פינוי בעוז ציון......כתר הרימון
ימח שמם!!מרדכי
של הערבים המחבליםפייגליניזית
מצטער, אבל אני לא מחפש כרגע פרשנית לדבריימרדכי
היא לא פרשנית לדבריך היא מלמדת זכות.בחורצ'יק
תודה שאתה דן אותה לכף זכות -מרדכי
בס"ד
אבל אני יודע טוב מאוד למה היא התכוונה כי היה לנו שיחה על זה.
^^פייגליניזית
חח. סוג של.
בין אם יש טעם בכל זה ובין עם אין.מוטיז
השרשור הדו-שבועי של הקללות והנאצות הופך למגוחך יותר ויותר בכל פעם.
יימח שימם
רשעים
על מי עובדים? זאת מתכונת קבועה, אתם יודעים כשאתם בונים שתוך שבוע זה ייהרס..
אז מה הצעקות המגוחכות האלה.. כאילו מישהו הפתיע אותכם וזיעזע אתכם.
או שכל אחד פה מרגיש חובה לקלל כדי להבהיר לעצמו ולאחרים שהוא בצד הנכון...
צעקות..
אז זו מתכונת קבועה?פייגליניזית
![]()
ואין פוצה פה... טוב... שיהיה בהנאה. חשבתי שזו גיחה חד פעמית של טמבליזם. אם זה משהו קבוע בכלל אין מקום לזעזוע. כנראה המנהלים יודעים עם מי הם מתעסקים.
כל טוב לכם.
לא יודע אם כל שבועיים מקללים יהודים, לא נכנסתימוטיז
לעניין...
התכוונתי לשרשור הזה, עם הפרצוף המיוסר.
כנסדי"מ
"בסוכות תשבו שבעת ימים, למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצרים".
נחלקו התנאים בתורת כהנים והביאתם הגמרא במסכת סוכה דף י"א - רבי אליעזר אומר: 'בסוכות, אלו ענני כבוד' ואילו רבי עקיבא אומר: 'בסוכות, אלו סוכות ממש'.
נשאלת השאלה, בשלמא למ"ד סוכות אלו ענני כבוד, מובן מדוע יש לקבוע חג לזכור את הנס הגדול שה' עשה לנו בצאתנו ממצרים, ואת גילוי אהבת ה' אלינו בהקיפנו בענני כבוד,
אלא למ"ד סוכות ממש, מה מיוחד בדבר שראתה התורה לקבוע חג על אותן סוכות ממש? הרי אין בהן שום דבר מיוחד ומדוע נצטונו לקבוע חג שבעת ימים כדי לזכור את אותן סוכות ממש?
נציין גם, שהגמרא אומרת שאותן סוכות שעשו ישראל במדבר, לא בהכרח היו סוכות כשרות למצווה. אלא שמהפסוק נדרש שסכך צריך להיות פסולת גורן ויקב.
וזה, כמובן, מחזק את הקושיה, מה בסוכות הללו הוא הדבר שראוי לזכור?
כשאנו עומדים במאחזים ורואים את סוכות הקבע בגבעות ובמאחזים נראה שהתשובה עומדת מול עיניינו - רבים שואלים, מה ערך יש להתיישבות מעין זו. התיישבות, שלצערנו לא פעם מהותה היא "דירת ארעי". רדיפות ביום, הריסות בלילה, וכל מה שיש זה רק סוכת עץ, עד שיהרסו אותה בפעם הבאה. מה חשיבותה של סוכת עץ מול בתי הקבע הניצבים על הגבעות מסביב, הן של היהודים והן באלו שעדיין גרים בהן ערבים?
האמת היא, שהדבקים בארץ ישראל כלל לא שואלים את השאלה הזו, אבל לעיתים אנו שומעים את השאלה גם מאנשים שמעוניינים בארץ ישראל, אך אינם מבינים מה התועלת בצריפי עץ, שכל זמן מה הורסים אותם, שהם כביכול אינם אלא "דירת ארעי".
אומרת התורה: "בסוכות תשבו שבעת ימים, למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני ישראל, בהוציאי אותם מארץ מצרים". דורש רבי עקיבא, צופה הגאולה, כי מדובר בסוכות ממש.
מלמד אותנו רבי עקיבא, שכשעומדים מול הסוכות בשבות עמי, ברמת מגרון, בעוז ציון, בגאולת ציון, בגבעת אגוז, במצפה אביחי, ברמת מרדכי, בנצח בנימין, בסרוגה, בשכונת הדגל, במעוז אסתר, בגל אריה, בגל יוסף, בהרחיבי, או באחד מכל עשרות מקומות נפלאים כאלו, נזכור כי כאשר יצאנו ממצרים ישבנו בסוכות - זו הדרך לצאן מן המיצרים. זו הדרך לצאת מן הגבולות. זו הדרך לצאת מן הגדרות.
אלו שיבואו אחריהם ויגורו בעזרת ה' בבתי אבן, עושים זאת בזכות אותם הראשונים שגרו בסוכות. כי הם פורצי הדרך. כן! בחג הסוכות אנו זוכרים כי הסוכות הללו הן הדרך לגאולה.
לא דיברתי על זה, דיברתי על הנאקות המופתעות כל פעםמוטי ז
מחדש..
זה לא הפתעה זה כעס.די"מ
אתמול כשמעתי שנרצח יהודי בכיתי,אבל זה לא הפתיע אותי כי כמו שהמדינה מתנהגת זה היה ברור שמתישהוא זה יקרה.
באינטיפאדה כשנרצחו יהודים כל יומיים אנשים עדיין הגיבו בבכי/עצב/כעס/איך שלא תיקרא לזה כל פעם מחדש
יכול להיות שיש גם אמת בעניין...מוטי ז
אבל יש פה לא מעט שנהנים להתלהם ולומר מילים גסות, וזה הגחיך אותי.
אנשים לא נהנים להתלהם.די"מ
לאנשים כואב אז מנסים למוצא דרך לפרוק את הכאב,אולי זה נכון אולי זה לא אבל זה מובן.
יש וישמוטי ז
אמנם הוא נרצח כי הוא עלה על טרמפאדם ישר
עם "חבר" ערבי, אבל למה לתת לעובדות להרוס התלהמות טובה?
ואפשר לחסוך מראש את הטענה שאם היתה הרתעה ותגובה הולמת על כל פיגוע זה לא היה קורה. הטענה הזו אולי נכונה, אבל לומר ש"המדינה" אשמה ברצח הזה זו התלהמות פתטית.
וכמובן שאין בכוונתי לפגוע בזכרו של הנרצח. אני לא יודע מה היו מניעיו. רק רציתי לצאת כנגד המנטרה "המדינה אשמה".
קודם כל היא לא האשמה היחידה.די"מ
ואמנם נכון שהרצח האחרון היה לפני חצי שנה אבל זה השגחה פרטית.
היו לא מעט דברים שיכלו להיגמר ברצח (כגון כל זריקות האבנים והבקתב"ים)
המדינה מעודדת ערבוב (ובלשון היהדות "התבוללות) של ערבים ויהודים כמו שילוב מורים ערבים בבתי ספר.
וכמובן שחרור המחבלים וכל שאר גילוי התפרסות.
וכמובן גם מערכת החינוך שלא מסבירה לילדים הקדושים והטהורים יהודי מהו (כי גם היא לא יודעת)
וכל אותם רבני שנותנים יד להעסקת ערבים(ההלכה אוסרת בישולי גויים ופת גויים ויין גויים כדי שלא נתבולל איתם,אז מה עושים?היהודי מדליק את האש אבל הערבי מבשל ועובד במסעדה מכיר יהודיות יוצא איתן והנה עוד יהודייה שהתבוללה,או שהוא רוצח את חבריו לעבודה)
בקיצור יש הרבה אשמים לא רק המדינה
יפה מאוד. אני מסכים עם כל מילהאדם ישר
לא הסכמתי רק עם ההאשמה הכוללת והלא-מנומקת שנפוצה בציבורים מסויימים ובפורומים פה.
ברגע שזה מנומק אפשר לדון לגופו של עניין בלי להתלהם.
לא הייתי חלק מהדיון וגם אין לי רצון להיכנס אליו. פשוט ראיתי את התגובה שלך בצד ימין של הדף וזה קפץ לי לעין וקצת עיצבן...
חג שמח ובשורות טובות!
בדיוק נכנסתי כדי לכתוב..סתם אחת
הרסו בית מאיסכוריות.בסביבות 40 שוטרים...פחדנים...י"ל
ימח שמם.המצב חסה
של הערבים כמובןפייגליניזית
של הציונים גם כמובן.די"מ
סתם מהתעניינות, הרב גינזבורג גם אומר על הציוניםדניאלה .ד.
ימ"ש?
לא!דוד חי
מעולם הוא לא התבטא נגד יהודים בצורה כזאת.
לא,האמת שגם לא שמעת אותו אומר את זה על ערבים.די"מ
והאמת שכתבתי את זה סתם כי זה היה מעצבן כמו שאמרו פה שהיא מתקנת הודעות של אנשים אחרים.
זה לא קשור ל"מתקנת"פייגליניזית
אני מוחה. אסור לי למחות על שנאת אחים בוערת, ועל קללות מוות שמהלכות כאן, ואין פוצה פה.
יש סרטון של הרב כהנא אומר על יוסי שרידי"ל
ימח שמו. את לאיכולה לבטל את דבריו .את לא חייבת להסכים אבל לא לבטל ולהגי שזה אסור!
וגם כל נאומיו בכנסתיהודה סעדה
הוא לא חסך כינויים כמו:"עוכר ישראל" ו"שרץ".
יש קישור?פייגליניזית
אנשים. אין לכם גבולותפייגליניזית
ואין לכם הלכה. צריך לפנות למנהלים. אנשים. זה התחתית של התחתית.
תודה.די"מ
מהתחתית של התחתית אפשר רק לעלות.
שנזכה.
חובה לעלות.פייגליניזית
אין אפשרות ואין מצב לתת לגיטימציה לתחתית של התחתית בפורום אמוני. אין.
אם קשה למנהלים להבין את זה, נצטרך לפנות לרבנים הממונים על הערוץ. שרק ידעו מה שהולך כאן.
אין זעזוע? אין מחאה, אין כלום. הכל רדום, כשקשור לעקרונות אין לכם מה לאמר מחשש ל...(דיקטטורה אולי?) מחשש ל'רגשות' של אנשים אחרים. יש תורה, ויש ציווי. מי שלא הולך על פיו ברבים, יש לו בעיה. מי שנותן לכך לגיטימציה- יש לו בעיה פי כמה חמורה. אין לו מקום, וודאי לא בערוץ הדתי הזה.
(סליחה שאני כה חד משמעית ונחרצת. מדובר כאן בעניין משמעותי שאין לעבור עליו לסדר היום.)
המצב חסה
אכן משעשע.
הזכירו לי היום: "לפני שאת נוטלת קיסם מבין עיני, טלי קורה מבין ענייך."
יש משהו סותר?פייגליניזית
כן. לפני שאת מוכיחה פה את כולם על דבר קטן יחסית,המצב חסה
תוכיחי את עצמך על דברים חמורים הרבה יותר.
איזה למשל, אלוהים יקר?פייגליניזית
ועל איזה קטן אתה מדבר למען השם?
קיללו כאן ואיחלו למותם של עשרות אם לא מאות מבני עמך. ואין פוצה פה.
עשיתי פעם משהו דומה? מוזר. אני מאוד נזהרת בענינים האלה, הם עדינים ורגישים ומאוד מאוד חמורים.
עשרות, וממש בני עמי..המצב חסה
ממש נזהרת בעניינים רגישים
הם עשרות ומאות אם לא אלפים.פייגליניזית
זה שלא ראית אותם לא מונע מקיומם.
וכן, הם בני עמך, למרות שזה עניין רגיש, גם אצלי. קללות זה מחוץ לרגש. זו הלכה.
פחחחח.schk
כאילו שדוד המלך לא אמר על יהודים ימח שמם.
בבקשה תגידי לי שאת ציניתדתי לאומי
ממש לא.schk
תחזרי בך.פייגליניזית
די לתקן הודעות של ניק אחר!כתר הרימון
מה עדיף?פייגליניזית
קללות על יהודים?
לא די. אני מוחה. אסור לי?
אז תביעי את דעתך - בלי השלמה של השני.כתר הרימון
לדוגמה:
"אני חושבת שלא נכון להגיד..."
תודה.
רעיון טוב, אם הוא היה מציין למי הוא התכוון.פייגליניזית
בתחילה בכלל לא ראיתי מקום להגיב. ברור שהכוונה היא לערבים. מישהו העיר את תשומת ליבי, והכוונה הייתה ליהודים, והוא הודה בכך. אם היו כותבים, ימח שמם של השב"כ, לא הייתי מתקנת אלא מביעה את דעתי או פותחת על זה שרשור.
הבעיה היא שלא לפי התחזיות שלך, זה לא צוין, ועל כן ראיתי מקום לחדד את אמרתם, או לנתב אותה למקום טוב, שלא צא תחת ידכם חטא נורא שכזה.
את לא פטרונית ולא מחנכת כאןאלעד
בעיקר פשוט מפני שאין לך סיכוי.
ואם לא הבנת, יש "להגיב" ולהביע את דעתך, ויש "לתקן" ולנסות להסביר לנו את כוונת המגיב.
זה לא קשור לחינוך!!!פייגליניזית
אסור למחות כאן על קללות?
לא כך הבנתי, אף אחד לא הבין ככה.
אם יש לכם בעיה במה שאמרתי, תתיחסו לגוף הטענה. לא עניתם דבר. לא מחקתם את הקללות, כלום.
(יש להזכיר ולהדגיש שאין אף רב שמתיר קריאות כאלו על יהודים)
את מוכנה להסביר לי בבקשה מי פה קילל יהודים?המצב חסה
אבל לד. אתה לא אומר את זהשלום ש
כשהוא עושה את זה על בסיס קבוע.
הצביעות חוגגת...
מנין לך?אלעד
ועדיין, יש הבדל גדול בניהם
כי לא ראיתי שזה נכתב קבל פורום ועדהשלום ש
בניגוד להודעה שלך למעלה...
הוויכוח לא פונה לאנשים שאינם שומרי תורההמצב חסה
ה' יברך אותךשלום ש
בשכל ישר והיגיון פשוט.
ממתי הערה או מחאה היא "חינוך"?מוטיז
כי אם כן אתה בעצמך מחנך לא קטן..
זכותה למחות על זה שכמה מתלהבנים מרגישים גיבורים לומר מילים גסות. לפחות ככה היא הרגישה..
^^^^^פייגליניזית
/נאנח/ סוף סוף אחד נורמאלי...![]()
"לחדד את אמירתם"?!כתר הרימון
יש להם אמירה - היא שלהם!
אל תכניסי להם מילים לפה (ואל תחנכי אף אחד, כמו שאלעד אמר).
זאת אמירה?!!פייגליניזית
טוב. אני פרשתי. עשיתי את חובתי. "תהנו, תקללו, תהרגו, תרצחו, מה שבא לכם". (
עכשיו את מרוצה, נכון?הנה טונות של לגיטימציה)
אבל תתרחקו הרחק הרחק מכל בר דעת שיושפע מכם. ואל תעיזו לבוא בשם היהדות, והאדם האמוני.
אני מבינה שאת המייצגת הבלעדית של היהדות. יפה יפה.כתר הרימון
אני חוזרת שוב.פייגליניזית
תשאלו כל רב. כל גדול. כל איש חינוך.
אף בר דעת לא יתיר קללות על מפנים/שמאלנים. אף אחד.
תחזרו אלי כשיש לכם מקור לכך. ולא פסוקים עם פרשנות מעוותת. כי יש לי מלא כאלה שניתן לשלוף מהשרוול.
רב. היתר. משהו מוסמך.
סתם לידע כללי...הרב שטיינמןי"ל
אמר על יאיר לפיד ימח שמו.
לא שאני תלמיד שלו אבל הוא גדול תורה ואת מבטלת את דבריו מסברא בלבד...
הוא לא אמר את זהפייגליניזית
שטויות במיץ.
רבנים אחרים אומרים את זה, הוא- לא!
א.הוא כן אמר את זה,ואני לא מסתמך רק על כיכר השבתי"ל
ב.גם רבנים אחרים את לא יכולה לבטל בסברא
רבנים אחרים הם לאפייגליניזית
הרב שטיינמן. נא לא להוציא שם רע על גדולי עולם.
מה הבעיה לכתוב על רשע מרושע דברים?ה' מלכנו
שה' ישלם לו!
הנה: זו הבעיה:פייגליניזית
חיפשתי לכם ציטוטים, רק עכשיו, מתפילת נעילה:
"כי לא יחפץ במות המת כי אם בשובו מדרכו וחיה"
ועוד:
- יתמו חטאים מן הארץ ורשעים עוד אינם"- החטאים הם אלה שיתמו, שיגמרו, וממילא לא יהיו עוד רשעים. לא להיפך.
- "יעזוב רשע דרכו ואיש עוול מחשבותיו וישוב אל השם וירחמהו ואל א-לוהינו כי ירבה לסלוח".
אז אחרי זה, מותר לקלל או אסור? זו אפילו לא שאלה. זה עניין מגוחך שאני צריכה בכלל לכתוב את זה. זה אור להיות מובן מאיליו.
תשאלו את באבא והאמא, תשאלו את הרב, תשאלו את המורה, את כולם. אף אחד לא יצדיק קללות, גם על רשעים, גם על מפנים, גם על שמאלנים.
שלום הקב"ה. רח"ל.המצב חסה
הרב מאיר כהנא מביא בספרו אור הרעיון פרק ד' [ערך טוב ורע] שיש חיוב לקלל רשעים.
במיוחד אם מדובר בגויים. [הוא לא הזכיר שם בנוגע ליהודים, אך הוא מביא שיש מצווה לשנוא,
לתעב, ולהילחם ברשעים גם היהודים. תלמדי את ספרי הרב כהנא שאת כ"כ דוגלת בו ובתורתו,
לפני שאת מדברת בשמו.]
בחיי לא שמעתי אותו מאחל למותם,פייגליניזית
ולא אומר "ימח שמם" על יהודים.
אני מערכיה אותו מאוד, ואפשר לאמר שאני דוגלת בתורתו, אם כי לא קראתי את כל ספריו, קראתי הרבה, והוא היה אדם יקר ואיש מעשה, וצדק אמיתי.
אמר כאן משהו על הרב כהנא, שאפילו הוא לא השתמש בקללות האלה כנגד יהודים. בשרשור הזה. אין לי זמן לחפש. אולי יותר מאוחר.
של אותם דרוזים שבאופן קבוע הורסים את עז ציון.המצב חסה
ובבקשה אל תתקני אותי אם לא ביקשתי גם אם זה נראה לך נכון.
יש דרוזים וגם כמה אנשים שאני לא יודע אם הם יהודים [יותר מתנהגים כמו ערב רב]
שאני מאחל להם שה' ישלם להם על פעלם 'למען' ההתיישבות.
איזה...פייגליניזית
אנשים!!!
תתעוררו. יש מקום לטעון שהם מובילים להרס, ודאי ונכון וברור. אין מקום לקללות! "בנפול אויביך אל תשמח", אלו לא אויבים, הם מהעם שלנו, והם פועלים כאויבים. אין לכם רשות להוציא מפיכם מילים שכאלו כלפי יהודים. אין! ואף רב לא יתיר לכם.
זו בושה. אחרי זה ידברו לי על התחזקות בתורה ומצוות, כשאת הבסיס אין. כהמוסר נעדר ואיננו.
לקרוא להם יהודים טועים!דוד חי
זה בהשפעת התרבות של היום המתהלכת לה בקרב החברה היהודית! והרב כהנא דיבר על זה רבות.
כנראה שאף פעם לא היית בפינוי או גת במאחז.המצב חסה
להגיד סיסמאות זה נחמד מרחוק כל עוד זה לא משפיע על הבן אדם..
דוד חי- אני אגיד לך למי כוונתי...
זה לא קשור.פייגליניזית
אל תתיחס למעורבות אישית. ככלל- אסור לדבר כך על יהודים.
תשובה מתוך שו"ת הרב דב ליאוריהודה סעדה
כשהוא דיבר על הגירוש מגוש קטיף, הוא אמר שמי שהורה לעשות זאת הוא רשע וצריך לקללו, אך לחיילים המפנים אפשר לקרוא רשעים ואסור לומר ימ"ש, בגלל שהם רובם טועים אחרי פסיקות של כל מיני רבנים שחלקו על הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו זוצק"ל, וד"ל.(עד כאן הרב דב ליאור).
אך חיילים אלה, עושים זאת מרשעות, וכבר יצא לראות אותם בעיניים שהם עושים זאת ברשעות ובאכזריות, ולא מתוך הכרח, אז ההגדרה שלהם היא שהם רשעים, ומכיון שעושים זאת בזדון ורשעות אפשר לקללם, מספיק עם "רחמנות הטיפשים"(הרמב"ם).
ואם בציטוטים עסקינן:"כל המזכיר שם רשע ואינו מקללו עובר בעשה דכתיב "ושם רשעים ירקב"(ברכות, מקווה שדיייקתי)?
מוזמנת לעיין בשו"ת דבר חברון, אין אותו לידי כרגע.
יש לך ציטוט? הקלטה?פייגליניזית
פרשנות שלך לא מענינת אותי ככ.
זו בעיה של הרבה אנשיםיהודה סעדה
יש להם הגדרות הלכתיות, אבל יש להם ענווה "הם אינם יכולים לפסוק בעצמם".
הבאתי לך את השיקולים של הרב דב ליאור והשתמשתי בהם, אך כמובן את צריכה להטריח את הרב דב ליאור לענות לך בדיוק, כמו שאת לא שואלת על כל דבר את הרבנים אלא בודקת בקיצו"שע הקרוב, כך את יכולה לברר מפסיקות קודמות ולהסיק מיד, כמו שהרב כהנא אמר פעם בשיחותיו:"אנשים שואלים את הרבנים כל דבר. אם אתה לא יודע- תשאל, אך אם אתה יודע- אל תשאל, תעשה!".
בדיוק!!פייגליניזית
יש לך כאן ציטוטים מדויקים. פסוקים.
ויש לך ציטוט מזכרון, אין לי מושג אם נכון או לא. זה מאוד לגיטימי שאני מבקשת הקלטה.
קפץהמצב חסה
הציטוטים שאני מביא הם תמיד נכוניםיהודה סעדה
רק שאני לא זוכר אותם לפרטים הקטנים והחסרי חשיבות.
ואת צריכה להבין עוד משהו:קשה מאוד לצטט רבנים על דברים כאלה, אפילו הלוחמים הגדולים פוחדים קצת להסתבך, ראית מה קרה לרב ליאור כשהוא נתן הסכמה לספר, תחשבי מה יעשו לו אם הוא יגיד את הדברים בפיו.
בשביל זה יש לנו את המקורות, אנו יכולים לעיין בהם ולהפעיל את השכל הבריא שלנו, כדי לדעת מה לעשות במקרה שלפנינו, ולא לפי מה שנראה לנו הגיוני.
ואיזה מקור יש לך כדי לקלל כך יהודים?פייגליניזית
את השכל ה(לא ככ?) בריא שלך? זהו המקור?
לגבי מה שרבנים אומרים או מפחדים להגיד, נו'במת. אם זה היה משמעותי הלכתית הם לא היו מפחדים. אם הייתה לכך משמעות, לא משנה איזו, חברתית, מדינית, תרבותית או דתית- הם לא היו פוחדים! אין לכך שום משמעות, זה הבל וריק.
ורק כדי לצאת נקייה מכל העסק הזה, אני שולחת שאלה לרב דב ליאור, שאינו חשוד כאמור בעודף שמאלנות או ליברליזם נאור...
אשריך, בהצלחהיהודה סעדה
מצוות אהבת ישראל היא גם כלפי, מי נתן לך היתר לומר שהשכל שלי לא בריא?כמובן, אהבה יש רק כלפי הרשעים.
נו ברור כמו תמיד...י"ל
המזרוחניקים תמיד יחבקו את החילונים ואת הרשעים אבל שזה מגיע לנער גבעות או לחרדי...חס ושלום אין שום קשר וחלק איתו! הוא פתאום כבר לא חלק מעמי ואותו אין חיוב לאהוב
נכון גם חרדים.ה' מלכנו
איזה עיוותים חוגגים פה...פייגליניזית
![]()
באמת מי התיר לך?ה' מלכנו
מה קרה?
אהבת ישראל תקף רק כלפי חיילים, חילונים ושמאלנים?
כל הציונים הדתיים, צועקים "אהבת ישראל" עד שזה מגיע לימנים מזוקנים.
כמאמר המשפט המפורסם----די"מ
"איפה האהבת ישראל שלך יא אפס?!"
הלו, דיברו כאן על קללות,פייגליניזית
ואתה חוצה ועובר חומות חומות כאילו לא קרה דבר ומדבר לי על אהבת ישראל?!
דיברו כאן על תפילה למוות, לאובדן. אל תסלף דברים של אחרים, בבקשה לא.
דיברו על אהבת ישראל אז הבאתי משפט ידוע בנושא.די"מ
איי איי לא צריך לקחת את החיים קשה.
עוד לא ענית על השאלהיהודה סעדה
איזה היתר יש לך לומר שהשכל שלי לא בריא? את לא מכירה אותי בכלל.
אם אתה אומר "יימח שמם"פייגליניזית
אולי באמת הוא לא ככ בריא...
חוץ מזה, אתה יכול להירגע, זה לא אישי, כמו שאמרת אני לא מכירה אותך בכלל.
(כתבתי את זה בסוגריים, ברגע האחרון, יפה שנתפסת על זה, ולא על העקרונות המהותיים והמשמעותיים ככ שאנשים כאן עוברים עליהם בלא הנד עפעף של אף מבאי הפורום)
את זה את אומרת מסברהיהודה סעדה
ואני הבאתי לך מקור לדבריי, אני אומר לך שאני כבר ראיתי אותם עושים את זה, בדרך כלל אלה יס"מ ומג"ב שעושים זאת עם הרבה שמחה ובדרך כלל פוגעים בצניעותם של הבנות הנמצאות במאחז, אז הסינגור שלך הוא לא במקום בכלל( אני לא מתרגש מ"יהודים" אז מה אם הם יהודים, להזכירך, מי שהמציא את דת האהבה שעלתה לנו בהרבה דמים היה יהודי).
חוץ מזה שהתגובות שלך הם ממש לא יפות, את שולחת חצי רעל לכל מי שלא מסכים אתך, תבדקי את עצמך.
איזה רעל.פייגליניזית
אני מוחה על קללות. אני בודקת את עצמי, ויהי רצון שאשכיל להמשיך בזאת.
לא קיללתי כאן אף אחד, ודאי לא "ימח שמם".
עם כל הכאב מהאכזריות ומהחיתיות שהם נגועים בה- אין היתר לקלל אותם. אין.
אה, ואגב, מי שהביא כאן מקור כלשהוא זה אני. תסתכל למעלה יש כמה פסוקים. מישהו כאן הביא סיפור על הרב ליאור(?) שאין לי לדעת אם הוא נכון או לא, כי אחרי הכל, יש לי אימון בכם, אבל זו אינה הקלטה וזה אינו ציטוט מארכיון כלשהוא.
כך שבינתיים המקור שלי פי כמה מוסמך, (תנך, לא מספיק?)
מה אני מדברת? אני כבר מעלה לכם מאמר של הרב קוק בעניין הזה.
הסתכלת בכלל במקור שאני הבאתי?יהודה סעדה
מקור? זה אתה שהבאת את הסיפור. כן.פייגליניזית
תעני על השאלה הבאה: הם רשעים או לא?יהודה סעדה
אם את אומרת שהם רשעים אז צריך לקלל כמו המקור שהבאתי למעלה.
ואם את אומרת שהם לא רשעים-כנראה שלא ראית אותם מקרוב אף פעם.(אני לא צריך לספר לך על האכזריות שלהם, אני מקווה).
הם רשעים.פייגליניזית
איזה מקור הבאת?
הנה מקור משלי: "וכל הרשעה כולה כעשן תכלה..." - למה רשעה ולא רשעים? הנה:
א. נושא הברכה
השאלה המרכזית הנוגעת לברכת המינים איננה טקסטואלית בעיקרה אלא מוסרית. די ברור מה מבקשים בברכה הזאת. השאלה היא, מה בדיוק כוונתנו כשאנו מבקשים את אובדן הרשעים? ולמי אנו מתכוונים?
הגמרא בברכות עוסקת באובדן הרשעים:
היו בריונים בשכונת ר' מאיר שהיו מצערים אותו הרבה. ר' מאיר היה מתפלל עליהם שימותו. אמרה לו ברוריה אשתו: מה דעתך - משום שכתוב "תמו חטאים"? האם כתוב חוטאים? חטאים כתוב! ועוד, לך אל סוף הפסוק, "ורשעים עוד אינם". מאחר שייתמו חטאים, רשעים עוד אינם. אלא, התפלל עליהם שישובו בתשובה, ורשעים עוד אינם. הוא התפלל עליהם והם חזרו בתשובה. (ברכות י.; התרגום שלי)
N-US;mso-bidi-language:HE">בקטע זה, חז"ל הביעו את התנגדותם לתפילה שמבקשת אובדן אישי של הרשעים. כך גם בימים הנוראים אנו מתפלים ש"כל הרשעה כולה כעשן תכלה" - רשעה, ולא רשעים. אך כאן, בתפילה היומית, אנו מבקשים את השמדת הרשעים, הזדים, המינים, והאויבים. למה?
N-US;mso-bidi-language:HE">להמשך פנו באישי, זה מאמר ארוך.
אבל רש"י שם על הפסוק "יתמו חטאים"-מפרשחסדי הים
שימי לב שאף אחד מהמקורות שלך לא אוסר לקלל רשעיםיהודה סעדה
ואני מראה לך במקורות למה צריך ויש חיוב אפילו לקלל אותם, אז בבקשה תסתכלי במקורות שלי, אני רוצה מקור מפורש שאסור לקלל רשעים(לא תמצאי).
וגם בסיפור שהבאת, הם ציערו רק את רבי מאיר(שזה גם חמור מאוד) אבל אני מבטיח לך שאם הוא היה מצער את עם ישראל או עוד כמה יהודים אחרים-הוא היה מקלל אותו, כמו שרואים בהרבה סיפורי חסידים ובסיפורים אחרים.(עייפתי מלהביא מקורות).
אז לך לישון...פייגליניזית
אין לך הרבה עירנות, בקצב הזה של המקורות היית אמור להיות בשיא האקשן. איפה העייפות נכנסה כאן?
ציינתי עובדהיהודה סעדה
את לא צריכה לכעוס עלי.![]()
מה שאינני מבין בדעתך, שאת אומרתחסדי הים
אמנם כמו שכתבתי קודם, שזה על רשעים קיצוניים, ולא כל אחד שחוטא, אבל יש רשעים מישראל שצריך לקללם.
היס"מ והמג"ב הם מספיק קיצוניים לעניין זה.יהודה סעדה
חלק כן, אבל קשה להכלילחסדי הים
נכון שאם אדם שם בשעת מעשה ומתחמם לבבו ומקלל אותם, אין בזה איסור, כמו שמבואר באחרונים, במקרה שאדם תוקף אותך אפילו מילולית, אין אסור לקלל חזרה. אולי גם אפשר ללמד זכות, על אלו שמקללים בשעת שמועה על מעשיהם הרעים, אבל בזה אינני יודע אם יש היתר.
אינני בודק את נסתרותיהםיהודה סעדה
כמו שנאמר:"הנסתרות לה' אלוקינו והנגלות לנו ולבנינו עד עולם", אם יהודי מוכן להכות יהודי אחר אפילו בשביל כסף זה כבר רשעות ולא מומר לתיאבון, גם רוצח שכיר הוא מומר לתיאבון? הוא עושה בשביל כסף!
לא ראיתי את החילוק שלך באחרונים, אבל הגיוניחסדי הים
ברור שרוצח שכיר, יותר חמור כמבואר ברמב"ם הלכות רוצח פרק ב'.
אבל אולי עדיין יש מקום לדבריך, כי זה נשמע כמו סברא הגיונית, שיהודי שמוכן להכות יהודי אחר, הוא כבר לא בגדר מומר לתאבון. צריך לבדוק ולחשוב.
ודאי שאין מקום לפסילה מידית.יהודה סעדה
איזה צדיק.פייגליניזית
אבל איזו זכות יש לך וליפייגליניזית
לפסוק אילו אנשים נכנסים להגדרת ה"רשע", ההלכתית?
אמרתי כבר, המוצא האחרון, בגלל שאינכם מסתמכים על מקורות מהתנך ומהתפילה, הוא לשאול רב. תביאו שם של רב- אני שולחת מייל.
הבאתי מקורות. אבל אם את רוצה רבחסדי הים
אין מייל? זה יותר נוח.פייגליניזית
ואגב, כדאי להביא רב ידוע יותר, כדי שכולם יוכלו לסמוך.
אין את של הרב מלמד או הרב ליאור?
כבר אמרתי לךיהודה סעדה
יש לנו כלים הלכתיים אנו משתמשים בהם. הרב אליעזר מלמד אומר בפניני הלכה שכל מי שפוגע בעם ישראל על מנת לפגוע הוא רשע.
הם לא פוגעים על מנת לפגועפייגליניזית
להיפך. כלומר- בשבילינו כן,
הם חושבים שזה על מנת לתקן, ולהביא לחזון השלום והאהבה ההזוי הלזה.
הם רשעים. כן. בהגדרה ההלכתית ועל פי כל מה שמסטעף ממנה? לא. וודאי לא עד כדי קללות וחרמות. עוד לא הבאת לי מייל של הרב ליאור. אולי אשלח בשות סמס לרב אליהו.
...
את כנראה לא מבינה כמה חמור זה לפגוע ביהודיםיהודה סעדה
לא משנה למה חינכו ואם שטפו להם את המוח וכולי, הם פוגעים ביהודים וזה הופך אותם לרשעים.
(תגובה גם למגיבים מלמעלה) ימח שמו זה לא גס, ולך-רק מי שאומר כמוך נורמלי וכולם משוגעים?
מי שלא אומר ימ"ש עליהםפייגליניזית
הוא משוגע חוץ ממך? יענו כל הרבנים שאוסרים קללות שכאלה, הם משוגעים, מעוותים, ושאר מה שאמרת למעלה, מרחמים על הרשעים ובלבבלבה, כן?
עוד לא הבאת לי ציטוט של רב אחד שעונה על השאלה הזו, כמו כן לא מייל של אף רב.
יש לך טעות בהבנת מה שכתבתי, אולי היא מכוונתיהודה סעדה
כי כפי שמרתי הסגנון כתיבה שלך הוא לא נחמד בלשון המעטה.
בתגובתך למעלהhttp://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t576434#6398793 שאמרת שיש אחד נורמלי- זה מן הסתם אומר שכל השאר...
ולא דיברתי על רבנים,אבל מה אכפת לעוות את דבריי, האמת בכלל מעניינת אותך או מה שאת אומרת?
הבאתי לך כבר דוגמה שהרב כהנא קילל את יוסי שריד, ושהרב דב ליאור בספרו "שו"ת דבר חברון חלק ג'" אומר שיש לקלל את מי שהיה אחראי על הגירוש מגוש קטיף.
אבל כמובן את לא רואה כלום חוץ ממה שאת רוצה לראות, הבאתי כבר מקורות ואת מתעלמת ורוצה עוד, אם זה הסגנון אין מה לדון כאן, אני אמשיך לקלל את כל מי שאי פעם יהיה שותף לפגיעה ביהודים ואת תמשיכי להגן על הרשעים ושלום על ישראל, מהויכוח הזה כבר לא ייצא כלום.
אני לא מגנה עליהם.פייגליניזית
לעולם לא.
אני מוחה על קללות ושפה גסה כנגד יהודים, שאף אחד לא הוכיח שהם לא כאלה. (כאמור, אין סנהדרין, והם היחידם שיוכלים לייחס ביטויים כמו ימח שמו (משמע אין חלק לעולם הבא, במובן ההלכתי, תרצה או לא תרצה, -הלכות תשובה לרמבם, פרקים ה-י, מדומני)
אף אחד בדורינו לא יכול לעשות, אותו עניין כמו פסיקה כוללת על כלל עם ישראל.
מה זה קשור לסנהדרין הרמב"ם שםחסדי הים
זה מה שאני מנסה להסביר לך שניםיהודה סעדה
אני לא טענתי שהם לא יהודים!!!!!!!!!!!!1 אבל אף על פי כן זה לא נותן הם חסינות, כשהגמרא אמרה לקלל רשעים היא התכוונה לרשעי ישראל כי גויים שמתנהגים ככה צריך להרוג.
גם הגמרא שם ביומא מדברתחסדי הים
שים לב למקום ולזמןפייגליניזית
למנהיגים של אז הייתה הרשות להכריע.
זה בדיוק נמרץ חופף למקרה שאחד הרבנים יזעק נגד נערי הגבעות ויאמר שזה חילול השם (שידוע שמיתה לא מכפרת) ולמה אתם תתנגדו? תגידו שאין לו סמכות לפסוק עליכם שאתם נכנסים לקטגוריה הזו. נכון?
כי בדיני נפשות אין, רשות, לפסוק, בצורה, גורפת!
(בדיוק כמו האייפון, למי שקרא את השרשור בלנ"ו)
כמו להשוות את חוקי התורה לחוקי נירנברגיהודה סעדה
אני מציע להפסיק את הדיון. לידיעתך אני לא "אדם מהרחוב", אני לומד ומברר את הדברים האלה בישיבה ואני לא מתכוון להרוג יס"מניק בזמן הקרוב.
חוץ מזה שאת מתרגשת יותר מדי, הקללה שלי זה לא הקללה של הבבא סאלי ואני מבטיח לך שאף אחד לא ימות ממנה, אז פשוט עזבי.
מצטער על ההשוואה למעלה אבל כשמתחילים עם השוואות כאלה לא מפסיקים.
רב יכול לצעוק עוד מאה שנה שאני מחלל ה' בהיותי בגבעות, והוא מדבר נגד האמת, התורה וההלכה, למה שאקשיב לו? כי קוראים לו רב?
חחפייגליניזית
איאיאי, כמה סתירות פנימיות
זה לא קשור למה שאתה מתכנן או רוצה הלרוג את אנ'לאידעת מי. לא אכפת לי.
אם אתה יודע מה הן מילותך, ושיש להן משקל כבד, (קרא קצת חפץ חיים)
קללה כזו משמעה, שימותו. אני מתפלל שימותו. שלא יהא מהם זכר. לא משנה אם אתה הולך להרוג אותם מחר, או לא. נתפסת לקטנות.
כמה נחמד שבן אדם משקיע ומביא מקורות לתגובתויהודה סעדה
ולבסוף מזלזלים בו, איזה אושר!![]()
![]()
עם כל הכבוד,פייגליניזית
התנך ותושב"ע, הם הם מקורות. אבל שיהיה. אני אתקשר לרב ליאור.
כן וכבר הבאנו לך את המקור מהגמראיהודה סעדה
שחייב לקלל רשעים, אך לא הסתפקת בו וגם הרב אליעזר מלמד לא מספיק, אבל שיהיה, תשאלי את הרב ליאור, אחכה לתשובה ואפסיק את הדיון.
אבל כל המחלוקת היא האם ניתן להגדיר הלכתיתפייגליניזית
מיהם הרשעים. אני מדגישה: הלכתית.
ברור שאפשר להגדיר מי הם רשעיםחסדי הים
כן הרב אליעזר מלמד נתן מדדיהודה סעדה
לרשעים: דיונים רחבים ישנם על הגדרת הרשע כיום, אולם אפשר לומר ככלל, שבמצוות שבין אדם למקום, הרשע הוא זה שעובר עבירות כדי להכעיס. כלומר הוא אינו מחלל שבת מפני שאינו מבין את משמעות השבת ונוח לו לעשות מלאכות, אלא הוא מחלל שבת כדי להתריס ולהראות שאינו מאמין בה' ובתורתו, ואינו מתחשב במנהגי ישראל. ואילו במצוות שבין אדם לחבירו, הרשע הוא זה שבאופן עקרוני ושיטתי פוגע באנשים, וגם לאחר שהעירו לו על כך, לא קיבל אלא ממשיך במנהגיו הרעים. אבל מי שנכשל מפעם לפעם בחטאים שבין אדם לחבירו, אינו נחשב רשע שמותר לשונאו.
http://ph.yhb.org.il/08-01-05/
אמנם אין פה התייחסות לקללות אבל הנה פסיקה של הרב מלמד בעניין רשעים, ורוב השוטרים שהולכים לעשות עקירות הם רגילים בכך ושמחים בכך, וכמה שמסבירים להם הם לא מוכנים להפסיק מעשיהם, אז הנה מדד הלכתי שבו אני יכול להחליט בלי לשאול את הרב על כל מקרה פרטי.
ולמה באמת נתנה רק לסנהדרין רשת להכריע בהרג?פייגליניזית
בגלל אנשים כמוך שחושבים שכל אדם מהרחוב יכול להכריע את זה.
בהבל פיכם אתם מכריעים זאת, בלי לשים לב לכובד משקל המילים שלכם.
"יימח שמם", או "שימותו" או "אני מתפלל שיאבדו", אינו אלא חיקוי (די זול, אבל משמעותי) להכרעה של הסנהדרין. קוראים לזה בימינו, בלשון עדינה יותר- "קללה".
ובאמת נדיר היה שסנהדרין הרגה (ככל הניראה משום ש)בחורצ'יק
עד כדי כך שכתוב שסנהדרין שהרגה אחת לשבעים שנה(!!!) הייתה נקראית שנהדרין חבלנית!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^פייגליניזית
בקצב של ההתבטאויות כאן בפורום, הסנהדרין, (אם הייתה) הייתה נקראת רצחנית. (בעצם, לא'ידעת מה יותר גרוע)
כלומר, אם היו נותנים בידיכם את מושכות ההנהגה שלסנהדרין היו, עם ישראל היה נכחד מזמן.
ממש לא נכנס לדיון כאן.. אבלפורקאחרונה
אני לא יכול שלא להגיב על הציטוט האהוב הזה.
מכיוון שהגמרא שם מפרשת אותו ל2 כיוונים- הראשון- זה שכולם אוהבים לצטט ולומר. והשני הוא משום ש"אף הם מרבים שופכי דמים בישראל" כי כשאין דין אז נהיה זילות.
לתשומת לב המצטטים
גם אני יכול להרוג יהודי מהחלטה שלי וזה יהיה מצוההמצב חסה
ולא עבירה.
[רודף וכו'.]
אני לא יודע לקבוע אם היס"מ הם רודפים, לדעתי הימ"ר כן.
את באמת חושבת שזהחסדי הים
לפעמים אכן רואים שיש שוטרים שכיבכול עם רוע.בחורצ'יק
אולי יש יחידים כאלה,פריטים.. ואולי גם לא מעמנו.. אבל לא הכלל,ללא הכללה,לא המשטרה..לא הצבא..ח"ו.
ואנשים 'רעים' פרטיים? נתפלל עליהם שיחזרו בתשובה ושלא יהיו בתפקידים אלו..אלא שכל השוטרים יהיו טובים ומצויינים וכן החיילים וכן השרים וחברי הכנסת..בע"ה!
ועוד מקוריהודה סעדה
הרה"ג זלמן מלמד שליט"א
ויש גם הסרטון שהבאתי למעלה שהרב כהנא מקלל:" יוסי שריד ימח שמו ושם סיעתו"(אני טורח להסתכל בתגובות שלך, אשמח אם תטרחי באותה מידה
).
![]() |
אהבת רשעים?![]() |
הרה"ג זלמן מלמד שליט"א |
כ"ג שבט תשס"ו
נושא: עם ישראל
היחס לרשעיםשאלה: האם יש עלינו חובה לאהוב את הרשעים, ראיתי תשובה של הרב שצריך לקלל רשעים (כשידוע שהם רשעים בוודאיות) ואם לא מקללים אותם עוברים בעשה, האם זה מורא על כך שצריך לשנוא? קראתי בשיחות הרצי"ה, פרשת שמות סדרה ב שאסור לקרוא לרשע- רשע, שנאמר: "ויאמר לרשעלמה תכה רעיך", לא מצינו שמשה קרא לו רשע אלא הכתוב, כלומר, לסנהדרין מותר לקרוא לורשע, אבל לנו אסור? תשובה: צריך לשנוא את הרע "אוהבי ד' שנאו רע" ולאהוב את הטוב. וצריך לשנוא את הרע שיש ברשעים ולאהוב את הטוב שיש בהם. ואם הטוב כמוס מאד רק הנשמה האלוקית שיש בכל יהודי היא הטוב שבו, אך בהנהגתו רובו ככולו רע. יש להתיחס אליו בהתאם כלומר לשנוא אותו בגלוי ולאהוב את הנשמה שבו בעומק הלב. אכן מי יכול לתת ציונים ולקבוע כמה טוב וכמה רע יש באנשים שנראים רעים. על כן מוטב לא לקבוע עמדה ולהשאיר את זה לרבש"ע "הנסתרות לד' אלוקינו". ובאופן מעשי כשיש ספק, שב ואל תעשה אל תשנא ואל תאהב. צריך להמנע מלהתקרב אל מי שמתנהג כרשעומלשבחו. אלא אם כן במטרה לתקנו וזה יעשה רק מי שראוי לכך. ביחס ליס"מ אלו שנהגו ברשעות והכו באכזריות ללא כל הצדקה. עשו מעשה רשעות ובצדק יש לכעוס ולהקפיד ולמצות את הדרכים כדי שהם יקבלו את עונשם. ובעיקר המפקדים שנתנו את ההוראה לרשע |
|
אהבת רשעים?![]() |
הרה"ג זלמן מלמד שליט"א |
כ"ג שבט תשס"ו
נושא: עם ישראל
היחס לרשעיםשאלה: האם יש עלינו חובה לאהוב את הרשעים, ראיתי תשובה של הרב שצריך לקלל רשעים (כשידוע שהם רשעים בוודאיות) ואם לא מקללים אותם עוברים בעשה, האם זה מורא על כך שצריך לשנוא? קראתי בשיחות הרצי"ה, פרשת שמות סדרה ב שאסור לקרוא לרשע- רשע, שנאמר: "ויאמר לרשעלמה תכה רעיך", לא מצינו שמשה קרא לו רשע אלא הכתוב, כלומר, לסנהדרין מותר לקרוא לורשע, אבל לנו אסור? תשובה: צריך לשנוא את הרע "אוהבי ד' שנאו רע" ולאהוב את הטוב. וצריך לשנוא את הרע שיש ברשעים ולאהוב את הטוב שיש בהם. ואם הטוב כמוס מאד רק הנשמה האלוקית שיש בכל יהודי היא הטוב שבו, אך בהנהגתו רובו ככולו רע. יש להתיחס אליו בהתאם כלומר לשנוא אותו בגלוי ולאהוב את הנשמה שבו בעומק הלב. אכן מי יכול לתת ציונים ולקבוע כמה טוב וכמה רע יש באנשים שנראים רעים. על כן מוטב לא לקבוע עמדה ולהשאיר את זה לרבש"ע "הנסתרות לד' אלוקינו". ובאופן מעשי כשיש ספק, שב ואל תעשה אל תשנא ואל תאהב. צריך להמנע מלהתקרב אל מי שמתנהג כרשעומלשבחו. אלא אם כן במטרה לתקנו וזה יעשה רק מי שראוי לכך. ביחס ליס"מ אלו שנהגו ברשעות והכו באכזריות ללא כל הצדקה. עשו מעשה רשעות ובצדק יש לכעוס ולהקפיד ולמצות את הדרכים כדי שהם יקבלו את עונשם. ובעיקר המפקדים שנתנו את ההוראה לרשע |
|
אני לא ראיתי התייחסות לקללות.פייגליניזית
בפסקה האחרונה, בתשובתו.
הנה המספר של הרב ליאורחסדי הים
הנה לך עוד מקוריהודה סעדה
מהרצי"ה זצ"ל: בספרו של הרב יוסף בדיחי שליט"א, משמשו של הרצי"ה, הוא מביא את דבריו של הרצי"ה לאריק שרון(עליו אפשר להגיד ימ"ש ושר"י, תשאלי כל רב), כשרצה להעביר יהודים ממקום למקום כדי לעבות את ההתיישבות:"קללת ה' אלהי ישראל, נצח ישראל ועם ישראל, תחול על הזוממים לגזול מאתנו חלקי ארצנו אלה. מחשבתם הרעה תיבטל ועצת ה' לעולם תעמוד"(כרוז "יהודה ושומרון"-גאולת אור הצב"י עמ' 205, ארץ הצבי עמ' לא'), זה קצת סותר את מה שאמרת למעלה: http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t576434
תבדקי דברים לפני שאת מעלה סברות כרס.
אמרתי שאני לא אוהבת?פייגליניזית
לא מכירה אותך בכלל...
מה שבטוח הוא, שלעולם, לעולם, לא אתפלל למותך, ולא אקלל אותך. לעולם. תהיה בטוח בזה.
תלמדי מי הם יהודים ומי לא, וכן תלמדי אור הרעיוןהמצב חסה
מומלץ בחום.
תלמד אתה למי מותר לפסוק מי הם היהודים ומי לא.פייגליניזית
וכן תלמד את הרעיון.
מדברים לי על גאולה, על אהבה, על הכלה....חיחיחי. מגוחך בהחלט מוחלט.
קחי ת'חיים בנחת.די"מ
לא צריך לקחת דברים קשה זה לא בריא....
כשמקללים את אחיי, אני לא אקח את זה בנחת.פייגליניזית
ההפסד כולו שלך.....די"מ
XXXX מי שייקח את זה בנחת.פייגליניזית
אטומים, סתומים בלומים.המצב חסה
עכשיו אני מבין.
אטום סתום בלוםבחורצ'יק
זה מי ששורץ כל היום בפורום כלשהוא ורק מקלל,רבנים,חיילים ושוטרים..מה הבעיה לקלל?? או להשמיץ רבנים בלי ה'הכשר' שלך?? פשוט מאוד! -אבל מה בפועל אתה (לאו דווקא אתה.) עושה למען עמ"י ? למען ארץ ישראל? והאם זה עפ"י תורת ישראל?
אתה קובע מי יהודי ומי לא?בחורצ'יק
אני מעריך שאם אתה היית קובע זאת..היו היום כמה מאות יהודים במקרה הטוב..היית 'פוסק' שרק מי שהוא בונה מאחזים,מקלל מכה מזיק לחיילים,מקלל וכ'ו הוא יהודי..
אך לא, ההגדרה ליהודי היא ,מי שנולד לאם עברייה או שהתגייר.
כן, הציטוט מדוייק, המקור הוא בראשית רבההמצב חסה
פייגלניזית, אין דנים אדם בשעת כעסוא&ש
ולי נראה שאנשים פה ממש מדברים מתוך אמוציות!
אני קורא את השרשור הזה ופשוט משתומם!אני77
(נא לקרוא את התגובה בטון רגוע להפליא, מפני שכך היא נכתבה)
כ"כ הרבה טעויות משונות.. חבר'ה, אתם לא יכולים לחשוב לפני שאתם כותבים משהו?
בד"כ אני לא משתמש בביטויים חריפים, אבל הגזמתם!!
דבר ראשון אני אגיב לגבי השגיאות הקלות והנקודתיות:
*"לפני שאת נוטלת קיסם מבין עיני, טלי קורה מבין ענייך."-בגמרא נאמר, היום אין אנשים שיודעים לקבל תוכחה, אם תבוא ותאמר לאדם טול קיסם מבין שיניך, יאמר לך טול קורה מבין עיניך.-ז"א שלענות תשובה כזאת זה לא טוב, וזה חוסר ביכלתך לקבל תוכחה. (עיין ערכין ט"ז)
*"יתמו חטאים מן הארץ", חטאים ולא חוטאים זה רק מדרש, ע"פ הפשט זה החוטאים, כי כתוב חטאים עם דגש בט', וכבר נאמר על הפס' הזה, לא אמר דוד שירה עד שראה במפלתן של רשעים, שנא' "יתמו חטאים מן הארץ ורשעים עוד אינם, ברכי נפשי את ה' הללויה".
*לא כתוב "אין דנין אדם בשעת כעסו", אלא שאין מרצין לו לאדם בשעת כעסו, פשוט כי זה לא יעיל ולא תצליח להרגיע אותו, אבל חובת מחאה ודאי שקיימת גם על אדם שכועס (אולי לפעמים כדאי לחכות איתה קצת כדי שתהיה יותר יעילה אבל זה עניין אחר).
לגבי הדברים שהם במהותו של הדיון המרכזי בשרשור:
דבר ראשון כל הכבוד לפייגליניזית שקיימה את מצוות "הוכח תוכיח", ולא נבהלה מכל מה שאמרתם לה, אלא נלחמה בקנאות על האמת.
דבר שני, הטענה שאתם אומרים לה שתתן לכם לעשות מה שאתם רוצים, זה פלורליזם הגובל בכפירה, ומבטא מדות מקולקלות של חוסר אחריות ציבורית (וגם אם לא התכוונתם ברצינות, אסור להשתמש בטענות מקולקלות כאלה בשביל לדחות מי שמוכיח אתכם).
דבר שלישי, לגבי עצם התוכחה-ודאי שמותר לומר "יימח שמו" על יהודי רשע, וכמו שכבר אמרו פה, דוד אמר בתהלים יימח שמם על הרשעים שרדפו אותו (וכן יש שם פרק שלם של קללות, פרק קט בתהלים). וכן במשנה ביומא מדובר על יהודים בלבד:
"ואלו לגנאי, של בית גרמו, לא רצו ללמד על מעשה לחם הפנים.
של בית אבטינס לא רצו ללמד על מעשה הקטרת.
הגרס בן לוי היה יודע פרק בשיר ולא רצה ללמד.
בן קמצר לא רצה ללמד על מעשה הכתב.
על הראשונים נאמר, זכר צדיק לברכה.
ועל אלו נאמר, ושם רשעים ירקב."
אלא שצריך להזהר מאוד כשמקללים יהודי. (ויתכן שיש איסור לקלל יהודי באינו עושה מעשה עמך, אלא שפטור, מנחת חינוך)
דבר רביעי- זה שהקב"ה רוצה שהרשעים יחזרו בתשובה ואז יסלח להם, זה לא אומר שעד שהם חזרו בתשובה הם לא ראויים לקללה.
דבר חמישי-אני מציע לכם להיזהר לפני שאתם מקללים באופן כל כך כולל, כי ודאי יש (לפחות) איזה אחד מאלף שנכלל בנוסח הקללה שלכם, ואינו ראוי כ"כ לקללה, וראוי למעט בקללת יהודים כאשר יש סיבות לכאן ולכאן. וכבר אמר ה' לאברהם "אורריך ארור ומברכיך ברוך".
סיכום?? מה אתה רוצה להגיד בזה?י"ל
רציתי להגיד הרבה דברים שונים. א"א לסכם.אני77
איך אתה מגיב כשאתה שומע על פינוי?יהודה סעדה
המפנים הם לא רשעים הראויים לקללה? ואיפה בדיוק האמת בדבריה של פייגליניזית?
כשאני שומע על פינוי, אני מצטער, ומתחזק בי הרצוןאני77
לבנות לה' ממלכה מתוקנת.
עדיף להפסיק לחשוב בראש של "מי ראוי לקללה". אם היה פה דיון האם מותר להכות יהודי על מנת למנוע פינוי, זה דיון לגיטימי כי יש לו תכלית, קללה לעומת זאת היא סתם פורקן לעצבים שלך בד"כ. אם מה שהיה מעניין אותך זה רק רצון ה', היית סומך על התפילה שתקנו חכמים ומסתפק בה (בלי לכוון כוונות מיוחדות על הציוינים וכדו', אלא על הקמת שופטים נורמליים ועל הכרתת הרשעים, והקב"ה לא צריך את עזרתך בשביל לדעת מי רשע, כמה ולמה)
והאמת בדבריה, זה שכשאדם רואה שמשהו מעוות, הוא צריך לדרוש צדק בעניין, ולא לקחת את זה בנחת/להתעלם.
על זה אין ספקיהודה סעדה
אני מקווה שבאמת לא נצטרך עוד לפתוח דיון על זה, אבל מה שצריך לתקן שהדיונים יהיו מבוססים על מקורות ולא על סברות.
ולא בצורה שלבחורצ'יק
"פינוי בעוז ציון" ואז כמה..לא יודע מה,שה' יחזירם בתשובה..
-"ימ"ש"
-"ימח שמם"
-"רשעים " וכדו'
לא..הם לא רשעים.. אם היו באיםבחורצ'יק
מס' בדווים או חלילה יהודים-פרטיים, ובאים להרוס לגנוב או לרצוח,בסדר.. אבל אלו חיילים,והם פועלים במסגרת צה"ל-האחראי להגן ולתקוף בשם כלל העם.
עוד יותר גרועיהודה סעדה
הם באים במסגרת צה"ל שאמור להגן על העם ועושה הפך תפקידו-זה מה ששולל מהם את הרשעות? מאיפה הבאת את זה?
ראית פעם יס"מניק מקרוב? כי אני ראיתי את הרשעות והאטימות בעיניים, ממש מקרוב...
אמרתי יכול להיות שיש יחידים כאלהבחורצ'יק
וגם אמרתי שיכול להיות שלא מעם ישראל..אבל לא כלל החיילים ! ולכן אם שמעת כמו שלמשל היה ח"כ מחבל שברח..אז אתה יודע..בסדר..
אבל לא לקלל ככה "ימח שמם"..
ולהזהר שגם המצווה כשעושים אותה לא תבוא בעבירה.
מסכים אתך לגבי צה"ליהודה סעדה
יש שם אנשים איכותיים באמת.
אך אני דיברתי על המג"ב והיס"מ- על מג"ב אולי תוכל להתוכח, אך יס"מ הם כולם רשעים- הם יודעים בשביל מה הם התגייסו(כמובן אני מדבר על האנשים שהולכים לגרש ולא באלה שנלחמים בעבריינים כבדים).
יכול להיות שמתאימים את היס"מניקיםבחורצ'יק
מי יילחם במחבלים,ומי ביהודים??
אני לא יודע בדיוק איך הם עובדיםיהודה סעדה
נראה שהם משתמשים באותם אנשים לכל המטרות-אני לא חושב שהם מבדילים כל כך.
אז הם אינם דווקא נגד יהודים כי אותםבחורצ'יק
הם גם מגנים מפני המחבלים..
יכול להיותיהודה סעדה
אבל זה לא משנה ולא גורע מהיותם רשעים, מה שאמרת אינה הוכחה בכלל.
הם נהנים מהכל במקביל, אך עושים עם רשעות.המצב חסה
מומר לתיאבון, רשע מרושע.
אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת
יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?
(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר


קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א
בשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל
אשמח לעזרה
מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...
הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה
יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים
שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י
איזו ברכה ב"ה. מרגש לראות את זה.
"לא עוצרים בסוף השמיטה – מעמיקים את החיבור לארץ ישראל" | ערוץ 7

אהבת
היחס לרשעים







