יש משהו שלדעתכם צריך לשנות/לשפר?
חשוב שתענו,
תודה
יש ספורטאי שההשגים בכמיה לא חשובים
וכמו שאלברט אינשטיין אמר - אם תדרשו מדג לתפס על עץ הוא כל החיים יחשוב שהוא אידיוט מוחלט.....
(סוף ציטוט) אבל בבצפר לא רק דורשים את זה אלא גם שירוץ 10 ק"מ אחר כך......
או בקיצור הסירטון הזה:
שבכל המוסדות והמשרדים של המדינה יש מה לשפר, חוץ משני דברים מקולקלים מהיסוד שצריך ממש להקים מחדש:
משרד המשפטים ומשרד החינוך.
ההורה יקים בית ספר ישים את התלמידים ויקח את הכסף
חוץ מזה יש בעיה של מיבנים
כל סנאי הוא סנאי מעופף
אם בועטים בו מספיק חזק.
כמות של תלמידים מה שמחסל תחרותיות
ואתה יודע מה קורה למונופול בלי פיקוח...
כל סנאי הוא סנאי מעופף
אם בועטים בו מספיק חזק.
מסקנות בעיקר מהשנה האחרונה:
מערכת החינוך מעודדת חוסר אחריות.
לא עשית את המבחן וזה אמור לדפוק לך את המגן?
הבצפר יחליק לך את זה בשביל שתהיה לך תעודת בגרות סבבה.
לא עשית מספיק שיעורי ספורט?
תקלידי ציונים וזה יחשב לך כהשלמת שיעורים.
לא למדת כל השנה? יעלו לך את המגן.
למה שנשקיע אם גמככה הבצפר ישקיע בשבילנו?
דבר שני-
אין אפשרות לחשיבה עצמית.
בסופו של דבר צריך להספיק את החומר, אז לא יהיה שום לימוד משמעותי.
זה בולט בעיקר בתושב"ע בשני דברים-
1. יש זמן במערכת לשיעור מקסימום לקרוא מאמר או פסקה של הרב קוק.
לא, חצי שעה (אחרי שפירגנתי לכמות ההפרעות) לא מספיקות בשביל ללמוד את הרב קוק.
2. זה באמת חומר שמעניין אותי. לא כשמאכילים אותנו בכפית.
חלק נרחב מאיתנו נלך למדרשות ונלמד בעיניים בורקות את איש האמונה הבודד או אורות התשובה
אבל בשיעורים נישן ונבנה על סיכומים.
במערכת שבסופה הכל זה ציונים, אין מקום לחינוך, אין מקום למשמעות.
איך לשנות את זה?
וואלה לא יודעת.
רעיון שיש לי ולא יודעת עד כמה הוא יעבוד-
לסיים בגרויות בי"א או לפחות בחורף של י"ב ובמה שנשאר מהשנה ללמוד משמעותית.
לתת ציונים במילים. לפחות עד הבגרויות.
יותר שיעורי בחירה, כבר מגיל צעיר.
ועוד כמה רעיונות טכניים-
ללמוד במעגל או סביב שולחן אחד גדול.
לבנות חלל גדול ופנוי במאחורה של הכיתה
להכניס שיעורים שלא נבחנים עליהם בחירה בלי ציון
להפחית את כמות הרישום (של איחורים, היעדרויות)
כמה שיותר בחירהואחריות לתלמיד
שי פי זרק את ההישגים לפח
זרק את ההשקעה של תלמידים לפח
ובמקום להכריח תלמידים ללמוד דברים מיותרים הוא מכריח אותם גם ללמוד דברים מיותרים וגם לבזבז את הזמן.
הפך את המערכת למסורבלת יותר. מעודד יותר חרטות של הבית ספר (הערכה חלופית = חרטה שמיועדת שהמורים יוכלו לתת לך יותר העלה בציון בלי שום מאמץ.
וזה שיש יותר לחץ בשמינית, מה ההגיון?
נתחיל מזה שמערכת החינוך היא הפח מיחזור של כל האנשים שמזלם לא שפר עליהם...
גם התלמידים ובעיקר המורים משהו בסיגנון העיפו אותך מהעבודה לך תהיה מורה...
אולי כדאי לשנות את זה על ידי תיקצוב הולם למורים [כדי שיהיו שם כמה אנשים נורמלים] וביטול קביעות [כדי שיעופו משם האנשים הנוכחיים וזה באמת עצוב לי וכו אבל זה לא אשמת התלמידים]
נמשיך בכך שמורה הכי תותח שבעולם לא יכול להעביר חומר ל30 תלמידים
גם אם כולם שותקים כל הזמן על המורה לשמור על הקצב על ידי המכנה המשותף הנמוך...
קרי הקצב נקבע לפי התלמידים החלשים שזה אומר ביזבוז זמן לנורמלים וטרוף לחכמים ולהיפרים
ולא המורים הם לא תותחים עובדה שהתלמידים לא שותקים
לכן צריך לעבור ללימוד כמה שיותר אישי ומותאם גם אם זה אומר למחשב את כל חומר הלימוד ואם משהו ניתקע אז הוא יקרא למורה
נוסיף על זה מגמה ברורה של משרד החינוך להוציא ממנו כמה שיותר דתלשים שונאי דת ובעיקר גמרא ותנך הייתי מציע לימצא לעצמו מטרות יותר נורמליות
ולסיום ציון הבגרות צריך לשקף כמה אתה יודע ולא כמה אתה יודע להעתיק הערכה חלופית
יש עוד הרבה נישמור לאחכ
כל סנאי הוא סנאי מעופף
אם בועטים בו מספיק חזק.
מה נראה להם שיעזור לי לדעת לחשב פרבולה אה?
מה?
כלום.
אז זה מעפפפן
מזעזע שהיה יכול לקרות לי
ברצינות.
כבר יום שני ברצף שאנחנו גומרות מוקדם(לא, לא עלזה אני מתלוננת..) בגלל שאין מחשבים שעובדים והאינטרנט לא מצליח להחזיק את כל המחשבים.
יכולת הריכוז שלי עם המחשב שואפת לאפס,
אין שיח עם מורה נורמאלית כלומר היא לא יודעת שקשה לי, ואני לא מצליחה להגיד לה בשיעור שתסביר שוב.
אין באמת שיעור, כל אחת עושה מה שבא לה
זה באמת דבר גרוע ביותר
רק אולי כדאי שתוציאי את כל הגינויים הספציפיים (על פירון ועל בנט)
אל תוותרי לעצמך
אל תוותרי על עצמך
לימודים בכללי - כלי מדהים שמצליח לתת הרגלי למידה לכ"כ הרבה אנשים.
לימודים (מה שלומדים) - תלוי מה. יש ויש.
מערכת החינוך - מזעזע שחייבים ללמוד כמו שהיא רוצה בשביל בגרות.
צריך לשנות את הרוב. (בעיקר דברים שהיא מנחילה: עיקרים בחיים, מה קודם למה, תיאוריות של דתות אחרות וכו)