מכמה סיבות:
א) כי לשיטתך, הפסוק שכתבת עלי - יש פסוק אחר במשלי,
שקורא לי לא להגיב...
ב) כי לשיטתך, הפסוק שציטטת בכותרת - כבר אמרתי אז בקטע
שכתבתי שעל כזו תגובה - "אני לא פה"...
ג) כי אני רוצה להרבות רק באהבת ישראל ומסתבר שכל תגובה שלי
רק תגרום לך לכתוב עוד תגובה שתהיה דומה לכותרת שכתבת - וחבל.
ד) השרשור הזה נועד לבקש סליחה ממישהו, ו...
אין לי שום עניין שמישהו בשרשור הזה יפגע - שהרי זה ממש הפך השרשור.
[אגב, בדיוק על הכותרת הזו שכתבת - בדיוק עליה,
העירו, הגיבו, בקשו כאן החבר'ה שזה יפסק.]
ובכל זאת, בשביל לא להשאיר את ה"רושם" שנוצר על "אח..",
ושוב - לא עלי אכפת, אבל הרושם הזה פוגע בתכנים [!] שהאדם אומר -
ובשביל לנסות להסביר כמה שיותר את העניין שלא תהיה למישהו מחשבה
שקרית שתוביא חלילה ללשון הרע או הוצאת שם רע וכדו', אז ---
1) 10% - בהחשב במציאות שאני כותב בזמן האחרון כמעט רק ד"ת -
זה כלום, יחסית ל - 90%. חשבת על זה אחי? 90% מוכנים לקבל,
ואותי רבותי לימדו להסתכל על חצי (או 9/10...) הכוס המלאה.
ושוב - למי שיש בעיה עם זה שאני מפרסם במקום שלו,
למה לא כתבו לי באישי שמתנגדים לזה בכל תוקף...?!
[אגב, היו מקומות שראיתי שמחקו - ובאמת הפסקתי.]
ו - אגב, זו הייתה הטענה העיקרית שלי בשרשור הקודם,
שמשום מה לא קבלתי עליה תשובה. יש אישי, יש מסר..
(ואני מעדיף לקבל עליה תגובה באישי או במסר ולא להמשיך בשרשור הזה..)
2) יש אנשים שמצליחים לכתוב גם לאדם בין 12, וגם לאדם בן 90...
אני, לצערי, עוד לא זכיתי להיות בדרגה הזו -
אבל לאנשים מנוג"ה ולנ"ו ביחד - מסתבר שכן זכיתי,
שהרי כל שבוע ב"ה אנשים מכל הפורומים קוראים - ומכל הגילאים -
ושמחים, נהנים - והכל ב"ה בסדר. (אגב, כנ"ל 'מתוק מדבש' שעושה עבודת קודש,
ועליה לא התלוננו - כי גם היא, משתדלת ומצליחה לכתוב בפעם אחת, לכל הגילאים.)
מי שלא אוהב לקרוא? פשוט, שלא יקרא. וב"ה רבו התומכים, והאלה שרוצים
שהד"ת שעולים בפורום ימשיכו, מאשר המתנגדים, שצ"ע למה הם מתנגדים..
3) אני לא יודע כלום - חוץ מכלל פשוט מאוד שכל אדם צריך לדעת -
"הוי דן את כל האדם לכף זכות"...
4) ואם נטען שיש בפורום הזה דיינים (שלמדו כ - 6 + שנות דיינות מינימום?) ואנשים ת"ח
עצומים בתורה שכל מהותם זה לשבת ולעמות בתורת ה' -
אז:
א) יש הלכה בהלכות דיינות שכל דיין יודע,
שלא פוסקים הלכה, ולא שומעים בעל דין, בלי שבעל הדין השני נמצא.
הלכה יסודית ביותר. וכך פסק בשו"ע, חו"מ סימן טז' סעיף ה' -
"אסור לדיין לשמוע דברי בעל הדין האחד שלא בפני בעל דין חברו, וכן הבעל דין מוזהר על כך".
אז היתר מאיפה שמעת את מה ששמעת - אני לא מבקש,
אלא רק אני מבקש, שאם בתור דיין אתה בא בבחינת "אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות",
אז --- יש הלכה יותר ראשונית בהלכות 'חושן משפט' - עוד לפני שחושבים על הצדדים,
האם מותר ב-כ-ל-ל לשמוע את הצדדים...
ואם אנחנו לא דיינים - גם אם אנחנו אחראים על פורומים מסויימים -
לפעמים שמיעת טענות אסור באיסור לשון הרע, והאמנה להם - זה בכלל עלול להיות הוצאת
שם רע, ופרסום שלהם ברבים - זה בכלל, "נוח לו לאדם שיפיל..", ואידך - זיל גמור.
האא, ושכחתי משהו -
אם אנחנו אנשים רגילים, עלינו חל הכלל הכ"כ בסיסי ויסודי ביהדות,
"והוי דן את כל האדם לכף זכות".
זה פסק דין אמיתי, שכל אדם יכול לעשות.
זהו. בשביל שלא לגרום חלילה ליותר ויותר איסורים שיצטרפו לכל ההוצאת שם רע שהייתה כאן -
וגם בפורום השכן 'נוג"ה' - בשרשורים מסויימים,
אני מקווה שאוכל לסיים את הדיון כאן בעז"ה.
פסח כשר ושמח.
ושנזכה, בפסח - להקדים את היסוד שנכנס לנו בפסח - "בין אדם לחבירו", מוות תלמידי ר"ע.
והלוואי והשנה נזכה לגאולה השלימה שתבוא ע"י שנרבה ב - 'אהבת חינם', אמן.
והאמת והשלום אהבו.