שרשור חדש
גם אתםekselion

מאלה שאוהבים להסתכל מלא דרך גוגל ארת' על ארצנו הקטנטונת?

בבחינת "תמיד עיני השם אלוקיך בה מרשית השנה ועד אחרית השנה"

 

 

תמיד מדהים אותי לראות איך השמות של יישובים מימי קדם נשמרו 

גם אני!יו0י

למתקדמים יש את govMap מפות ישראל

זה נדיר. אפשר לראות תוכניות בניה עתידיות, תצ"א מהעבר, נחלים, שכונות, חלקות, גושים, חטיבות נוף, אזורי עדיפות לאומית, מחצבות, שטחי ABC, גבולות יישובים\כפרים\מועצות וכו' וכו'.

ממכר!

א ד י ר!!ekselion אחרונה

תודה ממש!

זה אמיתי??יו0י

פרס ירושלים לחיזוק ההתיישבות | ערוץ 7

 

איזו התישבות הוא מחזק? של האויבים שלנו?

 

הסיבה שאני לא קונה ברמי לוי זה כי הוא נותן פרנסה למלא ערבים שמחזיקים לנו בארץ..

 

מה הבעיה לפרנס ערבים?(אני באמת שואלת)פלונטר19
איסור "לא תחנם",יו0י

אבל למרות שיש כל מיני קולות שאפשר להשתמש בהם, בזה שהוא מעסיק 'פלסטינים' מכפרי יו"ש הוא מחזק את האחיזה שלהם שם, ועם החיזוק שלו את ההתיישבות היהודית, הוא גורם גם לנזק.

 

וחוץ מזה, גם שילמנו על זה בדם יהודי ממש. 

...פלונטר19
אז הבעיה היא שהם מיוש בעצם? לא בעצם זה שהם גויים?
עצם זה שהם גוים *שמתנגדים להחזקה היהודית בארץ*יו0י

(שהרי יש פה מקום לגר תושב).

 

אבל זה שהם מיו"ש זה חמור יותר, כי הוא מחזק את ההחזקה שלהם בארץ לא רק כאנשים פרטיים, אלא כשלטון.

...פלונטר19
מבחינת לא תחנם, על מי מדובר?
גוים שלא נחשבים גר תושב.יו0י

ז"א: חיים בארץ ישראל, אבל לא קיבלו על עצמם 7 מצוות בני נח, או שלא מקבלים את שלטון ישראל.

...פלונטר19
יש כאלה בימינו שהם בגדר של גר תושב?


תודה!
כל הגויים בארץ כיום אינם במעמד גר תושבשפרינצא בוזגלו

משום שלא קיבלו עליהן מצוות בני נח.

אז אם ככה אסור לקבל אותם לשום עבודה. לא?פלונטר19
יש בכך לפי חלק מן הדעות.שפרינצא בוזגלו


לא בדיוק.יו0י

"לא תחנם" זה איסור לתת להם חן, לתת להם מתנת חינם, ולתת להם חניה בקרקע.

יש בזה המון חילוקים ומחלוקות.

 

תלוי מאוד בסיטואציה ובמידת הצורך, אבל בגדול צריך להימנע במידת האפשר.

 

ובמיוחד שיש לנו מצות "קנה מיד עמיתך".

תודה רבה לכם! אשריכם על הידע!!פלונטר19
וזכור לי שגר תושב זה רק כשהיובל נוהג..יו0י


לפי מה שאני זוכרת זוכרת- זה לא קשור.שפרינצא בוזגלו


נראה לי שיש סוג של מחלוקתekselion

אם האיסור הזה חל עליהם

 

גם אם אין איסור תורני

מעצם העובדה שהם האויבים שלנו, נראה לי מוסרי לא לממן אותם.

מותר פשוט סתם להזדעזע מהשאלה?הָיוֹ הָיָה


מה זה יועיל לך? תזדעזע ו...?שפרינצא בוזגלו


לא מחפש להכנס ביניכם.. ובכל זאת הזכרת לי סיפור נחמד מהח"ח:יו0י

אחד מתלמידי מרנא 'החפץ חיים' זצ"ל התמנה למשרה רבנית באחת מהעיירות, יום אחד נכנס אותו תלמיד לחדרו של החפץ חיים, בראות החפץ חיים את תלמידו שאל אותו: נו, מה נשמע בעיר שלך? הבין התלמיד שכוונת החפץ חיים לשאול אותו על מצבה הרוחני של העיירה, ונאנח התלמיד אל לבו… המשיך החפץ חיים ופירט את שאלתו 'מה נשמע בענין שבת? ענה לו התלמיד: המצב עגום, בעלי החנויות אינם סוגרים את החנויות בערב שבת, אלא רק לאחר כניסת השבת, ופירט עוד ועוד בעיות בשמירת השבת. המשיך החפץ חיים להקשות עליו 'נו.. מה עשית בשביל זה? מה אני יכול לעשות? התנצל התלמיד, תושבי העיר אינם שומעים לי, מה יש באפשרותי לעשות?

ומה נשמע עם טהרת המשפחה? – המשיך החפץ חיים להתעניין, גם בזה המצב אינו פשוט, גרוע מאוד – ענה התלמיד, נו…. ובשביל זה מה עשית? – הטיח בו החפץ חיים, אך גם בזה שב התלמיד על טענתו 'מה אני יכול לעשות, תושבי העיירה ממאנים לשמוע.

לא הרפה ממנו החפץ חיים והמשיך לשאול: 'מה אתה עושה בשביל חינוך הילדים?' אולם גם בשאלה זו לא היה התלמיד איש בשורה טובה, ואמר, 'המצב בכי רע, הילדים נשלחים לבתי ספר של גויים, ואפילו בבתי הספר של היהודים הלימודים שם אינם רציניים, אך אף לזאת לא שומעים לי'.

אמר לו החפץ חיים: 'למען שבת לא יכולת לעשות, בשביל טהרת המשפחה לא הייתה לך אפשרות לפעול, להעמדת החינוך ברוח ישראל סבא גם לא היית מסוגל להועיל, אבל להתעלף יכולת!! מדוע לא התעלפת?

 

(מתוך האתר של דרשו, אבל אני מכיר את זה ממקור אחר)

גדול!!!שפרינצא בוזגלו

אגב, זה היה ציני...
נראלי כבר מכירים פה את השטויות שלי חחח

מותר תמיד. אבל לא הבנתי מה הבעיה בסוף הם גם צריכים פרנסהפלונטר19
יש להם משפחה ילדים.. הם צריכים להתקיים איכשהו.
זה חלק מהמלחמה... כמו אפקט של מצוראיש פטיש.אחרונה


מישהו יכול להסביר לי מה הרווח של נערי הגבעותשפרינצא בוזגלו

שמכסחים ערבים ופעילי שמאל לעיני המצלמות?
הם עוסקים בדבר חשוב מאד, אבל מה עוזר לקידום האינטרס שהם ושל כל עמ"י לייצר נזק תדמיתי אדיר שכזה?
במקום שהם ילחמו על א"י ויהפכו לסלתה ושמנה של בנינו הם הופכים לנוער מסומם חסר מסגרות ורסן שנתון לביקורת תמידית.
(אני לא מדברת מהיכרות, אשמח שתבהירו לי מה קורה בפועל)

הדיון הועבר לפה- נא להגיב רק פה.

אני אחלק את השאלה ל-3zoom pro

1. מה זה נותן "לכסח" מול מצלמות?

נקודת המוצא היא שדבר שפוגע בתדמית בעייתי, לעומת זאת הייחודיות של נוער הגבעות בין אם צודקים ובין אם טועים זה שהם הולכים עם האמת. הרי כל פעולה של צה"ל ביו"ש מתועד בקמפיין ממומן ונראה רע. גם הלח"י והאצ"ל נראו רע. אם צריך עושים את זה ולא חושבים על היח"צ.

2. הם הופכים לנוער מסומם חסר מסגרות ורסן

אכן רואים שאת לא מדברת מהיכרות. לרוב מי שמגיע לגבעות זה נוער איכותי ואידיאליסטי. מי שיגיע כי הוא מחפש בלאגן לרוב לא ישרוד, זה לא תנאים פשוטים לחיות בהם. האירועים שאת שומעת עליהם זה משהו שקורה פעם ב.. ביום יום הנערים האלה יבנו, ילמדו ויהיו מה שאת מכנה "סלתה ושמנה" הם פשוט חווים ניכור. בשנה האחרונה בעקבות מות אהוביה הגיעו הרבה רבנים ואנשי חינוך לגבעות, כולם יצאו מלאי התפעלות, ממליץ לקרוא את מה שחלקם כתבו.

3. אשמח שתבהירו לי מה קורה בפועל

יש את תוכנית סלאם פיאד לפיה תוך עשור תוקם מדינה פלסטינית בפועל. הערבים בעזרת פרובקטורים מהשמאל ומימון זר בונים ומשתלטים על שטחים. במקביל המדינה מפנה את נקודות ההתיישבות. כל שבוע יש הפס"דים במקומות קבועים, ומידי פעם פרובוקציות במקומות אחרים. (ביום שישי האחרון לדוגמא היה הפס"ד ליד ביתא במהלכה נגנב תחמושת צה"לית). התקשורת מפמפמת על "אלימות המתנחלים" קמפיין שממומן היטב מתחילת 2021 ומופץ ע"י ארגונים כמו שלום עכשיו ושוברים שתיקה, ולעומת זאת היא מתעלמת מאירועי הטרור שקורים בצורה יומיומית (44 מדווחים מהשבוע האחרון). ככה נוצר הרושם גם בקרב אנשי ימין שנערי הגבעות אלימים.

 

אני מניח שהשרשור הזה הגיע בעקבות אחד מ-3 האירועים שקרו לאחרונה:

1. מתנחלים מגבעת רונן היכו ערבים: פרובוקציה מתוכננת היטב במהלכה עלו ערבים ופעילי שמאל מכפר המרצחים בורין (רק במוצ"ש האחרון יצאו משם מחבלים לפיגוע ירי שבנס נגמר בלי פצועים), התירוץ היה מסיק, מדובר על עצים שבמשך שנים לא טיפלו בהם, הניסיון היה להתקרב לגבעת רונן ואולי לבצע פיגוע או הרס. בתגובה ירדו בחורים מהגבעה והרחיקו את הפרובוקטורים בעזרת מקלות ואבנים.

2. מתנחלים זרקו אבנים בחווארה: ערבים זרקו אבנים על שיירה של רכבים יהודים בחווארה, העניין שהפעם היהודים יצאו והחזירו אבנים, במהלך הזריקות ההדדיות נפצע ילד ערבי וגבר יהודי. שוב התקשורה עיוותה את מה שקרה.

3. דרום הר חברון: כבר כמה חודשים שיש שם פרובוקציות וניסיון להשתלטות על השטח, רק לאחרונה שרפו שם בית כנסת. היהודים שם שומרים על השטח ומחזירים.

 

יכול להיות שעניתי קצת מבולגן וארוך,

הכי טוב פשוט לבוא ולהכיר, מוזמנת לביקור בגבעות

תודה על התשובה!שפרינצא בוזגלו

1. אין לי ספק שטוב לכסאח ערבים וכו' וכו' וכו'
אני פשוט מסתכלת לטווח רחוק, מה יועיל למאבק על ארץ ישראל ומה לא.
לכסאח ערבים ולהוציא את רוב העם (גם הימניים הקלאסיים) נגדם- זה חבל ולא יעיל.
נאיבי קצת בעיני לציין שהאצ"ל והלח"י עשו מהפכה ולא אהבו אותם, הדורות שונים וההתנהלות בדור המידיה צריכה להיות שונה.
לחלוטין צריך יח"צ טוב. כי מה מועילה אמת אם הציבור לומד להכיר את הנוער הזה כנוער אלים?
2. אני לחלוטין לא אמרתי שזה מה שאני חושבת עליהם.
(אני חושבת ככה על חלק מאד מסוים, אבל ברור לי שלא כולם ואפילו רובם לא ככה ב"ה)
אמרתי איך התקשורת מציגה אותם, וכמה שתזלזל בתקשורת הכללית- יש לה השפעה על מימד השיח בחברה.
היא תקבע אם הנוער הזה הוא מלח הארץ או סתם מופרעים שהתפלפו, זו בדיוק הסיבה שחשוב לפעול לפי אסטרטגיה שלוקחת בחשבון גם את התקשורת. והגיע הזמן שיתחילו לספור את התקשורת לפני שיהיה מאוחר.
3. אוף אוףףף אוף! למרות שאני לא מסכימה בכלל עם האידיאולוגיה (בעיקר הניכור וחוסר האמון במדינה, ולא, אני לא תמימה בכלל) כ"כ כואב לראות את החוסר משילות, ובאמת חשוב שנוער הגבעות נמצא, רק שוב ושוב ושוב, צריך יח"צ הולם!



ענית אחלה, תודה!
אשמח שתתייחס לטענה העיקרית.

את היח"צ ואני היח"צ והאמת היא היח"צנית הגדולהzoom pro

הנקודה היא כמו שאמרת בעצמך שלא משנה מה נערי הגבעות יעשו יוציאו אותם אלימים בתקשורת.

לאורך כל השנים במקביל לפעילות עסקו בתקשורת והסברה, אם זה כתיבה, פעילות ברשתות, ראיונות, כתבות, דוכני הסברה וכו'

לאחרונה שודרה למשל כתבה של גלעד שלמור על רמת מגרון, למרות שהכתבה הייתה אובייקטיבית יחסית בפתח הכתבה שודרו "נתוני הטרור היהודי", ובהמשך הכתבה הובא ראיון עם דביר קריב (בנאדם שהיה במחלקה האנטי יהודית בשב"כ) בה הוא קשקש ובעצם עשה דה לגיטימציה

 

ושוב, העיקרון הוא אם צריך לעשות עושים. הדורות אולי השתנו מאז האצ"ל והלח"י אבל אין כל חדש תחת השמש, גם הם כונו ארגוני הפורשים, סיפרו על זה שהם קיצוניים ואלימים, נידו אותם מהעבודות, מהבתי ספר, הקימו את מחלקת ש"י בהגנה שתפסו ועינו והסגירו אותם. הם עסקו בהסברה באמצעות כרוזים ובמקביל המשיכו את הפעילות שבסופו של דבר אין חולק שעזרה לעצמאות המדינית.

 

אנחנו רק צריכים להמשיך עם האמת ולהפיץ אותה, לאט לאט למרות התקשורת העם מתחיל להבין ולהצטרף בדיוק כמו שקרה בעבר...

אוף. הגבתי בצורה ממש מסודרת ובהירה (לטעמי), ונמחק לי יו0י

ניסיתי לשחזר, אבל זה כבר לא חם כמו שהיה בהתחלה.

 

אולי בהמשך היום אגש לזה מחדש.

 

ועד אז, מתייג את @ימח שם עראפת שנראלי שהוא מאזור שכם, ואולי מכיר יותר טוב את הנפשות הפועלות ומה שמניע אותן..

 

וכמובן שגם את מוזמנת לבקר במקומות האלה, ולהכיר את הנפשות הפועלות הנ"ל. שיש כ"כ הרבה ללמוד מהן, הרבה יותר ממה שיש להסתייג.

אם אנחנו מניחים את המשותף בצד, ומרבים להתעסק בסייגים שמבדילים בינינו, אנחנו מאבדים ודורסים בדרך המון, ורק מעצימים את החומות האלה בינינו, שבנוסף גורמות לעוד פערים, וחבל.

ובמיוחד במקרה דנן, שהמחלוקת היא לא ב'איבר שהנשמה תלויה בו', אלא רק הסברתית-תקשורתית, אם בכלל יש כזאת מחלוקת.

 

ופתאום האיר לי רעיון. בואי נסכם, שאם אני מתייחס לאותם סייגים (לפי הכוח והעניין), את הולכת ליום לנשום קצת אווירא דשכם, פוגשת אנשים ומכירה את האזור יותר- בעיניים ממש. אחלה?

 

שים לב שאני תומכת בפועלם וחושבת שהם אנשים טובים.שפרינצא בוזגלו

אני לא מסכימה איתם על כל דבר, אבל בגדול הם מקיימים רצון ה' וזה נהדר.
אני פשוט לא מבינה למה הם כאלו פרייארים ופשוט מאכילים את הטרול, נותנים לתקשורת לראות מה שהיא רוצה לראות במקום מה שקורה לרוב. 



אני אשמח ללכת לגבעה, רק צריכה שתפנו אותי.

מנסהדעתן מתחיל

יש מקום בו האיפוק פוגע כל כך, מקום בו צריך לשבור את הכלים. לולי אותו המקום כל זמן שהתאפקנו לא התאפקנו מתוך מקום אמיתי בנפש אלא מתוך אדישות. ראוי לעבוד על מידת הכעס שלא נכעס כלל. אך אם יהיה אדם שאינו כועס לעולם, כנראה שחוסר הכעס בו אינו אמיתי אלא נובע מאדישות.

 

לפעמים לא עושים את מה שנכון לתדמית. לפעמים קמים עם רומח והורגים. לפעמים צועקים בקול ניחר מי לה' אלי. לפעמים הולכים בדרכו של ר' שמעון ומקיימים את האמת בטהרתה.

 

אל תדאגי, רוב אם לא כל הנוער הצדיק המיישב את הארץ ברוב הזמן לא מכים פעילי שמאל לעיני המצלמות. להפך, הנוער הזה הוא הוא הנוער האידיאליסט שלנו. במובן מסוים הוא התדמית היותר טובה שלנו. הצדיקים ממלאים את יומם בעבודת אדמת ארץ ישראל ובלימוד תורת ה'. האפשרות לבזבז זמן על שטויות בגבעה נמוכה כל כך מכל מקום אחר.

 

וכתבו נכון, בואי וראי.

הביטי אך יום באיזו גבעה שתבחרי ותגלי נוער צדיק ואידיאליסטי, בוגר ואחראי שבא לקדם שם ה' בעולם.

אתם כל הזמן חוזרים על אותה מנטרה בשרשור הזהשפרינצא בוזגלו

שלפעמים צריך לעשות מעשה וכו', אבל זה לא מקדם את המטרה של נערי הגבעות עצמם! הם יורים לעצמם ברגל!

אני חושבת שצריך לרשת במצלמות במעגל סגור את כל הגבעות בארץ, ולבנות אתר שכל אחד יכול להיכנס אליו שאליו ינותבו המצלמות 24/7.
ככה נוכל לכסאח בכיף את מי שמציק לנו, וגם נוכל להראות לעולם מי פה הפושע העיקרי.

ובכן,דעתן מתחיל
אם אנחנו חוזרים על אותו הדבר, כנראה שיש משהו בדברינו שחמק ממך (: לפעמים נכון לעשות משהו על אף שהוא גם פוגע בנו. לא לעשות פוגע לאין ערוך יותר.

ואולי גם הנחת הנחה לא נכונה, שמטרת נוער הגבעות הינה להיות אהובי התקשורת ולהילחם על תדמית טובה בעינייה. אין מטרה כזו. הם, או אנחנו, פשוט באים ליישב את הארץ.
אז ככהשפרינצא בוזגלו

איך לפעול נגד האינטרס הסופי שלכם הוא הכרח?

 

לא ביקשתי שתהיו אהודי התקשורת, זו לא המטרה, זה רק הדרך להגשמת החזון.
ברגע שהתקשורת תגבה אז המיינסטרים יהיה לטובתכם, וכך גם הממשלה וכו'...
בעצם להיות אהודי התקשורת זה למקסם רווחים.
מבחינתך תקשורת זה פרסום. מבחינתי זה כלי. וזה יכול להיות יעיל וזה בקלות יותר פשוט הרסני.
אז כדאי שננצל אותה לטובתינו.

שאלתך רציוניתדעתן מתחיל

ולכן אינך מבינה אותנו. אם חלילה באים לפגוע באחותך הקטנה המעשה הטבעי והנכון יהיה להגן עליה - גם במחיר חייך. גם אם רציונלית אפשר לצאת עם חסרון כביכול נמוך יותר.
לא מבצעים חשבונות בשעה בה צריכים להתקומם. הם אלו המקררים, אולי אולי לפעמים אף נובעים מקליפת עמלק. אם תהיי אדישה לצרת אחותך תהיי מחוספסת יותר, אכפתית פחות. אם כי הדוגמא לא מושלמת לצערי.

השלב הבא הוא להסביר מדוע הדבר נכון גם רציונלית, אך עוד לא הגענו לשם. כעת עושים מה שמוכרח, גם אם הוא פוגע. ומזכיר שוב שרוב הנוער וברוב הזמן כלל לא מגיע לשם.


ולתקשורת,
אל דאגה, גם בה אנו עוסקים ומתחשבים, אם כי המיינסטרים והממשלה לא בהכרח הולכים בעקבותיה.
לנער שחי בגבעה ללא סמארטפון או גישה לאינטרנט עם מטרות מדויקות ובניית עולם ערכים נכון, לא נכון לו להתעסק בתקשורת שכה רחוקה היא מן עולמו. הוא עוסק הקודש הנראה, יש גם שעוסקים בקודש הנסתר.
ראוי רק לציין שבתקופה האחרונה חלק מאנשי הגבעות המבוגרים יותר אכן שותפים גם שם יותר.

שאלתי מאד רציונליתשפרינצא בוזגלו

בהחלט הבעיה העיקרית שלי באידיאולוגיה של נערי הגבעות היא שהכל נובע מרגש, ורגש זה חשוב, אבל אם הוא לא מאוזן ע"י שכל הוא יכול להיות מאד הרסני כלפי הרעיון הסופי.
וכמה שתגיד שרצחו את אחותי ולכן צריך להרביץ, לא תמיד הנקמה הגדולה וההרתעה תהיה לכסאח מכות, אנחנו בעידן שאפשר לפגוע באנשים הרבה יותר חזק ופחות פיזי (ולא חסרים דרכים לא פיזיות לפגוע באנשים ולקדם את המאמץ שלך).
ואני בכלל לא מחוספסת, מאד מאד כואב לי על א"י, אתם עושים עבודת קודש- אבל פשוט לא מתנהלים חכם. לא חכם להתנהל מהלב כשכל הדם עלה לראש, פשוט טיפשי בעיני להשחיר את עצמינו בעיני העולם רק כי כואב לנו בלב. 
כואב לנו בלב? גם לי כואב! בואו נעשה משהו ביחד שיקדם את האינטרס של כולנו, לא ירחיק אותה ואת הציבור מאיתנו, זה סתם לא יעיל.

זה שאתם לא עוסקים בתקשורת זה סבבה, אבל באמת שאותם מבוגרים לא הוכיחו את עצמם כטובים מידי בהסברה.
צריך למצוא אנשים שבאמת ינהלו את המאבק הזה מקרוב. זה חשוב מאד. אתה מתייחס למידיה ככלי שולי, אבל זה כבר לא ככה, היום דעת הקהל מתעצבת ע"י המידיה ומה שמספרים לה שם, אם תצהירו נוכחות ותרחיבו פעילות ברשתות ובתקשורת הממסדית- תרוויחו את דעת הקהל שתהיה לצידכם ולא לצד הערבים.
 

מעריך! את כותבת מהלבדעתן מתחיל
כתבתי ששאלתך רציונלית והיא אכן כזו. לא כתבתי שרגש הוא המוביל באידיאולוגית נוער הגבעות. בואי וראי - שאלותיך היו נפתרות מעצמן. תשובה זו נכונה גם לגבי ההתנהלות החכמה והאידיאולוגיה, תצטרכי לבוא לראות (:

אולי לא הייתי מובן, אין הם מכים כי זה פוגע. הם מכים כי פוגעים בה' כביכול. המטרה אינה להחזיר. אין כאן מטרה. זהו רגש חם וטוב שרק מי שארץ ישראל בוערת בעצמותיו מספיק כדי לחיות בשלג ללא חשמל יחוש אותו בעוצמה כזו.
ההתקוממות היא כי אינם יכולים לשתוק. ממש כמו שאצא להפגין למרות שאני יודע שזו דרך חלשה מאוד לשנות.

רוצה לעשות משהו? נהדר! גם אני רוצה. אשמח לשמוע את רעיונותייך ולהצטרף אליהם. את יודעת שהם הם הראשונים לבוא. מספיק להיות בלוד ורמלה בזמן הנכון בשביל להיווכח.

הסברה ותקשורת ואיך מסתכלים עלינו זה עולם נוסף. לא הורדתי ממנו לרגע, להפך. אשלח לך בפרטי ברשותך פיסת מידע שאולי תתן לך מעט יותר מהתגובה הזו. אך זה עולם מקביל. מי שבא לגבעה בא כחלוץ ומוכן גם לוותר על תמיכה גבית כשזו האמת - למרות שהדבר שהכי היה רוצה שהעם יבוא איתו.

ראוי להרחיב המון על הנושא שפתחנו כאן אך אומר משפט אחד בלבד. כך ה' יתברך ברא את העולם, שהבודדים, החלוצים והקיצוניים במבט שטחי מובילים ועושים דברים שהרוב לא יחתמו עליהם. רק בהמשך עוקבים הרוב.

כבר ציינתי, אינני מתעלם מהדרך המקבילה. להפך, אני חי גם אותה לא פחות. אך לא ביקשת הסבר עליה ~ מי מאיתנו שעוסק בה, עושה זאת בצורה איכותית.
תודה!שפרינצא בוזגלו

אם תצליחו לייצר תדמית טובה יותר זה הרבה יותר מועיל מלרתוח ולהראות שאכפת לנו ע"י מעשים שפוגעים בתדמית.
אין מטרה ברגש. עוד יותר כאשר הוא הרסני למטרה הסופית. רגש הוא כלי בכדי לקדם מטרה, ואם הוא פוגע בה- צריך לבדוק מה משנים.

הבעיה היא שאתה מנתק את התקשורת ממה שקורה בפועל בגבעה. אבל זה לא נכון.
אנחנו חיים בעולם שבו הכל מעורבב, הגבעה היא לא שטח נייטראלי (או לא, תלוי בעיניי המתבונן) שמסתכלים עליו מהצד וזהו, הגבעה היא בעצם מחלוקת כלל ישראלית רחבה, ואם תלמדו לייצג את עצמכם טוב יותר- גם היחס הציבורי והתועלת שתפיקו ישתנו ויגדלו. תקשורת לא באה במנותק לגבעה במציאות חיינו לצערי. לכן צריך ללמוד להיות אסרטיביים ופעילים מספיק, לא לתת לאף אחד להפוך אתכם לשק חבטות של העם.

לא אמרתי שתעבדו על העם, אמרתי שתהיו אתם ופשוט תחשבו פעמיים לפני כל מעשה אם זה משרת אתכם לטווח הרחוק. קצת שכל ומחשבה מעולם לא הזיקו.
 

הסרט החדש אינו שיחתםדעתן מתחיל
כיצד לפעול נכון לעומת זאת יהיה נושא השיחה בארוחת ערב סתמית באחת הגבעות. עוסקים שם במחשבה עמוקה כיצד נכון יותר מבכל מקום אחר.

גם בין תנועות א"י השונות יש מחלוקות כיצד. המעורבים מכירים יותר ממשפט קצר זה.

אותם נערים לא חתמו על תפקיד ציבורי לעלות לראיונות בטלוויזיה. זה לא תפקידם וככול הנראה גם לא יעשו זאת היטב. אם את חושבת שצריך למלא תפקיד זה - מדוע שלא תשאי את נס הדגל?

לכתוב מה צריך זה טוב, לפעול עוד יותר. חסרים אנשים בכמעט כל תפקיד שקשור ליישוב הארץ. לו רק היו לנו צדיקים 'מיותרים'.

ולפסקה הראשונה,
אני מרגיש שעדיין איננו מובנים. את מדברת ברציונל, עזבי זאת רק לרגע. לא תמיד נכון לעשות את מה שנכון לעשות.
אחרי שתרגישי זאת נוכל לדבר על השכל שמאחורי מעשה זה או אחר. אינני מדבר כלל על 'מועיל' ועל 'להראות שאכפת'.

ולהגדרתך לרגש אאלץ לחלוק. אכן יש דרכים הסוברות כך ביהדות אך יש גם שאינן כאלו, ורגש עבורן עמוק יותר מאשר כלי למימוש השכל.
אני הייתי הולכת לגבעות אם הייתי חושבת כמוהםשפרינצא בוזגלו

אבל חוץ מזה שגם לי אכפת מא"י אין מכנה משותף.
אנחנו חושבים על א"י אחרת, חושבים אחרת איך להתנהל (או לא חושבים יותר מידי), מרגישים שונה, המלחמה על א"י נובעת אצלינו ממקום שונה...
אז אם רוצים לשמוע מה יש לי להגיד- בשמחה.
אני אשמח לשמוע את דעתכם גם ולחוות את דעתי בנוגע.
אבל אם אני לא מסכימה עם דרכי הפעולה לא נראלי שיהיה לי מה לתרום.

מה לעזאזל עוזר הרגש החם אם הוא רק הורס את המטרה הסופית?
רגש לבד הוא לא טוב ולא בריא ויותר מזה- גם בכלל לא שימושי.
אין אידיאל ברגש חם, יש אידיאל ברגש חם שמביא לפעולה שקולה ורציונלית.
אתה נואם על ערך הרגש וכו', זה נהדר ויפה, אבל אני לא רואה תועלת בעולם שמתנהל ע"פ רגש בלבד.
וכן, אני מסתכלת בראיה תועלתנית, כי ככה העולם נברא, יש תכלית לכל דבר, ואם לא מסתכלים על התכלית אז מבזבזים את כוחות הנפש על דבר לא רלוונטי.

ונהפוך הואדעתן מתחיל

בואי לגבעות וגלי שמה שדמיינת שהם חושבים אינו האמת. לבינתיים, דרך מי את מכירה, התקשורת המדוברת? רק אציין בדרך אגב שתנועת נחלה ונוער הגבעות אינם הולכים יד ביד היום. זאת אומרת שבאביתר ושאר גרעינים כמעט ולא תמצאי אותם.

 

ניסיתי את יכולתי בהסברה, לצערי נראה שאינני מובן. אם נמצא לידך ספרו המתוק של הרב חנן פורת על פרשיות השבוע, נסי לפתוח את פרשת פנחס, אולי יתן פתח לדבריי גם אם בהקשר אחר. אני חושש שאינך רוצה להבין אלא לומר דעתך שאינך מסכימה וממילא לא משנה כמה הסברים אתן. אם תרצי להבין אותם תצטרכי לפתוח את לבך אליהם.

ולמלחמה על הארץ, הלוואי ואגלה שאת תורמת לה יותר מהם.

...שפרינצא בוזגלו

אני עובדת עם בנות מהגבעות (ויצא לי לעבוד קצת גם עם שלהבת גולדשטיין, אני אומרת את זה בשביל שלא תגיד ששמעתי את האנשים הלא נכונים), ושמעתי מהן דיי הרבה על האידיאולוגיה, החוסר הסכמה הגדול שאני מדברת עליו הוא בנוגע ליחס למדינה ולצבא וכו'.

הלוואי ואתרום למלחמה על א"י כמוהם.
לבנתיים לא עשיתי יותר מידי.
ולא התיימרתי לעשות כמוהם, לכן אני מעריכה אותם.
בנות שגרות במקום בלי מים, שאין להן מקלחת, זו הקרבה ענקית!!!

להסכים אינך צריכה כללדעתן מתחיל

אך אם תרצי להציע אלטרנטיבה או להקשות, תצטרכי קודם להבין. נראה שהחלק הזה עוד חסר ואולי חוויה תתן את המענה.

אם דרכם כעת תורמת יותר - נעדיף לבינתיים את דרכם, לא כך?

לא אמרתי שיפסיקו.שפרינצא בוזגלו

אמרתי שאני חושבת שיש דרכים לשפר.

בעקרון אניי ממש אבל ממש בעד נערי גבעותהחיים מאושרים

(ממש בהגזמה רציתי להתחפש לנערות גבעות...)  

קיצור אני ממש בעדם ברור לי שלא צריך באלימות אבל המדינה שלנו לא ברורה אז אין לי כבר דעהחושב

באותר אחד שתוייג (כמה פופולארי!) ולומד בישיבה של "נערי גבעותימח שם עראפתאחרונה

הריני להסביר.

המדינה - גוף שאינו מחובר לה' יתברך. אי לכך - אין לה סמכות עלינו.

כאשר החוק מתנגש בהלכה - הלכה קודמת.

זו הגישה אצל "נערי הגבעות" הנמצאים בישיבות ומוקפצים לפינויים או להפגנות או לבלאגן עם ערבים.

 

הגישה של הנערים הנושרים שבדרך כלל עושים יותר שטויות פזיזות, שאינם דוסים כל כך, היא פחות קשורה להלכה, זאת אומרת פחות לימוד מעמיק של הנושא, אלא ידיעה כללית - הארץ שלנו, צריך להילחם עליה.

 

מכיוון שעל רב השמאלנים חל דין מוסר, למי שבקיא בפרטי הסוגייה קל לזהות את המוסרים מבין השמאלנים.

סוגיית מוסר היא סוגייה קשה מאד, אפילו יותר מרודף. על הערבים אין כלל מניעה להרוג או להרביץ, מכיוון שעוברים על שבע מצוות בני נוח בעצם היותם גוזלים את הארץ בשהותם כאן. הסוגייה ארוכה ומורכבת, אך לא קשורה כ"כ לשאלה.

 

הנערים המכונים בפיכם נערי גבעות הנם נערים יהודים בעלי דם חם. אני אישית בורכתי בדם קר, ועל כן אני מרבה לדבר ופחות לעשות. הנערים שבורכו בדם חם - חלקם באמת לא חושבים על ההשלכות, ומנסים כעת למנוע מהערבים והשמאלנים להתקרב אל היישוב, להשתלט על שטחים, וכדו'. כאשר הם הולכים לבלאגן הם באים בראש - אנחנו כאן שומרים על היישוב. ובמקרים רבים זה נכון.

 

למשל גבעת רונן, סנה יעקב, הערבים והשמאלנים עולים אליהם לא מעט פעמים ומציתים שריפות מסכנות חיים.

נערים בעלי דם ולב חם, רוצים לעזור לתושבי המקום, ומוקפצים מהישיבות על מנת ליצור הרתעה בקרב הערבים לבל יעיזו להתקרב.

 

כמובן שבשטח בג"ץ יעניש ענישה קולקטיבית ובלתי הוגנת, יעבור על החוק וההלכה.

 

מכיוון שהוא בכל אופן עושה ויעשה את זה, למי אכפת מהתדמית?

 

לחילונים לא כיף לראות אותנו? זה מה שאנחנו. גם לנו לא כיף לראות אותם במצעד הדגלים הצבעוניים.

 

גם בלבנון שלנויו0י

יש שלג שמחכה לילדי ישראל שישחקו בו 😍

(העיירה 'שבעא', מאוד קרוב לגבול שגבלנו את עצמנו..) 

אחחחח...שפרינצא בוזגלו

אנחנו פרייארים
מתי כבר נראה להם מי בעל הבית?

יפה אמרתדעתן מתחילאחרונה


סיור בעיר העתיקה!יו0י

ביוזמת ובהדרכת @שפרינצא בוזגלו!

 

פרק 1: 'ויא דולורוזה'

 

רחוב ה'ויא דולורוזה' מתקרא כך על שם 'דרך הייסורים' (דולורס בלטינית משמעותו 'סבל' עיינו ערך ה"פ) שעבר ישו עם הצלב על גבו בדרך לצליבה (כמובן שהוא לא נצלב*). 

 

הרחוב מתחלק לשניים, ובו 14 תחנות שבו אירעו דברים לא מעניינים שהנוצרים חושבים שהם ראויים לציון.
נתחיל מה'ויא דולורוזה' הקטנה. אל תיכנסו אליה אא"כ אתם באמת מכירים את האזור בצורה טובה. פשוט תעמדו במפגש שלה עם רחוב הגיא, די קרוב לישיבת עטרת ירושלים (עטרת כהנים לשעבר)- יש שם פינה מעניינת, כל פעם שאני שם עם חברות אנחנו עוצרות שם, זה פשוט מספק בידור ל5 דקות :
זוכרים את הסיפור עם אמא של רש"י שהקיר שקע פנימה בשביל שלא תיפגע מהפרש? אז כן, גם לנוצרים יש סיפור דומה (מעניין באמת לבדוק מי הראשון שהתחיל עם הסיפורים האלו, הראשון שמוצא לי מקבל קרדיט), הם טוענים ששם בפינת הרחוב נמאס ליש"ו לסחוב את הצלב, ובצדק, כי מן הסתם הוא לא היה כזה שרירי כמו שהם מנסים לצייר אותו, אז הוא נשען על הקיר, וראו איזה פלא! איכשהו, ניסי ניסים, הקיר שקע פנימה סביב כף ידו לאות הזדהות על הסבל הלא מוצדק שישו המסכן עובר...
אז היום אתם מוזמנים לעבור שם, לעשות ליצנות על ע"ז ולהמשיך הלאה איתנו.

אז אנחנו מתקדמים, אומרים תודה לחיילים הקדושים ששומרים עלינו, ופונים מרחוב הגיא ימינה- ל'ויא דולורוזה' הגדולה, ממשיכים!
אנחנו נעבור עכשיו מתחת לקשת אדריאנוס, אותו אדריאנוס קיסר ששאף להפוך את ישראל ל'פלשטינה', ואת ירושלים לעיר אלילים רומית: 'איליה קפיטולינה'. אותו אחד שגזר את גזירת המילה ושהרג את עשרת הרוגי מלכות, ודיכא ביד קשה את מרד בר כוכבא, עד שאמרו חז"ל: "שבע שנים בצרו אומות העולם את כרמיהן מדמם של ישראל בלא זבל" (גיטין נז), "אמר רבי יוחנן: שלוש מאות מוחי תינוקות נמצאו על אבן אחת. ר' אסי אמר: ארבעה קבין מוח נמצאו על אבן אחת" (תענית כד).

 

ברחוב הזה שאנו הולכים, תחת אותה הקשת שסימלה את נצחונו מתואר כי "היה הסוס שוקע בדם עד חוטמו" (איכה רבה), זו אחת מסצינות החורבן הקשות ביותר שאותו סימל אדריאנוס- איך לא?- בבנית שער ניצחון משלו אשר נקרא 'קשת אדריאנוס'. אצל היהודים ואצל הנוצרים מכונה 'אקה הומו' (='הנה האיש' אחת מן התיאולוגיות המפרסמות שלהם שבו פלטאוס מציג את ישו לעיני היהודים). שם בעצם ישנה עוד תחנה, אחת מיני 14. ופה ננצל הזדמנות חשובה, עוד ליצנותא דע"ז, הם בעצם טוענים שמשער זה יצא ישו אל עבר היהודים וכו' (הנ"ל), אך בפועל הם מפספסים משהו מבחינה היסטורית, מרוב שהם נואשים ליצור מסלול אטרקטיבי עד כנסיית הקבר הם החליטו שההיסטוריה כנראה לא כ"כ משנה, למרות שהשער נבנה לכבודו של אדיריאנוס קיסר 300 שנה אחרי שישו כבר נשרף בגהינום- עדיין נכניס את זה לרשימת התחנות, כאילו אנחנו ביום תחנות בקיטנה...

 

 

מסופר על פרו' ישראל אלדד (מראשי הלח"י, סופר ומשורר), שמידי שנה בט' באב היה נוסע למוזיאון ישראל בכדי להטיח בפיסלו של אדיריאנוס שנתגלה בבית שאן את המילים הבאות: "נו, איפה אתה אדריאנוס? ואיפה אנחנו? אחרי שנים של גלות, אחרי שנים שכל העולם רצה להמשיך את דרכו של אדיריאנוס ואלו שבאו לפניו, ואחרי 2000 שנה כמעט, אנחנו שוב פה! שוב יכולים לעמוד מול אותה קשת ארורה ולצעוק 'ניצחנו אותך!"



*הגירסא שלנו למותו של יש"ו קצת יותר מרתקת משלהם (עיינו סנהדרין מ"ב). מה שיותר מעניין זה איך התגלגל הרעיון שאהוב ליבם נצלב כשבעוד אנחנו סקלנו ותלינו אותו (תכל'ס מבחינה היסטורית זה ממש טוב לנו, אנחנו לא צריכים עוד עילה להתעללות ולעלילות דם), בעצם אונקלוס בפירוש על הפסוק "בעוד שלשת ימים ישא פרעה את ראשך מעליך ותלה אותך על עץ ואכל העוף את בשרך מעליך" (בראשית מ' י"ט על תלית שר האופים) מתרגם את המילה 'תליה' כ'צליבה', ומכאן השאר היסטוריה, הם קישרו את התליה שלנו עם צורת ההרג הנהוגה אז ברומא- הצליבה. 

 

 

 

(מתייג לבקשת הכותבת:

@אייסקפה

@נשמה כללית )

 

 

תודה לך!!! 👏שפרינצא בוזגלו


וואו מרתק, חידשת לי מלא!פרח תלוש

מילאת אותי בגעגועים

 

ותודה על התיוג😘

פרח, אנחנו צריכות לצאת לשם דחוף יחד!שפרינצא בוזגלו

מאז הסיבוש אחרי הנץ לא נפגשנו...

וואי דחוף!!!!פרח תלוש
מה איתך? תתקשרי מתישהו, תראי אות חיים!
מבחנים אחותי...שפרינצא בוזגלו


פשיייי!! בראבו!הָיוֹ הָיָה
מה אומר? יש לך משו לתקן ולחדש?שפרינצא בוזגלו


כמה שזה עושה חשק לבקר בעיר העתיקה..יו0י

וחוץ מזה, חידשת לי מלא!

כשאני עובר בקטע הזה של הרחוב, אני מתחלחל מכל הצלבים והשמירת עיניים ונשמה שצריך שם. לא מתעכב שם לרגע. ממילא, אף פעם לא הבנתי מה הסיפור של המקום..

קודם כל ברור שכן, היא כ"כ מרתקת!!!שפרינצא בוזגלו

צריך להיזהר שם, כמו בכל מקום בארץ.
אבל אם יודעים איפה להיעצר ואיפה לא- זו חוויה!!

איזה כיף שחידשתי לך!

נראה לי שזה יותר מקצועי -אריאל יוסף
יאוו! תודה! איזה כיף זה!!!שפרינצא בוזגלו


אפשר קצת יותר לדייק לפחות בפרטים.מי האיש? הח"ח!

אין לי מושג כמה עתיקה הקשת הזו ומה מקורה הבינויי והארכיטקטוני.
אבל סיפור חייו של נושא האוונגליון מיוחס בכתביהם עצמם לימיו של הנציב הרומאי פונטיוס פילאטוס (שנות שלטון בפרובינקיה יודאה השנים 26 עד 36 למניינם), וזה הרבה פחות מאשר שלוש מאות שנים קודם שלטון הקיסר הדריאנוס ברומא (השנים 117 עד 138 למניינם), ובמהלכן דיכוי מרד בר כוכבא באכזריותו הנוראה המפורסמת.
אז לכל היותר 112 שנים הפרש, לא 300. זה לא עד כדי כך קריטי מבחינת המסר, שהם כבר לא כאן זה עידן ואנחנו כן. אבל זה כן מעיד על חוסר עניין מוחלט בעבר האמיתי ובמורשת של ממש, שאיננה אגדה סתם או דרשנות תלושה אלא אמת מוצקה היסטורית.

נכון, אבלultracrepidam

אם מניחים שמדובר בתלמידו של ר יהושע בן פרחיה, באמת מדובר בתקופת זמן של כ300 שנה

 

(חשבתי שלזה הכוונה...)

 

אם הולכים לפי התיארוך המקובל, אתה אכן צודק

מעניין...שפרינצא בוזגלו

תודה גם!

תודה רבה על הדיוק! שימחת אותי!שפרינצא בוזגלו


אגב, מתנצל על הטענה הפזיזה ש"זה מעיד על חוסר עניין".מי האיש? הח"ח!

זה לא היה מוצדק, לא מבוסס ולא במקום, אני חוזר בי מתיוג שכזה.
מה שבאמת רציתי ומתוך כוונה טובה, היה רק להציג גישה ולפיה לפני כל פרשנות או דרש, חשוב להתבונן גם בפרטים היסטוריים מאומתים ומוכרים.
בהקשר זה, מה שמאומת ומוכר זה לאו דווקא קיומו ההכרחי והבטוח של אותו האיש (ודי לבחון כמה "דרשות חג" עולות ביוטיוב מטעם מומחי אומות העולם מהאגף האתיאיסטי לפני אידיהם, שעניינן שלילת העובדתיות ההיסטורית מכתבי "הבשורות", במקרים רבים דווקא מתוך רצון ליברלי מודרניסטי להתנגח בממסד הנוצרי בארצותיהם).
מה שכן מאומת זו עצם ההתאמה של הסיפור - במנותק משאלת האותנטיות - לרקעו ההיסטורי, היינו כהונת הנציב פילאטיס ואכזריותו, שאגב בראש ובראשונה הציבה כמטרה את היהודים (והיחס ל"מלך היהודים" [Rex Ivdaei] היה בכלל חלק מזה ולא משהו מנוגד לגישה הרומאית האימפריאלית הזו).
ולכן ציינתי שנים היסטוריות, כי באמת מרשים בפני עצמו להבין איזו היסטוריה - לאומית ועולמית - אנחנו מארחים כאן בארצנו, ובבירתנו, וכל זה עוד לפני הקומה הרוחנית שאנחנו בונים עליה, בבתי הכנסת שעוד טרם החורבן, הנחשפים ועולים מתוך אדמת ישראל מגמלא ועד יריחו.

תודה על ההתנצלותשפרינצא בוזגלו

אני אוהבת לשמוע דברים חדשים במיוחד כשהם נאמרים בנימה יותר נחמדה ופחות נבחנית...

בהחלט היתה טעות מצידי ואני חוזר בי מאותן מילים.מי האיש? הח"ח!

ותודה לך שקיבלת את הדברים.

אה ובקשר לשקע בקיר-יו0י

"מר בריה דרבינא ... זמנא חדא הוה קאזיל ברסתקא דמחוזא ונפל עליה גמלא פריצא איתפרקא ליה אשיתא על לגוה" (ברכות נד)

[מר בריה דרבינא ... פעם אחת היה מהלך בשוק של מחוזא, התנפל עליו גמל משוגע (שפגיעתו רעה), נפלה חומת בית (שהיה סמוך לו) ונכנס לתוך הבית (מפני הגמל)].

 

 

שם מצאתי את זה http://shturem.net/index.php?section=artdays&id=2826

למרות ששם זה נשמע שהוא נכנס לבית ממש, ולא עשה שקע בקיריו0י


יאא! איזה יופי!שפרינצא בוזגלו

איזה כיף שמוסיפים פה ידע מרתק!

יאלופהההההמגובלת-אחרונה


והרי החידה:יו0י

 מה שמו של המעיין הסמוך לאילת? (לא מעיין עונתי)

ולמה שמו נקרא כך?

 

@פלונטר19

@שפרינצא בוזגלו

@ימח שם עראפת

 

והפעם לא להיעזר במקורות חיצוניים

כל מי שמכיר קצת את האזור, יודע.

איאייי, יו0י!!!שפרינצא בוזגלו

אני לא טובה בדברים האלו!
שנים לא הייתי במעיינות...

תשאל אותי איך קוראים לדמויות בהיסטוריה היהודית, על זה אני אשמח לנסות לענות...

 

(למה תוייגתי? כבוד!)

אז הגיע הזמן להרחיב אופקים👀יו0י

(וניסיתי לחשוב מי היה פעיל בפורום הזה לאחרונה..)

אני בעד להרחיב אופקים, מה דעתך לפתוח פינה היסטורית על א"י?שפרינצא בוזגלו

אני טובה בקטעים האלו, נוכל להחכים.
(אני לא מכירה את הארץ מבחינה גיאוגרפית, אבל מבחינה היסטורית בהחלט)

יאללה. אני חלש בהיסטוריה של אז..יו0י

מוזמנת לפתוח. אני אשמח מאוד!

יאללה, ממה נתחיל? באלי על ירושלים...שפרינצא בוזגלו

אני מאוהבת בה...

אין על ירושלים יו0י

יאללה

יאללה, אני כותבת עכשיו משהו מהראש...שפרינצא בוזגלואחרונה


והנה החידה *לשבוע זה* :יו0י
 
מה שם הכפר? ובאיזה אזור הוא נמצא?
 
שנזכה ליישבו ב"ב..
 
 
 
 
וואו אין לי מושגנחשון מהרחברון


טוב אז אני מתנצלת שלא לקחתי את העניין מספיק ברצינות!!פלונטר19

מקווה שאף אחד לא נפגע וכו' ואם כן אז סליחה ממש!

..יו0י
עבר עריכה על ידי יו0י בתאריך ט"ז בשבט תשפ"ב 19:13


..פלונטר19

נמצא בצפון השומרון

מאיזושהי בחינה אולי אפשר לקרוא לזה ככה...יו0י

אבל בעיקר- מה שם הכפר?

...פלונטר19

אני יודעת אבל לא רוצה להרוס למי שרוצה להמשיך לנחש.

כי אני די הגעתי לזה במרמה חוץ מזה שידעתי באיזה אזור זה נמצא.

לכן גם רשמתי את ההתנצלות כי כבר רשמתי את התשובה לפני.

אה חחחחחח הכל בסדר יו0י


...פלונטר19

אני רואה שאנשים לא עונים ,אז אני יכולה לגלות את התשובה?

כן. יכולת גם בהתחלה. כל הדרכים כשרות..יו0י

המטרה היא להכיר את ארץ הקודש👀👀

...פלונטר19

שם הכפר הוא: זובובא.

🎉🎉כל הכבוד!✌🏆🏅יו0יאחרונה

שם הכפר: זבובא.

אזור: על הגבול שבין רמות מנשה לעמק יזרעאל.

 

הנקודה הצפונית ביותר 'של הרש"פ'. אפשר לראות שהוא כמעט מובלעת של שטח A, ממש מעל העמק. רואים בבירור את החומה בצורת שפיץ שמקיפה אותו.

יש חוקרים שמשערים שנקרא 'זבובא' על שם האליל 'בעל זבוב', שנזכה להכרית זכרו מן הארץ במהרה.

 

אשרי המשתתפים

חידת השבוע יו0י

א. זהו את המקום!

ב. בנחלת איזה שבט הוא נמצא?

 

@צפונייםיו0י


נראה לי התמונה מרכס הר כבירימח שם עראפת


יש עוד הרבה נופים, הרים ובקעות בארץיו0י

חוץ מבגב ההר

 

זאת בקעה שנמצאת בצפון...

נפתלי?פלונטר19


אמת. אבל ענית על חצי מהתשובה...יו0י


המקום הזה מוזכר במסכת שביעיתיו0י


אההפלונטר19

עכשיו הכול ברור! זה מוזכר במסכת שביעית!

איזה פרק?פלונטר19


יש גם איזה עניין בחידתיות של החידה...יו0י

אין המון מקומות שמוזכרים במסכת שביעית

...פלונטר19

טבריה?

באזור...יו0י

אבל מה שם המקום הזה

..פלונטר19

זה מופיע במסכת?

אני יודעתתתפלונטר19

כפר חנניה!

נכון?

לא 😕יו0י


בקעת גינוסר, לא?נחשון מהרחברון


🙅‍♂️יו0י


בית נטופה?פלונטר19


👏👏👏🎉🎊🥳🥳🥳🥳יו0י

כל הכבוד!

יש לנו מנצחת🏆

יצויין שחשבתי שהחידות הקודמות לא מספיק מאתגרות,יו0י

אז הלכתי על מאתגר יותר..

כנראה צריך להתקדם בשלבים

...פלונטר19

כול הכבוד למלך הכבוד!

וכאן היא ממוקמת.יו0יאחרונה

 

שנזכה בעז"ה להכיר את הארץ ולחון את עפרה

אשמח לקבל עדכון יואל אחיקם

איזה גבעות פעילות כרגע?

משפחות ובחורים.. 

מה המקום?יו0י

מזהים?

 

האדרטה בשאר יישוב לזכר חללי אסון המסוקיםנחשון מהרחברון


👍🏆יו0יאחרונה

כל הכבוד!

מזהים?יו0י
מה בתמונה?יו0י


👍👍👍👍👍יו0י

כל הכבודחיוך

לפי מה זיהית?

זה נכתב כבר לפני כמעט 3 שבועות,יו0י

ומאז הספיק להיות מאוד אקטואלי...

שנזכה לשוב לשם לגמרי בקרוב ממש!יו0י


אמן הלוואינפש חיה.אחרונה
איפה אפשר למצוא עדכוניםסוס פרא חופשי
על מאחזים ועל הגבעות ?
התגעגעתי!
לא יכבו את הלהב"ה!עבד ה'.

אחרי שפסלו את בנצי גופשטיין מלרוץ לכנסת, עכשיו הם מנסים להוציא אותנו מחוץ לחוק.

 

הם רוצים לכבות את הלהב"ה, ואנחנו לא ניתן לזה לקרות!

 

מוזמנים לחזק לתרום ולהפיץ!

 

לא יכבו את הלהבה - Givechak

 

הם לא יכבו את הלהב"ה, עם ישראל חי!

תגידו,לאחרונה שמתי לבנריה2323
לאחרונה שמתי לב שערוץ שבע נוטה קצת לליברליות ולשמאל.
הוא נותן במה לבנט סילמן וכהנא. למה לתת להם במה? הם שיקרו לנו, כן לנו, לקוראי ערוץ 7!
א. בנט שיקר, זה מה שערוץ שבע רוצים ללמד את הנוער הצעיר, לשקר?
ב. הם חברו לאסלאם הקיצוני שרוצה לגרש אותנו מהארץ.
אשמח לשמוע מה אתם חושבים.
..יו0י
עבר עריכה על ידי יו0י בתאריך ט"ז בשבט תשפ"ב 19:48


ולכתבה של שקד אי אפשר להגיב. כמו שכבר אמר מן דאמר,:ונסי
"איך לשקר הזה יש רגלים?!"ונסיאחרונה
אדון הגבעותיופי באמת
יש למישהו קישור לכתבה "אדון הגבעות" על פטי תור מחוות מעון ששודרה בערוץ 10?
תודה
לא ניתן להשיג אותו כיום דרך האינטרנט, רק למי שיש כבר מורד...עבד ה'.אחרונה


מה דעתכם על בנות בגבעות?יהודיה שאכפת לה

אני לא חושבת שזה נכון, אבל הייתי שמחה לדעת מה אנשים כאן חושבים על זה....

אממתגל הארץ
מי שגרה בגבעה כל הכבוד לה וזה חשוב...
אבל יכול להיות בזה הרבה בעיות ולכן לדעתי עדיף בנים/משפחות...
אני לא נגד בנות בגבעות פשוט לדעתי זה פחות עדיף
נגד.תות"ח!

לא ראוי.

יש ערכים ויש אידיאלים, אסור שיתנגשו עם ההלכה.

אם יש גבעה רק של בנות (שמעתי על גבעה אחת כזו...) אז מבחינה הלכתית אין שם בעיות צניעות כ"כ, אבל לא כבודה של בת ישראל להתבזות ע"י שוטרים ולכן גם זה לפי דעתי לא שייך ולא ראוי.

ב"ה יש בנים אידיאלסטים שיעשו את העבודה הזאת...

כמובן, משפחות שגרות בגבעות זה דבר מבורך...

מסכימהמתנחלת100אחרונה

ואתה מדבר על מעוז אסתר בנות.

בעיות של צניעות מצד הבנים בגבעה אין שם, אבל יש את השוטרים.

אני מהמר מפנים את אביתר בקרובהגיבן מנוטרדהם
מי בא לעלות לשם בטרם "תשקע השמש" ?
חס וחלילה!!!!יהודיה שאכפת להאחרונה

אבל אכן צריך לבוא!!

אנא הפיצועיאית"י
אנשי המינהל האזרחי מלווים בכוחות משטרה גדולים הרסו הבוקר בית משפחה בית מדרש ומבנים נוספים שעומדים מעל שנתיים בגבעת עוז ציון.
בזמן שהערבים משתלטים ללא הפסקה על שטחי יו"ש המינהל האזרחי בוחר להרוס ליהודים שמיישבים את הארץ ומונעים השתלטות עוינת.

עוזרים עוד היום לחלוצים המיישבים את הארץ!
תרמו ועזרו לנו למנוע השתלטות ערבית על שטחי יו"ש.

לתרומות בביט ופייבוקס 055-561-3568
בכרטיס אשראי וירשתם אותה
חבר מחפש גבעה לשבת ללמוד בה תורה כמה ימים בחופשיואל אחיקם

מחפש מקום עם אוירה טובה וחברה נחמדים, ושאפשר לשבת ללמוד כמה ימים..

לא צריך תנאים מדהימים, העיקר אוירה טובה.

מסיים שביעית אם זה משנה.

המלצות?

מה אומרים על מעוז אסתר?

עוד רעיונות?

 

תודה!

עז ציון גם יכול להיות מעולהחסיד המון

מקום נגיש עם בית מדרש ואווירה טובה

///עבד ה'.אחרונה

באביתר יש בית מדרש פתוח כל הזמן, מוזמן להגיע...

כמובן יש את המעוז, עוז ציון, ואגוז...

בהצלחה!

 

חשוב חשובאחי אהוביה
*חשוב חשוב חשוב*

דרוש נהג לרכב ממוגן לשכונת רמת אשכול בלוד!

- *בעל רישיון ג' + רישיון הסעת נוסעים*
- *בעל רישיון ג' + רישיון מיניבוס*
- *בעל רישיון ג' + רישיון נהג מונית*

המשמעות שאם לא נצליח להשיג נהג כזה - *לא יהיה לנו רכב ממוגן ונמשיך להיות מטווח ברווזים*


מי שרוצה מספר- שיפנה בפרטי