הדתית תומכת בו ומנסה להעלות אותו ביום ראשון הקרוב..)
עכשיו לשאלתי,
יש בעיה שאם אנחנו מחילים ריבונות ישראלית בכל יו"ש אז אנחנו בעצם מספחים אלינו גם את כל הערבים שגרים ביוש וזה אומר שחוץ מהיהודים שהופכים לתושבים רגילים כמו שצריך להיות גם הערבים שם מקבלים יתרונות לא?
מדובר על החלת ריבונות על שטחי היישובים היהודיים.אריאל יוסףאחרונה


מצילים מחילולי שבת בכבישים!!!!בימאית דמיונות

משרד התחבורה משיק את סקר התחבורה הגדול
העברה לדף(<בקישור הכחול)


*הודעה חשובה*

משרד התחבורה השיק עכשיו סקר, שבין מטרותיו כנראה להראות שרוב הציבור מעוניין בתח"צ בשבת.

יתכן שככל שיהיו יותר משתתפים שלא יצביעו בעד תח"צ בשבת זה יסייע להמשך שמירת השבת בתח"צ בישראל.

שימו לב למילים "סופי שבוע", זה שם מכובס ל"שבתות".
חשוב להתנגד לכל סוג של תחבורה ציבורית בסופי שבוע, גם לבתי חולים ולצרכים חיוניים.

הי מארגנים איזשהי הפגנה על מה שקורה בחברון?בימאית דמיונות


ריכוז אירועי חול המועד פסח תשפ"באריאל יוסף

@מרדכי - היו שנים שהעלית לכאן ממש לוח...

 

חומש -

יוצאים מן המיצרים - טיקצ'אק

 

יריחו - Jericho News | חדש ביריחו | אירועים מתוכננים

 

חברון - 

 

רמת מגרון - 

 

 

הקבלת פני רבו של רבני הציונות הדתית - בהרשמה מראש

הקבלת פני רבו לגדולי הציונות הדתית - טיקצ'אק

הסעות לצעדת חומש -אריאל יוסף
קריאת הרבנים לחומש -אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך י"ט בניסן תשפ"ב 01:21
צעדת הדגלים>>>אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך י"ט בניסן תשפ"ב 15:21
שימו לב - מספרי הטלפון הוחלפו -
כבר לא חוהמ"פ, אבל קשור -אריאל יוסףאחרונה
למישהו יש את הפלייר על ההפנינג ברמת מגרון?אחי אהוביה
תודה רבה!אחי אהוביהאחרונה
מישהו מפה מתכוון ללכת לנופי שיראל???019284

 

 

אנחנו עלינו כבר בשלישי בלילהנחשון מהרחברון

חזרנו לריענון כוחות בבית ומח חוזרים לשם

וואווו בלוואי עלי019284


עדיין יש שם משפחות?הגיבן מנוטרדהםאחרונה
ISF (קרן המדע הישראלי) ממן מחקרים של פלסטינים התומכים בזכותgil1975
Settler-colonial dispossession in West Jerusalem: between the personal and the collective
מחקר " מדעי",
ממומן על ידי:
This research was supported by the Israel Science Foundation [855/14] and The Ariane de Rothschild Women’s Doctoral Program.
הנה התקציר:
This article analyzes a spontaneous encounter between a Palestinian refugee—stepping over the threshold of her childhood home for the first time in seventy years, following its expropriation—and the current Israeli Jewish owner. This unusual encounter led us to propose a new understanding of dispossession based on both its personal (symbolic–emotional) and collective (economic–political) meanings. The former dimension is expressed in the Palestinians’ acts of remembering and visiting their pre-1948 homes, not only as a reflection of the past and a nostalgic impulse, but also as a way of shaping, intervening in, and influencing the present. The latter, collective meaning, explores the multiplicity of dispossession processes in a settler-colonial society in which the capitalist mode of production already existed before the settlers arrived. This article focuses on one particular form of dispossession through a micro-geographical study of one house in Jerusalem that was once a Palestinian family home. We also offer an expanded interpretation of dispossession as personal and collective by analyzing three modes of experience relating to dispossessed property: settler-colonial property, stolen property, and property as nativeness.
בקיצור, כספי משלם המיסים הולכים למחקרים של פלסטינים המעודדים את "זכות השיבה" כלומר, שינוי הדמוגרפיה בארץ והת צאות הנלוות.
הנה התקציר קורות החיים של המנחה של הדוקטורנטית:
Tovi Fenster is a professor of geography and human environment at Tel Aviv University. She publishes on ethnicity, citizenship, and gender in planning and development. She is the founder and head of PECLAB (2007- today), the former head of the Institute of Diplomacy and Regional Cooperation (2011-2012), the former NCJW Women and Gender Studies Program (2007-2009), former Chair of IGU Gender and Geography Commission (2004-2008). In 1999, she initiated the establishment and has been the first Chair (2000-2003) of Bimkom-Planners for Planning Rights in Israel (NGO).
קישור למאמר:
Settler-colonial dispossession in West Jerusalem: between the personal and the collective
מקווה שהזעקה ממכתב זה כנגד ה- ISF שממומן מכספי משלם המיסים תישמע
והדברים מבהילים יו0י

"בירושלמי פ"ק דמגילה ה"א מפרש טעמא ר' סימון בשם ריב"ל 'חלקו כבוד לארץ ישראל שהיתה חריבה באותן הימים ותלו אותה מימות יהושע בן נון' וכן הביא הרמב"ם בפ"א מהלכות מגילה ה"ה 'ולמה תלו הדבר בימי יהושע כדי לחלוק כבוד לאר"י שהיתה חרבה באותו הזמן כדי שיהיו קוראין כבני שושן ויחשבו כאילו הן כרכין המוקפין חומה. אעפ"י שהן עתה חרבין הואיל והיו מוקפין בימי יהושע קורין בט"ו ויהי' זכרון לאר"י בנס זה' והכוונה לחלוק כבוד לירושלים בירת ארץ ישראל שהיתה מוקפת חומה מימות יהושע וטעם זה צריך ביאור מה נתינת כבוד שייך כאן לירושלים דאפי' אם לא היתה חריבה בשעת מאורע הנס אלא מוקפת חומה מ"מ מאורע הנס וקביעתו גם ליום ט"ו בעיר שושן תליא ובמה יש כאן נתינת כבוד לירושלים?

 

ונראה להסביר בדרך משל למדינה גדולה שהיתה נלחמת עם אויביה והיתה המלחמה נפוצה בכל עריה. והנה חיל המדינה גבר על האויב וניצח במלחמה, מלבד עיר אחת שנתארכה בה המערכה והמלחמה שם עדיין בעיצומה והן ודאי דבכל עיר ועיר שהמלחמה שם נסתיימה יכולה לסדר לעצמה יום חג לנצחונה ברם עיר הבירה של אותה ממלכה לא תכריז על חג הנצחון כל זמן שנמשכת המערכה באחת מעריה כיון שעיר זו משתייכת לכתר המלכות של אותה מדינה. ורק לאחר הנצחון השלם כשתשקוט המלחמה בכל ערי המלוכה אז תכריז על יום חג לנצחונה המוחלט.

 

כן הדבר בנצחונם של היהודים על אויביהם בכל מדינות המלך אחשורוש. הנה כל מדינה ומדינה במדינות המלך שנסתיימה שם הריגת השונאים ביום י"ג לחודש ונחו ביום י"ד עשו אותו ליום משתה ושמחה, מלבד בעיר שושן שארכה הריגת השונאים גם ביום י"ד ולא נחו עד יום ט"ו היא קובעת את יום חגה ליום ט"ו ובגללה גם ירושלים עיר הבירה של היהודים אינה יכולה לקבוע את החג ליום י"ד אלא ליום ט"ו.

וזהו שאמר הירושלמי חלקו כבוד לאר"י שהיתה חריבה באותן הימים ותלו אותה מימות יהושע בן נון, והיינו נתינת הכבוד שדנין את ירושלים כבירת היהודים אף בשעת חורבנה וכל ערי היהודים במושבותם נתלין בה וגילו בזה כי ירושלים מרכז האומה היא גם בחורבנה ועיני כל היהודים נשואות אליה ועיניה שלה תלויות לשלום האומה כולה בכל ארצות פזוריהם.

ואמנם תקנה זו מרדכי תקנה, 'אשר הגלה מירושלים עם הגולה אשר הגלתה עם יכניה מלך יהודה'. וגולי ירושלים הם שנשבעו 'אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי'. וקיימו את השבועה והעלו את ירושלים על ראש שמחתם בקביעת יום שמחת נצחונם על אויביהם ושונאיהם, שקבעו את יום ירושלים כביום שמחת שושן שעמדה במרכז הנצחון.

ואפשר לרמוז כוונה זו בפסוק 'אם אשכחך ירושלים- תשכח ימיני' כלומר אם הייתי שוכח את ירושלים בעת נס אחשורוש- תשכח ימיני- גם כל הנס שבא לי ע"י איש ימיני היה נשכח זכרו מן היהודים. ורק מפני שקיימו את השבועה אשר נשבעו לירושלים לבלתי שכוח אותה אמרה רוה"ק 'וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים וזכרם לא יסוף מזרעם'.

 

וזכינו בזה לבאר הא דאיתא במדרש פליאה 'וזכרם לא יסוף מזרעם- מפני שקבעו ירושלים בט"ו' וביאור המדרש הוא לפי מה שכתבנו דקביעת ירושלים בט"ו היה בה משום קיום השבועה אם אשכחך ירושלים ולפיכך הובטח דגם ימי הפורים לא ישכחו מתוך היהודים.

 

ויש להוסיף עוד דבאמת באותו פרק זמן כבר התחילו בבנין ירושלים שנית ובנה של אסתר הוא שנתן את הרשות לבנותה ולפיכך היתה דעתם נתונה לקבוע ימי משתה ושמחה אבל כל זמן שהיתה ירושלים חרבה עסוקים היו באבל ירושלים ויגונה עד שנראו ניצני גאולתה מיד מלך בבל"

 

(מתוך אבני שהם, של ר' משה לייב שחור זצ"ל)

 

@שפרינצא בוזגלו , ולא יודע את מי עוד צריך לתייג...

אם אתה מבוהל למה אתה מחייך? שפרינצא בוזגלו

אתה יכול להסביר לי את הגמרא בתחילה?

כרכים המוקפים חומה מימות יהושע בן נון זמנם בט"ו.יו0י

לכאורה, צריך לקבוע שכרכים המוקפים חומה מימות אחשוורוש, יהיו בט"ו.

אז מה ליהושע ולפורים? (הרבה)

אלא שאם היו קובעים מימות אחשוורוש, היה יוצא מצב שערי ארץ ישראל, שהיו חרבים באותו הזמן, היה דינם כפרזים- דהיינו הערים ה'פושטיות', שקוראים בי"ד. אז כדי לחלוק כבוד לארץ ישראל, שכשיבנו שוב את הכרכים החרבים שבה, הם יחשבו חשובים מספיק כדי לחגוג בט"ו ככרכים חשובים, קבעו שאנחנו מודדים מימות יהושע בן נון.

תודה על ההסבר!שפרינצא בוזגלו

עכשיו הבנתי את הכל...

זה ממש יפה! 
תודה!

ממשיו0י

אין על ירושלים שלנו

טוב לזכור שבאותה תקופה, הארץ אפילו לא היתה מקודשת.

כי 'קדושה ראשונה קידשה לשעתה ולא לעת"ל'.

אבל כאמור הלב שלהם היה בירושלים, גם כשהיא ממש בחורבנה♥ 

איך אני אוהבת אנשים של ירושלים...שפרינצא בוזגלואחרונה

זה פשוט כיף לראות יהודים מכל מיני סוגים שהדברים היחידים שמקשרים בניהם זה הרצון לעבוד את ה' והאהבה לירושלים.

עליית גלות אוקראינהיו0י

פגשנו את העולים מאוקראינה: "אלו יהיו חיים חדשים" | ערוץ 7

תמיד מרגש לראות בנים חוזרים לחיק אמם!

מה שכן, את אותם טיעוני העלייה שלהם אפשר להסב גם על ברלין, צרפת, או כל מקום אחר, וחבל.

כי ארץ ה' היא הרבה יותר עמוקה מזה. בארץ שלנו יש קדושה ממש, יש ברכת ה'.

 

אני מקווה שלא זאת ההסברה הציונית שהם קיבלו. כי חוץ מזה שהיא עתידה להפוך 'למשחית ולמפלצת, ולסוף ג"כ לשנאת ישראל וארץ ישראל, כאשר כבר נוכחנו ע"פ הניסיון', כבר עכשיו זה להתענג על הקליפה ולזרוק מה שבתוכה (והשנה יש בה קדושת שביעית!).

כמובן שכל דבר בשבחה של הארץ זה מבורך, מנוי בתיה ועוצמת היושבים בה, זה מבורך. אבל אם ההסברה עוברת דרך ברים וקולנוע בתל אביב ולא דרך ירושלים, הר בית קודשנו ותפארתנו, וכל עניין סגולת הארץ, אז חבל. ממש.

 

ואולי סתם אין לי מושג ואני לא מכיר את המציאות?

מהי ציונות?ימח שם עראפת

מה פירוש המילה ציון?

מיהו ציוני?

האם הרצל היה ציוני?

האם את/ה ציוני??

מיסטר ענק הברזל,ימח שם עראפת

נדמה לי ששמך מתאים יותר לשמש כטרול משמי.