חשיבותו של המנהג-משה ר-

בעקבות התגובות פה http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t643292#7177851

 

כתוב בברכות-השותה מים לצומאו אומר שהכל  נהיה בדרו, ר' טרפון אומר בורא נפשות וכ"ו..

גמרא שם-אמר ליה רבא בר רב חנן לרב יוסף הלכתא מאי? אמר ליה פוק חזיה מאי עמא דבר.

ירושלמי כל הלכה שהיא רופפת בבית דין ואין אתה יודע מה טיבה.

 

המהר"ם- כי בכל דבר שהגדולים חולקים אני מורה להחמיר לבד מהיתר פשוט שפשט היתרא ע"פ מנהג קמאי דקמן.

 מסכת פסחים סו- רבי, שכח ולא הביא סכין מערב שבת מהו? אמר להן: הלכה זו שמעתי ושכחתי. אלא הנח להן לישראל אם אין נביאים הן בני נביאים הן.


ועוד המנהג כבורר וכמכריע בענייני ממונות.במשנה ב"ק שנינו השוכר את הפועלים ואמר להם להשכים ולהעריב, מקום שנהגו שלא להשכים ושלא להעריב אינו רשאי לכופן.   

 

שו"ת תרומת הדשן

שאלה:רב היושב בישיבה קיים השטר ביחידי, מהני קיום שטר או לאו?

תשובה-יראה דאי אתי בעל דין ומערער יכול להיות דלא מהני.... לעולם בעינן תלתא. אמנם מנהג פשוט הוא לתופשי ישיבה שחותמים ביחיד לקיים שטרות, ואפשר גכה"ג נימא מנהג מבטל הלכה בדבר שבממון..

 

ועוד רבים הרחיבו על חשיבות המנהג וכן הרמ"א מזכיר המון בהלכה את המנהג..

מצד שנימישהו10

"נשייא דנהגן דלא למיעבד עובדא בפוקי שובתא אינו מנהג עד דיתפני סידרא מנהג בתרייא ובחמישתא אינו מנהג עד דיתפני תעניתא מנהג ביומא דערובתא אינו מנהג מן מנחה ולעיל מנהג ביומא דירחא מנהג. א"ר זעירא נשייא דנהגן דלא למישתייא מן דאב עליל מנהג שבו פסקה אבן שתייה מ"ט (תהילים יא) כי השתות יהרסון. א"ר חיננא כל הדברים מנהג". (ירושלמי תענית פרק א הלכה ו)

 

כלומר, לדעת הסתמא דגמרא (בניגוד לרבי חיננא שחולק) לא כל מנהג הוא מנהג ראוי ונכון, והגמרא עושה אבחנה בין מנהגים מקובלים למנהגים שאינם מקובלים. כלומר אי אפשר לנופף במילת הקוד הזאת של "מנהג" כדי להכשיר כל התנהגות כמו שמקובל היום שכל מנהג יסודתו בהררי קודש, אלא צריך להעביר אותם תחת סכין הביקורת (כמו שהגמרא כאן עושה).

בודאי שלא כל מנהג, הכלל הוא שכל מנהג-משה ר-

שלא מתנגש עם ההלכה יש לו חשיבות גדולה לפעמים זה גם דברים שנראים לנו פשוטים...

היה סיפור עם הרמ"א שהתארח באיזה עיירה, בבוקר בתפילה הוא ראה שהגבאי ניגש לאחד המתפללים ואיחל לו מזל טוב, רמ"א שאל אותו מה קרה? הגבאי ענה, אשתו של אותו אחד טבלה אתמול ולכן איחלתי לו מזל טוב, הרמ"א נחרד והורה לבטל את זה, לאחר זמן נודע לו שרבות מהנשים עיירה הפסיקו לטבול בגלל אותה הוראה והצטער על כך מאד והורה להם לחזור למנהגם, בספרי ההלכה הוא מרבה לכתוב מקום שנהגו...

לפעמים דברים שנראים לנו הזויים עומדים מאחוריהם דברים גדולים שגדולי ישראל נתנו את הסכמתם להם..

המנהגים במקור שהבאתי לא מתנגשים עם ההלכהמישהו10

ובכל זאת חז"ל לא בהכרח קיבלו אותם. ועם כל הכבוד לסיפור שהבאת לא מפיו אנחנו חיים, בהנחה שהוא בכלל אמיתי, צורם הוא בוודאי.

למה זה צורם ?שואף לאור
.....ונסי

גם לי המנהג צורם,

והסיבה שלי היא, ואנסה לנסח בצורה עדינה: יש דברים שבקהילה לא צריך לדבר עליהם ולשתף בהם ולדון וגם לא לאחל מזל טוב. יש עניינים פרטיים בעולם.

 

למה? ככה:מישהו10

"אמר רב יהודה אמר רב יושבי צריפין והולכי מדברות חייהן אינן חיים ונשיהן ובניהן אינן שלהן תניא נמי הכי אליעזר איש ביריא אומר יושבי צריפין כיושבי קברים ועל בנותיהם הוא אומר (דברים כז) ארור שוכב עם כל בהמה מאי טעמא עולא אמר שאין להן מרחצאות ורבי יוחנן אמר מפני שמרגישין זה לזה בטבילה " (בבלי ערובין נה ע"ב)

רבינו משה איסרליש-משה ר-

אחד מגדולי הפוסקים לא ידע את הגמ׳ הזאת?

שאלה טובה. אמרתי לך, אני לא מקבל את הסיפור הזה.מישהו10
לפי הסיפור שהבאתונסי

כן.

עובדה שבהתחלה הוא אסר את המנהג.

ואז הוא ראה שזה לא מצליח בקהילה הזו ולכן העדיף לפסוק שהמנהג שלהם מותר. כי אחרת הם יעברו על הלכות אחרות. 

מה שבעיניי הסיפור מלמד הוא שיש לפסוק בזהירות. דווקא שאפשר לשנות לפי הצורך. אגב, הצורך כאן הוא הלכתי, ולא נובע מן המציאות, התנגשות עם ההלכה. אלא אם כן, ממש לא הבנתי מה קרה בכפר.

זאת לא המסקנה, המסקנה היא שמאז אותו מקרה-משה ר-אחרונה

נזהר הרמ״א במנהגים של כל מיני קהילות והתייחס לזה יותר בזהירות בפסקיו...

השאילה אם יש חשש גדול שלא יטבלו כלל, אלא אםחסדי הים
ימשיכו עם המנהג, אז כדאי לבטל את המנהג בגלל הגמרא שהבאת.

אם הסיפור אמתי, כנראה לא ראו דרך אחרת לגרום להן לטבול.

מסכים שזה קצת מוזר שלא חשבו על דרך אחרת לגרום להן לטבול.
גם אני שמעתי את הסיפור הזה, ממקור מוסמךמאמע צאדיקה

(שמעתי אותו בשיעור ממורה הלכה, לא סתם מתגלגל) 

סיפור מוזר, אבל זה מראה שלפעמים קהילות המציאו לעצמם מנהגים- כדי להתגבר על פערים וקשיים שהיו בקיום הלכה. 

 

 

מנהג זה דבר חשוב ביותר

זה ההבדל בין תורת ספרים- לתורת חיים 

המקור שלו הוא לא בקדושת התורה- אלא בקדושת עם ישראל 

^^^-משה ר-

רב במכללה סיפר לנו את זה..

*מנהג אמתי: תנועה וביטוי רוחני של קיבוץ מסויםחסדי הים
*מנהג יש לו חשיבות אם הוא נקבע ע"י חכמים או קיבל את אישורם, כמבואר בהקדמה של ה'בית יוסף

*באשכנז היו מנהגים עתיקים שאפילו היו נגד ההלכה, וחכמים אישרו אותם, כמבואר ב'שערי תשובה' בהלכות פורים.

*יש שלוש בעיות מרכזיות בימינו שדרושות פיתרון בקשר למנהגים:

*ישנם מנהגים שהיו שייכים לתנאים של קהילה מסוימת בחו"ל, וזה כבר לא שייך ואפילו מפריע בימינו.

*מנהגים מסוימים לא ברור אם זה עבר תחת עינם הפקוחה של חכמים.

*בדורות האחרונים קשה לדעת ולהגדיר מי הוא חכם. אז גם אם 'חכם' מסוים עומד מאחרי מנהג, לא תמיד ברור אם הוא 'חכם'.

היהדות היא לא דת עיוורת שמחקה את מנהגי אבותיהם, אלא היא מחפשת תמיד מה רצון ה' העכשווי!

נראה לי, שהפתרון היחיד הוא יהיה הסנהדרין. עד אז לא יודע, אם יש פתרון החלטי!

ומה אם המנהג הוא רע?טנגענס

שמעתי שפעם כולם היו הולכות עם חצאיות קצרות

ובאו בנות לשאול את הרב אם אפשר ללכת עם ארוך

והוא ענה שאסור לשנות מן המנהג

ועוד ידוע שלפעמים עושים דברים רק בשביל לא להוציא לעז על הראשונים

(כמו ששמעתי על זה שכלה לא שמה כיסוי ראש בחתונה)

והדבר הוא תימא בעיניי

כי אם אנחנו פה בשביל להתקדם ולא להישאר במקום

אז כשיש איזה קילקול בציבור, אדרבה

בואו נתקן אותו ולא נשריש יותר

צריך לברר אם המנהג המיקל יש לו על מי לסמוך או לאמאמע צאדיקה
השאלה מה זה נקרא רע-משה ר-

אם הסיפור של הרמ״א היה קורא היום ודאי שרבים היו יוצאים נגד ואומרים שזה דבר גרוע אבל עובדה שיש דברים שגם כשהם נראים רעים, יש להם משמעות גדולה..

זה רע כשאנשים מקפידים על כל מיני מנהגים באדיקותיעל מהדרום
לק"י

במקום על המצוות עצמן..
לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויקאחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
^^^פ.א.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולדאחרונה
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

אולי יעניין אותך