לא נפסיק טו דייט

פורסם בתאריך י"ח בסיון תשס"ט, 10/06/2009

לא נפסיק טו דייט

שלומי דוד

האופוריה האידיאולוגית להתחתן מוקדם בעולם הרווקים הדתי מסתיימת לגברים בגיל 36 ובנות בגיל 31. כך מסתמן מסקר שנערך לאחרונה בין 505 רווקים ורווקות דתיות ששיתפו פעולה וענו על שאלות הרות גורל בנושא שידוכים בעולם הדתי. התוצאות מראות שינוי מפליג מסקר דומה שנערך לפני 10 שנים ואכן ישנם הפתעות בסקר הנוכחי. מהסקר עולה שבניגוד לנאמר בכרטיס האישי של המועמד/ת בו מציין שישנה מוכנות לפשרה בבחירת בן או בת זוג, לא רק באופיו/ה של המועמד/ת, אלא דווקא הקלות בתחום הדתי. תהליך ההיכרויות עבר שינוי דרמתי בו הגורם הדומיננטי שמסנן את הצד השני הן הנשים. לאחר מכן נעים גברים ונשים בדייטים מכוח האינרציה ומילות הרהב שהובטחו באתרי השידוכים השונים. התירוץ הנפוץ לעיכוב בשידוכים הם "תיקונים" ניסיונות" ולא מספיק "השתדלות" שמעבר לתסכול החלול שהם משרות באי מציאת בן/בת זוג (וכל זאת בחסות הרבנים) מביאות את האדם לחשוב שמשהו רע ומאכזב בו/בה ובעיני האל. מעבר לכך נוצר מהפך תרבותי ורפואי בסטאטוס הרווקה והגרושה שהעלה את קרנן מאז פיתוח האינטרנט וגרם לחשוב ששום דבר לא בוער, והחברה רואה ברווקות נשית מאוחרת דבר מושכל ולגיטימי. גרושות צעירות ללא ילדים רוצות רווקים ורצוי צעירים בגילן, הגרושות הצעירות היום בניגוד לתדמיתן לפני 10 שנים ויותר,לא רואות אחיזה במציאות לסטיגמה שנתבעה עבורן לפני שנים רבות. להיפך, הגרושות הצעירות היום בגילאי 22-35 לא חשות שמשהו השתנה להן בסטאטוס לאחר הגירושין, ומעדיפות שהבן זוג החדש לא יהי'ה יותר מבוגר מהן מעל שנתיים. הרווקות משלות את עצמן שהן מבוקשות לעד,לפחות עד גיל 40 והמבחר בחוץ בלתי נדלה. הרווקה החדשה בגיל  30+ רשומה בשלושה אתרי היכרויות וצוברת כ70 פניות בשלושה ימים למי ששכחה לבדוק את המייל באתר הכרויות שלה. אם היא רווקה חדשה עד גיל 35 תקבל כ 70 הודעות, וואהו. אכן מחוזרת, ובהחלט ניתן לומר שאם אלה התוצאות אין צורך להתפשר יותר. בנות רבות מודות שמגיעות לדייט וכבר בדייט עצמו חושבות על הדייט הבא שמגיע כבר למחרת, ולעיתים על ההוא שלאחריו... ללא רצון לשקול פעמיים גורמים שעלולים להשתנות  בבחור כמו סגנון לבוש, אדם שלא חש במיטבו או אולי התרגש היסס או נשמע לה מיואש וכו'.

אכן מסתמן כאן מהפך חברתי ואישי והבנות נצחו כאן בגדול על תדמיתן ובחירותיהן האישיות. מעל גיל 30 כאמור הבנות לא ממהרות ואינן בלחץ אישי או ביולוגי, רבות מהבנות לא פוסלות אופקית אפשרות של ילדים מחוץ לנישואים וכמחצית האחוז מהבנות הדתיות מעל גיל  35 שוקל ברצינות ומנסה להביא ילד לא רק כאופציה אלא אף מקימות משפחה חד הורית באמצעות בנק הזרע.  קצת יותר מאחוז בודד שמצא את אושרו באינטרנט והתחתן דרך האתר . גם כשמתקבלות במייל כמות גדולה של 70 פניות, יותר ממחצית מהפניות אינן רלוונטיות בעליל, כמו גיל מבוגר מאוד או גרושים עם מספר ילדים גבוה מהרצוי שלא מתאים לפניית המועמדת שסך הכול נוסתה עליה שיטת מצליח. לעיתים קרובות נשארות מספר פניות מצומצם של התאמות לפי הכרטיס ועוד מספר בודד מאוד של התאמה ברמה האישיותית לפי דרישות המועמדת עצמה. הגבר הממוצע אינו יודע היכן הוא ממוקם במסדר הדייטים של הרווקה הדתייה החדשה. אם בעבר נכנס הגורם האובייקטיבי המאזן והמשדך בין שני אנשים. היום מדובר בבחירה אנדוידואלית לגמרי, הכוללים שיקולים של חוויות אישיות ללא גורם אובייקטיבי שיתאים את החיבור ביו שני האנשים וימנע עד כמה שניתן אנפורציה רשלנית ומוטעית שכה נפוצה באתרי השידוכים. כאמור החברה הדתית סלחנית(וזה בסדר) כלפי גרושות צעירות מאוד בגילאי 20 שמתגרשות כי סיימו להתבגר עם "הצדיק" שהכירו בגיל 18 וכעת קצת משעמם להם יחד, אז למעשה הן הקטנות מהוות "דוגמא למופת" לבנות השלושים+... שהרי למה לרוץ להתחתן בגיל 35 ? תראו אותנו ותחשבו טוב טוב בדייט בנות, שכדאי ושווה לחכות להבא אחריו..ודאי יגיע אחד הרבה יותר טוב ואחריו יותר חמוד ומוכשר ועשיר – ובקיצור "לא נפסיק טו דייט" 

והרבנים? קול הרבנים הציונים בעניין הכרויות אינטרנט מפליא למדי. הרבנים דוממים ושותקים כשתיקת העגלים. הרבנים הציונים המייצרים לגיטימציה מעצם שתיקתם חוטאים לעתיד החברה הדתית כולה בעידן הטכנולוגי. כי אין למעשה היום שום דבר שכדאי הכרחי וראוי לזעוק עליו מרה יותר מאשר זיווגים ראויים ושידוכים לשם שמיים. עתיד הציונות הדתית כולה מוטל על כך ועלול להיחרב באי מוראליות דתית הולמת שתנחה את עתידו. מוסיפים חטא על פשע מספר רבנים המומים המתירים לרווקות בגיל 36 38 להביא ילדים לעולם מבנק הזרע כי הן "נורא מתוסכלות", כך שישנו עבורן אור בקצה המערה לרווקה המתוסכלת באשר שם, שלא "יצאה" מאהבת נעוריה, ועדיין לא מצאה לה אהבה חדשה בגיל מבוגר והיא כה מסכנה.. אז הנה עוד חטא איום של רב מאן דהוא, שלא רק שאינו מחדיר בה אמונה פשוטה בבורא לרווקה האומללה ללא מעט אופטימיות ותקווה כמו "ואם תכירי בעוד שבוע בחור נפלא?"  אלא מראש מעניק לגיטימציה ופתרון לרווקה? להביא ילד בלי אבא ולהוציא את העצבים על ילד אומלל שנוצר מאגוצנטריות טיפשות וייאוש בחסות הרבנים כמובן.

בנות חיות באובססיה להכיר עוד ועוד כי כאמור הכוח עבר אליהן כמובן. פעם הייתה טענה כזאת על גברים שהם כה נצלניים ורעים וזורקים, דיי נגמר הסיפור הזה. היום בנות דתיות שולטות בתהליך מתחילתו עד סופו. רבות מעיזות לבטל דייטים שנקבעו מבעוד ימים, כי פתאום חזרו לאקס, ובעומס כה רב של מבחר הצעות שזורמות אליהן, כיצד בכלל ניתן לקבל שיקול הגון ואובייקטיבי כי מה אכפת להן לצאת? פה יש הפוך בחינם, ושם לאטה עם קצפת הכל חינם אין כסף, אין צורך אפילו להגיד תודה כי כל זה ברור היום. ואיי, אפשר גם לבטל! ולהמשיך להצעה יותר טובה, והרבנים עדיין שותקים.

תורה והלכה יש באינטרנט בשפע בכל הטעמים והצבעים אין כמעט צורך לדרוש כי כל זאת בנמצא. כשרות אין בעיה בימינו, כל מה שנשאר והכי חשוב זה הקמת משפחה דתית בישראל וההמשכיות שנשכחה הרחק מאחור. כמעט ואף מילה שלא נאמרה מהרבנים על שידוכים וההרס שנוצר בשנים האחרונות בחסותם שכה רבים שותפים לו.

אין שום הצדקה לקיומם של אתרי הכרויות דתיים. ובעניין זה על הרבנים להוציא פסק הלכה אחיד שאומר שאין להכיר באמצעות כלי זה כי הנזק הנגרם למוסר ולשיקולים הרלוונטיים ולהתאמה זוגית אמיתית, רב על התועלת, שתהי'ה בהיכרויות מסוג זה. יש ויאמרו שהסכר נפרץ והמסנג'ר והמצלמה כבר עברו מרחק שלא ניתן יהיה לחזור ממנו. בדיוק בגלל זה על הרבנים לזעוק חמס ולהיכנס חזק בתמונה אם אינם מעוניינים לתמוך בהנצחת דור שלם של רווקים מבוגרים ולאסור להכיר באמצעות אתרים אילו.

 אפשר רק להיזכר כיצד נכנס לחיינו הזרם החרדלי בגלל שרמת הצניעות והמורל הדתי הלכו ודעכו וב"ה ישנה זיקה וחזרה היום ללימוד התורה והאדרתה.

תגובהתגובות