להתיישב בעזה לא בגלל המצב הביטחוני

פורסם בתאריך י"ג באייר תשס"ט, 07/05/2009

להתיישב בעזה לא בגלל המצב הביטחוני. / משה אטלו

בשבוע האחרון, לאחר מתקפת צה'ל בעזה, עלה לסדר היום הציבורי הדיון על עזה.

עכשיו, כשהדיון הציבורי לוהט על ניהול המלחמה בעזה, כשכולם רואים את התוצאות ההרסניות של פשע הגירוש, עכשיו כשכולם מבינים למה נופלים גראדים בשדרות, קרית גת ובאר שבע,עכשיו- כשכולם מבינים שעובדים עליהם בעיניים והלחימה בעזה היא בשביל הרש'פ,  עכשיו כשנשמעים קולות על השיבה לחבל קטיף, דווקא עכשיו-הזמן המתאים להרחיב את ההתיישבות בחבלי ארץ ישראל השלימה.

התנופה הציבורית להתיישבות בעזה, אינה צריכה לבוא כדי לפתור את בעיות הבטחון, היא אינה צריכה לבוא כדי למצוא כיוונים חיוביים ללחימה בעזה, הדיון על השיבה לחבלי ארץ אינו בשביל לתקן את פשעי ההתנקות, ההרס ומגמת ההתכנסות ביש'ע, התזוזה לכיוון חבל עזה אינה צריכה לבוא בשביל להוציא את תושבי שדרות וב'ש מהמקלטים, וקל וחומר לא בשביל לייעל את אחיזת צה'ל באיזור הדרום.

דווקא עכשיו, כאשר כולם דנים על השיבה לעזה, חשוב להדגיש, שהיציאה למרחבי ארץ ישראל הקדושה, הקמת גרעיני התיישבות, טיולים במרחבי יו'ש, התנגדות לפינויים ושאר פעילויות חיוביות מהסוג הזה- באות מתוך ציווי לכבוש ולהתרחב, מתוך דעת תורה שחז'ל לימדו ומלמדים אותנו שנים ארוכות.

כך גם צריך להיות בנושא ההתיישבות בעזה,

חובה עלינו דווקא כעת לצאת ולזעוק 'ארץ ישראל- ממשיכים ובגאון!', עלינו דווקא עכשיו להדגיש את החשיבות המרובה שיש בהתיישבות בחבלי יש'ע וביציאה למרחבים , דווקא עכשיו, כשרבים נוטים לחשוב שההתיישבות בגוש קטיף, באה כדי לתקן את טעויות ההתנתקות, או כדי לשפר את המצב הביטחוני באזור עוטף עזה, דווקא עכשיו עלינו להדגיש- הדרישה לחזור לגוש קטיף באה להעצים את תנופת ההרחבה בארץ ישראל ולא משום סיבה אחרת!

כמובן שיש צורך לנצל כעת את החום והדופק הלאומי שנוצר סביב הנושא הזה, למנף את האנרגיות שמושקעות בנושא, בבחינת ' מתוך שלא לשמה בא לשמה'. יש לקחת את כל הנושאים ולהפנות אותם לטובת ההתישבות. מובן לכולם שללא התיישבות פיזית בחבל עזה מטר הרקטות ימשיך לעבר יישובים במערב, מובן לכולם שכדי לתקן את עוול גוש קטיף, צריך להתיישב  שם ולהקים יישובים, רכסים ומרחבים. פשוט לכולם שבלי התיישבות בעזה אין תועלת ללחימת צה'ל בעזה, וההתיישבות מפיקה תועלת גם בכל הנושאים החשובים האלה, אך לא זאת הנקודה העיקרית.

דווקא עכשיו, כשנשמעים קולות שבשעת הלחימה בעזה יש צורך באחדות, שבשעת הלחימה בעזה אין להפריע לצבא בעבודתו, דווקא כעת נשמיע את קולנו שיש צורך בהתיישבות, ושבשעת הלחימה בעזה יש צורך לעזור לצבא בעבודתו בהגנה על עמ'י היושב בארצו.

חזקו ואמצו.

תגובהתגובות