אותו סיגנון בערך
לעניינו - לא חבל!
ט"ו באב נראה לי זה אחד הדברים המביכים עלי אדמות...
חוץ מזה שזה נראה לי שיטה שיטחית- כמו להתחיל עם בחורה ברחוב.
עד היום אני לא מבינה את הקטע של החג הזה. שאלוקים יסלח לי...
בחורה מחוללת בכרמים.
ואגב, זה נעשה גם ביום כיפור, לא רק בטו באב.
וכדי להתחבר יותר ליום הזה קבלי מדרש (לא ציטוט):
כאשר ראה עמרם שפרעה הורג את התינוקות
אמר שאין טעם ללדת ילדים, וגרש את יוכבד,
ראו עם ישראל שגדול הדור עושה כך, הבינו שכך יש לעשות בגזירה כזאת,
ועשו גם הם כך, וגרשו כולם את נשותיהם
אותו היום היה ט' באב.
אחרי שמרים שיכנעה אותו "פרעה גזר על הזכרים ואתה גזרת גם על הנקבות"
עמד והחזיר את יוכבד,
ואחריו כל עם ישראל,
אותו היום שהחזירו את נשותיהם היה טו באב.
(מקור, זה משיעור, לא זוכר מה המקור)
עכשיו עולה לי שאולי ניתן ללמוד מכאן רמז
שהקדושה שביום הזה מקורה באהבה בין איש לאשתו
ובין דוד לרעיה (...), קדושה שטומנת את התיקון
לט' באב, לחורבן המקדש.
ואולי גם בגלל זה לא חוגגים אותו באמת,
כי התיקון עדיין לא הגיע.
ואולי בגלל זה מתחילים כן לחגוג אותו יותר ויותר,
כי התיקון הולך ומשתלם.
זה לא היה כ"כ טוב...
זה רק מה שחסר לנו עכשיו... ? (ואני מדברת על המצב הנוכחי ולא מה היה קורה אם..)
חיזקת אותי, תודה רבה!" ועוד שבחים כהנה וכהנה?
הכי אהבתי את הקטע של ה"מכאן רמז.....
בין האיש לאישתו ובין הדוד לרעיה (...)...
יותר מזה, זה מראה לנו מה קרה לנו עם הזמן בגלות
שהטבעיות של החיים התנתקה מהקדושה
זה סוג של תצוגת אופנה, כל אחת מציגה ומשווקת את עצמה, והבחורים חוטפים...
וואלה לא מתחברת...
אבל "ההצגה" הזו של חטיפת בת הזוג נמשך גם כשזה הפך לנוהג קבוע.
כל אחת היתה אומרת "שא עיניך ליופי/למשפחה וכו' " ומכוונת את דבריה לבחור ספציפי...
האמת, כשלמדתי את המדרש הזה זה ממש עשה לי חשק ללכת לחולל בכרמים ולתת לאישי היקר לחטוף אותי (מסמיק), חבל שהתחתנו בסיוון...
(זו, אגב, אחת הסיבות שהפכו את ט"ו באב לחג האהבה, שקצת יצא מהקשרו בימינו...)
ראיתי משהו חמוד שמסביר את זה יפה...
http://www.kipa.co.il/community/show/5250379
ט"ו באב הוא חג "חברתי", כזה שבו כולן יוצאות בבגדים שאולים כדי לא לבייש את מי שאין לה
וכולן לבושות לבן... כולן דומות זו לזו.
ונדמה לי גם שהיו מחליפות בינהן את השמלות.. שהמעמד הכלכלי לא ישחק תפקיד..
בכל אופן נועם התחברתי למה שאמרת שזה מוזר ומפדח.
ואוסיף- שובניסטי לאללה..
תכלס- זה לא קצת החלפת תפקידים מימה שחלקנו עושות בשמחת תורה?
כאילו- לפחות אני לא.
ובקשר לתצוגת אופנה- התכוונתי יותר בכיוון של התצוגה... חיפשתי משהו דומה למה שהיה שם...
פירוש המילה מחול זה להסתובב בעיגול, לא לרקוד
אז בד"כ בריקוד מסתובבים במחול, ולפעמים כשכתוב מחול מתכוונים לריקוד
אבל כאן הכוונה שהיו עושים עיגול כמו בפעולה בסניף
(זכור לי במעומעם, אני לא מתחייב על הפירוש)
אבל מוזר להגיד שלראות מישהי מחוללת בכרמים זה נקרא להכיר אותה יותר לפני , מאשר אחרי שראית את כל חייה על גבי הפורום
תמהני
והעיקר לא לפחד כלל.
גם בכרמים אין לך שום ערובה שאין לך חתול בשק, וגם בשדוך דרך חברים או אפילו משפחה,
על זה אמרו חז"ל מה' אשה לאיש שנאמר בית והון נחלת אבות ומה' אשה משכלת.
(ס'תומרת, בעולם לפעמים כן, אבל ספציפית בהקשר הזה לא) סתם נשמע כיף לחולל וזה..
היום אנחנו לא ברמות כאלה, ובהחלט יש בזה בעיה, ולכן לא עושים כך.
למרות שבאמת נראה שהמצב משתפר ומתקדם לקראת חזרה שלמה למצב תקין כמו שהוא היה, ובאמת יש כבר "אימונים" של בנות בלבד
בקשר למי שאמר שזה שטחי- אפשר ללמוד על אדם לא מעט בכלל מהריקוד שלו. ואחרי שהוא למד עליה את כל זה, ו החליט שזה מתאים, הם גם דיברו... ואם לא אז הוא מוצא את אשתו בשנה הבאה העניין הוא שמבחינת אחוזי הצלחה, לשידוך כזה יש הרבה יותר פוטנציאל להצליח בפעם הראשונה מלאלו של היום.
בעבר המציאות היתה אחרת... אל תלכי רחוק, פשוט תשאלי את סבא שלך עם כמה נשים יצא עד שהתחתן עם סבתא שלך.
פגשו שכנה נחמדה, התאהבו והתחתנו.
נראה לי שגם אז, בחור היה בוחר לו מישהי- ידע שזהו. ולא היה פוזל יותר לצדדים.
הדור שלנו הוא דור מאוד "בחירי" ואנחנו לא נהיה שלמים בהחלטות שלנו עד שנהיה בטוחים בהם מכל הכיוונים.
היום, לראות מישהי רוקדת/מחוללת (מה שתדיגו שזה) ועל סמך זה "לחטוף" אישה- זה רק בנאדם שיטחי מסוגל.
כי בשביל לבחור באמת- אתה צריך לשבת ולהכיר.
(אלא אם כן אתה בל"ח רציני וכל מי שיציעו לך תהיה בסדר מבחינתך כי אתה לחוץ להתחתן.)
בקיצור, זה לא מתאים לאופי הדור.
גם בענייני זוגיות
אבל מבחינת ה"בחיריות" אנחנו דור אחר.
זה לא יתאים. (אנחנו מחפשים להתחבר- עבודת ה' מאהבה מאוד מאפיינת את הדור הזה ביחס לדורות אחרים- דור של גאולה)
אפילו לחרדים זה לא יתאים (מסיבות אחרות)
אבל אכתוב את דעתי.
פעם, הייתה חלוקת תפקידים ברורה בין הגבר והאישה בבית,
ולכן לא היה את ההסתבכויות של היום.
היום, כל זוג צריך להגדיר לעצמו את חלוקת התפקידים מחדש,
ומכיוון שלכל אחד יש רצון לחלוקה שונה של התפקידים,
אז יותר קשה למצוא התאמה.
אבל אני בספק, אם זו הסיבה שבגינה יש לפסול את המחולות.
נראה לי שהסיבה האמיתית היא,
שכיום, הבנות (בעיקר הדוסיות) חשות מושפלות לחולל לפני בנים בכרמים.
(וגם מעין תחושה אינטואיטיבית של חוסר צניעות שגם היא גורמת להן לתוספת להשפלה)
מעבר לזה שאם אתה מדבר על מה שהמחוללות היו אומרות אז כמה שידוע לי ההתיחסות היתה למראה וליחוס ואם לא אז תעשה מצוה ותסכים בכ"ז לקחת אותי... קצת משפיל בעיני הקטנות
אלא שהיא תוספת להשפלה.
ולגבי מה שהן היו אומרות:
"וּבְנוֹת יְרוּשָׁלַיִם יוֹצְאוֹת וְחוֹלוֹת[=מחוללות] בַּכְּרָמִים. וּמֶה הָיוּ אוֹמְרוֹת, בָּחוּר, שָׂא נָא עֵינֶיךָ וּרְאֵה, מָה אַתָּה בוֹרֵר לָךְ. אַל תִּתֵּן עֵינֶיךָ בַּנּוֹי, תֵּן עֵינֶיךָ בַּמִּשְׁפָּחָה. (משלי לא) שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי, אִשָּׁה יִרְאַת יְיָ הִיא תִתְהַלָּל. וְאוֹמֵר, תְּנוּ לָהּ מִפְּרִי יָדֶיהָ, וִיהַלְלוּהָ בַּשְּׁעָרִים מַעֲשֶׂיהָ. "
אז כנראה מה שידוע לך הוא פשוט לא נכון!
במקום להמציא דברים, תסתכלו במקורות.
יפיפיות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם ליופי שאין האשה אלא ליופי מיוחסות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם למשפחה לפי שאין האשה אלא לבנים מכוערות שבהם מה היו אומרות קחו מקחכם לשום שמים ובלבד שתעטרונו בזהובים
ואת העניין של מה היו אומרות שמעתי דווקא ממקור שלא קשור לחרדים. צר לי לא קראתי את המקור עצמו, הסתמכתי על מה ששמעתי (הגיוני מאד שאני לא זוכרת נכון כי זה ממש היה מזמן)
(למדתי את הגמרא הזאת ממש אתמול! )
אני ממש התפלאתי!
היה ברצינות בחורה שאמרה את הנוסח הזה של "קחו מקחכם לשם שמים ובלבד שתעטרונו בזהובים"
כאילו - אני יודעת שאני לא מיוחסת, וגם היופי לא משהו, אבל תקחו אותי לשם שמים בתנאי שתביאו לי תכשיטים?
מי כך מסכימה להוריד את המניות שלה ולהכריז בריש גלי שהיא מכוערת?
ואין לה מעלות אחרות איך לשווק את עצמה?
אני טווה טוב בפלך,
אני יודעת לבשל טוב
אני יודעת לתפור טוב
יש עוד דברים שחשובים באשה, לא?
ממש מוזר לי!
הקטע הזה עושה לי רע שנשים צריכות לשווק את עצמן... מה היא חפץ?
ובאמת מסכנה... היא צריכה להתחנן....
"באותה שעה בכה רבי ישמעאל ואמר: בנות ישראל נאות הן, אלא שהעניות מנוולתן."
כלומר, שאין דבר כזה יהודיה מכוערת,
מה שמכער אותן זה העוני,
ואם יביאו להן כסף ותכשיטים כולן יכולות להיות יפות.
אז יכול להיות שמסיבה זו הן מבקשות "שתעטרונו בזהובים",
ואז גם הן תהיינה יפיפיות.
הדברים שלך הכי לא מבוססים בעולם!
הגמרא אומרת בדיוק הפוך ממך!
וכבר כתבתי לך את זה כאן.
לגבי היחס בין צניעות לקדושה -
תעייני בגמרא במסכת סוכה (דף נא עמוד ב למטה - נב עמוד א למעלה.).
נראה לי שגם בנות יצליחו להבין את הגמרא הזאת.
יש עוד גמרות בקידושין ושבת וכו'.
לגבי זה שהן היו מחוללות לפני הבנים -
עייני במסכת תענית פרק ד' משנה ח'.
לפחות ממה שידוע לי הרבה מהדברים נלמדו בכלל מגננת / מורה שדאגה לצנזר מה שלא נראה לה ולהמציא סיפורים חדשניים במקומם.
אנחנו לא כוחות ואתם צריכים להיות מודעים לזה.... אפשר להסביר אבל ברוגע!!
מדברת בשם עצמי על תופעה מרגיזה
שאם לא למדת משהו אז אפשר להמציא מעצמך ולומר מה שבא לך?
אני מצטער ... לא ידעתי שאלה החוקים כאן.
אני משתדל שלא לכתוב בנושאים שלא למדתי אותם או שאני לא מבין בהם, גם אם בא לי מאד לכתוב את דעתי.
אבל כל אחד זכותו לעשות מה שהוא רוצה!
הייתי מתוסכל בגלל שכתבתי לה לפני על העניין,
ובהתחלה היא המשיכה להגיב תוך התעלמות (שכנראה הייתה בטעות) ממה שכתבתי לה.
אני ממש לא מצפה שיהיה כוחות.
אף אחד לא ממציא מעצמו מה שבא לו.
מותר לאנשים לטעות והגיוני שגם זה מה שהם שמעו (70 פנים לתורה זה המצאה?)
ההבדל ביננו זה שאתה זכית ומכיר את המקורות, ובנות מה לעשות לא מתעסקות בד"כ עם המקורות עצמם אלא שומעות..
וכן גפן, אנחנו ממש לא חסרות שכל, אבל מה לעשות מתעסקות ביום יום בדברים אחרים...
לא כתבתי את דבריי כדי להשוויץ בזה שלמדתי גמרא.
יש לי עוד הרבה ללמוד, והמון המון דברים שאני לא מבין בהם.
הגבתי בזלזול כי לענ"ד זה לא ראוי לקחת מושגים ערטילאיים ביהדות, שכנראה רובנו לא מבינים בהם,
ולהשתמש בהם ככל העולה על רוחינו, בלי לבסס זאת על מקורות.
זה דבר שיכול במקרים מסויימים גם לגרום לחילול ה', וצריך מאד להיזהר עם זה.
לכן להגיד על דעת עצמך, שהסיבה שיש/אין מחולות זה בגלל קדושה ללא מקור,
זה היה נראה לי דבר שאינו ראוי.
(אם כי במקרה שלנו מן הסתם זה לא הגיע לחילול ה'.)
אם היית סתם ממציאה משהו אחר, לא הייתי מגיב כך.
רצוי לצפות ממנו לדבר בהגיון ודברים מבוססים,
ובאמת טעיתי.
אבל...
טוב אני אפתח על זה שרשור אחר כבר..
אני הסברתי מהיכן הגיע הזלזול שלי לעיל,
וזה כבר דבר שבנות אחרות כתבו כאן.
שרבן שמעון בן גמליאל וכל התנאים נהגו בחוסר צניעות?
וגם מי אמר שהמונח 'מחוללות בכרמים' כוונתו לריקוד?
וגם מי אמר שהרבנים היום אוסרים את המנהג שהיה פעם?
>כמו שכתבתי, אנחנו בדור שונה לגמרי.
כנראה שבאותה תקופה זה לא היה נחשב לא צנוע.
יש צניעות (לא המינימלית) שהיא יחסית לדור. (להבדיל בימינו, נזם- צנוע או לא? תלוי איפה..)
>אז למה התכוונת "לחולל לפני בנים בכרמים"?
הגבתי אליך..
אם זה לא מה שהיה שם זה אתה (שכמעט סיימת את הש"ס) תגיד.
>אם המנהג שהיה פעם=לרקוד לפני בנים, עוד לא נפגשתי ברב שיתיר זאת.
תביאי לי רב שיגיד לך שהמנהג זה שהיה בעבר כיום הוא אסור.
(וזה לא משנה מה עשו באותו המנהג)
דבר שני, אני לא קובע מה הכוונה במונח 'לחולל בכרמים'.
צריך לבדוק למה התכוון רשב"ג כשהוא השתמש במונח זה.
משום מה, יש לי תחושה (שהיא לאו דווקא נכונה), שלא מדובר על ריקוד כמו בחתונה.
אמרתי שאין רב שיתיר לרקוד מול בנים. לא אמרתי שאין רב שיתיר את המנהג שהיה בעבר.
מה היה המנהג?- לא יודעת. התייחסתי למצב בו הן רקדו (עליו אתה דיברת).
שני, יופי. שנינו לא יודעים מה היה.
בגלל זה מראש לא נכנסתי לדיון שלכם למעלה והגבתי רק בקשר לסיבה שנתת למה היום לא נוהגים את זה.
אשמח אם תפני אותי למקום שבו כתבתי.
(מחול ≠ ריקוד)
אנחנו מדברים על להחזיר את המנהג שהיה בעבר,
אנחנו לא מדברים על האם מותר לבנות לרקוד לפני בנים.
ולכן לא צנוע לא שייך לדיון שלנו.
בהנחה שאין בזה בעיה של צניעות, ואת גם טוענת שאין בדבר השפלה,
אשמח לשמוע סיבות נוספות למה את מתנגדת לחזרה למנהג הזה.
לא כתבת שהן רקדו, כתבת שכיום המנהג לא יחזור כי הבנות חשות מושפלות "לחולל לפני בנים בכרמים" (פה)
אני פרשתי שלחולל לפני בנים, כנראה = לרקוד (כמו שכתבתי פה)
מסתמא התכוונת שהמנהג בעבר היה לרקוד בכרמים.
(מרגישה בפסיכומטרי..)
ועכשיו, איך אסביר למה המנהג לא צריך לחזור (ועוד בשם רבנים..) כשאנחנו לא מדברים על אותו מנהג?
בעצם, על איזה מנהג אתה מדבר אם לא לרקוד..? טרם הצלחתי להבין.
ב. כמו שכתבתי לך לעיל (כאן, כאן וכאן - למעשה בכל שלושת התגובות שכתבתי לך),
מי אמר שהמנהג שהיה בעבר שהוא לחולל בכרמים היה לרקוד???
המנהג בזמנו היה לחולל, מי אמר שהמנהג היה לרקוד כמו שרוקדים בחתונות?
(את משום מה ממשיכה להתעקש שאני דיברתי על לרקוד, כשאני אומר לך שלוש פעמים מפורשות שאני לא מתכוון לזה)
גם אם כתוב מונח במילון אבן-שושן, זה ממש לא אומר שרשב"ג התכוון במונח לאותה הגדרה.
אליעזר בן-יהודה הרבה פעמים טעה בפירוש מילים מהתנ"ך, מהמשנה ומהגמרא.
שאנחנו לא מדברים על אותו מנהג! ולכן השאלות שלך כבר לא רלוונטיות כי אתה מדבר על מנהג שהוא לא לרקוד!
שאלת: "מי אמר שהמונח 'מחוללות בכרמים' כוונתו לריקוד?"
עניתי: "אז למה התכוונת "לחולל לפני בנים בכרמים"?"
והדגשתי ש*אני* מתייחסת לריקוד- "אם המנהג שהיה פעם=לרקוד לפני בנים, עוד לא נפגשתי ברב שיתיר זאת."
אבל המשכת לדבר על המנהג ולא על ריקוד למרות שהבהרתי שלא לזה אני מתייחסת: "תביאי לי רב שיגיד לך שהמנהג זה שהיה בעבר כיום הוא אסור."
ואח"כ שוב הדגשתי: "אמרתי שאין רב שיתיר לרקוד מול בנים. לא אמרתי שאין רב שיתיר את המנהג שהיה בעבר. מה היה המנהג?- לא יודעת. התייחסתי למצב בו הן רקדו"
ולגבי א. אין הרבה דרכים אחרות לפרש את מה שכתבת.
יאללה מיציתי את ההתבחבשות הזאת. כל טוב.
[מבלי להכנס לשאלה מה הן עשו, ומה ההלכה].
א. מאז ימי שילה, היו הרבה בתי דין שיכלו לגזור גזירות ותקנות לעם ישראל. יכול להיות שגם בזמן התנאים והאמוראים זה היה אסור.
ב. אם יש משהו שהוא מותר מדין הגמרא, אבל עם ישראל קיבל על עצמו כסייג -זה מחייב.
אם תמצא לי מקור כתוב למה שכתבת, אשמח לשמוע.
עד אז, מה שכתבת - לא נכון!
ואיזה חורבן הפסיק את זה - חורבן בית ראשון, חורבן בית שני או בכלל חורבן שילה בימי עלי?
[ואגב, יכול להיות גם שזה הופסק בגלל החורבן, ואח"כ באו חכמים ותקנו תקנות כלליות שגורמות שיהיה אסור לחדש את זה].
ולמה אתה רוצה שאביא מקור, שזה יכול להאסר בינתיים, או שבפועל זה נאסר?
[כי לא נכנסתי לשאלה הספציפית, אלא רק לעיקרון שדברים שהיו מותרים עשויים להאסר]
מקור - משנה במסכת תענית.
לפי גישתך, בטח גם תיקנו שאסור לצאת לדייטים.
בקיצור, מה אתה ממציא לנו תקנות ואיסורים שלא היו ולא נבראו?
מה שכן רואים משם, שזה כנראה היה לא רק בתקופת שילה, אלא מאוחר יותר, כי מדובר שם על בנות ירושלים.
אתה גם תבין רק מה שבא לך.
אם היית קורא את כל הפרק (או אפילו את חלקו) היית מבין שאין הו"א למה שכתבת.
אז, תקרא את כל הפרק...
שהיו מימות נביאים ראשונים, והמשיכו בבית ראשון ושני.
אח"כ על י"ז בתמוז ותשעה באב והדברים אירעו בהם, משבירת הלוחות בחטא העגל בימי משה, ועד תקופת מרד בר כוכבא שמאוחר לחורבן בית שני.
אח"כ על ההלכות של התקופה, ובסוף על ימים טובים לישראל - יום הכיפורים וחמישה עשר באב, ועל מה שהיו בנות ישראל עושות בהן.
וכדי גם לעזור לך קצת:
"אמר רבן שמעון בן גמליאל, לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכפורים..."
שאחרי המסכת שעוסקת בצרות וצומות, ולקראת סופה בצומות י"ז בתמוז ותשעה באב, שקשורות לחורבן ולעוד אסונות שהראו לעם ישראל, כדי לסיים בטוב, נמצאת משנה שעוסקת בימים טובים לישראל, (שהם ימים טובים מחמת עצמם מהסיבות שמופיעות בגמרא, לא רק מצד המנהג לחולל בכרמים), ובמנהג קדום שיש בו שמחה. ומסיימת בבנין בית המקדש.
אבל, מתי היה המנהג הזה, אני לא חושב שאפשר לדייק מההקשר. לדעתי גם אם הוא היה רק בתקופה קדומה, הוא עדיין מתאים להקשר, וגם למלה היו.
אבל ע"כ שלא רקדו ממש, כנגד משנה דביצה (לו: ) שאין מרקדין.
ואמרו במגילה (ז: ) אין בין יוה"כ לשבת וכו'.
והגדרת "ריקוד", ע"ש בר"ח בביצה בשם הירושלמי שהוא כאשר
מרים שתי רגליו. וא"כ נראה שהיה זה כעין מחול עם הליכה רגועה
שלעולם רגל אחת לפחות נשארת על הארץ.
כידוע לא רק בט"ו באב היא מחוללות בכרמים, אלא גם ביום כיפור
ובשבת הרי אסור לרקוד,
וביום כיפור אסור לעשות מלאכה בדיוק כמו בשבת, וכל מה שאסור בשבת אסור ביום כיפור
אז איך יהיה מותר לרקוד?
ומוכרחים לומר שזה לא היה ריקוד ממש, אלא מין הליכה כזאת שלא קופצים בה, שריקוד כזה מותר לעשות בשבת
ריקודים כמו בחתונה לרוב הדעות - אסור!
מרש"י בסוף מסכת תענית הוא מפרש מחול = סיבוב.
כלומר, בנות ישראל היו מסתובבות בכרמים.
כמו שאמר שום, זה משנה מפורשת
יש רק דיעות שזה לא שייך בימינו, כי בזמנינו לא יודעים לתקן כלי שיר
והמשנה ברורה (סי' של"ט סק"י) כותב על זה שאין כדאי להניח את המנהג, אבל הנח להם לישראל מוטב שיהיו שוגגים ולא יהיו מזידים.
וכנראה לכן הרבנים אצלך בקהילה לא מעירים לכם, כי זה לא יעזור, וכיון שיש מי שמתיר, סומכים על זה לא להעיר לכם
אבל את אישית - אני ממליץ לך לא לרקוד, כי המשנה ברורה ממש לא שמח עם המנהג הזה (ולספרדים זה נראה יותר חמור, כי השלחן ערוך אוסר)
ועל כל פנים בזמן שהיו מחוללות בכרמים בטוח זה היה אסור לכולי עלמא
יותר מזה - כשאחד החזנים פעם ניסה להריץ את התפילה ולדלג על זה - הרב התחיל את השירה והריקודים בעצמו..
ריקודים של צעד-צעד, זה דבר שבהחלט יכול להיות.
תשאלי אותו
זה רב נגיש?
צריך לחכות בתור שעות כדי להגיע אליו?
אם לא - פשוט תשאלי אותו "מישהו אמר לי שזה בעיה לרקוד בשבת, ורק לא מוחים כי יש על מי לסמוך, אז למה אנחנו רוקדים?"
אולי באמת זה צעד צעד כמו שאמר רוני?
אבל הרוב לא)..
אבל הבנות כן. כולל הבנות של הרב (גדולות), ומעולם לא העירו על זה..
ולא נעים לשאול אותו.
את זוכרת במקרה מה הבנות היו אומרות לבנים בזמן שהן היו מחוללות?
לטענתך מה שהן היו אומרות לא היה כ"כ רלוונטי, אז למה הן אמרו זאת?
מעניין.. מה שאת כותבת זה מבוסס על משהו?
משום מה, במעט הגמרות שנתקלתי בהן, נקודת המוצא של הגמרא שונה משלך.
אמנם סיימתי את רוב הש"ס, אבל עדיין לא סיימתי את כולו,
אז יכול להיות שאמצא כמה גמרות שאולי תומכות בנקודת ההנחה שלך (אבל הסיכוי קלוש).
לכותרת ולא הבנתי איך אתה יודע שלא מתאים לשלוח סמס למדונה היום
בכ"מ, אני לא הייתי משתתפת...
לידיעתכם הגמרא בתענית אומרת שהמחולות היו ביום כיפור ובט"ו באב. זה לא עובר היום. זו הייתה תקופה אחרת וכו'.
היא שראוי שהבנות ימציאו את עצמן לבנים שמחפשים אותן. (אם מישהו/י בעניין ההפוך, גם כן)
עשו את מלאכת המציאה אתכן קלה יותר, אם יש לכן יכולת לזה.
אסוציאציה: "גימ"ל דל"ת - גמול דלים. מ"ט פשוטה כרעיה דגימ"ל לגבי דל"ת? - שכן דרכו של גומל חסדים לרוץ אחר דלים; ומ"ט פשוטה כרעיה דדל"ת לגבי גימ"ל? - דלימציה ליה נפשיה..."
דווקא נשמע לי הרבה יותר מבאס לחטוף איזה בחורה שהיתה נראת לך אחלה (וכמובן, לפי הקריטריונים שלך- עד גיל 25, תורנית שמחה פתוחה מחשבתית נראית טוב) ולגלות שהיא לא משהו
מה בדיוק גרם לך להגות אותה?
מעבר לזה שאני שונאת לרקוד, בטח לפני בנים, יש לא מעט מנהגים שהייתי מחדשת לפני המנהג הזה.
אגב, מה שמושך אותך ברעיון הוא ה"לא היו ימים טובים לישראל" או הרעיון (האהוד כאן מאוד, אני רואה) של לחטוף כלה?
בכפרים דרוזים זה עדיין חלק מטקס הנישואים...
ואיך לא התלכלכו להן השמלות הלבנות משפריצים של ענבים שמבשילים בעונה הזו...