"חנוכה, חנוכה, חג יפה כל כך..."ד"ר אריק

בס"ד

|מזמזמת- מפאת הגברים שבנינו|

 

אך, חנוכה! איזה חג יפה, איזה חג נפלא! סופגניות, לביבות, סביבונים, חנוכיות, דמי חנוכה, חופש ל7 ימים...- מה אפשר לבקש יותר מזה?!  ממש תענוג...

 

מהגן, כל ילד יהודי לומד- ש...היהודים ניצחו את יוונים, מעטים מול רבים, חלשים מול חזקים וכל הדברים האלה, שמבית המקדש לקחו את כל הכלים ולא מצאו כד אחד לרפואה, עד, עד ש..."כד קטן, כד קטן, 8 ימים שם ..."- כן, כן! ה' עשה 2 ניסים, לא 1! שניים! גם נמצא כד קטן, והנס השני היה שאותו כד קטן הספיק לשמונה ימים... איזה סוף טוב... מי צריך את דיסני שלנו יש סיפורים פי אלף יותר יפים, מוצלחים, בעלי מסר- ויותר מזה- אמיתיים!

מי צריך את שלגיה, סינדרלה, היפיפה נרדמת, מלך החיות, היפה והחיה, וכיפה אדומה- מי צריך אותם?- רק על סיפורי הגבורה של  חנוכה אפשר לפתוח מחלקה שלמה שמכניסה את סיפורי דיסני בכיס הקטן...

 

האומנם?!

 

אני עומדת על כך שבחנוכה, לא ניצחנו-

תסבירו לי איך זה בדיוק ניצחון- שהכלים של בית המקדש נלקחו מאיתנו (ועל פי מדרש כל שהוא אחשורוש, כן- ההוא מפורים, שעשה משתה 7 ימים ו7 לילות -השתמש בכלים של המקדש).

תסבירו לי איך זה ניצחון אם עמ"י מצא את עצמו בגלות אחרי זה?

תסבירו לי אחרי זה ניצחון אם היו כ"כ הרבה מתיוונים אחרי זה?!

תסבירו לי איך זה ניצחון אם כ"כ הרבה בנות ישראל שנאנסו יום לפני חתונתם, תסבירו!!!

איך אפשר להגיד שחנוכה הוא ניצחון, בגלל ששמונה ימים דלקה לנו מנורה ואז זהו?! שנשארו בא"י שאירת פלטה?!

 

תקראו את ספר יהודית ואת ספר המכים- איזה ניצחון היה שם?!

תסבירו לי, כי אני לא מבינה איך אנחנו חוגגים ולא מפסיקים לטחון בשמונה ימים האלה במקום לבכות ולצום!

בדיוק קראתי פוסט בבלוג של "פשוט מדריך" שממשSimplePlan

קשור לזה, לדעתי.
 תעיפי מבט- http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=480042

כי שיפרנו את המצב שלנו מטורף ל200+שנהאלברט
ואוו איזה בלאגן..הרועה

הפרטים לא ממש מדויקים..


חנוכה היה באמצע בית שני, אחשורוש חי בסוף הגלות של בית ראשון.

הגלות הייתה 200 שנה אח"כ.

המתיוונים זאת נקודה נכונה.

האונס של הכלות היה לפני המרד (ואולי אפילו הסיבה לפרוץ המרד).

אנחנו לא באמת חוגגים את חנוכה בגלל שמנורה דלקה 8 ימים.


חנוכה נקבע להודות לה' על זה שלא התבוללנו לחלוטין, שאר העמים שהיו תחת הכיבוש של תרבות יוון התבוללו וגם אנחנו היינו קרובים לזה, בעצם אפשר להגיד שנשאר רק כד קטן שחתום בחותם כהן גדול שאמור להספיק ליום אחד ההתיוונות היתה בכל מקום ועוד רגע היינו נשכחים, ובכל זאת הקב"ה עזר לנו ובמקום שהפך הזה ידלוק יום אחד הוא דלק 8 ימים שמונה ביהדות מסמל נצח עמ"י לא נעלם, אנחנו חוגגים לא את חג האורות ולא את חג השמן אלא את חג חנוכת המזבח באותו התאריך שבו חגגו המכבים את חנוכת המזבח, בית המקדש המשיך והיהדות ניצחה.


נס פך השמן הוא סמל שמסביר לנו שאנחנו לא חוגגים את הניצחון הפיזי אלא את ניצחון היהדות, ניצחון האור.


אני לא מתכוון להיכנס לדיון האם נס פך השמן הוא רק משל או אירוע היסטורי, איך שלא יהיה הנס הוא סמל.

המלוכה והשלטון עברו לידיים יהודיות (ברובם...)אדם אחד
ניצחון חנוכה זה ניצחון הרוח על החומרהגולש האחרון

ניצחון על תרבות יוון, בסוף כן חזרו לבית המקדש,

לא כל ניצחון הוא סופי, למה אנחנו חוגגים את פסח? הרי חזרנו לגלות אחרי זה?

המתיוונים היו לפני הניצחון, אחרי הניצחון לא היו יותר מתיוונים.

נכון, בנות ישראל נאנסו, אין ניצחון בלי נפילות, בכל מלחמה יש הקרבות.

זה לא נכון שזה היה רק שמונה ימים, אחרי הניצחון הזה היו שנים רבות של שלטון יהודי בארץ ישראל.

לדעתי השאלה צריכה להיות מה החגיגה היום?! (לפחות של החילונים)

מה חוגגים? את הניצחון על התרבות? אבל הם (ואנחנו) בעצמם שקועים בתרבות המערב(=תרבות יוון=תרבות הגוף)

אז מה בעצם אנחנו חוגגים??? הרי הפסדנו לתרבות יוון!

 

מי שרוצה דף שמדבר ממש יפה על הנושא הזה שיבקש ממני במסר\שיחה אישית

אהמ...noga14

נענה לך אחד לאחד:

אחשוורוש, כמו שאמרו מעלי, היה 200 שנה לפני כן. מאז נחמיה העלה את רוב הכלים.

איך זה ניצחון אם יש גלות? איך זה שבמלחמת ששת הימים ניצחנו אם אח"כ היו אינתיפאדות והיום הערבים לא מפחדים מאיתנו? זה פשוט לא קשור, הניצחון בפני עצמו והגלות בגלל העוונות וגם בערך 200 שנה אח"כ.

איך זה ניצחון אם היו מתייונים? א. היו פחות. ב. איך זה שניצחנו בהרבה מאוד מלחמות בהיסטוריה (עייני בתנ"ך. המלחמה בסיסרא, במואב, בפלישתים, ועוד רבים) אם אח"כ עבדו ע"ז? גם לא לגמרי קשור, נכון שהמלחמה היתה על רוחניות אבל זה לגמרי לא אומר שכולם חזרו בתשובה (או שחזרו בתשובה ושבו לסורם).

הסיפור עם בנות ישראל היה לפני המלחמה וגם אחת הסיבות למלחמה.

יש יותר מסיבה אחת לחנוכה:1. הניצחון של הרוח על החומר. 2. טיהור המקדש וחנוכת המזבח (שכידוע, כמו במשכן, היתה שמונה ימים). 3. נס פך השמן (שכולל שלושה חלקים:א. שחיפשו כד. זה הרי לא הגיוני בעליל שאחרי עשרות שנים שאין עבודה כסדרה במקדש ואחרי שהיוונים שברו וטימאו עוד ישאר כד. לכן גם החיפוש הוא נס. ב. מציאת הכד. ג. השמן הספיק עד שהובא שמן חדש לאחר שמונה ימים). אז על כל זה חוגגים. מבינה?

 

לא קראתי את ספר יהודית וגם לא את ספר המכבים.אבל אני לא מסכימה איתך. תסתכלי בגמרא ותראי איזה ניצחון היה שם.

את רוצה לצום על כל צרה? בסוף תסבלי מאנורקסיה. השואה היתה 6 שנים והקיפה את כל הימים בשנה אז תצומי כל השנה?

 

 

הגולש האחרון-ניגונים

נכון, אנחנו באמת שקועים עמוק בתוך תרבות המערב- אבל, וכאן האבל הגדול- כולנו טועים! אין שום בעיה בתרבות המערב, כשהיא באה עם דבר קדוש ולא סותרת את התרבות שלנו. (לדומא- כל העניין שמלת כלה לבנה, נלקח מהנוצרים.)


ולכן תרבות יוון הייתה כ''כ מסוכנת. שים לב- כ''כ הרבה עמים ניסו לנצר/לאסל/ כל דת אחרת אותנו ולא הצליחו! הכי מוזר בארץ! האיסלם בזמן מוחמד- איימו להרוג אותנו! ולא התאסלמנו. ועכשיו- שזה הכול עניין של נוחות- אנחנו מתייונים.  ולכן גם תרבות ין נקראת "יוון הרשעה". אנחנו לא קוראים לשום תרבות- "הרשעה". מה זה הדבר הזה?


שבעצן ביוון, כאשר היו דיבורים על פילוסופיה, באותו זמן ממש, מהגגות בספרטה הושלכו ילדים מהגגות שלא היו מספיק חזקים.


לא היה שום שילוב בין הרוח לבין החומר. 


והיום- אנחנו במצב הרבה יותר טוב! אנחנו כ''כ הרבה יותר מודעים! יש בגדים יפים וצנועים בו זמנית!

זו הייתה מלחמה על קידוש החול! 


ובאמת התרבות הזאת הייתה כ''כ מסוכנת, שהיא דיברה ברוח התרבות- ולכן הצליחה למשוך כ''כ הרבה אחריה.


נגונים - היום המצב לא יותר טוב.טובי =][=

סורי,הדיבורים האופטימים כביכול האלו קצת צורמים לי.

 

הרי אותם הדבורים אמרו המתיוונים:"היום זה כבר לא כ"כ נורא,אנחנו מתקדמים.  פלוספיה,תרבות העצמת החיצוניות והפרט".

 

ומה עם התרבות שלנו ?! מוזיקה חסידית,בקצב רוקנרול. נוו באמת.

הייתי בשיחה שאמרו:"אנחנו לא מקדשים את החול. אנחנו מחללים את הקודש".

גם היום אנחנו מושפעים .. ולא במעט לצערנו.

 

הלוואי והיה בנו היכולת להרים את הדגל שלנו,ובאמת להצליח.

 

(רק רציתי לחדד את הנקודה הזאת. חוץ מהמשפט על זה שהיום טוב,הסכמתי איתך )

 

תשמעי-ניגונים

זה העניין. היה תרבות! הייתה פילוסופיה! הכול היה! אבל לא היה חיבור בניהם!


וזה העניין- תרבות המערב זה לא דבר רע! לא, זה לא רע לשמוע שירים לועזיים שמתאימים לי ולרוח ההלכה! זה לא רע! זה בסדר גמור. 


נכון, אנחנו מושפעים. ברור שאנחנו מושפעים. אבל- אנחנו משתדלים, ומנסים, וב''ה מצליחים- להפוך את החול לקדוש.


ברור שלא בהכול אנחנו מצליחים- אבל נו, בואי נלמד זכות על העם שלנו.

מה זה מתאים לי ?!טובי =][=

ההשפעה עלינו כ"כ גדולה,שאנחנו לא מבדלים בין הטוב לרע.

אין בעיה בלהיות מושפע.ענבל

יש בעיה כשזה בדברים רעים.

 

"חכמה בגויים תאמין תורה בגויים אל תאמין"

 

אין שום בעיה ללמוד מהם.

 

יש בעיה להפוך את דרכם לדרכנו.

תודה לכל העונים...ד"ר אריק

בס"ד

קודם כל אבקש סליחה, התבלבלתי קצת עם הזמנים, בהחלט משהו לא הסתדר לי עם האחשוורוש ( וכפי שאמרתי, אכן יש מדרש על כך שהכלים במשתה היו מבית המקדש רק שאני התבלבלתי עם בית המקדש הראשון...)

דיברתי על זה עם רב מהאולפנה שלי שאמר לי שהניצחון היה זמני-  לכמה שנים בלבד- שלאחר מכן הכהונה נקנתה בכסף (מה שמעיד על כפירה מוחלטת...)- עולה מכאן השאלה שוב- "אז איך זה בדיוק ניצחון?"

הרב ענה לי (שיעור שלם)- שהניצחון היה זמני, אומנם קטן, אבל ניצחון. א'. ב'- שהרמב"ם, רמב"ן (שוב מחילה, אני לא זוכרת מי מבינהם...) אומר שבית חשמונאי החזיק מעמד 200 ומשהו שנה, והוא אומר את זה בהתלהבות, יש שלטון יהודי בא"י- ושוב נשאלת השאלה- SO? מה זה משנה שיש שלטון יהודי אם הם עושים הרע בעיני ה'? (אומרים שהיו 300 כהנים גדולים ב200 שנה האלה- מה שאומר שכל חצי שנה התחלף\מת\נרצח כהן גדול. )

הוא הביא דוגמא מהיום, כיום השלטון במדינת ישראל לא הולך לפי תורה, מצוות, והלכות- וחמור מכך- לא חסר שוחד וצרות כגון אלו ממשלתנו האהובה- ובכל זאת הרב קוק אמר שאנחנו צריכים לשמוח ולהודות לה' על זה שיש לנו מדינה, עם שלטון יהודי.

בחנוכה, אנחנו לא שמחים על הניצחון הזמני של בית חשמונאי, עיקר החנוכה הוא הודה לה' על הנסים שעשה לנו ה' בעת ההיא.

 

שוב תודה לכלום...

 

(שיראל, איך סיכמתי את השיעור?! תעשי לי טובה, תתקני אם טעיתי במשהו )

הניצחון לא היה על זה שהבסנו את יוןהרועה

וגם לא זה שיותר אין מתיוונים, הניצחון שלנו הוא זה שאנחנו ממשיכים לעבוד את ה', נכון חלק המשיכיו לכפור, נכון הכהונה הגדולה נקנתה בכסף אבל הגזרות בוטלו והשלטון בישראל חזר לידי יהודים (גם אם הם לא תמיד היו הכי דתיים..).


זה הרמב"ם, וזה משעשע שהוא הביא את המצב היום בשביל להסביר לך למה צריך לחגוג את חנוכה, בד"כ מביאים את הרמב"ם הזה בשביל להסביר למה צריך לחגוג את יום העצמאות.


אני לא חוגג על הניסים שקרו אז, אני מודה לקב"ה שבלי הנס שהוא עשה אז היום לא היה עם ישראל.

^^^שיראל.

חח..אריאל, עשר את, עשר!

 

וזה באמת הרמב"ם.

הרועה - הוא באמת הביא אותו ע"מ להסביר על יום העצמאות, והקביל את זה לחנוכה.

 

וזה הרב צבי יהודה קוק, אאל"ט. הרב קוק לא היה בזמן מדינה יהודית..

 

 

חבל..הרועה

זה היה ממש מגניב אם הוא היה מביא את יום העצמאות כהסבר למה חוגגים את חנוכה.

חוץ מזה שיש עוד הסבר לחנוכה,ניגונים

בפירוש לספר ההחשמונאים, שלמדתי לפני איזה שלוש שנים- ואני מקווה שאני מדייקת-


חנוכה נחגג כפיצוי על סוכות ושמחת תורה, שביחד הם שמונה ימים- ובזמן היוונים, לא יכלנו לחגוג אותם.


קצת פחות עמוק, אבל גם סיבה.


(איפה הבייניש התורן שיבוא לתקן ולדייק אותי? )

יפה..הרועה

לא בדיוק פיצוי אבל כן, יש דעה שחנוכה זה חגיגות מאוחרות של סוכות..

"ד"ר אריק", שאלה קטנה.מחפש את האור..

וכן, אני יודע שהיא תזעזע.


איך אנחנו יכולים לחגוג את יום העצמאות, כשרק שלוש שנים ויותר לפני שקמה המדינה הובלו להשמדה 8 מיליון יהודים? 

איך אנחנו יכולים לחגוג אחרי שהנאצים ימ"ש אנסו בחורות לנגד עיני משפחותיהם ולסיום הרגו אותם בדם קר על שפת הבור?

איך אנחנו יכולים לחגוג אחרי ששרפו את בתי הכנסת, את ספרי התורה.

איך זה ניצחון ואיך אנחנו שמחים אם כל כך הרבה אנשים חזרו בשאלה בעקבות זה? וגם לא בעקבות.

איך?


זהו, ש"שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו" - לכלות תמיד רוצים אותנו. מתי אנחנו שמחים? כשמתגלה שהעם היהודי חזק יותר מכל עם אחר, שהיהודים מעל הטבע, שנשרוד תמיד, בגלל "והיא שעמדה" (=ההבטחה. ועיינו בהגדה) בגלל ה' יתברך.

נכון, הרבה מתו בחנוכה, המקדש חולל (אגב, כמו שאמרו לפני, אחשוורוש לא קשור לעניין, הוא היה בקבר הרבה שנים לפני כן...מה שכן, באמת טימאו וחיללו את המקדש. כולל ניתוץ המזבח.), נערות נאנסו ביום חתונתם (ולא יום לפני) והיו מתיוונים - אבל עצם זה שיצאנו מזה. שהצלחנו לעמוד מול יון - שבמונחים של היום זה כמו להצליח לעמוד מול תרבות ארה"ב/המערב (שלא עלינו, בזה אנחנו קצת נכשלים, אבל זה עניין לשרשור חדש...) - שהצלחנו לנצח את האימפריה הגדולה ולהוכיח שעם הנצח ישאר תמיד באמונתו - עצם זה, מאפשר לנו לחגוג ולשמוח על אף ההפסדים הגדולים...


כנ"ל בה' באייר תש"ח. אין ספק, המדינה קמה על חורבותיה של אוושויץ. שום היסטוריון לא יחלוק על זה. אז כן, 8 מיליון נהרגו, ודווקא בגלל שמייד לאחר מכן הוקמה המדינה, אנו שמחים וצוהלים, כי זה מוכיח יותר מכל שכמה שלא תנסה למגר את תופעת היהודים מהעולם - אנחנו חיים וקיימים, ועוד עם מדינה ביד...).


לילה טוב.

ממש יפה! מסכימה עם כל מילה!כנרית על הגג=)
תיקון טעות - 6 מיליון, לא 8. שמתי לב רק עכשיומחפש את האור..

וכבר אי אפשר לערוך. ומפאת הזעזוע שזה גרם לי, לראות שבמו ידי תרמתי להריגת עוד 2 מיליון יהודים, אני מזדרז להתנצל ולהודיע בשער בת רבים - הכוונה כמובן, הייתה "הובלו להשמדה 6 מיליון יהודים" ולא שמונה כמו שנכתב בטעות.


יום טוב ושבת שלום!

כל הכבוד שאתה טורח לפרסם את זה אבלnoga14
עבר עריכה על ידי noga14 בתאריך כ"ו כסלו תשע"ב 19:29

היום אומרים שנרצחו הרבה יותר מששה מליון. בגלל קברי אחים, אנשים שנפטרו ממחלות אח"כ בגלל המחנות. היום מעריכים את הנרצחים בלפחות עוד חצי מליון, מליון ויותר. הי"ד

ועכשיו דווקא במו ידיך החיית מליון אחד.שיראל.

כבר התלו שבעה מליון, לזוועתינו 

תמיד עדיף להחיות מלהמית...מחפש את האור..

עוד לא שמעתי אף אחד שמת מזה שהחיו אותוקורץ. וברצינות - הרי בסוף בכל מקרה תהיה תחיים המתים, ככה שבסך הכל עזרתי קצת למשיח, לקצר לו את העבודה במליון אחד...


ועכשיו ברצינות באמת - את הנתון החדש הזה לא כל כך ידעתי. ברור היה לי שהמספר הוא לא מספר מדוייק (למרות שהגרמנים דווקא כן היו מדוייקים ברשימות שלהם, כיאה ליקים, אך הם גם השכילו לשרוף את רוב הרשימות לפני תבוסתם כדי להשמיד ראיות, ובכך תרמו להכחשת השואה, ולאי וודאות בנוגע למספר המדוייק שמתו). אך עד כדי כך שהוא מגיע לכמליון נרצחים יותר, זה כבר ממש מפתיע וכואב. 


שנזכה במהרה בימינו לביאת משיח צדקנו, לבניין המקדש ולתחיית המתים. אמן.

שיראל כנראה שיש מי שאומר את זה.. הרועה
לא ירדתי לדעת המשורר..שיראל.

 

כנראה שיש מי שמביא את יום העצמאותהרועה

בשביל להסביר למה אנחנו חוגגים את חנוכה.


זה נכון...הסטלן הקטן

כי באמת לטווח הקצת ארוך עמ"י הפסיד כמעט בכל המישורים....ואפילו יותר מזה...עד היום תרבות יוון מושרשת עמוק בנו ובכל העולם...

 

אני מבין שהנס והניצחון היה בעצם זה שעמ"י הכלל העיז לצאת למלחמה למרות שזה היה חסר סיכוי..והיום יש מגמה של התגברות על החושך שמלכות יוון השאירה אחריה...

 

 

שמעתי את זה לא מזמן..אני לא זוכר במדיוק..אבל זה מה יש..

כבר הגבתי בחיוך, לא? שיראל.אחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך