דניאלה וייס
דניאלה וייסהלל מאיר

דניאלה וויס, חברה בהנהלת תנועת ההתיישבות נחלה, מכריזה בראיון בערוץ 7, על שינוי אסטרטגי בפעילות תנועת נחלה.

השינוי חל בעקבות ישיבה שהתקיימה לאחרונה בביתו של נשיא התנועה הרב משה לוינגר, "אנחנו עוברים משלב לשלב, ומי שמנחה אותנו זה הרב לוינגר. מדי שבוע אנחנו נפגשים איתו בחברון. לפני מספר חודשים על רקע הבחירות החדשות הוא אמר לנו שהשלב הזה, שבו עלינו, והרסו לנו, בנינו ושוב הרסו, וב"ה אנחנו נאחזנו בהרבה מקומו, השלב הזה נגמר".

"אנחנו הולכים לפי הדרכת הרב צבי יהודה שהקפיד להביא את העם כולו אל ההבנה שצריך להמשיך לבנות את הארץ. המסר שלנו עד עכשיו בבנייה הבלתי מתפשרת, היה בעל מסר של מסירות והתמדה, המסר הזה עבר והשפיע. אבל עכשיו אנחנו צריכים לצאת לרבבות עמך בית ישראל, לפנות אל העם ולבקש בתוך מגוון הקשת הציבורית הפוליטית מכולם לתמוך בהמשך ההתיישבות ביהודה ושומרון. אם כל העם ידרוש את זה, והעם יתעורר ויבין שרוקמים כאן נסיגות כואבות זה יפסק".

לדבריה הפעילות שעולה הרבה כסף מתבססת על תרומות מהארץ ומהעולם, "ברגעים אלה, פועלים למעלה מחמישים פעילים של תנועת נחלה, קוממיות, וועד מתיישבי שומרון, גוש עציון ועוד גופים נוספים,  בכל רחבי הארץ. זה כולל שלטים גדולים בהם ייכתב, ארץ אחת לעם אחד, ונגד חלוקת הארץ. זה גם קמפיין ארצי שבשיאו יתקיים מיד לאחר סוכות כנס ענק בבנייני האומה. אנחנו מתנגדים מכל וכל למשאל עם, אנחנו הולכים על פי הדרכתו של הרב צבי יהודה שהדריך אותנו בגוש אמונים שאין לעלות על הדעת לשאול על ארץ ישראל".

וייס מספרת על ההכנות לכנס הגדול בבנייני האומה, "אני נמצאת בעיצומן של ההכנות לכינוס ענק בבנייני האומה, שבו נקרא לראש הממשלה להדוף את לחצי אומות העולם על ידי תשובה ציונות הולמת, להקים יישובים חדשים ולהמשיך בתנופת בנייה בכל ירושלים ויהודה ושומרון. נצא בכינוס בקריאה לנתניהו לחזור בתשובה ולהפסיק את תהליך הויתורים ולחזור לסדר יום לאומי".

לטענתה היום ברור לגמרי, שמועצת יש"ע בחרה להנמיך פרופיל, "הם למעשה הולכים יד ביד עם נתניהו ומכפיפים ראש למדיניות הבנייה בגושי ההתיישבות בלבד, סוג של השלמה שאנחנו מכירים מגוש קטיף. כל הסיפור על הבנייה בלשם כאילו הייתה שם פריצת דרך, הרי לשם נמצאת בתוך הקו הכחול באותו קטע שנשאר בתוך גושי ההתיישבות. יו"ר מועצת יש"ע אומר מעל כל במה שהוא לא בטוח שישובים חדשים הם התשובה והאתגרים נמצאים במקום אחר, זו בעצם הליכה יד ביד עם מדיניות של התקפלות. אנחנו מציעים דרך אחרת וההתעוררות היא עצומה, בחוגי בית, בישיבות, באולפנות, כי כולם מרגישים שמרמים אותנו בשיחות הסגורות האלה, מי שנכווה ברותחים נזהר בצוננים. לצערי העולם מתחלק לאנשים פרגמאטיים ולאנשים שמאמינים שמה שמקדם את העולם זה חזון. מועצת יש"ע פועלת מול משרדי הממשלה, וצמודה לפעילות טכניות ופיננסית ומתוך העשייה היומיומית הם מרגישים שהנה הצלחנו לעשות עוד משהו ובנתיים נבנות כאן ערים פלשתיניות כמו רועבי ונועימה".