פורים שמח למירי ט. המדהימה :)

פורסם בתאריך ז' באדר תשע"ג, 17/02/2013

רציתי לספר לך על מישהי שאת מכירה. יותר נכון לומר - על מישהי שאת חושבת שאת מכירה. עלי בעצם.

אינני זוכרת כמה, אך הייתה זו תקופה ארוכה שניסיתי להתעלם ממך, ללא הצלחה. את, שמייצגת את ההפך הגמור ממני. את, שנהנית משטויות ובזה למחשבות. אף פעם לא הצלחתי להבין אותך.

כל יום מחדש הייתי רואה אותך ומתעצבנת. אולי כי חשתי מתוסכלת, אולי כי הייתי עייפה ואולי כי היה נראה שאת כל כך שונה ממני עד כי לעולם לא נסתדר.

את תמיד חייכת, צחקת. מעין משובת ילדות שלא עוברת גם כשאחרים כבר שכחו את גילם. 

זוכרת את עצמי מגיעה לבית הספר, אחרי משמרת אצל אמא בבית החולים. ואת, את היית שם מחייכת כתמיד, אולי אפילו זרקת איזו הלצה על הפרצוף המדוכדך שלי שנראה כאילו מישהו הכריח אותי לבוא לבית הספר. כאילו באמת. 

לא יכולתי לסבול אותך. היום אני מבינה שאולי זה משום שפשוט קינאתי. קינאתי בך.

את ייצגת עבורי את האדם השמח, המאושר, שאינו מתמודד ואינו יודע מהו קושי. היית גורמת לי לחשוב שרק מי שאינו יודע מהו כאב באמת מסוגל לשמוח ולצחוק בכל ליבו. 

האמנתי כי אין לי סיכוי להיות שמחה באמת, שהרי את, את שמחה ואת אפילו לא יודעת מהי התמודדות. כך חשבתי.

בהפסקות האוכל הייתי מסוגלת לשבת מהצד, לצפות בך ולחשוב. לחשוב איך ייתכן שאלוקים יצר פער גדול כל כך ברמת ההתמודדות של בני האדם. קרו פעמים שישבתי וחשבתי מה יהיה אם יקרה לך - - -, האם גם אז תהיי מסוגלת לשמוח ולחייך.

כל זה היה פעם, עד ש...

עד שאימי חזרה הביתה, והחיים חזרו למסלולם לכאורה. אז פתאום התהייה השתנתה לי ושאלתי את עצמי: מדוע עכשיו אני לא מצליחה לחייך? מדוע בשלב שכזה בדיחות אינן מצחיקות אותי ואיני מסוגלת לסבול שטויות של חברותיי לכיתה?

 

או אז הבנתי. הפנמתי סוף כל סוף שלא נדרשים חיים מושלמים כדי להגיע אל האושר. לא צריכים להיות טיפשים בשביל לצחוק. הבנתי שאת שמחה לא משום שאינך מתמודדת אלא משום שזו דרכך להתמודד.

הבנתי ששמחה אמיתית היא כזו שרואה את הטוב במצב העכשווי ומעצימה אותו. זו הייתה אחת התובנות השמחות יותר בחיי.

והיום, היום אני כבר מחייכת אלייך במסדרון, היום אני כבר מבינה שאת בסדר ואין מקום לקנאות, אלא לקנאת סופרים המרבה חכמה. היום אני מסוגלת גם לדבר איתך ואפילו לצחוק. 

ואם יום אחד תגלי אותי "שמה לך רגל" במדרגות, ומחייכת אלייך - תדעי שכל זה רק בגללך. ותחייכי גם, טוב?

 

לאור כל האמור אני מנצלת במה זו ומבקשת סליחה, ואומרת תודה גדולה על מה שלמדתי בזכותך, תודה על מי שאת. ו..מאחלת פורים שמח באמת :)

 

תגובהתגובות