מה ההגדרה של מוזיקה?
שאלה, דיון, מה שבא לכם...סתם אחת
אומנות סידור הצלילים והשקט בזמן...הסטלן הקטן
*ויקיפדיה...
אז אפשר להחליט פשוט על אמן מסוים,סתם אחת
שהוא לא "מסדר את הצלילים" כמו שצריך, ולכן מה שהוא עושה זו לא מוזיקה?
מי אנחנו שנחליט דבר כזה?
לא, נגיד שהוא עושה מוזיקה גרועה. ובני אנוש.
הרהור
אוקיי, אין לי בעיה עם זה..סתם אחת
גם אני אומרת הרבה פעמים על אמנים שהם עושים מוזיקה גרועה.
יש אמנים שעושים מוזיקה גרועה. זו עובדה.
אבל להחליט שזו לא מוזיקה?
זה נאמר מתוך זלזול במוזיקה שלו...הסטלן הקטן
וזלזול באנשים ששומעים את המוזיקה שלו.סתם אחת
אני חושבת שכשאתה בא לבקר מוזיקה, אתה צריך הרבה הרבה ענווה דבר ראשון.
לחשוב טוב טוב לפני שאתה מוציא מילים מסוימות על זמר, גם אם אתה בטוח במאה אחוז שהוא גרוע ומעפן וכ'ו..
וטוב, זה כבר לא קשור כ"כ לפורום הזה. פשוט אני לא מבינה מה כ"כ כואב להיות נחמד לפעמים.
כי מבחינתי אדם ששומע מוזיקה רדודה...הסטלן הקטן
ובאמת,לוקח לי זמן לפעמים הרבה ולפעמים מעט עד שאני אפסול זמר...
ואאל״ט,מעולם לא אמרתי על זמר שהוא גרוע,אלא שהמוזיקה שלו היא בינונית/רדודה וכו׳.
זה אומר עליו שהוא לא מבין גדול במוזיקה,סתם אחת
הוא יכול להיות אדם מדהים וגדול ועמוק וחכם, אבל פשוט הוא לא כ"כ מבין במוסיקה.
אז הוא שומע את השירים שהוא נהנה מהם.
זה באמת סיבה לדבר אליו בצורה לא יפה?
את חושבת שזה לא בסדר לבקר מוזיקה?
Resiste
ועוד מהסיבה שזה לא נחמד?
צר לי, "מוזיקה" מזרחית היא לא מוזיקה - היא רעש.
רעש שצורם לי באוזניים, ולמען האמת שגם בעיניים כשאני רואה את הערסים רוקדים לצלילי הרעש.
יש מוזיקה ויש רעש, האמן (או במקרה של מזרחית - המרעיש) יקבל ביקורת כל הזמן ואין בזה שום דבר רע.
כנ"ל הקהל שמאזין למוזיקה. או לרעש ![]()
אני חושבת שזה בסדר גמור לבקר מוזיקה,סתם אחת
ואפילו אני עושה את זה בעצמי הרבה פעמים,
הדבר היחיד שאני אומרת, זה שאם יש בן אדם מסוים שאומר לך שהוא שומע שירים של עידן עמדי, או משה פרץ,
ואתה חושב שהזמרים האלה ממש גרועים ומעפנים וכ'ו,
זה לא סיבה להתייחס לבן אדם ששומע אותם בצורה לא נחמדה, ואפילו לא להסיק עליו מסקנות בגלל המוזיקה שהוא שומע,
אז הוא לא מבין במוזיקה! זה הכול!! זה לא אומר שום דבר על האופי שלו או על האינטיליגנציה שלו.
זה אומר המון.Resiste
אם אני שומע את סיסטם, סלייר או ישראלים כמו הדג נחש ואביב גפן - זה לא אומר עלי כלום?
אם אני מדקלם טקסטים שמאלניים?
ואם מישהו הולך להופעה של עומר אדם בקיסריה, זה אומר המון.
הוא מוכן להוציא כסף על גוץ ששר ״אני ילד טוב בגוף של ילד רע שרוצה למצוא הלילה בחורה״
אם הקליפ של דודו אהרון ״האוטו שלי היופי שלך״ או מה שזה לא יהיה, מצליח כל כך, זה מעיד על כך שהרבה ישראלים שומעים ״מוזיקה״ מטומטמת ולא מפריעים להם קליפים שוביניסטים, סקסיסטיים שמציגים את האישה כאובייקט.
מוקפת בימנים ששרים בדביקות את אביב גפןבצלםאלוקים
ומכוונים בכל מילה בעודם ממלמלים בעצב "אלימות..השפלה..גזענים לעלייה..." וכו'..
(ואוהבת בעצמי שירים של אנשים שאותם אני פוסלת לחלוטין..עיין ערך קראוס שהכה את אשתו ועוד..)
אבל כן, ברור שמוזיקה מעידה על השומע. מסכימה איתך בגדול..
ואכן מגעיל ודוחה לראות איך הלהיטים הכי חזקים בישראל הם אכן השירים הכי רדודים, גיבוב של שטויות סקסיסטיות. אכן.
״... נכבוש את השלום ולא את השטחים״Resiste
לרוב מאזינים למוזיקה שמתחברים לטקסטים,
אני לא אקפץ ואשיר ״אנחנו מאמינים בני מאמינים״ כשאני לא מאמין.
על השאר - מסכים

ומזל טוב! אני מקווה שהמאושר שמאלני, שלא ידרדר אותך.
עזוב חח..נושא רגיש..
ותודה..!בצלםאלוקים
הבאת מקרי קיצון,סתם אחת
במקרים שהבאת זה כן יכול להעיד על הבנאדם, אם כי אני חושבת שגם בנאדם שמוציא כסף על עומר אדם,
אולי הטעם שלו גרוע, ואני באמת לא מבינה איך הוא נהנה מזה, אבל הוא יכול להיות בנאדם מדהים.
אבל אם מישהו שומע עידן עמדי, כי הוא אוהב את המילים, ולא חשובה לו ככ המוזיקה, כי הוא גם ככה לא מבין גדול... זה לא מתיר את הזלזול בו, וזה לא אומר עליו שום דבר, חוץ מזה שיכול להיות שהוא לא מבין במוזיקה,
וגם זה לא בטוח.
זה תמיד מעיד על משהו, ואת מסכימהResiste
צר לי, כל אחד ששומע את המזרחית של היום די מגיע לו הזלזול.
ואם הוא מ״החאפלות״ הוא בכלל בתחתית.
יותר מכך שלא צריך לזלזל,סתם אחת
נכון... אם מישהו שרResiste
"הופהההההה, איזו מסיבה... טנהנהנהנה... כמה אהבה.... וכולם יפים וכולם עפים, אין אחד שלא רוקד כאן מעתונה עד אילת"
זה לא אומר עליו שום דבר.
זה אומר עליו שהוא לא מייחס משמעות למיליםחופשיה לנפשי
ובמקסימום זה מעיד עליו שהוא ערס, זה עדיין לא הופך אותו לפחות ממך.
^^^סתם אחת
אותו בנאדם יהיה זה שאח"כ יתן לעני מאתיים שקל ברחוב, או יבזבז שלוש שעות בשביל להחזיר ילד בוכה להורים שלו.
^^ אם יצא לי לזמזם פזמון כזהדניאלה .ד.
זה רק כי המשפחה שלי שמה רדיו כדי שיהיה שמח.
הקצב מביא שמחה.. וזה בהחלט לא דווקא בגלל המילים.
טוב אז אני היחיד שהסקסיזם והטיפשות בשיריםResiste
מפריעים לו.
לא בדיוק, הטיפשות בשירים מפריעה להרבה אנשיםדניאלה .ד.
רק מה שמשתנה בן אדם לאדם זה הדברים שהוא לוקח כעיקר..
תשומת הלב שלו לדברים, על מה המבט שלו מתמקד כשהוא מתבונן במשהו.
רק ניסיתי להדגיש מהמקום שלי ומהמקום של עוד אנשים שהרבה לא שומעים ת'שירים
בגלל המילים ה'מדהימות' אלא בגלל הקצב שמזיז..
מה אתה ממציא? לא אמרתי שזה לא מפריע לי.סתם אחת
יואו! יש לך מומחיות להוציא דברים מהקשרם!!
אמרתי שאם מישהו שומע שירים כאלה זה לא צריך לומר לך שום דבר על האופי שלו!
לי יש מומחיות בהוצאת דברים מהקשרם?Resiste
את לוקה בחסר בכל הקשור להבנת הנקרא!
לא דברתי עלייך, אלא על אלה ש"מאזינים" לאותה "מוזיקה".
את בעצמך אומרת שיש משהו שמפריע לך בשירים (האל יודע מה) ואם ישכאלה ששומעים את זה, זה אומר שזה לא מפריע להם.
מכאן, ניתן לומר כבר דברים על האופי שלהם.
זה לא המפץ הגדול, די קל להבין את זה. עייפת אותי כבר.
כן, טענת שאתה היחיד שזה מפריע לו,סתם אחת
אחרי שאמרתי בפירוש שזה מפריע גם לי.
אני לא דיברתי על מישהו ששר שיר גס ומגעיל ונהנה מהגסות שלו, זה סיפור אחר.
דיברתי על אנשים ששומעים מוסיקה לא איכותית!! שהם יכולים להיות אנשים טובים מאוד.
ויש גם אנשים ששומעים מוסיקה איכותית והם אנשים זוועתיים. תתפלא.
זה פשוט לא מדד.
ואתה לא צריך להתעצבן. תנשום עמוק.
דיברתי על כאלה שזה מפריע ולכן הם לא מאזיניםResiste
אם את אחת כזו, אחלה.
אני חושב שאם מישהו שר "האוטו שלי היופי שלך" זה מעיד על המון דברים, אני לא מבין על מה את מתווכחת.
לא אמרתי שהם מפלצות, אלא אמרתי שזה מעיד ושאני ככל הנראה אזלזל בהם.
ויש כאלה ששומעים מוזיקה איכותית והם אנשים לא משהו, לא טענתי אחרת.
ואני בכלל לא עצבני, אני פשוט חושב שאת די טוחנת מים. אני אומר שזה מעיד על דברים מסוימים, ואת נשארת עם טיעון "הוא יכול להיות אדם טוב". זה לא סותר.
חשבתי שנמאס לך לדון עם כופרים, והנה ענית ![]()
טוב,סתם אחת
אז אני חושבת שזה מעיד על כך שהוא לא מבין במוזיקה וזהו. נקודה. סיימנו?
כל כך עצוב לך שעניתי? אתה יכול להפסיק את הדיון הזה אם אתה רוצה.
הייתי צריכה להיות מדויקת, אין לי בעיה לדון איתך על דברים כמו מוזיקה.
אלא על דברים בהם האתאיסטיות שלך מתבטאת. פשוט נמאס לי מזה.
בוודאי שאם משהוא שר כאלה שירים זה מעיד על תוכו.ה' מלכנו
ועצוב מאוד שבוויכוח כזה שאין קשר לדת מה שיש לך לענות זה לנסות לפסול את האחר בעזרת פרטים אישיים במקום לענות לעניין.
לא פסלתי אותו בגלל זה, תקרא שוב ותבין, או שלא תביןסתם אחת
שימוש בכשל לוגי ״אד הומינם״Resiste
סיימנו... עם זה אני מסכיםResiste
הוא לא מבין במוזיקה, ולדעתי זה מעיד על עוד כמה דברים.
אבל ממש משמח אותי לשמוע שאת מסכימה לדון איתי בנושאים מסוימים. כולי אושר.
וזה לא "אתאיסטיות" אלא אתאיזם, וגם אתאיסט אני לא ממש אבל שיהיה.
חיים טובים שיהיו לךסתם אחת
וממתי אתה לאדניאלה .ד.
'אתאיסט'?
איזה קטע.. כשקראתי את הדיון שלכם פה חשבתידניאלה .ד.
על השיר הזה.. חח קורע.. פתאום אני רואה שכתבת אותו.
מוזיקה מזרחית היא עמוקה ומדהימה.מהיפות שיש...הסטלן הקטן
לצערנו היום מכנים את הפופ הים תיכוני(שזה זבל.) מזרחית.וזו טעות גדולה...
לדוג׳-
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t539933#6053006
מוזיקה מזרחית? מה זה? אין חיה כזו.Resiste
אתה לא מכיר!הסטלן הקטן
המוזיקה המזרחית דומה ל"תרבות המזרחית"Resiste
אגב, הבאת קישור ליוטיוב, לא לשיר ביוטיוב.
בעצם אחדד את דברי.
פעם הייתה מוזיקה מזרחית - אמנים בודדים!
לזוהר יש כמה טובים, אפילו לישי לוי.
היום, בא לי לתלוש לעצמי את האוזניים שהשכנים מחליטים לעשות "חאפלות".
המזרחית כיום היא בעצם חלק "מהתרבות" המזרחית, כל החאפלות, הדרבוקות, הערסים והפרחות.
כל החבילה יכולה לשגע פילים, המוזיקה היא עוד סימטום לזוועה.
זו טעות...הסטלן הקטן
שזו מוזיקה שאין כמוה...
היום המוזיקה שמכונה מזרחית היא פופ ים-תיכוני שזה זבל...
וגם זוהר זה מוזיקת פופ/רוק מערבית עם הרבה מוטיבים מזרחיים.
המוסיקה שנוגנה בבית המקדש נדירה מאוד ואין כמוהדניאלה .ד.
יתכן שיש איזה ניצוץ קטן ב'מזרחית' של היום שזה טיפה דומה
או הכיוון רק בצורה מתוקנת וטובה ויפה יותר.
כיום.. אני מאמינה שהניגונים נשכחו כשעמ"י יצא לגלות.
ובנוסף לכך הניגונים בבית המקדש הורכבו מתווים ואקורדים
המורכבים על בסיס הספירות ובהשוואות לעולמות עליונים
ולמעשי הבריאה שאין לי מושג בדברים האלו.
זה עמוק יסוד עולם!
אני רק יודעת שאלו ניגונים שכל מי שהיה שומע אותם היה נכנס
לטראנס של הרהורי תשובה, היה מקבל עוצמות פנימיות ורוח
קודש אפילו.. מרוב שכלי הנגינה והניגונים של אז הכניסו שמחה
שמחה שלא היתה כמוה, והשכינה שורה כשהאדם נמצא בשמחה.
ידוע שנביאים שרצו להתנבא דאגו לכך שתשרה עליהם השכינה..
לרוב ע"י ניגונים
למשל דוד המלך.. ועוד כמה שאנ'לא זוכרת..
תלמדי על המקאמים ותביני כמה הם מושפעים מהספירות...הסטלן הקטן
אני באמת לא יודעת מזה.. אבל גם אומניםדניאלה .ד.
שהם רחוקים מקיום תו"מ משתמשים בדברים האלו? גם אם כן.. זה בא מתוך נגיעה
בהבנת העניין?
על פרץ ומארק אליהו...הסטלן הקטן
א.הם לא רחוקים מקיום תו״מ...
ב.זה באמת לא משנה...אני לא יודע אם יש היום מישהו שמבין יותר מהם בעניין הזה...
יש! האדמו"ר הזקן למשל. 4 בבות ועודדניאלה .ד.
רבנים ואדמו"רים שיודעים את עמקות וסודות הנגינה..והעבירו ניגונים גבוהים עפ"י ספירות והקבלות
שבמקצת שבקצת דומים ביחס לניגוני ביהמ"ק
כתבתי היום...הסטלן הקטן
אגב, הערבים 'גנבו' מאיתנו את סודות הנגינהדניאלה .ד.
האלו..
זה אכן בא מביהמ"ק.
איך בדיוק הם גנבו? מה זה בדיוק "מזרחים"?Resiste
הרי הם הושפעו מהתרבות המקומית של המרוקאים, התימנים וכו' שהיו ערבים.
לא רק שהיהודים גנבו את הקרדיט על הפלאפל והחומוס הם גונבים גם את המוזיקה?
נתחיל מכך שההגדרה 'מזרחית' היא לא ההגדרה המדויקתדניאלה .ד.
לניגונים של בית המקדש..
למחול המזרחי יש מקורות רבי עדויות מהעבר לגבי זה במקדשים מסוימים, וגם במצריים משנת 1000 לפני הספירה וגם ביוון.
בזמנים האלו שהחל המחול, לא הרבה לפני החלה אותה המוסיקה להתפתח.
המוסיקה המזרחית של היום שונה ממש אבל ממש מאיך שהיא התחילה.
אך לפני הספירה ביהמ"ק היה קיים.. ומשם הכל התחיל, אני מדברת על עמקות הנגינה, הכלים נעשו מחומרים מיוחדים ומחכמה עליונה שממנה התפתחו עוד מלא כלים במשך השנים ע"י עמים אחרים.
ברור שעמים אחרים גם פיתחו כלי נגינה ותרבות נגינה.. לא חקרתי איך זה התחיל, אולי אחקור את זה עכשיו.. נשמע מעניין 
אך התרבות הבסיסית הספציפית של הסגנון ה'מזרחי' היותר קרוב לכלי בית המקדש כדברי הסטלן.
החל בבית המקדש.. ומשם נבנו והתפתחו עוד דברים חדשים בתרבויות מזרחיות.
נאמר: "חכמה בגויים תאמין, תורה אל תאמין" יש הרבה ללמוד מחכמת הגויים, אז יש דברים
שדרוש להם סינון או העמקה.. שמגיעה מתוך הקודש.
אשמח שתקרא כאן על זה, מוסבר כאן גם קצת על קלקול הנגינה עם הזמן.. ו
נדמה לי שעד היום לא יצא חיבור העוסק בנושא הנגינה המקדש, האומנם?
"האמת היא שהסוגיות וההלכות על אודות שירת הלויים מועטות הן, ולכן העיסוק בתחום זה נחשב עד היום כנדיר, אולם כבר אמרו חז"ל 'הפוך בה והפוך בה דכולא בה', ועל ידי חיפוש ועיון בספרים, ניתן לדלות מידע רב על הנושא מתוך הלכות ואגדות, ולהאיר את הנושא באור יקרות.
"רוב המידע שנאסף בספר על אודות שירת הלווים במקדש, מכלול ההלכות, הרמזים והסודות, בליווי תיאור המאורעות – פותח בפנינו צוהר רחב לכל נושא שירת הלויים במקדש, הן בסדרה ובניהולה המעשי, והן בפן החווייתי והנשמתי".
מה בעצם היה שם במקדש? הם פתחו 'קאפליע'? זה נעשה בשביל האווירה? כדי לרומם את הנפש?
"שירת הלויים ונגינתם בעת הקרבת קרבן העולה לא היה כהמלצה להוסיף ביופי עבודת המקדש וגם לא כאמנות מוזיקלית, אלא מוכרחת. לפחות פעמיים בכל יום היתה מנגנת מקהלת הלויים ותזמורתם בבית המקדש, בעת הקרבת שני קרבנות ה'תמידין' – תמיד של שחר ותמיד של בין הערביים (וכן בשבתות ובמועדי ישראל, כשהקריבו מוספין, שהם קרבנות ציבור). מקהלת הלויים עמדה בכוננות מלאה לקראת סיום הבאת הקרבן, וברגע שהכהן היה מתחיל בניסוך היין על גבי המזבח, היתה פוצחת בשירה ונגינה".
כל לוי יכול היה לעמוד על הדוכן ולשיר? ואם הוא היה מזייף, עדיין היה יכול לעמוד על זכותו לשיר ולנגן?
"ברור שלא כל אחד יכול. מצינו שלוי שקולו התקלקל, או אז נפסל מלשיר. גם בתחילת דרכו המוסיקלית בבית המקדש, גיל הסף עמד על בר מצווה, אולם הלוי לא יכול היה להשתלב במקהלה או בתזמורת ללא הכנה מוקדמת בת חמש שנים לפחות! (אמנם מצינו מקרים שלויים ילדים לפני גיל בר מצווה, היו נכנסים לעזרה באישור מיוחד כדי לשיר עם מקהלת הלויים, כדי להנעים ולתבל את השירה בקולם הילדותי, אך לא היו עולים לדוכן עם שאר הלויים אלא עומדים על הארץ)".
למה חמש שנים?
הן כדי ללמוד את הלכות כללי העבודה, והן משום שחכמת הנגינה היא חכמה גדולה הדורשת לימוד רב, כפי שהגמרא בחולין אומרת. לכן, כדי שלוי יוכל להתחיל את עבודתו בהגיעו לגיל מצוות, היה עליו להתחיל את חוק לימודיו כבר בגיל שמונה שנים. הלימוד עצמו נעשה בבית המקדש גופא, יחד עם אלו שכבר שוררו ונינגו "ויראה תמיד עבודתם ביום ובלילה, כדי שילמד הלכות עבודה בתלמוד ובמעשה".
כלי הנגינה נבנו על פי חכמה עליונה
עבודתם של הלויים במקדש – מלבד השמירה בלילה על השערים – נחלקה לשניים, הן כמקהלה המנגנת באופן ווקאלי, והן כתזמורת מלווה. במקדש, כמו במקדש, כל דבר היה בסדר מסודר, בהרמוניה ובשליטה מלאה. שום דבר לא היה נתון ליד המקרה. מסתבר שלא פחות מחמשה-עשר ממונים היו בתחום, שכל אחד מהם היה אחראי על תחום מסויים מתוך העבודות הרבות שהיו צריכות להתבצע במקדש. מתוכם אחד היה ממונה על המשוררים בפה. תפקידו היה לבחור בכל יום את הלויים מתוך המשמר שיאמרו שירה באותו יום. ממונה נוסף היה על כלי השיר, שתפקידו להעמיד את כל המנגנים בכלים.
כמה חברים היו במקהלה?
הרב לייבמן, מסתבר, עשה עבודה מקפת ויסודית, ולכל שאלה יש בפיו תשובה מן המוכן, כולל גם בפרטים הקטנים: "הרכב מקהלת הלויים לא פחת משנים-עשר לויים, כאשר ניתן היה להוסיף משוררים עד בלי גבול. חז"ל, שהיו בקיאים בחכמת הנגינה, קבעו עבור כל סוג כלי את כמות הכלים, לא פוחתים ממספר מסויים של כלים ולא מוסיפים על מספר מסויים: 2-6 נבלים. 2-12 חלילים. 9 כנורות ומעלה ללא הגבלה. 2-120 חצוצרות וכן צלצל אחד".
מעניין שבמקדש היו, מלבד הכלים האמורים, עוד כלי נגינה פלאיים. הגמרא מספרת שבמקדש הייתה מגריפה ועשרה נקבים היו בה. בכל נקב היה קנה אחד ובכל קנה עשרה נקבים. כל נקב של קנה הוציא מין זמר. כך הוציא כל אחד ואחד עשרה מיני זמר. נמצא שהמגרפה כולה הפיקה מאה מיני קולות. על פי גירסה אחרת: המגרפה הייתה אמה, גבוהה אמה, וידית יוצאת ממנה ועשרה נקבים היו בה. כל אחד מוציא מאה מיני זמר. נמצאת שהמגרפה כולה הפיקה אלף מיני זמר!...
בין כלי הנגינה שהיו בקודש היו המזמרות מזהב שעשה שלמה המלך. נוסף על כך, שלמה המלך הכין כלי נגינה – כינורות ונבלים – מעצי אלמוגים מיוחדים ש"לא בא כן עצי אלמוגים ולא נראה כן עד היום הזה". האלמוגים הובאו מארץ אופיר באוניה מיוחדת שבנה חירם מלך צור. על פי עדותו של יוסף בן מתתיהו, הכין שלמה המלך מאתיים אלף חצוצרות, וארבעים אלף נבלים וכנורות עשויים מאלקטרון (תערובת זהב וכסף).
כלי הנגינה שהיו במקדש הראשון, נעשו ונבנו על פי חכמה עליונה, ללא התערבות של שכל אנושי. אדרבא, מהמקרה הבא שארע, מסיקה הגמרא שהתערבות חכמתו של האדם "אינה אלא מקלקלת". וכך מספרת הגמרא: אבוב [חליל] היה במקדש, חלק היה, דק היה, של קנה היה, ומימות משה היה. ציווה המלך וציפוהו זהב, ולא היה קולו ערב. נטלו את ציפויו, והיה קולו ערב כמות שהיה.
את הנגינה מדי יום היה פותח הממונה על כלי השיר, על ידי הצלצל שהחזיק בידו.
כאשר הלויים היו משוררים, הם היו לבושים בבגדי ב?ץ – בד לבן וצחור, עשוי פשתן משובח.
אחסון כלי הנגינה אף הוא קובע פרק בפני עצמו. לשכות מיוחדות היו תחת עזרת ישראל ופתוחות לעזרת נשים, שם היו מאחסנים את כלי הנגינה של הלויים. בלשכות הללו היו כלי הנגינה תלויים על גבי "אונקליות" הקבועות בכתלים, והיו גם נרתיקים ("מטפחות") לכלים, בכדי שהכלים ישמרו היטב. בלשכות אלו אחסנו גם את כל 'תשמישי' כלי הנגינה כמו ספרי לימוד השירה ולימוד נגינה בכלים המיוחדים.
זה לא הכל.. זה תמצית ממש.
אלו מוזיקות שגלו למזרח...הסטלן הקטן
(כמובן שהם גם התפתחו שם במהלך השנים...)
תראה את הסרטון שהוספתי למעלה לדניאלה...
זה נותן רקע...
לא ראיתי שום סרטון.. בשרשור הזה? אבדוק שובדניאלה .ד.
ותודה אח שלי! 
אני אתקן את הקישור, לטובת הצופים באמצעות מחשב.צבי-ליזציה
תודה!
הסטלן הקטן
תודה.. אשב על זה כשיהיה לי מקום נח ומוחין
בע"ה.דניאלה .ד.
תודה רבה..
עכשיו מתיישב לי בראש כמו שצריך..דניאלה .ד.
חלק קטן מאד במוזיקה המזרחית הוא מארצות ערב...הסטלן הקטן
וואו! מקסים! אז לא הבנתי סטלה..
דניאלה .ד.
הוא מדבר ממש לפי מה שהבאתי בכתב לכאן על בית המקדש, אבל איך הוא יודע
שזה הלך לפי מקאמים.
ויש שטוענים שר' ישראל נג'ארה הוא הראשון שהשתמש במקאם או שאולי אנ'לא מדייקת [יש סוגי מקאמים?]
או שאולי הוא היהודי הראשון שהשתמש בזה אחרי העת העתיקה וימי הביניים?
והוא ממש רוחני! צדיק יסוד עולם!
וואי אני צריכה לקרוא ושלחזר שוב כדי להביןדניאלה .ד.
ת'יסודות ממי קודם ולאן זה הגיע אח"כ עד לאיפה השתלשל
...הרהור
אפשר. אבל גם אם לא, מה שאמרתי זה ש ---
אומנות סידור הצלילים והשקט בזמן = מוזיקה.
מכאן:
הוא מסדר מוצלח – מוזיקה מוצלחת.
הוא מסדר גרוע – מוזיקה גרועה.
מסכימה
סתם אחת
מסכימה מאוד!דניאלה .ד.
וארגון הצלילים בסדר גרוע זה לא מוסיקה, זה סתם רעש 
כל דבר ש"מתנגן" לתוך האוזן
צבי-ליזציה
כישוף .נועוש=]]!!
^^^ Iבאופן חיוביIמוראל 16
האמת היא שהתבססתי על המשפט ..נועוש=]]!!
"מוזיקה זה סוג של כישוף .. " (עממי )
לא חשבתי על זה.פייגליניזית
משהו אינסופי, אולי. נצחי. לא נגמר. חסר גבולות ומעצורים. פורץ.
(זה בניית היצירה עצמה, ויצירה מוכנה אחרת, ומה שהיא פועלת.)
וחוץ מזה יש את החלק של התיאוריה, אותו אני פחות אוכל להגדיר, אולי משום שלא כל כך התחברתי אליו, כמו ליצירה עצמה.
קסם.
מוריה.ר =)
וואו...מסובך...הנסיך הקטן.
ההגדרה שלי קצת נשמעת מוזרהחיים שלמה
זה מוסיף ונותן כוחות הלאה.
קדימה.
תשובה\<חגי>/
תלויאלישיב קלייןאחרונה
20 שנה לגירוש מגושד קטיףשירים חדשים
מחפש תווים לשיר 'שובי נפשי' בלחן של הרב קרליבךחופר
איך מפרקים אקורדים בליווי בפסנתר ביד שמאל?בית פרטי
היי לכולם,
אשמח לעזרתכם.
מנגנת בפסנתר קלאסי.
רוצה ללמד את עצמי לנגן שירים, כאשר יד ימין מנגנת את השיר ויד שמאל אקורדים.
מכירה את האקורדים עצמם, שאלתי - איך או איפה אפשר ללמוד לפרק את האקורדים וללוות איתם את יד ימין? יודעת שיש כאלה שעושים את זה משמיעה, אך לא ככ מצליחה.
מחפשת הדרכה איך להתחיל, מבחינת פירוק, קצב ועוד
אתכם מכירים אתר או סרטונים שמלמדים שיטות לזה?
תודה!
אפשר להתחיל מהפשוטאגוז16
קצב של 4\4 לעשות את התוים 4 פעמים בסדר עולה של האקורד, (לדלג כל פעם צליל כדי שלא ישמע צורם בנמוכים)
ושל 3\4 לעשות 3 פעמים
כשאת קצת מתקדמת אפשר לחזור אחורה באותו אופן בהתאם לקצב ולכמה פעמים שהאקורד חוזר
פירוק אקורדיםחובביםאחרונה
אפדר קודם לנסות לנגן את האקורד הפשוט, לדוג' אם זה אקורד C אז לעשות את המצב הבסיסי, כלומר, דו מי וסול ביחד, אצבעות 1 3 ו-5. לאחר שמצליחים לשלוט באקורד בצורה חלקה, אפשר לנגן את הצלילים אחד אחרי השני בארפג', כלומר דו נפרד ולאחריו מי נפרד ולאחריו סול נפרד ואז הדו שלמעלה, כי ארפג' מורכב מ- 4 צלילים. אם זה אקורד של 7, כמו D7, G7 וכדומה, קודם לשלוט באקורד ואז לפרק אותו לצלילים אחד אחרי הני. לדוגמא ניקח את G7, נפרק אותו לסול נפרד, סי נפרד, רה נפרד ולפה נפרד, שהוא בעצם התו השביעי של האקורד. כמו כן אפשר לפרק את האקור ד C ככה: דו, סול, דו ומי, וכך נקבל מרחב גדול יותר של צלילים.
מקווה שסייעתי לך.
משנכנס אדר - מרבים בשמחה!שירים חדשים
זה מה שהרבה אומנים עושיםשדמות בחולות
מנגנים את כל הרגש שלהם החוצה.
שאלתי את הAI:
נגינה יכולה להיות כלי ריפוי חזק מאוד! הנה כמה דרכים שבהן ניתן להשתמש במוזיקה ובנגינה לריפוי:
1. **תראפיה במוזיקה**: להיפגש עם מטפל מוסמך במוזיקה. טיפול במוזיקה משתמש בנגינה, שירה, יצירה והאזנה למוזיקה כדי לשפר את בריאות הנפשית, הרגשית והפיזית.
2. **נגינה באופן אישי**: אם אתה מנגן בכלי נגינה, נסה לנגן באופן קבוע. זה יכול להיות מרגיע ומספק לך דרך לבטא את רגשותיך.
3. **האזנה למוזיקה**: שמיעה למוזיקה שאתה אוהב או למוזיקה מרגיעה יכולה לעזור בהורדת רמת הלחץ ובהגברת התחושות החיוביות.
4. **יצירת מוזיקה**: לכתוב שירים או ליצור מוזיקה חדשה יכולה להיות דרך מעולה לבטא רגשות ולהתמודד עם חוויות קשות.
לנגן מלודיות מאוד פשוטות, מרגיע אותיאחו
מלודיה פשוטה ורגועה, במיוחד על כלי נשיפה, משהו שלא מצריך יותר מדי מאמץ, זה מרגיע.