צֵבע הכֹּסֶף

פורסם בתאריך ל' בתשרי תשס"ז, 22.10.2006
שיר שני לחברתי, ל' תשרי, תשס"ז.

את זמר העיניים,
את סער המבט
בנשיקה או שתיים
בחיוכי הֵטְבַּעְתְ,
ובנשיקה נוספת
לנצח בו קִבְּעַתְ.

וצבע הנחושת
שסביב האישונים
לנצח בי ידרוש את
פנייך מלפנים:
עֵיְנֵךְ המכשפת
על קשת הגוונים.

את טעם השפתיים
ברגע היפרדן
אשא כך בינתיים
כחרב בַּנַדָן
עד לפגישה נכספת
פולחת במוקדן.

תגובות

ל' בתשרי תשס"ז, 22:58
זה לא המקום לשיר כזה,אני מצטערת ! י יונה י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:00
השיר נפלא אבל... י ארגמן י

תיכף יתחילו פה מחדש דיונים על דיונים אם הוא בסדר.

לפי דעתי אין מקום לויכוח. אם הוא אושר, הוא בסדר.

והשיר- מדהים. מוכשר הבן-אדם, אין מה להגיד.

ל' בתשרי תשס"ז, 23:03
תודה... :-) י אנונימי י
אני לא באמת חושב שצריכה להיות פה בעייה... נשיקה היא דבר לגיטימי, וכן... מותר לכתוב עליה. תגידו שזה רק במסגרת נישואין - נכון... צודקים - אבל אם זה בדרך אליהם, אז גם בסדר. ואם כך, אז שוב מותר לכתוב עליה.
א' בחשוון תשס"ז, 00:41
אם י פלפלתי י

זה בדרך אליהם - זה לא בסדר. רק להבהרה.

ואם זה לא בסדר - זה ללא אמור להירשם -

ואם זה במסגרת הנישואין - אז זה פשוט אמור להיות צנוע יותר לענ"ד.

וזו רק דעתי והשקפתי. זהו.

ל' בתשרי תשס"ז, 23:01
אוהו... י אנונימי י
פשוט ארוטיקה צרופה... פשוט נורא... שיר השירים מסמיק מבושה על המתירנות של האתרים של ימינו.
אני לא מסכים עם דעתך כלל.
ל' בתשרי תשס"ז, 23:03
כשתהיה שלמה המלך נדבר...... י יונה י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:05
לא מתיימר י אנונימי י
לכן אני גם לא מדבר על נושאים מסוימים*.
העולם בסופו של דבר לא יקרוס... נשיקה, שפתיים - מה העניין?
דברים כאלה קיימים, ואין סיבה לא לדבר עליהם - זה גם חלק מאהבה.
 
*ערכתי. צרם לי.
ל' בתשרי תשס"ז, 23:09
יש מספיק אתרים שמתמחים בענינים האלה..... י יונה י

אני (ואני מניחה שעוד כמה) מגיעים לאתר הזה כדי לא לפגוש את הסגנון הזה כאן.

השאלה אם אתה חילוני מתפעל או חילוני שבא לקלקל (אני מדברת על השיר הזה בלבד,לא להפגע)

ל' בתשרי תשס"ז, 23:13
לא להיסחף י אנונימי י
אם תנתחי את השיר אחד לאחד, את תראי שהוא בסופו של דבר מדבר על יופי ואהבה. גם הנשיקות בו בסופו של דבר סימבוליות. האתר הוא לא אתר פיוטים ושירת קודש - הרב קוק טען שהשירה העברית המתחדשת יכולה בהחלט להיות חילונית, מבחינת תכניה. וכן, אהבה לאישה זה דבר מאוד אנושי ומובן.

כמו שאמרתי, אני חוזר בתשובה שבא להתפעל מהרבה דברים, ולתקן את עצמי ובתקווה גם אחרים, ומקווה לא לקלקל אף-אחד.
ל' בתשרי תשס"ז, 23:15
חילך לאורייתא,בהצלחה ! י יונה י
(בכל זאת השיר נראה לי לא מתאים לכאן)
ל' בתשרי תשס"ז, 23:16
טוב... נשאיר אותו כקו גבול... י אנונימי י
לא יותר מזה... :-)
ל' בתשרי תשס"ז, 23:17
אשמח אם תשלחי למשה (Admin) פרוט למסר"ש ; י צחקן י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:16
ועוד משהו... י אנונימי י
אני דווקא בהחלט הייתי רוצה לראות את עצמי כחלק מהאתר הזה, ושירים שלא מתאימים לו אני לא מעלה. אני מצטער אם נפגעת מהסגנון. זה בכל מקרה חריג על רקע רוב השירים שלי, וכן... גם זה קיים.
ל' בתשרי תשס"ז, 23:23
אתה שייך!! י ארגמן י

גם אני חריגה, קצת ממלכתית לדוג', ואין לי בעיה עם שירים כמו שלך [יותר סיפורים, אבל לא משנה] ואני מרגישה שייכת!

עצה שלי- לא בגלל שזה לא בסדר, אלא בגלל שאתה תרגיש יותר נוח עם זה, תתחיל בלהעלות יצירות בנושאים אחרים... אח"כ תוכל לחזור לנושאים מעוררי-המחלוקת, כתרגיש שייך, ותרגיש יותר טוב אם זה [עצה].

ל' בתשרי תשס"ז, 23:25
הלוואי וכל הממלכתים היו כמוך . י צחקן י
ב"ה
היה חוסך לי צרות כמו יאיר נווה .
ל' בתשרי תשס"ז, 23:27
הי-הי! י ארגמן י
תראה, עד שגעתי לפה לא הייתי ממלכתית בכלל, רק כשמשווים אותי אליכם אני ממלכתית...
ל' בתשרי תשס"ז, 23:30
יש רמות.. :-) י פלפלתי י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:25
תודה :) י אנונימי י
ברור שזו הגישה... פשוט רציתי לבדוק גבולות :-)
ל' בתשרי תשס"ז, 23:29
יש כאן חוסר הבנה י יונה י

ענין הצניעות לא אומר שהדברים לא קיימים (זאת השיטה הנוצרית על כל קלקוליה).

זה פשוט אומר שיש דברים שלא צריכים להיות בפרהסיה,ודאי שהם קיימים ובגלל יופיים וחשיבותם הם נשמרים במקום פרטי ואינטימי ולא בציבור.

ישנו מאמר חז"ל (ביינישים תעזרו לי עם המקור המדויק בבקשה) שהולך בערך כך :

"הכל יודעים למה כלה נכנסת לחופה,אבל אוי ואבוי לזה שידבר על כך "

 

(כתבתי תגובה מפורטת בנושא הזה בפורומים לפני חודשיים אבל היא נמחקה,חבל)

זה נושא שאין לו סוף...

ל' בתשרי תשס"ז, 23:30
לצערי, אינני יודע י צחקן י
ב"ה
אבל אכן היצירה הזו זכתה לדיון פורה. שכוייח!
 
 
והכי חשוב : אין פה מריבות.
 
 
שכוייח! הצלחנו לחלוק בלי מחלוקת.
ל' בתשרי תשס"ז, 23:33
מחלוקת שהיא לשם שמים... י יונה י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:33
(ילקוט שמעוני , ישעיהו , רמז, תטו). ; י פלפלתי י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:34
הביינישית התורנית, י ארגמן י
פלפלתי.
ל' בתשרי תשס"ז, 23:35
סחתיין,כל הכבוד .איך עשית את זה כל כך מהר? י יונה י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:36
חחחח רוח הקודש.. י פלפלתי י
הבינישים האמיתיים היו נשפכים פה..  :-)
ל' בתשרי תשס"ז, 23:46
פרויקט השו"ת י צחקן י
ב"ה
 
 
כל הפסקא.

ילקוט שמעוני ישעיהו רמז תטו

 

למרבה המשרה ולשלום אין קץ, אמר ר' תנחום דרש בר קפרא בצפורי מפני מה מ"ם שבאמצע תיבה פתוחה וזו סתומה, בקש הקב"ה לעשות חזקיהו משיח וסנחריב גוג ומגוג אמרה מדת הדין לפני הקב"ה רבש"ע ומה דוד שאמר כמה שירות ותושבחות לא עשיתו משיח, וחזקיה שעשית לו כל הנסים הללו ולא אמר שירה לפניך תעשהו משיח, מיד פתחה הארץ ואמרה רבש"ע אני אומרת שירה לפניך תחת צדיק זה ועשהו משיח, זהו שאמר הכתוב מכנף הארץ זמירות שמענו צבי לצדיק, אמר שר של עולם לפני הקב"ה רבש"ע עשה צביונו של צדיק זה, יצאה בת קול ואמרה רזי לי רזי לי, אמר נביא אוי לי עד מתי, יצאה ב"ק ואמרה בוגדים בגדו ובגד בוגדים בגדו, אמר רבא ואיתימא רבי יצחק עד דאתו בזוזי ובזוזי דבזוזי, תאנא משום רבי פייס גנאי הוא לחזקיה וסיעתו שלא אמרו שירה עד שפתחה הארץ ואמרה שירה שנאמר מכנף הארץ זמירות שמענו, כיוצא בדבר אתה אומר ויאמר יתרו ברוך ה' גנאי הוא למשה וששים רבוא שלא אמרו ברוך עד שאמר יתרו ברוך ה' קנאת ה' צבאות תעשה זאת, אימתי תמה זכות אבות בימי חזקיה: דבר שלח ה' ביעקב זה גיד הנשה, ונפל בישראל שפשט איסורו בכל ישראל על כן על בחוריו לא ישמח ה', בעון נבלות הפה צרות רבות וגזירות קשות מתחדשות בעולם ובחורי שונאי ישראל מתים ויתומים ואלמנות צועקים ואינם נענים שנאמר על כן על בחוריו וגו' וכל פה דובר נבלה וגו', מאי ועוד ידו נטויה אמר רב חנן הכל יודעים כלה למה נכנסת לחופה אלא כל המנבל את פיו ומוציא דבר נבלה מפיו אפילו נחתם עליו גזר דין של שבעים שנה לטובה נהפך עליו לרעה ויגזור על ימין ורעב, אמר רב חסדא מיום שחרב בית המקדש לא הוגשמה רוח דרומית שנאמר ויגזור על ימין ורעב ויאכל על שמאל ולא שבעו וכתיב צפון וימין אתה בראתם, איש בשר זרועו יאכלו כו' (כתוב במלכים ברמז רל"ב):

 

ל' בתשרי תשס"ז, 23:47
ככה זה שנשארתי בייניש (?) יחיד. י צחקן י
א' בחשוון תשס"ז, 08:58
תודה. י יונה י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:20
טוב... הבנתי ת'רמז... מקבל את העריכה. י אנונימי י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:22
מה לעשות, פה יש כללים י צחקן י
ב"ה
 
וגם בתגובות לא עוברים עליהם..
 
 
נפלת פה לאתר די מחמיר... :-)
ל' בתשרי תשס"ז, 23:24
כן כן... בגלל זה אמרתי שהבנתי את הרמז י אנונימי י
למרות שברור לשנינו שמדובר בציטוט ישיר מספר הספרים. נו מילא - סוגיית שיר השירים תמיד הייתה סוגייה משעשעת ובעייתית. כנ"ל סוגיית הארוטיקה והאהבה בשירה היהודית... אין לי בעייה עם להיות מחמירים - אתם דווקא בסדר, ואני מאוד אוהב אתכם.
ל' בתשרי תשס"ז, 23:25
תודה! י ארגמן י
[אלא אם כן זה לא היה מכוון אליי ואז- ].
ל' בתשרי תשס"ז, 23:27
גם אלייך, כמובן! י אנונימי י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:27
תודה... י ארגמן י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:27
.... י צחקן י
ב"ה
 
לא משנה, מה שמותר לשלמה המלך, לא מותר לנו.
 
אנחנו לא בדרגת ההבנה שלו.
 
כמו שה' עשה מלאכה עד כניסת שבת בששת ימי בראשית (כביכול, כמובן) עד לשבת, ושואלים - היאך עשה עד לשבת?
אלא שהוא יודע מתי להפסיק בדיוק.
 
אותו דבר שלמה.
ל' בתשרי תשס"ז, 23:27
יש כאן משהו בסיסי שלא הבנת- י פלפלתי י

ולכן אני מפרה את שתיקתי -

לא שייך לקחת את שיר השירים כדוגמא כי כולו משל - וכולו קודש קודשים.

אין מצב של השוואה בכלל.

וגם את המשל של שיר השירים אנחנו צריכים לעבוד וללמוד הרבה כדי שנתחיל להבין את העומק האמיתי שבו.

לקחת משם ציטוטים סתם א ולהגיד זה כתוב שם אז מה אתם רוצים - לא ממש שייך.

למרות שהרבה כאלה חושבים שכן..

ל' בתשרי תשס"ז, 23:28
תגובה מעלייך נתתי הסבר יותר מפורט. ; י צחקן י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:45
כן ולא י אנונימי י
לא מוציאים תורה מידי פשטה...
גם משל, ומשל נהדר, וגם שירי אהבה. כן כן... שירי אהבה.
ולעניין הלדעת מתי להפסיק... שלמה לא הפסיק בכל תמרור שאנחנו מכירים - התיאורים שלו לא מגבילים במיוחד... והנה צולבים אותי על נשיקה.

זה כן שייך, כי שיר השירים מכיל ציטוטים ברמות "חוסר צניעות" הזויות לעומת זה. גם אם הם משל, עובדה שדווקא מילים אלה נבחרו למשל, ולכן מילים אלה - ראוי שישמשו למשלים כאלה.
ל' בתשרי תשס"ז, 23:48
אבל י פלפלתי י

אתה עוד לא מתחיל להבין את הנמשל שלהם -

אז איך אתה יכוללהתייחס לזה כאל סתם מש ל שניתן להשליך אותו למשהו אחר או להשתמש בו?

למה אין ביטויים אחרים שניתן להשתמש בהם?

ל' בתשרי תשס"ז, 23:51
מישהו אמר שאין י אנונימי י
כן... אני מכיר את הנמשל בצורה בסיסית - לא נפלתי מתל-אביב...

מישהו אמר שאין ביטויים אחרים? ברור שיש! לכי תבטאי אהבה בערפילי טוהר - אפשר, אבל אפשר גם אחרת, וזו הנקודה שאני רוצה להדגיש. גם נשיקות כשרות לאהבה.
ל' בתשרי תשס"ז, 23:56
תרשה לי לחלוק עליך- י פלפלתי י

מי שביטא צניעות, אהבה או חי בה בצורה עדינה מאוד זה היה אתה..

להזכירך-

בשיר הראשון או השני שלך..

אז זה אפשרי - השאלה כמה מתאמצים..

א' בחשוון תשס"ז, 00:00
לא לזה התכוונתי י אנונימי י
השיר "קדושה" הוא לא שיר אהבה. שמי נגזר ממנו ולא בכדי - השיר הוא שיר התפעלות.

"זמנים" ו"ירח" אלה שירי אהבה, שכתובים עם דימויים ושפה אחרים לגמרי. אפשר אחרת, אפשר גם ככה - זו הנקודה.
א' בחשוון תשס"ז, 00:06
אבל י פלפלתי י

כשאתה יורד לביטויים זולים יותר-

א. רמת השיר שלך יורדת (לפחות מבחינתי, אני מניחה שיהיו בעולם עוד כמה מצטרפים אלי..)

ב. הגבולות משתפשפים להם. כי גם ההלכה מתבטאת בכל מיני מילים שמחוייבי המציאות כדי להסביר או לדון במשהו -

אבל לא ניקח אותם למקום אחר - כי זה פשוט לא שייך - אם נתחיל אנחנו בקלות יכולים להמשיך הלאה.

כי אין סוף לזה..

חוצמזה שאולי אתה התרגלת (וגם כמה כאן) לראות  לשמוע ולחיות את ההתנשקויות האינסופיות האלה בכל חור -

לי זה לא נעים. אין צורך לבלוע את זה בכל מקום.

אפשר לחיות גם אחרת.

 

א' בחשוון תשס"ז, 00:09
טוב... י אנונימי י
got the point...
ובכל זאת... נשיקה הייתה תמיד ותישאר תמיד סמל מובהק לאהבה, ולא רק למיניות כמו במערב ובישראל של היום.
להחזיר את הנשיקה לאהבה - זו תהיה הסיסמה שלי. :-)
א' בחשוון תשס"ז, 00:10
גבולות משתפשפים... י אנונימי י
טיעון בעייתי. תמיד אפשר לומר את זה לא משנה באיזה שלב. מי קבע איפה הגבול?
הרי חייב להיות גבול כלשהו, נכון? (האמנות היא לא חופשית עד הסוף).

עניין אחר הוא שגם התפישה שלך הושחתה על-ידי ההרס המערבי. נשיקה היא ממש לא דבר זול. היא ההיפך הגמור מזה.
א' בחשוון תשס"ז, 00:13
ולכן י פלפלתי י

אנחנו שומרים אותה מוצנעת..

כי היא אומרת הרבה.

ולעשות פירסומי ניסא למשהו כ"כ גדול - לא נראה לי כבוד גדול לעניין..

א' בחשוון תשס"ז, 00:19
וד"א - י פלפלתי י

לעניין הגבול ביצירה יש לנו על זה דיון בפורום -

אתה מוזמן.

זה השירשור של רצו"ש.

ל' בתשרי תשס"ז, 23:51
לא, לא. י צחקן י
ב"ה
 
תקשיב,
 
מאז ששלמה המלך כתב את שיר השירים, דפוסי החשיבה השתנו והתקופות השתנו.
 
מה שאז, יכול להיות שהיה סביר, ומה שבטוח שזה בכלל לא כפשוטו, ויש בזה רזי דרזים, היום פה בללא תולעים לא יתקבל.
לא יעלה על הדעת שנקלקל פה לאנשים טהורים את המחשבות.
 
ולכן, (ואני לא רוצה לתאר לעצמי מאיפה אתה מגיע), אז אנחנו פשוט לא נאשר, גם יצירה שמבוססת מאוד על שיר - השירים.
 
כמו"כ - ההבדל במדיום (אינטרנט/תנ"ך) הוא הבדל של שמים וארץ, והמחשבות שיעלו לי מטקסט על המסך שונות ממחשבות מטקסט שאני קוא מספר הספרים (תנ"ך).
 
צחקן
ל' בתשרי תשס"ז, 23:55
אין בינינו שום ויכוח י אנונימי י
אני מכיר את המציאות, ואני מכיר את הטיעון.
הנקודה היא, שאנשים טהורים לא חייבים לראות בדבר כזה טומאה, ותקופות ודפוסי מחשבה משתנים גם היום, והשאלה היא: לאיזה כיוון? אם אנחנו רוצים ליצור תרבות יהודית מלאה, אז נצטרך ליצור גם ארוטיקה יהודית, וברור שיש וצריך להיות דבר כזה. מה שאנחנו עושים כרגע, זה להפקיר את כל הדימויים הארוטיים למינהם, ובכל אדם הם קיימים להשפעתה של התרבות המערבית שכידוע הופכת את זה לפורנוגרפיה מוחלטת.

אפשר להסתגר מפני עולם היצרים חסרי הגבולות והגדרים שמסביב, ואפשר לבנות לו אלטרנטיבה.

כמובן שהשיר שלי מערבי ביסודו, אז אין לי טיעון חזק במיוחד, אבל הגישה הכללית שלי היא הגישה הנ"ל.
א' בחשוון תשס"ז, 00:00
לא נכון! י פלפלתי י

אנחנו - אתה  - כולנו-

התרגלנו לצורת חיים מערבית לחלוטין, צורת חשיבה מערבית ובכלל לא יהודית.

השיטה היהודית היא אחרת.

היא הרבה יותר עדינה - גם אם קיימים בה דברים שנמצאים במערב.

אבל זה בא לידי ביטוי בצורה אחרת והרבה יותר עדינה.

אנחנו גם לא צריכים לארגן אלטרנטיבה - כי אנחנו המקור אין סיבה שנפזול לתרבויות אחרות, אין סיבה שנבנה אלטרנטיבות כשאל המקור שלנו אנחנו עוד לא חוזרים..

א' בחשוון תשס"ז, 00:03
לא מסכים י אנונימי י
אנחנו לא המקור. המקור הוא שלמה המלך, ואנחנו יהדות גלותית שלא התעדכנה כמעט בדבר פרט להלכות חקלאות בארץ ישראל. המקור הוא אכן בידינו, אבל אנחנו התרחקנו ממנו רחוק מאוד.

לאמר שאנחנו פשוט יותר עדינים, זו אמירה מפשטת באופן קיצוני. אנחנו לא יותר עדינים, כי לכולם יש את כל הקשת מן העדינות ועד הישירות. השאלה היא איך הקשת נראית, ואיזה דימויים היא מכילה.

חיים בעולם מערבי, ומנסים ליצור עולם יהודי - נכון?
א' בחשוון תשס"ז, 00:12
לא. י פלפלתי י

המקור אני מתכוונת לעם ישראל שחי בארץ ישראל בצורה נורמלית ובריאה בזמן התנ"ך בזמנים הנורמלים של העם הזה.

ובקשר לעדינות - אני מתכוונת לא לאדם פרטי וקטן - אלא לעמ"י בכללותו.

ליהודים אמיתים יש שלושה סימנים: רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים.

ביישנים הם לא סתם. יש מידה שטבועה בנו עמוק ואנחנו נהנים לטנף אותה ולהתעלם ממנה - אבל היא קיימת.

וקיבלנו תרבות מערבית מה גלות - אנחנו מנסים לחזור למקורות  -לצורת החיים והמחשבה הבראיה והנורמלית שלנו - של עמ"י. לא של אף אחד אחר. אנחנו רק צריכים לחזור. לא להקים כלום.

א' בחשוון תשס"ז, 00:25
מחלוקת ביני ובינך. י אנונימי י
אז כאן אנחנו חלוקים...
לא לכל דבר אפשר לחזור, והיהדות אף-פעם לא הייתה אידיאלית.
א' בחשוון תשס"ז, 00:26
אז מה היא היתה י פלפלתי י
אם לא אידיאלית???
א' בחשוון תשס"ז, 22:16
אסור ליפול לתפיסה כזאת. י אנונימי י
כנראה שהיא הייתה לא אידיאלית.
עובדה שהיתה בה שפיכות דמים, גילוי עריות ועבודה זרה
ואח"כ שנאת חינם.

חוץ מזה, הניצוצות של האמת האלוהית שאנחנו אמורים לאסוף בגלות אמורים להפוך את היהדות לאידיאלית יותר - נכון? אז אם כך, באותה תקופה היהדות לא הייתה אידיאלית. מש"ל.
א' בחשוון תשס"ז, 22:21
או שלא הבנתי י פלפלתי י

או שמה שכתבת כאן ממש לא נכון.

יש לך אפשרות להסביר את עצמך.

א' בחשוון תשס"ז, 22:25
אני לא מבין למה יש בינינו אי הבנה י אנונימי י
את טוענת שהיהדות בתקופת שלמה המלך הייתה אידיאלית. אני טוען שהיא לא הייתה כזאת, כי היא הייתה לא מפותחת לכדי זעיר ממה שיש לנו היום כיהדות, הן מבחינת הלכה, הן מבחינת פילוסופיה, הן מבחינת אמנות והן מבחינת תרבות.

מה זה בכלל יהדות אידיאלית?
האם אפשר פשוט לפשט ולומר שבימים שבהם עם-ישראל ישב בארץ ישראל תחת מלכותו של שלמה, הכל היה נפלא ופשוט צריך לנסות לחזור לזה? אני חושב שלא. העם הוא לא אותו עם, התקופה היא לא אותה תקופה וגם המטרות בתקופה הזאת שונות.
א' בחשוון תשס"ז, 22:26
לזה אני מסכימה. י ארגמן י
אבל אני לא אתערב בויכוח. לא אוהבת להתווכח.
א' בחשוון תשס"ז, 22:32
כל י פלפלתי י

תקופה בעמ"י - יש לה את המטרה שלה.

אבל כן, בתקופות הקדומות והטובות שלנו היינו במצב הרבה יותר טוב ואידיאלי מאשר היום.

היום יש דברים שלא היו אז - אבל זה לא אומר שאנחנו במצב יותר טוב. ממש לא. זה אומר שצריך היום להוסיף אותם, להשתמש בשיכלולים שיש לנו היום כדי ל"שפצר" את העבודה שנעשתה אז.

אתה רוצה לומר לי שמצב של גלות ואיסוף ניצוצות עדיף על מצב של ביהמ"ק, סנהדרין, נבואה ומה לא?

לא הבנתי מה אתה מפחד לחזור למקור, לפעם..

לא צריך היום גאווה יהודית שמחזיקה מעמד? לא צריך דברים נוספים שהיו שם?

זה לא אומר שנתחיל לקצור עם מגל..

א' בחשוון תשס"ז, 22:35
חלילה! י אנונימי י
בית-מקדש, סנהדרין ונבואה זה בהחלט דבר שאי-אפשר להשוות בינו לבין איסוף ניצוצות, כי זה אפילו לא ניצוצות אלא רסיסים של השבר של אז. מצד שני, היום אפשר ליצור דברים מרהיבים לאין שיעור מאלה שהיו אז, עד כמה שאני מבין את זה. אנחנו לא מממשים את זה, אבל אנחנו יכולים.
א' בחשוון תשס"ז, 22:38
כמו מה למשל? י פלפלתי י

אני למשל מכירה שלוב של פעם והיום בצורה מאוד יפה-

מכון המקדש. יש אדם שאני מכירה אותו ממש, חיים אודם קוראים לו - שהוא אומן, והוא את כל הידע והאפשרויות שיש לנו היום לקח לבניית המנורה.

שלוב של אז והיום.

מה בעיה? או שהתכוונת למשהו אחר..

ל' בתשרי תשס"ז, 23:32
אהבה כזאת אני מוכנה לקבל ולהחזיר בשמחה ! י יונה י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:05
כתוב בצורה מאוד מעניינת. י משה י

מעביר את המסר.

 

אם היה כדאי אולי קצת לעדן? לא יודע. אולי. אבל זה כתוב יפה.

ל' בתשרי תשס"ז, 23:07
תודה י אנונימי י
שוב... בניגוד לשירים אחרים, השיר הזה נועד לחברה באופן בלעדי, והרעיון להביא אותו לאתר היה רעיון שבדיעבד. אני שמח שהוא אושר, ובגדול אני לא מדבר על דברים גבוליים בשירים יותר מדי.
ל' בתשרי תשס"ז, 23:08
יאללה כסח.. ;:-) י פלפלתי י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:23
חבר'ה! - י פלפלתי י
עשיתם את זה! שכוייח!!
ל' בתשרי תשס"ז, 23:24
עשיתם מה? י ארגמן י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:24
ניחוש.. י פלפלתי י
ל' בתשרי תשס"ז, 23:26
דברי! י ארגמן י
ישר וחלק!
ל' בתשרי תשס"ז, 23:28
החלפתם אותי!! י פלפלתי י

לא שמתם לב??

חיכיתי וחיכיתי - ולא איכזבתם..

ל' בתשרי תשס"ז, 23:29
במה? י ארגמן י

בלכסח לו את הצורה?

אז המחמאה לא בשבילי, אני לצידו!

ל' בתשרי תשס"ז, 23:31
כיסחתי תמיד?? י פלפלתי י

אז אני ממש מצטערת. ממש סליחה. לא התכוונתי.

לא רק להסביר. אבל מיציתי - וגם קיבלתם ממני אישור חופשי - אז אני לא מפרה אותו.

ושוב - סליחה מכל אלה שנפגעו ממני.

ל' בתשרי תשס"ז, 23:33
לא! י ארגמן י
אני לא יודעת למה התכוונת, ניחשתי!
א' בחשוון תשס"ז, 22:45
קפצתי ואני מוכרח להגיב. י שומרוני י

אני אישית - מאד אוהב שירים כאלה. בעיקר כשהם על רמה כמו אצלך.

אם הם שייכים לאתר כמו זה - את זה יקבעו חברי האתר.

בכולופן - יופי של שיר. אתה בהחלט מוכשר!

א' בחשוון תשס"ז, 22:49
מה אתה מתנצל.. :-) י פלפלתי י
א' בחשוון תשס"ז, 22:50
תודה י אנונימי י
ברור שהשיר היה חצי פרובוקטיבי, וביקש תגובות בסגנון אלו שהתקבלו. טוב נו... גבולות צריך להציב, ואין דרך להציב אותם מבלי לדרוך עליהם לפחות פעם אחת.
א' בחשוון תשס"ז, 22:51
:-) מצאת למי לומר.. :-) י פלפלתי י
א' בחשוון תשס"ז, 22:55
למה? ;לא הבנתי :-) ;- הומור פנימי? י אנונימי י
א' בחשוון תשס"ז, 22:56
כן, קצת. י פלפלתי י

הוא פשוט הפלורליסט שלנו.

אבל פלורליסט עם גבולות. (למרות שאני מתעללת בו לא קצת)

ב' בחשוון תשס"ז, 17:01
איזה גבולות ואיזה נעליים. י שומרוני י

אני, כמו שאמרתי - אוהב מאד שירים כאלה ולא רואה בהם בעיה כלשהי.

אבל מה שקובע זה לא אני.

עוזיה.

ב' בחשוון תשס"ז, 17:25
:-) נודניק.. :-) י פלפלתי י

טוב - ללא גבולות.

נמאס לי להתווכח.

תעשו מה שאתם רוצים.

בהצלחה לכם.

ב' בחשוון תשס"ז, 17:45
תודה. י ארגמן י
נדמה לי שאני מסכימה עם השומרוני... זה שיר מצוין ולא בעייתי.
ב' בחשוון תשס"ז, 18:00
יש! :-) י אנונימי י
אני מצטער שפרשתי מהדיון, למרות שהוא עקרוני וחשוב, והבאתי את השיר לאתר בין היתר כדי לקיים אותו, פשוט נגמר לי הזמן באופן סופי :-(
ב' בחשוון תשס"ז, 18:08
אל תתלהבו - י פלפלתי י

ואל תקחו אותי כדוגמא.

כי אני לא.

ובאמת כבר לא נעים לי להתווכח - אז ברצינות תעשו מה שאתם רוצים. זה לא סתם נאמר.

ב' בחשוון תשס"ז, 18:15
אבל גם את לא קובעת. י שומרוני י

מי שקובע אלו חברי האתר - בשיתוף העורכים כמובן.

והגיע הזמן שהם יעשו זאת.

ב' בחשוון תשס"ז, 18:21
באמת הגיע הזמן... ; :-( י פלפלתי י

סופסוף מדברים כאן לעניין..

 

ב' בחשוון תשס"ז, 18:24
בשביל להחליט סופסוף- י ארגמן י

צריך להחזיר את השרשור בפורום.

א"א לדבר על זה כתגובות ליצירה של הבחור המוכשר זה, זה נושא "כלל-אתרי".

ב' בחשוון תשס"ז, 18:28
לא מסכימה. י פלפלתי י
לא שם שורש הבעיה. לענ"ד.
ב' בחשוון תשס"ז, 19:22
אני גם חושבת שהשיר לא הכי מתאים לפה י קופיקו י

תיאור כמו כאן של נשיקה מפריע לי.

אלו דברים שבצנעה.

 

ב' בחשוון תשס"ז, 19:27
תיקון קטן י אנונימי י
מקובל עלי שרוח השיר מפריעה לך, אבל... כדי להעמיד את הדברים על דיוקם, אין בשיר תיאור של נשיקה, אלא רק אזכור שלה.
"בנשיקה או שתיים"
"ובנשיקה נוספת"
"טעם השפתיים"
"פגישה נכספת פולחת במוקדן"

כל אלה בקושי רב יכולים להיות תיאורים, ואני רוצה להזכיר שהשיר הוא לא שיר תשוקה, אלא שיר אהבה וגעגועים, ובמילה אחת: כֹּסֶף...
ב' בחשוון תשס"ז, 19:36
מממממ י קופיקו י

טוב, אז יש לי אתגר בשבילך, לנסות לכתוב את השיר מחדש ללא אזכורים.

 

ב' בחשוון תשס"ז, 19:37
יש לי רעיון לאתגר אחר. י ארגמן י

לנסות לכתוב שיר אהבה שיהיה מקובל אפילו על פלפלתי.

זה אפשרי?
כולם מוזמנים לנסות.

ב' בחשוון תשס"ז, 23:41
תוציאו אותי מהעסק. י פלפלתי י
גם ככה לא נראה לי שאני ישאר כאן הרבה זמן.
ב' בחשוון תשס"ז, 23:42
אבל אני חייבת לציין י פלפלתי י
שזה אחלה רעיון.
ג' בחשוון תשס"ז, 00:10
לדעתי, השיר שכתב רצו"ש בהחלט עונה על הקריטריון הזה י יונה י
ד' בחשוון תשס"ז, 15:17
זה דיון ארוךךךךךךךךך, צפו לתגובה ארוכה. י יערות לוריין י
בס"ד
אמר רבן שמעון בן גמליאל לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב
וכיום הכפורים שבהן בנות ירושלם יוצאות בכלי לבן שאולין שלא לבייש את
מי שאין לו. כל הכלים טעונין טבילה ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים
ומה היו אומרות: "בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך, אל תתן עיניך
בנוי תן עיניך במשפחה" שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא
תתהלל' /משלי לא' / ואומר: 'תנו לה מפרי ידיה ויהללוה בשערים מעשיה', וכן
הוא אומר: 'צאינה וראינה בנות ציון במלך שלמה בעטרה שעטרה לו אמו ביום
חתונתו וביום שמחת לבו' /שיר השירים ג' / ; ביום חתונתו, זו מתן תורה; וביום
:שמחת לבו, זה בנין בית המקדש שיבנה במהרה בימינו אמן

 
לכאורה היום משנה כזו היה נתקלת בסימן שאלה גדול, הייתכן שבנות ישראל חוללו לעין כל והיו מרשים
לבחור ללכת לשם?, "היהיה כזו בבית מדרשינו?
 
כנראה שלא, והסיבה היא פשוטה.
 
נתחיל מזמן אדה"ר לפני החטא שהיו ערומים ולא התביישו, זה היה בגלל שזה מצב טבעי,אז...
חיבור של איש ואישה לברית נישואין מהווה ברית טבעית וקדושה, עד שבא הנחש...
 
עד שבא הנחש ולקח את ראשנו למקומות שבכלל לא הגענו אליהם, אז הינו צריכים להצניע את
הדברים הטבעיים האלו, אז הצניעות תפסה כערך עליון
 
                                           א ך  ל א  ל כ ת ל י א י!!!
 
ממילא שירים כאלו הם שייכים לימים שבהם הנחש לא יתקיים.
ו' בחשוון תשס"ז, 19:09
יפה אמרת ! י צחקן י
ו' בחשוון תשס"ז, 19:15
למה אתה מניח שזה לא באמת היה ? י משה י    הודעה אחרונה
גם בשיר השירים (שנכתב כמה אלפי שנים לאחר חטא אדם/חווה/נחש) ובהגדה של פסח (שלקוחים מש.ש) יש כל מיני ביטויים שפירסומם בפורום או באתר על ידי היה גורר תלייתי על עמוד חשמל.
 
מאוד לא פשוט