בין קודש לחול.

מאת
ארגמן
פורסם בתאריך י' בתשרי תשס"ז, 2.10.2006

בצאתך מבית קודשי-הקודשים,

כששופר עוד מהדהד באוזניך,

כשליבך עוד הולם בגעגוע-

לשנה הבאה בירושלים,

ירושלים הבנויה,

בצאתך מתפילת נעילה.

 

וחוזר אל החול,

לא רוצה לאכול,

ולחלל את קדושתי,

כמלאך הייתי כל היום,

לחזור אל החול??

 

ולבנות... סוכה,

באבק הקרשים הישנים,

בבגדים פשוטים,

וכבר לא לבנים,

אתה שואל-

הייתכן??

 

איך כך,

מן הקודש כולו,

לעבור לחול,
איך אפשר?
 

תגובות

י"א בתשרי תשס"ז, 00:30
אוי בדיוק זאת התשובה.. י פלפלתי י

בין המלכת ארץ ושמים,

עשרה ימים מפרידים בין מים למים.

בראשית שנה מקדישים וממליכים,

וביום הנורא מבקשים על גשמים.

 

האזינו השמים ותשמע הארץ,

שפלות מעשה ובצידה רוממות,

זוהי הדרך לשלימות.

י"א בתשרי תשס"ז, 01:36
ולמען האמת קראתי את זה... י ארגמן י

ו- אוי לה לבושה- לא ממש הבנתי... תפרשי לי?

י"א בתשרי תשס"ז, 02:52
אסביר. י פלפלתי י

ר"ה - בבחינת שמים. ממליכים את ה', ודוחים את כל הבקשות הפרטיות למרות שזה יום הדין. - ביום זה אנחנו מתרוממים עד שמים כדי להמליך עלינו את ריבנו של עולם.

לעומת זאת, יום כיפור - הוא "ארץ". תיקון עצמי, וידויים, וממילא יש בו גם בקשות גשמיות. גם כהן גדול מבקש על הגשמים - שזה בקשה ארצית, גשמית.

נראה ששני הדרכים האלו של ר"ה ויוה"כ, מזכירים את המחלוקת בין האחים ר' אלימלך מליז'נסק ור' זושא, כיצד להגיע לשלמות. ר' אלימלך טען שצריך להתחיל עם עיון בגדלות הבורא, ור' זושא טען שצריך להתחיל בעיון בשפלות עצמו. 

 ר"ה הוא מבט על גדלות הבורא, ויוה"כ הוא מבט על שפלות עצמו.

שני הדרכים האלו יחד מביא לידי שלמות.

ומכאן " האזינו השמים ואדברה ותשמע הארץ אמרי פי"

י"א בתשרי תשס"ז, 10:37
אהה, תודה. י ארגמן י
י"א בתשרי תשס"ז, 09:31
ויו"ט היה עושה לאוהביו בצאתו בשלום מן הקודש י צביקה י
אני חושב שזה עונה במשהו.
י"א בתשרי תשס"ז, 10:20
הבית האחרון הפיל י יערות לוריין י
אותי ביחס לאיכות שאר השיר וחבל
 
נסי לשפר אותו
התחלת בעשרה ארזים וחמישה פרחי דפנה
י"א בתשרי תשס"ז, 10:36
תודה. י ארגמן י
י"ב בתשרי תשס"ז, 16:56
ושיפצתי את הבית האחרון. י ארגמן י
י"ב בתשרי תשס"ז, 17:47
יש שיפור ניכר ואמנם ארצה לנסח שאלתך בצורה חריפה י יערות לוריין י
ודיבורית:
 
איך משלהבת נפש מאירה בנעילת יום הקדוש יום הכיפורים
אפשר להגיע לשגרה אפורה אל תוך חורף כולו סגרירים?
איך??
 
עשרה ארזים ותשעה פרחי דפנה ושתיל בוגר
י"ב בתשרי תשס"ז, 22:07
תודה, וסתם שאלה... י ארגמן י
מה השתיל הזה אמור להביע? מה הוא בדיוק? מין בונוס? תמיד תהיתי...
כ"ט בחשוון תשס"ז, 16:25
הי, עכשיו שמתי-לב... י ארגמן י
זו צורה דיבורית?! רואים שהתחנכנו בללא"ת... [לפחות אני].
כ"ט בחשוון תשס"ז, 17:38
איזה יופי ! י יונה י
כ"ד בניסן תשע"א, 11:33
ה' רוצה שנרגיש את הרגש הזה של "המבדיל בין קודש י חנן.לב י    הודעה אחרונה

לחול".

ובאשר לשאלה,

כל העולם בנוי על כך שנקדש את החול ע"י צווי ה' שמכניס הוא את הנצח למציאות ואת הקודש לבשרינו.